Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DreamGuide schreef:Palmera schreef:Het grote nadeel van (laten) waxen/harsen is dat het haar echt al een lengte moet hebben. Je moet het dus laten groeien en zit er dus mee opgescheept.
Scheren krijg ik ook bultjes van, alleen downunder. Mijn benen en oksels scheer ik gewoon.
Dus ik gebruik ontharingscrème downunder, al effectief op een milimeter haar, snel, makkelijk, goedkoop en gewoon thuis.
Mag ik vragen welk merk creme jij gebruikt?
BenaLaars schreef:hier elke 3,5 weken de hele boel (hele benen, braz en oksels) laten waxen voor €70. is de eerste 5 keer pijnlijk, daarna zijn de haarzakjes zo zwak dat het vrijwel pijnloos is. de haartjes komen zwak, dun en blond terug dus zeker geen stoppels!
Air schreef:€1040 per jaar aan ontharen omdat deze maatschappij heeft besloten dat daar geen haar zichtbaar mag zijn. Oef.
Ik doe het zelf met een epileerapparaat, maar is ook niet heel prettig. Vooral volhouden zodat het steeds makkelijker gaat en niet tussendoor scheren.
En daarnaast iets meer proberen schijt te hebben.
LaDonna75 schreef:Dat je het zelf fijner vindt is altijd een prima reden voor ontharen, maar onhygiënisch is dat haar niet hoor. Dan zou de mensheid al lang uitgestorven zijn
Escamilla schreef:Ik heb goede verhalen over Ylonn gehoord. Binnenkort ga ik daar zelf waarschijnlijk ook bestellen. Misschien kan jou het ook helpen?
Air schreef:LaDonna75 schreef:Dat je het zelf fijner vindt is altijd een prima reden voor ontharen, maar onhygiënisch is dat haar niet hoor. Dan zou de mensheid al lang uitgestorven zijn
Precies, het heeft juist een beschermende functie, het groeit er niet voor niets.
Waar ik het nou weer vandaan haal is gewoon een beetje verder denken/kijken. Scheermesjes groeien niet aan bomen geloof ikDaar zitten bedrijven achter die winst willen maken. En maatschappij houdt dat in stand door het beeld te laten zien van een vrouw die overal maar glad moet zijn.
Je hoeft je er niet om aangevallen te voelen Palmera
Escamilla schreef:Ik heb goede verhalen over Ylonn gehoord. Binnenkort ga ik daar zelf waarschijnlijk ook bestellen. Misschien kan jou het ook helpen?
Palmera schreef:Air, haal even diep adem.
Ja, ik vind het nogal wat als jij vrouwen die zich ontharen neerzet als door de maatschappij en industrie gemanipuleerde wezens. Alsof ienand zich niet kan ontharen uit eigen wil.
Dus ik vraag me inderdaad af waar je dat vandaan haalt.
M.b.t je schimmelinfecties: daar heb ik nooit last van. Wél van een vervelend broeierig gevoel na 20km. En dus onthaar ik. Gemak boven alles.
Air schreef:BenaLaars schreef:hier elke 3,5 weken de hele boel (hele benen, braz en oksels) laten waxen voor €70. is de eerste 5 keer pijnlijk, daarna zijn de haarzakjes zo zwak dat het vrijwel pijnloos is. de haartjes komen zwak, dun en blond terug dus zeker geen stoppels!
€1040 per jaar aan ontharen omdat deze maatschappij heeft besloten dat daar geen haar zichtbaar mag zijn. Oef.
Ik doe het zelf met een epileerapparaat, maar is ook niet heel prettig. Vooral volhouden zodat het steeds makkelijker gaat en niet tussendoor scheren.
En daarnaast iets meer proberen schijt te hebben.
Air schreef:Palmera schreef:Air, haal even diep adem.
Ja, ik vind het nogal wat als jij vrouwen die zich ontharen neerzet als door de maatschappij en industrie gemanipuleerde wezens. Alsof ienand zich niet kan ontharen uit eigen wil.
Dus ik vraag me inderdaad af waar je dat vandaan haalt.
M.b.t je schimmelinfecties: daar heb ik nooit last van. Wél van een vervelend broeierig gevoel na 20km. En dus onthaar ik. Gemak boven alles.
Ik ben rustig hoor?
Ah en waar zeg ik dat precies? Dat maak je er toch helemaal zelf van
Maar ja ik vraag me af of je ooit zelf op het idee was gekomen te ontharen als dat niet iets was wat als normaal wordt gezien. Dus ik vind het voor mezelf heel interessant om daar verder over na te denken. Als niemand zich scheerde, hoe zou je dan echt uit eigen wil op het idee komen om dat wel te doen?
Want hoe kom je bijvoorbeeld op het idee dat haar onhygiënisch is?
Kimmie25501 schreef:Ik gebruik zelf ook ontharingscrème en dat werkt erg fijn.
Ik heb een hele gevoelige huid, dus zelfs scheren down under doet me pijn en krijg ik wondjes van.
Ontharingscrème werkt top daarvoor. Het stinkt idd wel ontzettend, smeer het dus wel op met het spateltje en niet met je handen. (Ik was de eerste keer toen ik het testte op mijn been eigenwijstoen kon ik de rest van de dag niks meer eten met mijn handen omdat ze zo stonken). Maar verder zie ik alleen maar voordelen eraan
![]()
Ik heb trouwens die van het Kruidvat voor de gevoelige huid.
Mirre1415 schreef:Haii,
Misschien een beetje een gekke vraag, maar scheren jullie alles of laten jullie wat over?
Kimmie25501 schreef:Palmera, oeh interessant! Wat voor olie? Gewoon babyolie? Is dat trouwens niet een beetje schadelijk op die plek?
Mirre, ik scheer alles, maar raak ook niet in paniek als het niet helemaal kaal is haha. Soms heb ik geen zin, dus doe ik alleen mijn bikinilijn. Maar meestal scheer ik alles wel.