diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:46

Ik kan je (gelukkig) geen tips geven maar wil je wel heel veel kracht en beterschap toewensen in dit zware traject!

Myfairytale

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:21

Ik denk dat veel aan tips al gegeven is en ik kan je helaas niet meer tips geven.
Wel wil ik je graag veel sterkte en ook veel kracht toewensen. Hoop dat alles goed aan zal slaan en je uiteindelijk schoon verklaard wordt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:30

Allereerst sterkte. Wat een ontzettend poedersuiker. Is het behandelbaar?

Roby, quera, had alles geregeld met haar man natuurlijk.
Haar ouders en zusje hebben gewoon ontzettend goed contact met haar man.
Haar kids, tegen mij zei ze dat ze het wel had verteld maar ze snapten het niet. Maar die meisjes zijn veel jonger dan jouw kids..
Lees inderdaad haar topic eens door. Maar het is wel pittig.
Ik las net ons appgesprek en direct een brok in mn keel.

Sterkte en een dikke kroel ts.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:58

Heftig zeg, ik kan je geen tips geven maar wil je wel heel veel kracht en sterkte toe wensen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:22

Ik heb geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:27

Jeetje, wat een kl*te nieuws! Heel veel sterkte :\

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:09

Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Mijn man heeft een hersentumor. Ik heb het uitgelegd in kindertaal. Ook hebben wij het boek gekocht over chemo, radio therapie en hersentumoren. Eigenlijk snappen ze het nu redelijk goed zonder angst en paniek. Ze zijn 6 en 7 jaar.

Ondanks dat mijn man niet zal genezen en eens zal overlijden prognose 10-12jaar. Heb dit nu achterwege gelaten voor als de situatie verslechterd.

Dikke knuffel, het is niet niks :+:

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:10

Heel veel sterkte ts :(:) Dit nieuws wilt niemand krijgen.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:11

Heel veel sterkte :(:)

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:45

Heel veel sterkte en kracht toegewenst! :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:52

Jeetje zeg! Ik kan me niet voorstellen hoe het nu is om in jouw schoenen te staan. Ik wil je wel allereerst alle kracht en power toewensen om te herstellen. Geen idee welk proces je ingaat maar ik hoop dat het je meevalt.
Ik denk dat het goed is om je oudate te vertellen wat belangrijk is om te weten over het algeheel en ter zijner tijd mee te nemen in jouw reis. De jongste zal nog niet veel meekrijgen aan je reactie te lezen. Betrokkenheid is denk ik belangrijk, maar wellicht is het te vroeg om al contact te hebben met de juf van volgend jaar. Wellicht gaat het straks best wel goed allemaal?

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:08

Wat een enorm rotnieuws lieve TS! Dit klinkt misschien een beetje gek maar mijn tip is om een lijstje te maken met dingen die je graag met je kinderen wil gaan doen. Als je het fijn vind kan je hier foto's van maken of het filmen, zodat je kinderen dat altijd bij zal blijven en ze er laten naar terug kunnen kijken met jou erbij! Een lijstje maken helpt mij altijd om mijn gedachten een beetje op een rijtje te zetten, maar je kan er natuurlijk ook altijd voor kiezen om het niet te doen, het gaat om de fijne herringen maken met je familie! Ik wens je in ieder geval enorm veel kracht, sterkte en kleine lichtpuntjes in deze donkere periode :+:

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:42

Kwita :(:) geen tips hier of ervaringen. Maar wil je enorm veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:29

Wij hebben 2 sterfgevallen gehad met jonge kinderen. De spanning voelen ze wel, thuis waren ze heel lief, op school werd de spanning er uit gegooid. We zijn heel eerlijk geweest in Jip en Janneke taal vanzelf, maar hebben wel geprobeerd dingen luchtig te houden. Soms worden ze namelijk verdrietig om jouw verdriet en niet zo zeer om wat er aan de hand is.
Ik vond het lastig, maar achteraf heeft het niet te zwaar maken voor ze, hen wel geholpen.

Heel veel sterkte voor de komende tijd, vergeet je zelf niet!

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:43

maitestar23 schreef:
Wij zijn een dochter verloren aan kanker, haar broer was toen 7 jaar.
Wij hebben veel aan het boek Chemo Kasper gehad.

https://webwinkel.vokk.nl/index.cfm?fuseaction=publiek_product.detail&pro_id=30

Mocht je nog vragen hebben mag je mij gerust een pb sturen.

Zo nu even de tijd om wat verder te vertellen, zat gister op de telefoon en dan gaat het niet zo makkelijk.

Tijdens de ziekte van onze dochter hebben we Bryan wel verteld dat ze ernstig ziek was, maar niet dat het dodelijk kon aflopen. Dat gegeven was voor ons al moeilijk te behappen, laat staan voor een ventje van 7 jaar.
We hebben hem wel altijd overal bij betrokken, zo kon hij bijv. ook de sondevoeding vervangen. Op die manier kon hij toch wat voor zijn zusje betekenen.
Zijn leven hebben we toch zoveel mogelijk normaal laten verlopen, het was verder al gek genoeg.
Toen we eenmaal het bericht kregen dat er niks meer gedaan kon worden hebben wij hem wel verteld want ik vond dat hij ook recht had op bewuste laatste keren zeg maar.

De juf hebben wij persoonlijk op de hoogte gebracht, het is niet zomaar nieuws zeg maar. En nu kan ze verder toch niks doen dus ik zou daar zelf even mee wachten. Misschien dat je een gesprek kunt aanvragen vlak voor de school begint? Op de 1e dag is misschien ook een koude binnenkomer...

Qua voogd, dat zou ik zeker regelen, maar ik denk dat dat iets is wat eigenlijk alle ouders moeten regelen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:57

Tips heb ik weinig, het is amper te bevatten zoiets...,
Zoals ook ruitje zei lees ik ook vooral praktische dingen, maar idd, vergeet vooral jezelf niet en je emoties. Het is ook heus ok om te Wenen of er even helemaal doorheen te zitten, ook je kinderen mogen dit weten en zien....
Veel sterkte alvast... ik hoop dat er een goed behandeltraject voor bestaat met grote kans op volledige genezing!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:54

Hier ook geen tips en ervaringen, ik was al ruim volwassen toen mijn moeder overleed aan
de gevolgen van borstkanker, maar wil je enorm veel sterkte wensen voor de komende periode.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:15

Jeetje, ik lees het nu bij de virtuele bloemetjes. Wat heftig, ik wil je heel veel sterkte wensen in het proces.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:30

TS, hoe is het nu met je?

Ik wil je ook enorm veel sterkte wensen!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:34

Wat een schok moet dit zijn voor jou en je jonge gezin. Om te beginnen, heel veel sterkte met alles wat gaat komen!

Iets wat eventueel voor je kinderen zou kunnen helpen is een kinderpraat/doegroep. Ik weet niet waar je woont, maar het Toon Hermans huis is een plek voor kankerpatiƫnten en vooral ook gezinsleden, het heeft meerdere locaties en je bent eigenlijk altijd welkom als je even ergens mee zit. Ze hebben specifieke groepen voor kinderen die regelmatig bijeenkomen, ter afleiding maar ook juist om het erover te hebben. Mijn broertje (destijds 11, maar kan ook voor jongere kinderen) heeft daar wel wat aan gehad, al is het maar dat hij er daardoor iets bewuster mee bezig was in plaats van dat hij het wegstopte.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:47

Hoe is het nu met je TS?

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:49

Mogelijk al genoemd maar kijk eens op de site Kankerspoken.nl
Heel veel sterkte toegewenst.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:52

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Lijkt me zo moeilijk om het te vertellen en uit te leggen aan je (jonge) kinderen. Ik krijg er een brok van in m'n keel.
Ik heb geen tips maar wil je ontzettend veel sterkte wensen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 13:12

Lieve bokkers,
Ik heb toch veel steun aan jullie berichtjes gehad. Met tip's of gewoon met woorden die aanvoelden als een warme deken. en dan nu ook nog een virtueel bloemetje, echt oprecht bedankt!
Hoe gaat het nu, dinsdag is het zover dan word ik geopereerd spannend en maar ook goed.Veelkeuze was er niet (de tumor bleek al 6 cm groot en het zat ook al in 2 klieren in de oksel!). Zelf koos ik zonder reconstructie na een amputatie omdat ik vind dat een synthetische prothese niet in mijn lijf hoort en het is en blijft namaak!.Hoe bijzonder mooi of het ook kan!. Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat en we hopen op het beste resultaat!. IK zie enorm op tegen de chemo. Maar het idee om mijn kinderen straks groot te zien worden geeft me wel veel moed. Daarom besloot ik er vandaag bij de bakker 4 appelbollen voor te kopen, gewoon op de goede afloop!. Vraagt de bakker wie is er jarig dan haalt mijn zoontje zijn schouders op en zecht, ja mam wat vieren we eigenlijk?.Zeg ik het laatste weekend met 2 borsten en een gebakje op de goede afloop!. Zijn hoofd kleurde rood als een tomaat en werd er gewoon stil van.
Echt ik ben al blij dat ik zo snel en goed geholpen kan worden,ik merk dat niet iedereen zo ver is van mindset. Het feit blijft toch zo, ik bekijk het maar positief! Y)(^)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:25

Sterkte en beterschap!