Reisziekte dreumes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: Reisziekte dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:21

Ja maar die van het kruitvat doen bij mij niks. Dusja dan is het toch de vieze pillen helaas haha.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:33

Vieze pillen kun je innemen met appelmoes :j. Of iets van vla of zo. Minder vies en veel makkelijker doorslikken :D. Maar het kindje van TS lijkt me te jong voor dat soort dingen.
Verder geen tips helaas!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:01

Wat bij mij uiteindelijk de trigger bleek was melk. Vooraf geen kaas/yogi of iets in die richting nuttigen. Daarnaast is rijgedrag ook echt een gigantische trigger, veel gas-los-gas-los is echt een recept voor overgeven bij mij. En veel chauffeurs hebben niet door dat ze dat doen. Daarnaast hielp kauwgum kauwen heel erg, maar toen was ik al wat ouder. Je zou soepstengels kunnen proberen. Maar waarschijnlijk is het gewoon een overgevoelig evenwichtsorgaan en daar kan je weinig aan doen..
Die huidige tabletten van de Kruidvat zijn voor mij echt fantastisch. Ik kon zelfs op de snelweg een verslag typen terwijl ik dat nog nooit durfde bij mijn vriend in de auto. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is of iets werkt of niet

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:03

Ik ben zelf ook enorm wagenziek, maar de ene auto is inderdaad de andere niet. In een auto met slappere achterveren kon je me opvegen na een rit, in een stevigere auto gaat dat veel beter. Voorin (maar dat is voor zo'n jong kind nog geen optie) gaat het best. De mercedes van mijn ex, met een sportonderstel, was horror. Ben nog nooit eerder huilend, op mn knieën, een auto uit gekropen. Dat is ook de enige auto waar ik in korte ritjes al misselijk ben.

Wat knabbelen helpt kort, slapen is een goede optie, maar een 14 maanden oud kind dàt uitleggen is niet mogelijk.

De pillen, die ik bij de mercedes in kwestie voor het eerst heb uitgeprobeerd, werken goed, maar ik ga er wel compleet op out en ik zou ze bij een kind ook nooit gebruiken.

Een vervelend probleem, bij zo'n kleintje. Mijn dochter leek er ook wat last van te hebben, heeft als kleintje ook veel gehuild in de auto, maar gaat nu (ze is 7) best prima.

Edit: zo word ik ook enorm duizelig van een vliegtuig dat optrekt. En de bus is helemaal een no go.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:05

Ook zorgen dat het kind niet naar buiten kan kijken , de langsflitsende gebouwen en bomen veroorzaken ook misselijkheid.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:35

Bij mij werkt, naast naar voren kunnen kijken waar ik heen ga en frisse lucht, een zonnebril opzetten tegen wagenziekte. Ongeacht het weer of tijdstip van de dag. Geen idee waarom het werkt maar ik ben de persoon die met die tip kwam nog steeds dankbaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:26

madeliefw schreef:
Hier ervaring met de tip dat als je links bent je in je rechteroor een watje moet stoppen en andersom. Heeft ook met evenwichtsorgaan te maken. En baat het niet dan schaadt het niet.

Oh ja, dat herinner ik me nu ook van vroeger.
Ik weet alleen niet meer of het wat uitmaakte.
Ik ga deze tip op mijn dochter uitproberen.

Ik was kind in de jaren 70, toen ouders nog vrolijk rookten in de auto.
Die van mij ook. Als we wegreden, voelde ik me algauw direct beroerd met die rooklucht. Ik legde in de winter graag mijn wang tegen de koude autoruit.
Mijn moeder nam bij langere ritten een badhanddoek en een vochtig washandje mee. Werd ik ziek, dan kwam ze bij me achterin zitten. Mijn hoofd op haar schoot en het washandje om mijn voorhoofd.
Lief hoor, maar ze hadden natuurlijk niet moeten roken. Maar ja, dat wat toen. Ongelofelijk. Uitjes naar zee of een pretpark ergens waren nooit echt leuk. Tegen de tijd dat ik was opgeknapt, gingen we bijna weer naar huis, opnieuw die auto in. Achtbanen en dat soort snelle attracties, daar kon ik gewoon niet in. Ik had een rothekel aan me zo misselijk voelen. Hoofdpijn kreeg ik ook.

Later ben ik er overheen gegroeid. Zelf rijden helpt natuurlijk ook.
Ik ben nog 1 keer hondsberoerd geweest. Na echte, lekker vette kaas pide te hebben gegeten, meende mijn Turkse schoonvader in de bergen daar naar huis te moeten scheuren :r :oo

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:47

Loeky01 schreef:
Wat bij mij uiteindelijk de trigger bleek was melk. Vooraf geen kaas/yogi of iets in die richting nuttigen. Daarnaast is rijgedrag ook echt een gigantische trigger, veel gas-los-gas-los is echt een recept voor overgeven bij mij. En veel chauffeurs hebben niet door dat ze dat doen. Daarnaast hielp kauwgum kauwen heel erg, maar toen was ik al wat ouder. Je zou soepstengels kunnen proberen. Maar waarschijnlijk is het gewoon een overgevoelig evenwichtsorgaan en daar kan je weinig aan doen..
Die huidige tabletten van de Kruidvat zijn voor mij echt fantastisch. Ik kon zelfs op de snelweg een verslag typen terwijl ik dat nog nooit durfde bij mijn vriend in de auto. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is of iets werkt of niet

Ik werd als bijrijder op de dierenambulance ook ziek. Mede omdat we ook veel schrijf en telefoon werk hadden.
Bij sommige collega's ging het goed maar ik heb ze er ook bij waar het na 2 bochten al klaar is -O- .

De kruidvat pillen werkten hier wel. Een uur van te voren 2 stuks en dan was het wel te doen. En blijven eten...droge crackers.

Kun je niet eens aan de huisarts vragen. Misschien weten die wat voor die hele kleintjes.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 14:02

Ik ging laatst in een bmw zitten, werkelijk waar 300 meter rijden... meteen wagenziek.

Ons ritje was net ook geen pretje. Ik ben heel bewust extra voor zuchtig gaan rijden, we hadden veel groen en geen hobbels. De rit duurde 20 min. Op de heenweg kwamen we aan en was hij helemaal wit. De terugweg heeft hij na 15 minuten gespuugd :( het luchte hem wel op gelukkig maar ik had geen slab om gedaan.. beetje dom.

Pilletjes op deze leeftijd doe ik echt niet, ventje is net 1. Misschien wil ik toch die armbandjes proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:10

Reisziekte is gewoon heel vervelend , als 13 jarige voor het laatst ziek geweest, vier keer overgegeven op 150 kilometer. En plotsklaps was het toen ook over, kan er nu 1000 km naast zitten en geen probleem . Alleen schommels lukt na 45 jaar nog steeds niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:18

Het is idd ontzettend rot!
Ik had het altijd wanneer ik bij mijn vader in de auto zat. Soms ligt het ook voor een groot deel aan iemand's rijstijl. Bij mijn moeder had ik nooit problemen.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:39

bigone schreef:
Ook zorgen dat het kind niet naar buiten kan kijken , de langsflitsende gebouwen en bomen veroorzaken ook misselijkheid.

Dit is voor mij juist het omgekeerde. Als ik niks kan zien in een boot of auto en dus de horizon niet kan zien, ben ik binnen no time kotsmisselijk!
Juist de horizon kunnen zien helpt, want dan klopt de beweging met wat je ziet.
Daarom kan ik ook niet lezen bv in de auto.

Bij mij helpt cinnarazine altijd wel en iets kauwen, kauwgom ofzo

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:39

Vanaf 3 jaar is vaak omdat testen voor de jongere leeftijdscategorie héél erg duur en omvangrijk zijn.
Dus er vanaf 3 jaar opzetten is dan makkelijker en goedkoper

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:41

Ik ben er ook nooit overheen gegroeid.
Bij mij is het echt het remmen en optrekken en bochten.
Rij alsof je er een trailer aan hebt hangen, echt heel rustig, dan valt het mee.
Ook voorin zitten scheelt.
En zoveel mogelijk de rondwegen en snelwegen niet door de dorpen en steden.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:00

Ik heb er gelukkig nooit van hoeven spugen (heb een overgeeffobie). Wel dat ik zo misselijk ben geweest dat ik uren moest bijkomen. Vooral inderdaad veel binnendoor, remmen, bochten etc. Kan ook niet in achtbanen zonder misselijk te worden. Meestal mijd ik die maar!

Op de boot durf ik niet, zo bang om ziek te worden van dat geschommel.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:11

Dit is OT, maar ben wel nieuwsgierig geworden.
Ik kan ook wagenziek worden van 3D-films en zelfs van 'gewone' films als er bijvoorbeeld met hoge snelheid bochtige wegen worden gereden. Sommige attracties in pretparken zijn ook vreselijk.

Wie herkent dit?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:21

Hevonen schreef:
Dit is OT, maar ben wel nieuwsgierig geworden.
Ik kan ook wagenziek worden van 3D-films en zelfs van 'gewone' films als er bijvoorbeeld met hoge snelheid bochtige wegen worden gereden. Sommige attracties in pretparken zijn ook vreselijk.

Wie herkent dit?

Films die heel bewegend zijn opgenomen, dat hoeven geen wegen te zijn.
Snel schakelen van de ene naar de nadere persoon, alsof ze een bodycam dragen, dat soort dingen die kan ik niet kijken.
Maar dat herleid ik dan meer naar mijn hersenletsel dan het wagenziek wat ik altijd heg gehad. Maar zker weet ik dat ook weer niet :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:02

Mijn walvis kijk boottochtje in Nieuw Zeeland zal ik ook nooit meer vergeten.

:r %) :r %) :r %)

Ik wilde nog net niet dood....3 dagen duurde het voor ik weer okay was.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:18

Haha herkenbaar..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:37

Kaatje_S schreef:
bigone schreef:

Dit is voor mij juist het omgekeerde. Als ik niks kan zien in een boot of auto en dus de horizon niet kan zien, ben ik binnen no time kotsmisselijk!
Juist de horizon kunnen zien helpt, want dan klopt de beweging met wat je ziet.
Daarom kan ik ook niet lezen bv in de auto.

Bij mij helpt cinnarazine altijd wel en iets kauwen, kauwgom ofzo

Ik moet ook de horizon blijven zien en vooral niet met mijn telefoon gaan spelen of iets lezen.
En het liefste voorin zitten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:49

Hele snelle bewegingen op de tv of 3d dingen kan ik ook niet zo goed tegen. Ik hoef nooit over te geven, maar ben er wel een poos hondsberoerd van. Ontzettend vervelend.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:21

Ervaringsdeskundige, 3 min auto en mijn ouders konden voor de eerste keer al aan de kant. Nog steeds last, met name bij alles wat vaart, vliegt of rijdt. Vroeger gebruikte mn moeder motilium siroop, ik ken de smaak nog steeds :') dat hielp goed. Misschien huisarts vragen. Bandjes heb ik ook en nog nooit zo ziek geweest me vliegen, ik ben met knikkende knieën op de terugvlucht gestapt.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 18:46

Ik kan ook misselijk worden van een film, computerspel, een kruk waar een pootje korter is en dus een zweefmomenr hebt, oude mensen op een begrafenis (ja echt... liters parfum spuiten ze op), staan op een woonboot en zo ik nog wel ff doorgaan

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:51

Wij gingen ooit met de boot naar Engeland, de langzame zegmaar. Nog in de haven kregen we eerst eten en de grote mannelijke ober vond mij als klein blond meisje erg schattig... totdat ik (nog steeds in de haven liggend) al m'n eten weer terug op tafel gooide... -O- :r

Spanning speelt bij mij overigens ook een rol, als ik van te voren al gespannen ben of bang ben om misselijk te worden, dan gebeurt het ook. Neem ik een tabletje, dan voel ik me 'veilig' en ben ik dus meer ontspannen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:54

Hier ook een dreumes (nu bijna 3 jaar) die ook al voor haar tweede wagenziek was. Niet zo erg als kind van TS gelukkig maar ze heeft regelmatig de auto ondergespuugd. En de touringcar toen we op excursie gingen op vakantie. 8-) Ritje naar de gastouder duurt 10 min en dan zegt ze vaak al halverwege dat ze misselijk is.

Ik ben er zelf ook gevoelig voor. Nu bij autorijden gelukkig geen last meer van, wel in de bus en vliegtuig. En in de trein als ik zijwaarts zit.

Je hebt helaas weinig keuze als ze zo klein zijn. Primatour is vanaf twee jaar, hebben wij voor het eerst gebruikt toen ze bijna twee werd. Werkt goed, maar zie het er maar eens in te krijgen. We doen dat alleen bij bijzondere reizen. De sea bands heeft ze ook sinds dat ze bijna twee is, gaat gewoon en zijn niet te groot. Maar heb er nog geen wonderen van gezien. Watje in haar oor wil ze niet.

Wij wachten sowieso een half uur met reizen nadat ze heeft gegeten en gedronken, op die manier gaat het vrijwel altijd goed. Dus soms wel misselijk maar dan bijna nooit meer spugen. Maar heb het wondermiddel nog niet gezien. En rustig rijden natuurlijk. In Frankrijk heb je NausiCalm, schijnt een lekkere siroop te zijn met reisziekte middel erin, maar die kun je alleen bij de apotheek in Frankrijk kopen. Nog geen ervaring hiermee. Ik ga de autostrip zeker kopen.