Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikia schreef:ik meld me ook. Ik loop al jaren naar de huisarts i.v.m. lichamelijke klachten en vreselijke vermoeidheid. Tegenwoordig zo erg dat elke dag een strijd is tegen de slaap. Vorig jaar hebben ze me een steppel Burn Out gegeven, nadat ik bij de huisarts zo kwaad ben geworden uit frustratie dat ik bij onderzoeken nooit iets mankeer. Uitendelijk via een internist ( want daar kwam ook niets uit ) naar een reumatoloog gestuurd. Diagnose Fybromialgie. Ben ik mooi klaar mee. Elke lichamelijke klacht die je daarna ook maar ontwikkeld wordt daaronder geschoven. Ik ga dus maar niet meer en vecht maar verder tegen mijn lichaam.
Poekkie schreef:Mijn ervaring met bijrijdsters is dat er wel hele goede zijn, maar ook heel veel die alles beloven maar uiteindelijk toch niet komen opdagen. Ik zou er qua diensten niet op vertrouwen zegmaar. Maar misschien kan je wel iets afkopen bij de stalhouder of via enkele stalgenoten? Of iemand die een zakcentje bij wil verdienen?
boemel schreef:nikia schreef:ik meld me ook. Ik loop al jaren naar de huisarts i.v.m. lichamelijke klachten en vreselijke vermoeidheid. Tegenwoordig zo erg dat elke dag een strijd is tegen de slaap. Vorig jaar hebben ze me een steppel Burn Out gegeven, nadat ik bij de huisarts zo kwaad ben geworden uit frustratie dat ik bij onderzoeken nooit iets mankeer. Uitendelijk via een internist ( want daar kwam ook niets uit ) naar een reumatoloog gestuurd. Diagnose Fybromialgie. Ben ik mooi klaar mee. Elke lichamelijke klacht die je daarna ook maar ontwikkeld wordt daaronder geschoven. Ik ga dus maar niet meer en vecht maar verder tegen mijn lichaam.
En dat laatste gaat je dus niet helpen. Acceptatie zonder in medelijden te vervallen, gaat je veel meer helpen, dan vechten tegen... Wil natuurlijk niet zeggen dat je niet af en toe een baalmoment mag hebben.![]()
Zorg extra goed voor je lichaam die t toch al zwaar genoeg heeft. Maak bewuste keuzes in wat je wel/niet doet en omarm de waardevolle dingen, die lukken.
moonsparkle schreef:Klinkt misschien niet goed om te zeggen, maar ik zou het fijn vinden als ik deels zou worden afgekeurd, ik wil best werken maar het is al jaren een enorme strijd en daarnaast nooit meer energie voor ietsmaar de psycholoog zei me dat het goed voor me zou zijn om weer steeds meer te gaan doen om zo te bewijzen dat ik het wel kan en dat reïntegreren een periode is om juist weer energie op te bouwen, maar ik kan niet voor me zien hoe? Ik ben ook naar een internist geweest ivm vermoeidheid, maar je raad het al, er kwam niks uit het onderzoek oké vitamine b en d te kort maar dat slik ik nu al meer dan een jaar en ik merk geen verschil. Ik zou ook niet weten wat ik er verder mee kan, psycholoog zegt chronische vermoeidheid maar dat je dat deels op zou lossen door anders te gaan denken, internist kwam dus verder niks bijzonders uit.
Mocht iemand een pb willen sturen met hoe het bij hun is gegaan met werk en op wat voor manier je hinder ondervind van chronische vermoeidheid dan heel graag
Kanzi schreef:Ik heb een aneurysma in mijn hoofd gehad en heb aan de behandeling een hersenletsel over gehouden.
Stond midden in het leven, had drie banen en genoot er van.
Ik heb ongeveer nog 25-30% van de energie die ik vroeger had.
Werken bij een werkgever zit er nu niet meer in, mijn energie gaat daarvoor te veel in golven en ik moet vaak in de middag bijslapen.
Na een traject van 7 maanden in een revalidatiecentrum heb ik geleerd om goed naar mijn lichaam en hoofd te luisteren en beter te doseren, dat helpt wel.
Ik heb twee paarden aan huis, tegen de tijd dat ik aan de paarden toe kom is het potje energie leeg, dus die staan alleen maar gras te maaien.
Ik geniet er maar van om ze bezig te zien in de wei.
Als mijn ouwetje dood gaat doe ik mijn jonge paard in de verkoop en gaan we verhuizen.
nikia schreef:Diagnose Fybromialgie. Ben ik mooi klaar mee. Elke lichamelijke klacht die je daarna ook maar ontwikkeld wordt daaronder geschoven.
boemel schreef:Maar het is ook zeker niet simpel en ook niet leuk en nee, het lukt me ook niet altijd. We zitten in verbouwing en natuurlijk heb ik teveel gedaan en te hard gesjouwd en heb ik daar nu veel last van.
Ik werk ook 32 uur. En vind het ook veel en vaak zwaar, maar door zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen (aangepaste werkplek, regelmatig korte pauze, goed eten en drinken, rek/strek oefeningen, stress vermijden waar mogelijk) is het meestal wel te doen.
Ik heb astma en fybro en heb 4 jaar moeten knokken om van 40 uur naar 32 uur te mogen gaan. Bij minder uren kan ik op zoek naar een andere baan en is voor mij geen optie.
Dus het is niet zo dat ik acceptatie en goed voor mezelf zorgen altijd maar makkelijk vind en ik doe het ook niet altijd zoals het zou moeten, maar het is nog steeds wel het beste om te doen.
Earth schreef:boemel schreef:Maar het is ook zeker niet simpel en ook niet leuk en nee, het lukt me ook niet altijd. We zitten in verbouwing en natuurlijk heb ik teveel gedaan en te hard gesjouwd en heb ik daar nu veel last van.
Ik werk ook 32 uur. En vind het ook veel en vaak zwaar, maar door zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen (aangepaste werkplek, regelmatig korte pauze, goed eten en drinken, rek/strek oefeningen, stress vermijden waar mogelijk) is het meestal wel te doen.
Ik heb astma en fybro en heb 4 jaar moeten knokken om van 40 uur naar 32 uur te mogen gaan. Bij minder uren kan ik op zoek naar een andere baan en is voor mij geen optie.
Dus het is niet zo dat ik acceptatie en goed voor mezelf zorgen altijd maar makkelijk vind en ik doe het ook niet altijd zoals het zou moeten, maar het is nog steeds wel het beste om te doen.
Ik vind dit wat lastig te rijmen. Je hebt chronisch pijn, maar je werkt wel zoveel? Zorg je wel goed voor jezelf dan?
Ik werk helemaal niet, ik zou willen dat ik iets kon werken.
Koekie73 schreef:Wat heftig Kanzi, hoe kwamen ze erachter dat je een aneurysma had?
Mijn vader heeft een gebarsten aneurysma gehad in zijn hoofd, is daarna geopereerd en na weken IC heeft hij het overleefd. Ik heb zijn revalidatie proces van dichtbij kunnen meemaken natuurlijk en heb alles als heel heftig ervaren, ook het overgebleven hersenletsel wat voor de omgeving niet zo overduidelijk is.
Omdat ik veel migraine heb, icm met dit verleden van mijn vader, wil de neuroloog dat ik elke 3jaar een MRI laat maken. Gelukkig is een aneurysma bij mij nog niet ontdekt.
Dikke knuffel voor jou!!
Kanzi schreef:Koekie73 schreef:Wat heftig Kanzi, hoe kwamen ze erachter dat je een aneurysma had?
Mijn vader heeft een gebarsten aneurysma gehad in zijn hoofd, is daarna geopereerd en na weken IC heeft hij het overleefd. Ik heb zijn revalidatie proces van dichtbij kunnen meemaken natuurlijk en heb alles als heel heftig ervaren, ook het overgebleven hersenletsel wat voor de omgeving niet zo overduidelijk is.
Omdat ik veel migraine heb, icm met dit verleden van mijn vader, wil de neuroloog dat ik elke 3jaar een MRI laat maken. Gelukkig is een aneurysma bij mij nog niet ontdekt.
Dikke knuffel voor jou!!
Dank je!
Ik begon dubbel te zien, huisarts heeft het een tijdje weggewuifd maar uiteindelijk toch doorgestuurd naar een neuroloog. Op de MRI bleek ik een fors aneurysma te hebben wat tegen een zenuw aanduwde van een oogspiertje.
Als ik heel erg baal van hoe weinig ik kan, denk ik maar gewoon dat ik blij ben dat ik er op tijd bij was en er in ieder geval nog ben. Net een kat met 9 levens.![]()
Fijn dat jouw neuroloog je laat controleren Koekie73! Dat is best een geruststelling.
Earth schreef:Ik vind dit wat lastig te rijmen. Je hebt chronisch pijn, maar je werkt wel zoveel? Zorg je wel goed voor jezelf dan?
Allegra schreef:Earth schreef:Ik vind dit wat lastig te rijmen. Je hebt chronisch pijn, maar je werkt wel zoveel? Zorg je wel goed voor jezelf dan?
Ik ben heel blij dat ik nog best veel kan werken. Ik heb gelukkig een hele fijne werkgever getroffen, mijn werk is lichamelijk niet zwaar en ik kan, zeker in deze tijden, voornamelijk vanuit huis werken waarbij ik tussendoor veel in werkhouding kan afwisselen en tussendoor wat kleine klusjes kan doen. Ik overweeg wel om weer een dag minder te gaan werken, maar ik ben er ook een beetje huiverig voor. Dat als ik er teveel aan toegeef, ik alleen maar achteruit ga, ofzo. Dat was ook een aandachtspunt in het revalidatiecentrum. Maar ik wil er financieel eigenlijk ook niet op achteruit gaan, en ik weet dat ik het de ene week goed aankan, en de andere week is het bagger. Ik weiger nog om alles in te richten op de bagger periodes, maar ik vind het moeilijk er een goede middenweg in te vinden. Waar ik wel mee opgehouden ben is om werk voor alle andere dingen te laten gaan. Ik heb nogal een groot verantwoordelijkheidsgevoel, dus ik zorgde altijd dat ik zo productief mogelijk was en eerst werk op orde had, en de rest komt later wel. En dan natuurlijk nog de dieren, het huishouden, mijn man met zijn zware baan ontlasten... Nu kijk ik daar anders naar, ik neem niet meer alles op mijn schouders en ben ik minder streng voor mezelf, dat scheelt al een hoop.