(+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:19

Wegwezen daar. En voel je alsjeblieft niet schuldig over kijken in zijn telefoon. Zo iemand noem je een hork.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:20

Sorry bij mij kwam de narcisten vlag omhoog.
Super charmant, heel lief voor je zijn wanneer alles gaat zoals hij wilt. Lijkt je op handen te dragen tot jouw aandacht verschuift naar ook maar iets anders dan hij. Lijkt ook helemaal voor je te gaan.

“Kenmerken van een narcist:
- Je bent vaak erg jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op jou
- Je wordt dwingend of vrijheid beperkend ten opzichte van je partner of kind
- Je gedraagt je hooghartig
Andere kenmerken van een narcist zijn:

Agressief gedrag
Gespeelde charme
Een zucht naar macht
Het ontbreken van schuldgevoelens of berouw
Gebrek aan emoties”

Nu hoeft dit helemaal niet zo te zijn hè? Maar aangezien je aangeeft dat de relatie verder zo goed is, kan ik me helemaal voorstellen hoe fijn het is samen en hoe charmant en lief hij kan zijn als jij jouw onverdeelde aandacht aan hem geeft.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:31

_Nancy schreef:
_Penotti schreef:
Oh ja?
Mijn partner en ik pakken zo vaak elkaars telefoon.
Zitten we lui op de bank, oh mijn telefoon ligt in de keuken en ik wil even dit of dat opzoeken, oh hier is die van mij, pak die maar.

Dat is zoals het hoort naar mijn idee. :j

En nu weet je wat voor loser het is: #) :evaw:

Dit dus..
Het is helemaal niet raar om op andermans telefoon te zitten imo.. Wij zitten continu op elkaars telefoon te koekeloeren, dat gaat gewoon vanzelf en zo zou het ook moeten gaan.

Beetje off topic, maar dit vind ik wel vreemd. Ik zou echt goed pissig worden als mijn vriend in mijn telefoon liep te kijken, ook al heb ik niks te verbergen. Als vriendinnen met mij hun geheimen bespreken hoeft hij dat niet te lezen. Bovendien heb ik gewoon recht op privacy, relatie of niet.

Maar dat terzijde. Ongevraagd in iemands telefoon kijken is niet netjes, maar je zit gelukkig niet in de rechtbank waar je onrechtmatig verkregen bewijs niet tegen iemand mag gebruiken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:34

Alleen maar respect dat je een topic hebt geopend. Nee dat is niet makkelijk maar soms wel heel fijn om adviezen/meningen/ervaringen van andere te horen. Ook al kunnen die ook confronterend zijn! Nu aan jou wat daarmee te doen. Wij lezen het van een afstand zijn er niet bij. Maar feit dat je op zijn telefoon kijkt is al dat je gevoel niet goed zit. Tuurlijk kun je nu alle dingen bedenken dat hij wel lief is, jullie al tijd bij elkaar zijn etc. Maar meis wil je op deze manier leven in deze relatie? Wees eerlijk naar jezelf maar ook naar hem. Mijn gevoel na jou tekst is wegwezen....hier ga je aan ten onder!!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:37

Dit doet mij heel erg denken aan mijn ex. Ook een hele jaloerse vent, die achter mijn rug om bezig was. Tijdens de relatie heb ik hem geconfronteerd en volgens hem komt een gezonde vent niet toe in een monogame relatie, zonder online vrouwen. Tot de deurbel ging en er een knappe blonde dame voor de deur stond voor hem... Zij bleek achteraf ook niet de enige te zijn met wie hij fysiek iets had, geen van alle wist dat hij in een relatie zat en samenwoonde.
Dit betreft overigens wel een narcist, inderdaad zoals Enjoy hierboven omschreven heeft. Ook hij had veel gedaan voor mij, droeg mij op handen en ik kreeg alles wat ik wilde. Behalve mijn vrijheid, onafhankelijkheid en een leven (maar dankzij zijn manipulatieve aard viel dit pas op na de relatie)

Ook bij mij was het niet de eerste keer dat ik zo'n vent aan de haak geslagen had, maar wel de reden geweest dat ik inmiddels bijna 2 jaar later nog steeds vrijgezel ben. Voor mij hoeft het niet meer.

Suzanne F.

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:43

Wat sneu Poetser maar wel interessant om te lezen. (Sorry). Vaak trek je als meisje dit soort mannen aan. Vaak zijn het wat onzekere meisjes die op zoek zijn naar een sterke man waar ze op kunnen vertrouwen. Ze worden dolverliefd, de man draagt ze op handen en lijkt perfect. En juist die mannen beschadigen je nog eens extra. Heel typerend.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:45

Ts ik meen me te herinneren dat je vorige relatie ook niet heel gezond was en je hier een topic over had. Alvast bij voorbaat excuus als ik nu de verkeerde voor me heb.

Ik vind het zorgelijk dat je je relatie als perfect omschrijft maar dat er een hele rits informatie volgt waar bij mij (en een hoop andere bokkers) de rode vlag direct omhoog schiet. Zelfs zonder de info op zijn telefoon vind ik dit verre van perfect.

Ik heb het idee dat jouw beeld van de realiteit wat vertekend is en misschien is dat iets waarmee je aan de slag kan, ongeacht of je deze relatie behoudt of niet. Ik denk dat er meerdere goede adviezen zijn gegeven.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 08:46

Ben er naderhand ook wel een beetje klaar mee ja -O-

Ga straks gewoon het gesprek aangaan en zeggen dat het beter is alles stop te zetten.
Of ik hem confronteer met de telefoonissue weet ik nog niet.

Ben idd best onzeker.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:48

Suzanne F. schreef:
Wat sneu Poetser maar wel interessant om te lezen. (Sorry). Vaak trek je als meisje dit soort mannen aan. Vaak zijn het wat onzekere meisjes die op zoek zijn naar een sterke man waar ze op kunnen vertrouwen. Ze worden dolverliefd, de man draagt ze op handen en lijkt perfect. En juist die mannen beschadigen je nog eens extra. Heel typerend.

Inderdaad, ik heb al van alles gehad, behalve een goede. Relatie 1 was zeer agressief, relatie 2 was een manipulatieve relatie met iemand met een dubbelleven (getrouwd en een kind, maar met mij een lat-relatie wat ik wel goed vond na relatie 1), relatie 3 was een alcoholist en relatie 4 was bovenstaande relatie. Nee, voor mij geen mannen meer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:50

prulletje schreef:
Beetje off topic, maar dit vind ik wel vreemd. Ik zou echt goed pissig worden als mijn vriend in mijn telefoon liep te kijken, ook al heb ik niks te verbergen. Als vriendinnen met mij hun geheimen bespreken hoeft hij dat niet te lezen. Bovendien heb ik gewoon recht op privacy, relatie of niet.

Maar dat terzijde. Ongevraagd in iemands telefoon kijken is niet netjes, maar je zit gelukkig niet in de rechtbank waar je onrechtmatig verkregen bewijs niet tegen iemand mag gebruiken.

Vriendinnen die geheimen delen doe ik face to face of per gesprek op de telefoon.
Ik ga dat niet appen. Veel te onpersoonlijk. Ik wil daar een stem bij horen.
Maar dat zal de jeugd wel zijn denk ik dan, die maken zelfs relaties uit per app.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:50

BillyJ schreef:

Ga straks gewoon het gesprek aangaan en zeggen dat het beter is alles stop te zetten.

Ben idd best onzeker.

Dan zou ik daar echt aan gaan werken, bij een psycholoog bv. Om je eigenwaarde omhoog te krikken. Jouw beeld van hoe het leven en relaties zouden moeten zijn klopt echt niet.
Het is misschien cliché maar een echt gelijkwaardige liefdevolle relatie kan je pas hebben als je ook liefde voor jezelf hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:52

Ik zou het niet zeggen want dan heb jij het straks gedaan en voel jij je weer slecht. Gewoon zeggen dat je hebt nagedacht en dat je niet meer verder met hem wil, spullen pakken hem blokkeren en aan jezelf gaan werken. Leuke fijne mannen zijn er echt! Maar eerst jezelf op een rijtje zodat je voor de volgende een keuze kan maken voor jezelf.

Succes!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:53

Je hebt naar je gevoel geluisterd. Dat is de reden geweest om in zijn tel te kijken. En blijkbaar had je gevoel gelijk.
Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.

Je moet je wel schuldig voelen tegenover jezelf. Dat je uberhaubt nog nadenkt over bij hem blijven! Heel snel wegwezen!!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:55

Weg wezen, hij verbied je om je vrienden te zien Koekoek, dat is geen liefde.
Mocht je het moeilijk vinden.Wanneer hij weer over je schouder mee kijkt, stel eens voor om in elkaars telefoon te kijken, zo kan hij zien dat je niks verbergt....

Maar krijg ook zelfrespect, een man hoort je zo niet te behandelen en restricties op te leggen maar je juist te stimuleren om jezelf te ontwikkelen.
Je beste vrienden/ broers behandelen je ws met veel meer respect

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:59

Ik ben net helemaal eens met alle bovenstaande verhalen: wegwezen!

En om nog een keer een genuanceerder beeld te schetsen over hoe het ook kan:
- ik pak ook geregeld de telefoon van m’n vriend. Nee, dan ga ik niet bewust door z’n appjes zitten scrollen, maar we doen hier verder ook niet moeilijk over. Een gemeenschappelijke vriendin of (schoon-)ouders app ik er zelfs wel eens vanaf als ik de mijne weer eens kwijt ben.

- ik heb mijn vriend op het werk ontmoet en hij zat toentertijd nog op Tinder, maar vanaf het moment dat we een paar weken “iets” hadden was Tinder echt exit. Als het niets wordt, zet je het er toch zo weer op?

- ik had in het begin van onze relatie een andere collega die ook een oogje op mij had. Dat is gelukkig nooit uit de hand gelopen, maar er zijn wel wat dingen net niet gebeurd (hij wilde me zoenen en ik hield hem tegen). Volgde een heel app-gesprek over dat hij aan andere dingen dacht die niet juist waren (collega in kwestie woonde ook gewoon samen met een andere vrouw), bla bla. Ik heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik dat niet wilde en het hele gesprek aan m’n vriend laten lezen zodat hij zeker alles wist en er geen gedoe over kon ontstaan.
(Ik weet overigens zeker dat de vrouw van die collega dat gesprek nooit gelezen heeft, dus het verschil tussen een m stabiele en minder stabiele relatie is daarin ook gelijk duidelijk: openheid van mijn kant en geheimzinnigheid van zijn kant)

Bij mij gaan dus ook alle alarmbellen af als ik dit zo hoor: wegwezen dus! Ik kan me voorstellen dat dat een moeilijk besluit is, dus ook veel sterkte gewenst :(:)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:03

kies voor jezelf: wegwezen ....dit gaat niet over! :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:06

djodjodjo schreef:
Ik vraag me af waarom je een relatie “perfect” kunt noemen waarin zoveel scheef staat? Als het in vergelijking is met je vorige relatie dan is het hoog tijd dat je een nieuw perspectief krijgt..

Wat Urielle zegt ben ik het wel mee eens. Ik zou uitzoeken wáárom je dit soort mannen aantrekt. Want nee, dit is geen normaal of acceptabel gedrag wat er gewoon bij hoort.

Mee eens, ga uitzoeken waarom je dat soort mannen aantrekt, anders blijf je deze ellende krijgen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:09

Zoals de waard is... vertrouwd hij zijn gasten.. dat is de reden dat je hebt gekeken in de telefoon... je relatie was verre van perfect... en dat heb je gevoeld...

Dat is je verweer als hij pissig is over het feit dat je in zijn telefoon geneust hebt... en op basis van wat je tegenkwam had je alle reden om er geen vertrouwen in te hebben...

Dusssss...
Exit meneer... en succes met zijn verdere leven...

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:10

Afbeelding

Run forest run!

Nee even zonder gekkigheid.... wegwezen, heel snel. Dit gaat geen liefdevolle relatie worden waarin jullie beide gelukkig zijn. Dat je in telefoon hebt gekeken is alleen maar goed geweest.

Kies voor jezelf en laat je je vooral niet gekmaken door het idee dat je niet in zijn telefoon had mogen kijken!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:10

Pfoe ts, dit is geen gezonde relatie.. wat jij perfect noemt noem ik alles behalve perfect.

Ik zou ook rennen en even tijd voor jezelf nemen. Er zijn genoeg leuke jongens die dit gedrag niet vertonen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:12

Vroeger waren er jammer genoeg ook dit soort mannen en geen social media en mobieltjes. Mijn eerste echte vriend was ook ziekelijk jaloers . Dat bleek toen we al even een relatie hadden. Heb het na een escalatie meteen uitgemaakt en gelukkig niet weer tegen iemand aangelopen die dit soort karakter trekken heeft.
Een goede relatie heb je niet wanneer er een grote ja maar aanhangt. Dan zit er iets niet goed, soms is dat op te lossen, hier niet .
Zoals iemand zei, ga aan jezelf werken, kickboksen , assertiviteitstraining , met iemand praten. Want ze weten de zwakke kanten van een vrouw er feilloos uit te pikken. Maar troost je, ook sterke zelfstandige vrouwen trappen er wel eens in, verschil is vaak dat die het meteen voor gezien houden bij de rode vlaggen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:12

lieve schat, 1 advies:WEGWEZEN!
ik zou het geeneens met hem bespreken, want hij gaat of jou een schuldgevoel aanpraten of gooit zijn charme in de strijd.

En voor je je in een nwe relatie stort zou ik gaan werken aan relatie met jezelf. Dit is geen gezonde relatie. Hij controleert je, dat heeft niks met houden van te mak
ken. En is dus helemaal NIET logisch.
Je doet of je iets werekdschokkends gedaan hebt. nu hoort het natuurlijk niet, maar mss is het je redding..voor mij was het nl. al exit relatie op het moment dat ie boos op me werd vanwege mijn vrienden. Of alles wilde weten.
Kappen en werken aan je eigenwaarde.

Agnes

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:19

Wees blij dat je nog niet samenwoont, dat scheelt al veel ellende met een ander huis zoeken en spullen verdelen. Slechts een advies, uitmaken en weer van jezelf leren houden voor je een nieuwe relatie begint. Heeeeeeel veel sterkte!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:20

BillyJ schreef:

Ben idd best onzeker.

Klinkt misschien heel stom, maar heb je 'bewijs' van zijn telefoon gehaald? Dat je kan zien dat het zijn telefoon is en wat daarop staat?
Want hij zal waarschijnlijk bij hoog en laag ontkennen wat erop staat maar dan alsnog niet willen laten zien wat erop staat.
En laat je niet wijsmaken dat je hem niet genoeg gaf, of dat mannen nou eenmaal zo zijn!
Als hij iets miste in de relatie dat had hij daarover moeten communiceren dus dat is nooit jouw fout!
Laat je nooit anders wijsmaken door iemand!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:28

fleurtjeuh schreef:
BillyJ schreef:

Ben idd best onzeker.

Klinkt misschien heel stom, maar heb je 'bewijs' van zijn telefoon gehaald? Dat je kan zien dat het zijn telefoon is en wat daarop staat?
Want hij zal waarschijnlijk bij hoog en laag ontkennen wat erop staat maar dan alsnog niet willen laten zien wat erop staat.
En laat je niet wijsmaken dat je hem niet genoeg gaf, of dat mannen nou eenmaal zo zijn!
Als hij iets miste in de relatie dat had hij daarover moeten communiceren dus dat is nooit jouw fout!
Laat je nooit anders wijsmaken door iemand!

Ze heeft helemaal geen bewijs nodig.

Gewoon tegen die vent zeggen dat het vanuit jou kant niet goed voelt en je niet verder wil. Je wil de tijd nemen om jezelf beter te leren kennen en dat kan niet in een relatie waarin jij je niet optimaal voelt. Bewijzen gaat hij weerleggen of geeft jou de schuld.

Hou de eer bij jezelf en dump hem op basis van hoe jij je voelt. Niet waardoor het komt, kan deze vent waarschijnlijk niks mee.