kosten beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: kosten beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:12

Heb ik niet naar gevraagd eigenlijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:06

Suzanne F. schreef:
Ik beet mijn spalk steeds kapot. Nu heb ik een bitje wat ik s nachts draag.

Heb jij een essix voor boven en onder? Of iets anders?

Ik wil eigenlijk de essix gaan dragen in de nacht maar de ortho raadde dat af ivm eerdere slijtage bitje. Maar ja de tandarts raadde het lange tijd geleden weer aan, voordat ik aan mijn tweede beugel begon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:26

Zertab schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik beet mijn spalk steeds kapot. Nu heb ik een bitje wat ik s nachts draag.

Heb jij een essix voor boven en onder? Of iets anders?

Ik wil eigenlijk de essix gaan dragen in de nacht maar de ortho raadde dat af ivm eerdere slijtage bitje. Maar ja de tandarts raadde het lange tijd geleden weer aan, voordat ik aan mijn tweede beugel begon.

Boven. Een retainer heet het dacht ik. Plastic hoesje wat strak om je tanden zit zodat ze niet meer verschuiven. Ik heb boven geen spalk meer, alleen nog dat bitje voor s nachts.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:04

Het belangrijkste van een beugel is dat de kauwfunctie goed werkt : "kiezen op elkaar".
Dat was bij mij nog heel wat werk....

Mijn vader heeft ivm de kosten zelf bedankt voor de eer: 'zoveel geld om een paar tanden recht te zetten' vond hij onzin. (Zijn kauwfunctie was intact, dus het was enkel esthetisch.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:14

Ik vind het niet zo'n heel gek bedrag eigenlijk...
Je kan tegenwoordig op veel medische plekken offertes aanvragen. Zelfs als je een gaatje o.i.d. hebt bij de tandarts. Toen ik vorig jaar een WKB kreeg gaf de tandarts een prijs van 450 euro af voor het hele traject. Die werden gewoon per behandeling gefactureerd. Ik vermoed dat een orthodontist ook gewoon maandelijks een bedrag krijgt. Vroegah moesten mijn ouders zelf volgens mij ook nog iets van 40 euro in de maand betalen.

Nouja, uiteindelijk ga ik er binnen een jaar of twee ook nog eens 2 á 3 ruggen tegenaan gooien. Want ik vind het nog niet mooi genoeg :+ Of dat heb ik het nooit gevonden.

Brainless schreef:
Zertab schreef:
En tegenwoordig ook van die bitjes mee voor de onder en bovenkaak.

Mijn kinderen (vorig jaar) nog niet.
Mss bij een bepaalde correctie?

Hier verschilde het destijds (bijna 16 jaar geleden) per orthodontist...

Ik ging naar A en kreeg een spalkje (net als iedereen daar). Of eigenlijk 2 natuurlijk... Mijn gebit is nog steeds goed. Vriendinnen en klasgenootjes die naar B gingen hadden binnen twee jaar verschuivingen in het gebit...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:52

@Suzanne: dat is een essix :) Retainer is alleen voor de kaken.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:12

Je kan je verzekering vragen om een coulance te maken vanwege de extra hoge kosten.
Dan moet de orthodontist een plan van aanpak insturen.
Onze zoon van 10jaar, is net begonnen met zijn beugel, maar moet ook diverse keren langs de kaakchirurg.
Verwachte jaren beugelen en operaties is ongeveer 8-10jaar. En de kosten worden ongeveer 10.000euro.
Helaas vandaag een brief gekregen dat het is afgewezen.
Probleem is dat voor elke nieuwe op te starten behandeling er een nieuw plan van aanpak komt.
Dus het is lastig om aan de verzekering een compleet plan met kosten te geven.
Wij gaan dus zeker in beroep tegen de afwijzing.
Beugel zit er nog niet eens in, en we zijn al 500euro kwijt van de 1500euro die we maximaal krijgen.

Wat we nu het meeste van balen dat komende donderdag de beugel er wordt ingezet.
Maar de operatie bij de kaakchirurg van 7juli door het opnameburo is geannuleerd.
Die bepalen tegenwoordig wie er wanneer opereert en wie er geopereerd mag worden.
Op dit moment staat de kaakchirurg ingeplant op de operatiekamer op 18 augustus,
maar of onze zoon dan wel geopereerd gaat worden is afwachten.
Maar dat kan ook pas in september, oktober, november.......... worden.
Het enige wat ze zeggen in het ziekenhuis, sorry nieuwe regels ivm Corona.