Ah ja, heel herkenbaar dit. Ik ben in een vergelijkbaar traject.
Had als tiener morbide obesitas

Dacht dat anorexia de oplossing wel zou zijn, dus op mn 18e stopte ik met eten en viel 50 kg af.. Daarvan kwam ik er na 2 jaar 20 kg aan toen ik nog thuiswoonde. Toen ik op mijn 21e op mezelf ging wonen vond ik wel weer tijd om dit traject op de 1 of andere manier te herhalen en raakte verwikkeld in een diepgewortelde eetstoornis die echt op alle mogelijke manier mijn leven verziekte. Had ik wel een gezond gewicht. Maar als ik alleen de M van mcdonalds al zag raakte ik in paniek, dus kwam mn deur niet meer uit

Paar jaar van m'n leven in isolatie doorgebracht (en een falende opname in een kliniek). Dus dat was het toch ook niet helemaal.
Nouja, daarvan ook wel weer hersteld. Ook daarna nog op gezond gewicht gebleven. Eetstoornis is ook alweer een leven geleden. Maar predispositie voor overgewicht blijft, en toen ik mijn vriend leerde kennen met ondergewicht onbewust steeds meer meegegaan in zijn eetpatroon (om aan te komen

) en inmiddels weer echt mollig en best wat overgewicht (BMI 28 a 29), veel zelfwalging maar ook een absolute doodsangst voor alles wat op een dieet of andere restricties lijkt

Ben nu aan de slag gegaan met een dietiste die psycholoog is. Helaas worden daarvan maar 3 uurtjes vergoed,
However. Daarvan heb ik er nu 2 gehad en echt ontzettend veel bereikt en geleerd. Heb het boek " Beck's dieetoplossing, train je brein denk slank" aangeraden gekregen en dat is echt cognitieve gedragstherapie met eten als thema. Dus dat is voor iedereen in dit topic ook wel een aanrader. Geen dieet, puur je denkwijze aanpassen.
Wat betreft TS, ik moet zeggen dat ik in eerste instantie dacht " Huh, mensen voor de schenen schoppen. 80 kg bij 1.67 is toch ook wel een klein beetje mollig. Niet lelijk, maar wel overgewicht" Maar heb in je profiel gekeken en daar zie je er sowieso prachtig uit. (weet niet hoe oud de foto's zijn )

. Dat maakt je probleem niet minder legitiem, maar besef dat iig