Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen. Waterstof peroxide. Moest afspraak ( wortel kanaal behandeling + 3 gaatjes ) maar uitstellen tot volgend jaar ergens. Feit dat ik mijn gebit voor mijn hart ontstekingsvrij moest houden was van minder belang, want er was Corona.
Felinde schreef:Heb niet het hele topic gelezen maar het kan zijn dat ze een chloorhexidine spoeling hebben gebruikt?
Dit wordt door sommige praktijken gebruikt om de bacteriën etc te verminderen in de aerosol die vrij komt tijdens behandelingen waar water wordt gebruikt (zoals gaatjes boren/vullen, tandsteen verwijderen met ultrasoon etc)
Zie (engelstalige) link voor wetenschapelijk onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3459501/
(Heb het artikel ooit ook in nederlands gelezen maar kan het zo snel niet vinden)
Desondanks erg slordig dat je tandarts zo reageerde..
Morrie schreef:jesses wat een nare reactie op dat spul zeg.
Mijn tandarts zei dat het een mengsel was met waterstofperoxide, het smaakte naar chloor vond ik, ik proefde het uren later nog, maar heb er gelukkig geen reactie op gekregen
Sterkte!
Wat ik gehoord heb, krijg je dit bij iedere tandarts, je moet er een minuut mee spoelen.
Morrie schreef:upendo schreef:Niet bij iedere tandarts.
Mijn tandarts heeft me wijsgemaakt dat het een door hogerhand opgelegde maatregel was die ze verplicht waren op te volgen
Morrie schreef:upendo schreef:Niet bij iedere tandarts.
Mijn tandarts heeft me wijsgemaakt dat het een door hogerhand opgelegde maatregel was die ze verplicht waren op te volgen
StonedRomy schreef:Maar dat laatste is een dingetje. Over 2 weken weer terug naar de tandarts en ze willen mij alleen helpen als ik de mondspoeling ‘ tegen Corona ‘ heb gehad. Ze willen niet zeggen welke mondspoeling het is geweest en vonden het maar absurd dat ik ze belde.
crazycactus schreef:Als je allergisch bent voor chloor zou ik dat zeker aangeven bij de tandarts aangezien ze bij wortelkanaalbehandelingen vrijwel altijd spoelen met natriumhypochloriet!!!
Wij laten de patiënten spoelen met waterstofperoxide, dat bruist en geeft een droog gevoel in de mond.