Vreemde muggenbult

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:44

Kan wel hoor. Ik heb helaas na een reis in een tropisch land waar ik ontzettend veel gestoken was, ook een allergie ontwikkeld voor muggenbeten. De eerste 3 a 4 jaar werden alle beten donkere vlekken die maanden bleven staan. Nu begint het gelukkig weer iets te beteren. Maar vervelend is het wel.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:55

Tijgermuggen geven dat soort reacties.

Ik was gebeten bij mijn knokkel van mijn pols, maar dat werd heel dik pols ook en bovenkant hand, de allergie prik bij de dokter zou na 10 min. moeten helpen, gebeurde er nix, pillen mee voor allergie en afgetekend tot waar het dik was, S'avonds bijna 40'gr. koorts naar de Hap, die hebben echo gemaakt, ondertussen was het dik tot aan mijn ellebogen, vuurrood en arm zweette gewoon van de warmte. Was spinnenbeet gif wat dus aan het werk was, ik heb nog steeds tussen de spieren daar een rare kuil zitten wat dus aangetast is door dat gif. En dat voor iemand die al er vandoor gaat als ie spin ziet van een spelde kop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:00

Ik had in Nederland nooit reactie op muggenbulten en her in Portugal wel, dus het ligt ook wel aan het soort mug.

Overigens wil ik je wel een tip geven tegen jeuk.

Gewoon azijn met een watje er op houden. Helemaal fijn als je de azijn flink gekoeld hebt of een ijsklontje in een zakje er bovenop houdt.

De koude helpt altjd tegen pijn en jeuk en azijn neutraliseerd dat wat irriteert en helpt tegen zwellng.
Helpt ook bij ernstiger steken zoals van bij of wesp.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:23

ElinaSK schreef:
Ik ( en mijn vader overigens ook) krijg dit altijd na een poos van een muggenbult. Mijn vader is er eens mee naar de huisarts geweest, heeft toen geloof ik een zalfje gekregen. Maar het kwam er op neer dat het een overgevoelige reactie van het lichaam was... geen idee of dit bij jou ook zoiets kan zijn

Dit heb ik ook, niet bij alle muggenbeten maar sommige reageer ik heftig op. Heb er littekens van! Gelukkig nu nog geen nare gehad maar elk jaar is er wel 1 die vervelend doet.

Ik plak er trouwens een blarenpleister overheen die dikke dingen dat wordt vaak niet aangeraden maar das de enige manier om het schuren van kleding of huid te voorkomen. Zorgen dat de huid rustig blijft. Hoe meer je krabt hoe meer histamine er vrij wordt gemaakt = meer jeuk.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 23:20

Lusitana schreef:
Ik had in Nederland nooit reactie op muggenbulten en her in Portugal wel, dus het ligt ook wel aan het soort mug.

Overigens wil ik je wel een tip geven tegen jeuk.

Gewoon azijn met een watje er op houden. Helemaal fijn als je de azijn flink gekoeld hebt of een ijsklontje in een zakje er bovenop houdt.

De koude helpt altjd tegen pijn en jeuk en azijn neutraliseerd dat wat irriteert en helpt tegen zwellng.
Helpt ook bij ernstiger steken zoals van bij of wesp.

Bedankt voor de tip, heb het geprobeerd!

De jeuk is voor het grootste deel weg nu, maar helaas zijn alle muggenbulten weer paars geworden (het ziet er echt niet uit :'( )