Bikinilijn ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:05

Ik heb een epilady. De bikinilijn epileer in, het midden hou ik kort. Ik scheer nooit meer. Kreeg altijd jeukende bultjes. Met epileren geen last meer van gehad en hoe vaker je het doet hoe langer de haren weg blijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:12

DreamGuide schreef:
Palmera schreef:
Het grote nadeel van (laten) waxen/harsen is dat het haar echt al een lengte moet hebben. Je moet het dus laten groeien en zit er dus mee opgescheept.

Scheren krijg ik ook bultjes van, alleen downunder. Mijn benen en oksels scheer ik gewoon.

Dus ik gebruik ontharingscrème downunder, al effectief op een milimeter haar, snel, makkelijk, goedkoop en gewoon thuis.

Mag ik vragen welk merk creme jij gebruikt?

Welke ik in de aanbieding tegenkom, wisselt dus. :)

Ik koop wél altijd die voor mannen, die vind ik toch beter werken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:53

BenaLaars schreef:
hier elke 3,5 weken de hele boel (hele benen, braz en oksels) laten waxen voor €70. is de eerste 5 keer pijnlijk, daarna zijn de haarzakjes zo zwak dat het vrijwel pijnloos is. de haartjes komen zwak, dun en blond terug dus zeker geen stoppels!

€1040 per jaar aan ontharen omdat deze maatschappij heeft besloten dat daar geen haar zichtbaar mag zijn. Oef.

Ik doe het zelf met een epileerapparaat, maar is ook niet heel prettig. Vooral volhouden zodat het steeds makkelijker gaat en niet tussendoor scheren.
En daarnaast iets meer proberen schijt te hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:57

Air schreef:
€1040 per jaar aan ontharen omdat deze maatschappij heeft besloten dat daar geen haar zichtbaar mag zijn. Oef.

Ik doe het zelf met een epileerapparaat, maar is ook niet heel prettig. Vooral volhouden zodat het steeds makkelijker gaat en niet tussendoor scheren.

Euh, waar haal jij dat van de maatschappij nou weer vandaan?

Ik vind het gewoon onfris. Onhygiënisch. Ik woon in een warmer klimaat en sport veel en ben graag haarvrij daardoor.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:01

Dat je het zelf fijner vindt is altijd een prima reden voor ontharen, maar onhygiënisch is dat haar niet hoor. Dan zou de mensheid al lang uitgestorven zijn :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:52

LaDonna75 schreef:
Dat je het zelf fijner vindt is altijd een prima reden voor ontharen, maar onhygiënisch is dat haar niet hoor. Dan zou de mensheid al lang uitgestorven zijn :+

Precies, het heeft juist een beschermende functie, het groeit er niet voor niets.

Waar ik het nou weer vandaan haal is gewoon een beetje verder denken/kijken. Scheermesjes groeien niet aan bomen geloof ik :)) Daar zitten bedrijven achter die winst willen maken. En maatschappij houdt dat in stand door het beeld te laten zien van een vrouw die overal maar glad moet zijn.
Je hoeft je er niet om aangevallen te voelen Palmera :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:58

Bikini lijn kun je best scheren maar dan moet je goede mesjes gebruiken die scherp zijn. Geen goedkope. Dan heb je het minst kans op bultjes.
Plus het mesje na 2 a 3 keer gebruik weg gooien. Als het bot word krijg je ook bultjes

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:02

Ik heb goede verhalen over Ylonn gehoord. Binnenkort ga ik daar zelf waarschijnlijk ook bestellen. Misschien kan jou het ook helpen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:09

Escamilla schreef:
Ik heb goede verhalen over Ylonn gehoord. Binnenkort ga ik daar zelf waarschijnlijk ook bestellen. Misschien kan jou het ook helpen?

Ik heb hydradenitis dus scheren is voor mij geen pretje, maar met de Ylonn producten is het te overzien.

Ik gebruik de scheergel, de kalmerende lotion voor vlak na het scheren, en de Raka lotion die ik ongeveer 2 keer per dag smeer. De blauwe plekken zijn ook minder geworden hierdoor. Avoyd is goedkoper en bijna hetzelfde, maar na een poosje gaat dit helaas branden op mijn huid.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:25

Ik gebruik de Wilkinson Hydro Silk Bikini trimmer, zonder opzetstukje.
Met glad scheren krijg ik ook last maar met de trimmer heb ik standje kort en dit houd ik dan elke week/ anderhalve week dan bij.
Helemaal glad is voor mij niet te doen, dan lijkt of alles blijft schuren, met trimmer op standje kort toch fijn verzorgd en nergens last van

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:58

Air schreef:
LaDonna75 schreef:

Precies, het heeft juist een beschermende functie, het groeit er niet voor niets.

Waar ik het nou weer vandaan haal is gewoon een beetje verder denken/kijken. Scheermesjes groeien niet aan bomen geloof ik :)) Daar zitten bedrijven achter die winst willen maken. En maatschappij houdt dat in stand door het beeld te laten zien van een vrouw die overal maar glad moet zijn.
Je hoeft je er niet om aangevallen te voelen Palmera :+

Aangevallen? :? Je maakt het steeds mooier.
Ja, er zit een industrie achter. Maar die zit overal achter. Ook achter bv vleesvervangers en echt niet de hele wereld is nu vegetariër.

Ja, hygiënischer. Zoals gezegd: ik sport veel en met haar gaat dat veel broeien en jeuken dan zonder haar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:17

Oh als je je niet aangevallen voelde snap ik niet zo waarom je het op die manier('' waar haal je dat nou weer vandaan'') moest zeggen.

Dat het bij jou minder snel gaat broeien en jeuken heeft alsnog niks met hygiëne te maken. Sterker nog, je hebt juist meer risico om (schimmel)infecties te krijgen. Het zou daar echt niet groeien als het onhygiënisch was, je lijf is toch echt wel wat slimmer dan dat.

En het vergelijk met andere industrieën is appel met peren vergelijken. Er wordt namelijk maar 1 beeld geschetst in de maatschappij en dat is die van een onthaarde vrouw, dat is ook het enige wat voorbij komt op tv etc. Dus beetje kul om te zeggen dat het onwijs raar is dat ik zeg dat de maatschappij dat beeld schetst. Snap ook sowieso niet waarom je daar zoveel moeite mee hebt als iemand dat zegt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:31

Air, haal even diep adem. :+

Ja, ik vind het nogal wat als jij vrouwen die zich ontharen neerzet als door de maatschappij en industrie gemanipuleerde wezens. Alsof ienand zich niet kan ontharen uit eigen wil.
Dus ik vraag me inderdaad af waar je dat vandaan haalt.

M.b.t je schimmelinfecties: daar heb ik nooit last van. Wél van een vervelend broeierig gevoel na 20km. En dus onthaar ik. Gemak boven alles.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:36

Escamilla schreef:

Ik wilde dit dus ook aanhalen maar zag dat het al benoemd is. Sinds ik de producten van Ylonn gebruik vind ik scheren niet eens meer zo'n ramp. Als je geduld hebt krijg je ook goed & persoonlijk advies via de chat. Ik had altijd bultjes en rode plekken maar nu dus niet meer. Ideaal!

Poosje met een epi lady geschoren maar wat een hel. En mijn benen waren vuurrood. Ik blij bij de Venus mesjes. Degene voor de gevoelige huid waar zo'n '' sop randje '' aan vast zit zodat het ook gelijk verzacht tijdens het scheren. Maar zonder Ylonn zeker niet meer.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:53

Palmera schreef:

Ja, ik vind het nogal wat als jij vrouwen die zich ontharen neerzet als door de maatschappij en industrie gemanipuleerde wezens. Alsof ienand zich niet kan ontharen uit eigen wil.

M.b.t je schimmelinfecties: daar heb ik nooit last van. Wél van een vervelend broeierig gevoel na 20km. En dus onthaar ik. Gemak boven alles.

Ik ben rustig hoor? :')

Ah en waar zeg ik dat precies? Dat maak je er toch helemaal zelf van :D

Maar ja ik vraag me af of je ooit zelf op het idee was gekomen te ontharen als dat niet iets was wat als normaal wordt gezien. Dus ik vind het voor mezelf heel interessant om daar verder over na te denken. Als niemand zich scheerde, hoe zou je dan echt uit eigen wil op het idee komen om dat wel te doen?

Want hoe kom je bijvoorbeeld op het idee dat haar onhygiënisch is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:55

Air schreef:
BenaLaars schreef:
hier elke 3,5 weken de hele boel (hele benen, braz en oksels) laten waxen voor €70. is de eerste 5 keer pijnlijk, daarna zijn de haarzakjes zo zwak dat het vrijwel pijnloos is. de haartjes komen zwak, dun en blond terug dus zeker geen stoppels!

Ik onthaar me anders niet omdat de maatschappij dat wil. Vind het gewoon smerig al dat haar. En met dit weer is het ook veel te warm

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:56

Laseren heb ik gedaan; haren blijven terugkomen, dus mee gestopt.
Creme; vind ik over het algemeen stinken
Scheermesje; maakt niet uit welk mesje, krijg last van stoppels en als ik niet genoeg scrub dan ook haartjes die gaan ontsteken.

De oplossing voor mij is laten waxen, elke 4 weken icm oksels en benen. Haar wordt steeds dunner en minder.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:59

Ik kan niet tegen waxen. (mijn velletje komt dan mee) ik heb nu van veet al een tijdje dat scheerapparaatje voor de intieme delen en het werkt super! had ook altijd last van irritatie enzo maar dat is met deze weg!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:03

Ik gebruik zelf ook ontharingscrème en dat werkt erg fijn.
Ik heb een hele gevoelige huid, dus zelfs scheren down under doet me pijn en krijg ik wondjes van.
Ontharingscrème werkt top daarvoor. Het stinkt idd wel ontzettend, smeer het dus wel op met het spateltje en niet met je handen. (Ik was de eerste keer toen ik het testte op mijn been eigenwijs :') toen kon ik de rest van de dag niks meer eten met mijn handen omdat ze zo stonken). Maar verder zie ik alleen maar voordelen eraan :)
Ik heb trouwens die van het Kruidvat voor de gevoelige huid.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:09

Air schreef:
Palmera schreef:

Ik ben rustig hoor? :')

Ah en waar zeg ik dat precies? Dat maak je er toch helemaal zelf van :D

Maar ja ik vraag me af of je ooit zelf op het idee was gekomen te ontharen als dat niet iets was wat als normaal wordt gezien. Dus ik vind het voor mezelf heel interessant om daar verder over na te denken. Als niemand zich scheerde, hoe zou je dan echt uit eigen wil op het idee komen om dat wel te doen?

Want hoe kom je bijvoorbeeld op het idee dat haar onhygiënisch is?

Omdat het gaat broeien. En prikken. En wat minder fris ruiken. En dat heb ik alleen met haar. Zomder haar kan ik zonder ongemak sporten.

Wat je verder aanhaalt geldt natuurlijk voor alles. Als niemand zich zou scheren zouden alle scheermiddelen niet bestaan nee. Iemand is er ooit mee begonnen. Maar dat geldt voor alles, dus dan kun je overal wel bij stilstaan.

Kimmie25501 schreef:
Ik gebruik zelf ook ontharingscrème en dat werkt erg fijn.
Ik heb een hele gevoelige huid, dus zelfs scheren down under doet me pijn en krijg ik wondjes van.
Ontharingscrème werkt top daarvoor. Het stinkt idd wel ontzettend, smeer het dus wel op met het spateltje en niet met je handen. (Ik was de eerste keer toen ik het testte op mijn been eigenwijs :') toen kon ik de rest van de dag niks meer eten met mijn handen omdat ze zo stonken). Maar verder zie ik alleen maar voordelen eraan :)
Ik heb trouwens die van het Kruidvat voor de gevoelige huid.

Het geheim is olie!!! Olie neutraliseert. Dus na het ontharen en de douche de huid drogen en olie erop. Let jij maar eens op wat er met die geur gebeurd. :)

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:10

Haii,
Misschien een beetje een gekke vraag, maar scheren jullie alles of laten jullie wat over?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:10

Palmera schreef:
Welke ik in de aanbieding tegenkom, wisselt dus. :)

Ik koop wél altijd die voor mannen, die vind ik toch beter werken.

Oh haha, ik heb die Veet eens gebruikt en die werkte dus voor geen snars. Deed helemaal niks.

Zal wel aan mij liggen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:11

Mirre1415 schreef:
Haii,
Misschien een beetje een gekke vraag, maar scheren jullie alles of laten jullie wat over?

Ik scheer alles (maar scheer ook m'n armen en soms zelfs m'n gezicht)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:20

Palmera, oeh interessant! Wat voor olie? Gewoon babyolie? Is dat trouwens niet een beetje schadelijk op die plek?

Mirre, ik scheer alles, maar raak ook niet in paniek als het niet helemaal kaal is haha. Soms heb ik geen zin, dus doe ik alleen mijn bikinilijn. Maar meestal scheer ik alles wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:22

Mirre1415 schreef:
Haii,

Alles downunder gaat weg. Met ontharingscrème.

Benen en oksels ook alles, met mesje.

Verder goddank weinig lichaamshaar.

Kimmie25501 schreef:
Palmera, oeh interessant! Wat voor olie? Gewoon babyolie? Is dat trouwens niet een beetje schadelijk op die plek?

Mirre, ik scheer alles, maar raak ook niet in paniek als het niet helemaal kaal is haha. Soms heb ik geen zin, dus doe ik alleen mijn bikinilijn. Maar meestal scheer ik alles wel.

Ik heb gewoon kokoshuidolie van Inecto. Olie schadelijk daar? Nee hoor, ik denk minder schadelijk dan die ontharingscrème, en daar heb ik ook geen last van

Edit: ik denk dat de soortolie niet uitmaakt, hoewel motorolie wellicht wat te dik is. :+