Pijnlijke voeten, gezocht; goede schoenen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:32

Ook hier waren steunzolen de oplossing. Grotendeels althans, ik heb een doorgezakte voorvoet en ben voornemens om aan een voetentraining te gaan beginnen. Ik hoop dat door het versterken van de voetspieren (een deel van) mijn probleem wordt opgelost. Mijn steunzolen kunnen in praktisch alle sneakers, want daar kan het zooltje eigenlijk altijd uit. Met gewone schoenen is de keuze helaas wel een stuk beperkter.

Ik hoefde trouwens niet op te bouwen ofso. Liep er zo mee weg, nooit last van gehad. Én bijkomend voordeel, ook bijna nooit meer last van mijn rug. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 23:27

tennan schreef:
Heel stiekem vind ik het wel geinig dat 'LoveUggs' post over zere voeten :+

Maar: als ik jou was, zou ook naar steunzolen kijken. Dat kan echt enorm helpen!

En het mooiste is nog, dat ik destijds een account aanmaakte met dus de naam van mijn favoriete manege paard. Toen had ik nog nooit van uggs gehoord geloof ik :')

Ik loop dus op die timberland sneakers, of op mijn sketchers. Ik geloof dat ik daar wel 5 paar van heb staan. Voordeel is de foam. In het begin dan. :+ Hoe meer ik de schoenen aan heb, hoe meer de foam veranderd in een normaal, harder zooltje. Logisch ook, gezien ik ze veel draag, maar dat maakt ook dat de schoenen niet helemaal fijn meer passen. Als iemand perongeluk achterop mijn hak stapt terwijl ik loop, loop ik zo de schoen uit.

Nadeel van de timberlands, zitten vrij stevig, maar harde zool, en vrij smal. Ik heb een vrij brede voet en snel last van mijn nagel die ingroeit -O- Te strakke/ smalle schoenen werkt dus ook weer niet. :+

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:11

Ik had precies dezelfde klachten als jou.
Ermee naar de podotherapeut geweest want ik dacht dat ik last had van hielspoor.
Die heeft mij doorgestuurd naar de fysio die konden een echo maken.

Een echo laten maken maar daar konden ze niks vinden.
Waarna hij mijn kuiten is gaan masseren. Heb nog nooit zo’n pijn gehad aan mijn kuiten maar ben wel af van de pijn in mijn voeten.
Draag erbij ook zooltjes

siskeh

Re: Pijnlijke voeten, gezocht; goede schoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:40

Ik wou zeggen, Timberlands zijn ansich prima schoenen, maar te smal is nooit goed.
Met wat je beschrijft van je voeten is zolen denk ik de "beste" optie.
Ik weet niet hoe je aanvullend verzekerd bent, maar ik ben(met uitgebreide verzekering) eigenlijk niets meer kwijt aan mn steunzolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:40

LoveUggs schreef:
Ik ben 25 dus hopelijk 'niet te oud' :=

Ik ben afgelopen jaar bij de orthopeed geweest omdat ik ineens een raar bultje aan de zijkant van mijn voet had zitten nadat ik een misstap had gemaakt. Bleef zeer doen aan die kant dus gestart bij de HA, door naar het ZH voor foto's. Niks op te zien. Doorverwijzing naar orthopeed voor een echo, niks op te zien. Kreeg de mededeling dat ik er maar mee moest leren leven in de hoop dat het weg zou gaan. Zit er nogsteeds.. Maargoed, dit was alleen mijn rechter voet.

Bij mij zakt de binnenkant door, dus de buitenkant van mijn voet staat, zoals iedereen, op de grond, en de binnenkant, het deel waar dat boogje zit (geen idee hoe je dat noemt :+) zakt dus door.
Maar aangezien de pijn nu doortrekt naar mijn enkels is het gewoon tijd voor actie.

Ik vind mijn werk zo ontzettend leuk, dus ik wil er alles aan doen om die voeten beter te krijgen.

Ik heb dat dus ook binnenkant zakt door waardoor m'n hele voet plat op de grond staat. Ik heb geen zooltjes, komt omdat Nike Air max van zichzelf de zool al zo maakt dat je dus "recht" komt. Ik zak nog wel eens door maar loop al 8jaar op Nike rond en amper zere voeten. Juist met andere schoenen/laarzen heb ik last van zere voeten

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:21

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:32

Mijn eigen fysio zegt weleens dat je het beste lekker op 'simpele' Nike air max kan lopen. Nu heb ik geen voetklachten dus hecht er niet zoveel waarde aan maar nu vertelde een collega laatst dat haar fysio (uit een hele andere regio) haar ook had aangeraden Nike air max te dragen als ze veel loopt. Ik denk dat je voor niet teveel geld daarvan wel een wat ouder model op de kop kan slaan als je iets wil proberen zonder direct naar de podoloog te gaan of te moeten wachten op zooltjes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:52

Ik heb ook steunzolen. Als ik een tijdje zonder loop dan krijg ik uiteindelijk een enorme kramp in mijn voeten. Bij mij komt het doordat er iets binnenin bij de bal van mijn voet te beweeglijk/flexibel is.

Ik loop graag op Ecco’s, maar ook bij Tamaris slaag ik vaak. Mijn moeder met lastige voeten zweert bij Wolky’s.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:21

LoveUggs schreef:
Als ik jullie reacties zo lees is het dus eigenlijk beter (of eigenlijk voordeliger) om eerst even af te wachten of ik naar de podoloog kan en zooltjes krijg, zodat ik een beter advies heb voor welke schoenen beter bij mij passen, voordat ik goede, dure schoenen koop en de schoenen uiteindelijk niet goed blijken te passen bij wat ik nodig heb :+ :=

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat nog niet gedaan hebt of aan je geadviseerd is. Als ik jou was zou ik zeker eerst naar een podotherapeut gaan..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:25

Mijn vriend draagt zijn steunzolen vaak in Nike Air Max inderdaad! Ik draag ook graag Nike, maar bij mij is het vanwege knie problemen.

Als ik het zo hoor zou ik toch eerst voor de steunzolen ga kijken, ik denk dat dat het beste is voor je probleem. En daarna goede schoenen voor bij je steunzolen. Dan heb je twee in een!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:31

Ook ik (35 jr) draag sinds 2 jaar op maat gemaakte steunzooltjes van de podoloog, en ECHT, er ging een wereld voor me open. Beste aankoop everrrrrrrrrrrrrrr.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:37

Sannens schreef:
Mijn vriend draagt zijn steunzolen vaak in Nike Air Max inderdaad! Ik draag ook graag Nike, maar bij mij is het vanwege knie problemen.

Als ik het zo hoor zou ik toch eerst voor de steunzolen ga kijken, ik denk dat dat het beste is voor je probleem. En daarna goede schoenen voor bij je steunzolen. Dan heb je twee in een!

Wanneer je steunzolen hebt kun je deze eigenlijk het beste in een zo 'simpel mogelijke' schoen dragen, die wel stevig is en gesloten kan worden met veters (het grootste deel van de mensen dragen hun schoenen veel te los, je kan al groot verschil merken aan het eind van de dag wanneer je je veterschoen echt goed strak aan doet. Liever zelfs iets te strak aan het begin, want veters gaan toch wel los zitten). De steunzolen zijn namelijk hetgeen wat special gemaakt is om te corrigeren/ondersteunen en werkt dan ook het beste wanneer de ondergrond waar deze in zitten zo standaard mogelijk is. Nike air max zijn dus eigenlijk geen goede schoenen voor een combinatie met steunzolen, omdat dan de 'air' juist ongewenst is, aangezien daardoor de werking van de steunzool als ware in de weg wordt gezeten. Nike air max zijn wel goede schoenen om te dragen wanneer je geen steunzolen heb.

Ik denk ook dat je veel baat zal hebben aan goede steunzolen, eigenlijk 'gek' dat dit niet al veel eerder is gebeurd.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:05

LoveUggs schreef:
Nadeel van de timberlands, zitten vrij stevig, maar harde zool, en vrij smal. Ik heb een vrij brede voet en snel last van mijn nagel die ingroeit -O- Te strakke/ smalle schoenen werkt dus ook weer niet. :+

Voor ingroeiende nagels kan de podotherapeut een beugeltje te maken en dan icm goede schoenen zou dat ook goed moeten komen. Maar zoals al eerder gezegd heb je geen verwijzing nodig, dus zou de huisarts maar even overslaan :j

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:36

Ik ben ook eerst naar de ( gecertificeerde) podoloog geweest, die scans en een echo van mijn voeten maakte. Inlegzool gehad en samen bekeken welke schoenen die ik al had het beste waren. Dit bleken gelukkig mijn ecco’s te zijn die ik dus al had omdat als je die aantrekt je er bij wijze van spreken meteen de marathon mee kan lopen, zo lekker zitten die.
Voor deel is ook dat er in sommige al een zooltje zit, die je zo kan laten, maar er ook makkelijk uit kan halen om de inleggers vanjezelf te plaatsen. Helaas zijn ecco’s rond de €100,-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:41

Ik heb ook Nike Air en loop daar goed op maar het lekkerst loop ik op Ara, heerlijk!
Ik heb ook moeilijke voeten, kan niet op slippers lopen en wil toch een beetje leuke schoenen :=

Edit, https://www.nelson.nl/ara-veterboots-zwart-339593/
Deze heb ik, ga er nog een paar bij bestellen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:42

tennan schreef:

Maar: als ik jou was, zou ook naar steunzolen kijken. Dat kan echt enorm helpen!

Jij zegt het, ik dacht het!!!!
Een hele foute combinatie.
Ik ken niemand die recht op die dingen loopt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:59

ik heb ook moeilijke voeten, ik begon met Nikes Air Max tot ik de Lowa's ontdekte, nu wil ik niet anders meer.
In de zomer loop ik in huis op slipper van Fitflop, duur, maar als je even googelt kan je ze voordeliger kopen, dit geldt ook voor Nikes en Lowa's overigens

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:03

Ecco's zijn niet voor iedere moeilijke voet de oplossing.
Ik krijg juist heel erg vermoeide en pijnlijke voeten van Ecco.

Ik doe het wel goed op Salomon en Ariat en Finn Comfort en Teva.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:11

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb steunzolen gekregen toen ik heel jong was (jaar of 8 volgens mij). Deze hielpen enigszins icm goede schoenen, maar toch nog niet voldoende. Daarom ben ik op een gegeven moment overgestapt op semi-orthopedische schoenen (met uiteraard steunzolen). Ze zijn niet altijd even mooi (alhoewel ze wel steeds mooier worden), maar ze lopen geweldig; ik kan gewoon weet kilometers lange wandelingen maken. Als je ze echt nodig hebt, worden ze ook vergoed door je verzekerig. Ik hoop natuurlijk dat steunzolen jou afdoende gaan helpen, maar zo niet, kan je dit in je achterhoofd houden als laatste redmiddel :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:18

Schoenen is zeker iets waar ik niet op bespaar. Ik geef er liever 120 euro aan uit dan 25. Nu doe ik dan ook erg lang met dure schoenen.

Ik had vroeger ook altijd erg veel last van mijn voeten, knieën en heupen. Nu heb ik ook platvoeten dus is ook niet zo gek. Ik heb van alles geprobeerd Adidas, Nike enz.

Toen eens een paar New Balance schoenen gekocht en sindsdien amper last ervan. Lopen vanaf moment 1 gewoon goed. Dus voor mij is het nu altijd new balance. En ze blijven lang mooi en heel. Zit een fijne dikke zool onder wat veel steun geeft en om de enkel zit het ook goed en fijn.

Succes met zoeken de pijn kan erg vervelend zijn en je wel belemmeren.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:25

Ik wordt al een paar jaar goed geholpen bij podotherapie Hermanns. Heb ook aangemeten zooltjes.
Ze hebben locaties in het hele land. Misschien kunnen zij je helpen?
www.podotherapiehermanns.nl

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 12:29

7ofhearts schreef:
tennan schreef:

Jij zegt het, ik dacht het!!!!
Een hele foute combinatie.
Ik ken niemand die recht op die dingen loopt!

Zie mijn laatste post :=

Echt ontzettend bedankt voor alle tips en adviezen! Echt heel blij mee :D

Het stomme is; ik heb jaaaaaaaren in de supermarkt gewerkt. Jaren achter de servicebalie gestaan en de laatste jaren een leidinggevende functie gehad en dus ook veel lopen en in de weer geweest. Daarna een dik half jaar een kantoorbaan gehad, vanaf eind maart kwam ik thuis te zitten omdat de tent moest sluiten ivm het Corona virus, en begin deze maand gestart op mijn nieuwe baan. Ik zeg niet dat ik in de supermarkt nooit last van mijn voeten had, maar 1000% zeker dat de pijn toen veel minder was dan dat deze nu is. :j -O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:49

Ik heb een paar sketchers zonder veters. Juist om snel aan te schieten als ik even snel de deur uit moet of even een rondje met de hond en geen zin heb m’n veters te strikken. Maar zodra ik die langer dan een uur aan heb krijg ik juist last van m’n voeten en enkels. Door die zachte zool heeft mijn voet de kans om in de verkeerde houding te zakken en krijg ik last.
Als ik echt de deur uit ga doe ik m’n ecco’s aan en als ik de hele dag op pad ga m’n lowa’s.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:01

Ik heb orthopedische schoenen, omdat ik twee schoenmaten aan een voet heb.
Zooltjes was dus niet zo te doen, maar in mijn schoenen zitten ook losse zooltjes.
Ik bleek 0.4 mm beenlengteverschil te hebben, steile bokhoeven euhh steile hielbenen en holvoeten.
Ik heb nauwelijks nog zere voeten terwijl mijn hele middenvoet aan beide voeten hartstikke overbelast waren.
Van de week door nood op slippers gelopen en ik had gelijk weer zere voeten.
Ik ben ietsje ouder dan jij maar het heeft echt zin gehad, al had het voor peesaanhechtingen wel even nodig tot het weer rustig was.
Maar ik had altijd zere voeten, droeg ook nachtspalken.
Dat is voor 80% weg en mijn spalken geven meer hinder nu dan verlichting, zo goed gaat het.

abcxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:26

Ik ben overgestapt op barefoot schoenen (niet zozeer het merk, maar het concept). Weet niet of het bij jou klachten past, maar ik zweer erbij. Als ik nu een keer gewone schoenen aan heb (al is het maar voor een paar uur) dan heb ik gelijk zere voeten 's nachts.