30 min bewegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 20:23

Dierenfan
Wij zijn wel aan de gang met supplementen. Om te kijken of daar een oplossing in te vinden valt. Misschien dat het er binnenkort dus wel anders voorstaat. Maar dit is het voor nu. Ik loop idd niet elke dag uitgebreid met haar. Soms wel. Soms niet. En dan doen we bijvoorbeeld hersenwerk.

Misschien komen de langere wandelingen wel weer steeds meer terug. En tot die tijd kan ik mij echt prima vermaken met mijn andere hobby’s. Alleen moet ik mijzelf er afentoe nog even toe zetten. Gelukkig ben ik zo te lezen niet de enigste haha.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 22:50

Mistral ik zag je berichtje gister over het hoofd. Ik kan mij voorstellen als je lichaam je in de steek heeft gelaten, je graag weer even gezond wilt worden als je was. Of nog gezonder haha. Gewoon een bewijs van: ik ben er nog en ik ben fit. Mijn lichaam doet het nog/weer. Heel veel plezier met het paardrijden dat je straks weer op mag pakken +:)+ . En zo te lezen kan ik bij jou terecht voor hardlooptips :').

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:39

XxLMMxX schreef:
Mistral ik zag je berichtje gister over het hoofd. Ik kan mij voorstellen als je lichaam je in de steek heeft gelaten, je graag weer even gezond wilt worden als je was. Of nog gezonder haha. Gewoon een bewijs van: ik ben er nog en ik ben fit. Mijn lichaam doet het nog/weer. Heel veel plezier met het paardrijden dat je straks weer op mag pakken +:)+ . En zo te lezen kan ik bij jou terecht voor hardlooptips :').

Fit voel ik mij absoluut niet op het moment. Kan nog erg weinig en zodra ik wat gedaan heb bijv paar uur werken of de verzorging van de paarden dan moet ik als een oud wijf een paar uurtjes slapen :') maar gaat (te) langzaam wel vooruit.
Ik heb er altijd veel over gelezen over hardlopen. Vond dat altijd wel interessant. Voorheen kon ik mijn motivatie om te blijven lopen doen door zo nu en dan met evenementen mee te doen. Dan het liefst grote evenementen waarin je lekker anoniem bent :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:29

Ja ik ga meedoen! Ga op de niet sport dagen proberen een half uur te wandelen :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 23:00

Mistral ik ga nu beginnen in het boek Ren voor je leven. Ben benieuwd.
Zertab supergoed van jou! Wat voor sport doe je op de wel-sportdagen?

Hier gooit het slechte weer wel wat roet in het eten. Skeelerles niet doorgegaan vanwege de wind. Clubles met pony niet vanwege de regen. Dus ik duim voor beter weer. Heb in de tussentijd opzich evengoed wel bewogen. Heb donderdag een flink stuk met mijn jonge pony gewandeld. En daarna nog met mijn hond.
Vrijdag stuk met de hond gewandeld. Maar vandaag is mislukt. Ik voel me niet fit en het is bij een thuisyogaworkout van 10 minuten gebleven.
Heb veel gerust vandaag. En voel me al wat beter. Dus met een beetje geluk ben ik morgen weer fit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:16

Zertab wat doe je qua sporten?

XxlMMxx weet je wat ook een heel leuk en grappig boek is? Running like a girl. Heel herkenbaar maar ook erg grappig.

Ik had niet een hele goede dag vandaag. Ik heb net 2500 stappen gemaakt :roll: ik hoop morgen ook op een betere dag. Met hopelijk ook beter weer. Dit weer ben je toch zo snel flauw van.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:50

Ik doe Bodypump

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:14

Mag ik me hier ook melden?
Ik probeer, samen met ponylief aan een uur wandelen per dag te komen. Soms lukt dat niet door het weer of door tijdgebrek i.v.m. mijn werk en gaan we voor een half uur. Pony zit op het randje van hoefbevangenheid en ik wil er een paar kilo af, maar kan niet teveel doen vanwege een overbelaste heup.
Vandaag wel een uur gewandeld.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:49

Ik ben juist blij als ik langer dan 30 minuten per dag even niet beweeg :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 22:25

Welkom eefke!

Mijn les bij de ponyclub was vandaag afgezegd ivm weersomstandigheden. Ik dacht dan heb ik mooi de tijd om naar de yoga school te gaan. Bij inschrijven zag ik dat er ook een live stream van de les was, heerlijk want dan hoefde ik niet door de regen naar de studio!! Helaas laadde de livestream vervolgens niet toen ik er klaar voor zat. Yogales gemist....

Uiteindelijk een filmpje op YouTube gezocht en die gedaan. Toch nog 45 minuten bewogen. En ik ben nu op mijn werk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:59

Eefke85 helpt fietsen niet ivm je heup? Misschien kun je dat makkelijker doen?

XxlMMxx goed bezig geweest. Ik heb gister 1 van mijn paarden gelongeerd. Gister zat ik wel aan mijn half uur bewegen. Vandaag kom ik er ook wel op. Ga vanmiddag bij de fysio sporten. Morgen is het 6 week geleden dat ik een pacemaker kreeg. Dus dan zijn alle beperkingen van de eerste 6 weken voorbij *\o/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 22:34

Vanochtend uurtje in het bos gereden met mijn jonge pony. Vanmiddag naar de hondenschool geweest, waar we niet vreselijk actief zijn, maar wel lekker bezig. Vanavond uurtje skeelertraining gehad, als zwaar ervaren. Ondanks dat ik beginnersniveau heb. Ik ben gewoon geen talentje.

Alledrie buitentrainingen. En het heeft hier behoorlijk geregend nog vandaag. Maar niet op mijn sportieve tijdstippen gelukkig haha.

Goed bezig mistral!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:12

Dank jullie wel!

@ Mistral94, fietsen lukt wel, maar gaat helaas alleen maar op dagen dat ik niet aan het werk ben, anders kom ik tijd tekort.

Pony is helaas te kort bekapt en nu stokkreupel, dus wandelen met hem kan nu even niet. (heb vanmiddag de smid zo`n 20 minuten aan de telefoon gehad waarbij hij uitlegde dat het `echt nodig` was om ponylief zo kort te bekappen dat hij nu amper meer kan lopen)
Gelukkig kwam er vandaag een lief klein meisje om te leren over ponyverzorging, dus met haar nog wel wat rondgelopen met een van de andere pony`s. Rijden gaat hier helaas niet omdat ik er niet op kom op dit moment.

Goed bezig allemaal, lekker fanatiek aan het bewegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:15

XxLMMxX schreef:
Vanochtend uurtje in het bos gereden met mijn jonge pony. Vanmiddag naar de hondenschool geweest, waar we niet vreselijk actief zijn, maar wel lekker bezig. Vanavond uurtje skeelertraining gehad, als zwaar ervaren. Ondanks dat ik beginnersniveau heb. Ik ben gewoon geen talentje.

Alledrie buitentrainingen. En het heeft hier behoorlijk geregend nog vandaag. Maar niet op mijn sportieve tijdstippen gelukkig haha.

Goed bezig mistral!

Even ervanuit gaande dat je met je eigen hond naar de hondenschool bent geweest maar dan is 30 minuten per dag toch piece of cake? Een hond is een goede stok achter de deur.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:51

Sterkte voor je pony eefke, balen! Mijn oude pony heeft ook last van haar hoeven na bekappen. En al verschillende hoefsmeden gehad maar het bleef. Gelukkig lijkt het de laatste jaren weer beter te gaan. Wel lopen we de eerste dagen nog veel op gras en niet op puinpaadjes ofzo.

Kim ik heb in meerdere berichten al over mijn hond gehad. Je bedoelt het vast goed. Maar mijn doel is niet om flink met de hond aan de slag te gaan, daar zei lichamelijk niet helemaal goed in haar vel zit. Mijn tempo ligt dan hoger dan de hare. Vorige week hebben wij trouwens wel een aantal dagen lang gelopen, ze voelde zich goed en genoot, ik ook. Met haar lopen is leuker dan alleen.

Bij de hondenschool doen wij een spelklas. Vindt ze erg leuk! Maar ik kan niet zeggen dat ik intensief 30 min achter elkaar bewogen heb. En dat is mijn doel haha. Niet 30 min per dag bewegen, maar het liefst 30 min achter elkaar. En dan nog in actief tempo. Geen snuffelrondjes en slenter wandelingen.

Maar gister is mijn doel ruimschoots gelukt. Absoluut. Bij de hondenschool wel wat bewogen, maar eigenlijk voornamelijk door paard en skeeleren ruim mijn bewegingsdoel aangetikt, want dat was 2x een uur.

Vandaag heb ik na werktijd een uurtje hardgelopen met een startersgroep bij ons in het dorp. Door de regen, maar zo in groepsverband deerde dat niet. Vorige week wou ik het hardlopen bijna gaan opgeven. Mij hier aansluiten voelde als een goede stap. En vandaag had ik er plezier in, nu nog volhouden. Ik loop op mijn werk ook de hele dag. En werk vrijwel fulltime. Maar dat voelt anders dan bewust even de tijd nemen voor een uurtje sporten.
Laatst bijgewerkt door XxLMMxX op 07-07-20 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:12

Dank je wel XxLMMxX. Mijn pony heeft normaal geen last na het bekappen, maar de smid kon aan de hoeven zien dat hij vorige maand inderdaad bevangen is geweest. Omdat hij 3 jaar geleden ook bevangen is geweest ben ik toen meteen begonnen met wandelen met hem omdat beweging toch het beste werkt.
Nu heeft de smid het idee gehad dat hij de witte lijn kleiner moest maken en is daar in gaan knippen, waardoor mijn pony nu op de zool loopt, wat natuurlijk onwijs zeer doet. Heb vandaag maar Metacam gehaald bij de dierenarts, zodat het nog een beetje dragelijk is voor hem.
De woorden van de smid: "Dit was echt nodig en hier moet hij gewoon even doorheen."

De smid die ik 3 jaar geleden had heeft hem toen geleidelijk bekapt en dat ging prima. Helaas is hij geemigreerd naar Zweden, anders was ik nooit van smid overgestapt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 23:56

Gister na werktijd een uurtje gewandeld aan de hand met mijn oude pony. Uiteindelijk sloot een stalgenootje ook aan, en mijn jonge pony met haar bijrijder. Dus ik was niet alleen. En het was droog. Dus heerlijk.

Vanochtend hardgelopen met een groepje in het bos. Ik had duidelijk het laagste niveau. Kon de groep amper bijhouden en was afentoe behoorlijk buiten adem ondanks dat ze zich al aan me hadden aangepast. Maar iedereen was onwijs aardig en het was een mooie motivatie om ondanks de regen toch aan de slag te gaan. Ging met een goed gevoel naar mijn werk daarna. En denk ook zeker dat ik qua conditie ga groeien.

Eefke klinkt heel naar je pony! Ik duim dat het elke dag een stukje beter gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:00

Druk gehad op werk, dus alleen maandagavond gaan sporten en vandaag een half uurtje gewandeld. Midden in een regenbui :') Maar heeey, ik ben actief geweest haha.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 23:46

Vanochtend uurtje met mijn oude pony op buitenrit geweest. Vanmiddag wilde ik opnieuw proberen een live stream van de yoga studio thuis te doen, maar kreeg hem weer niet geladen. Dus laten zitten. Even gemediteerd wat ook fijn was. En volgende week ga ik gewoon lekker naar de studio.

Zertab goed dat je ondanks regen bent gaan lopen. Soms houdt slecht weer mij tegen. Terwijl het eenmaal onderweg vaak meevalt. Hopelijk komen er binnenkort weer rustigere weken op je werk aan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:15

Nu door corona is er veel werk blijven liggen, ben nu denk ik wel weer aardig bij. :)

Vandaag wil ik ook nog even minimaal 30 minuten wandelen. Ziet er naar uit dat het droog blijft vandaag.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 23:55

Is het gelukt zertab?

Ik heb gelest met mijn oude pony.
Daarna wilde ik een uurtje vrijtrainen op de skeelerbaan. Er stond veel wind wat het zwaar maakte en helaas voelde ik ook een pijntje in mijn linkerbeen. Besloten om gewoon even een half uurtje op mijn gemak wat rondjes te skeeleren om de spieren los te maken en toen naar huis gegaan. Trainen komt wel weer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:32

Ja is gelukt en vandaag ook al half uurtje gewandeld :)

Jij ook goed bezig geweest!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:43

Vanmorgen 2 uur op stal bezig geweest. Pony loopt gelukkig een stuk beter nu, maar nog niet genoeg om alweer aan de wandel te gaan.
Gisteren onbedoeld meer beweging gehad dan gepland... tijdens het longeren van mijn grote paard zat er een horzel achter haar aan die zelfs na een rondje of 10 in galop nog niet opgaf. Dus met haar wat langer dan gepland bezig geweest. Ze reageert altijd ontzettend panisch op horzels, dus terug naar de wei krijgen was ook een dingetje waar ik even hulp bij nodig had, gelukkig was er een stalgenoot aanwezig om te helpen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:49

Horzels zijn echt rotbeesten!

Ik had gisteren echt een goede dag :')

De bokslessen zijn weer begonnen dus in de ochtend eerst een uur gebokst (met warming up en cooling down er bij) en in de middag paardgereden.

In de avond had ik een verjaardag en daar zijn we op de fiets heen gegaan. Fietste alleen helemaal verkeerd waardoor we ruim 3 kwartier onderweg zijn geweest. De terugweg was een half uurtje denk ik.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 22:38

Ik stond gelukkig op zonder pijntjes, dus ben blij dat ik gister optijd ben gestopt. Vanochtend gelest met mijn jonge pony. Ging goed! Verder had ik niks actiefs op de planning meer, kom meestal moe bij mijn lessen vandaan. Hang al de hele middag en avond met een goed boek op de bank. Na het eten nog even een ommetje met de hond naar de moestuin gemaakt. Lekker op ons gemakje getuinierd daar. Was genieten.

Zertab super!
Eefke rot die horzels, hopelijk niet te veel last op de wei.
Snorlex jij hebt een hoop gedaan! Boksen klinkt wel heel gaaf. Misschien ooit nog eens in verdiepen