Ochtendmisselijkheid en ontbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:53

Heb je wel eens pannenkoeken geprobeerd, koud of warm? Of iets van kwark eventueel met wat vers fruit/muesli? En idd een kopje thee met beschuit/cracker.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:55

nieky1993 schreef:
Matheno: opgewarmd eten is echt een no-go. De geur alleen al haha. Soep zou wel nog gaan, ik ben dol op soep :+ maar weet niet of dit een gezond alternatief is smorgens?

Niets lekkerder ( en érg gezond!) dan een goed gevulde groentesoep s'ochtends!

raket

Re: Ochtendmisselijkheid en ontbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:00

Ik had dit ook.
Ik ontbijt tegenwoordig met een modifast reep. Genoeg eiwitten niet veel calorieën en ik hoef hem niet klaar te maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:10

Ik heb er last van als ik te snel moet ontbijten nadat ik opgestaan ben. Dan krijg ik niks door keel of ik word echt misselijk als ik mezelf dwing. Ik zet dus wekker vroeger zodat ik wat langer rustig beneden kan zitten voordat ik moet eten. Of ik neem iets kleins zoals een reep en eet iets later wat meer.

Ik moet trouwens ook eten vanwege pijnstilling en ik kan ook niet niet eten, want dan ga ik later van mijn stokkie of word weer misselijk van niet eten :+ Voor mij is het echt ongezond om niet te ontbijten. Als ik alle tijd heb kan ik wel yoghurt eten, als ik haast heb niet. Soms een gekookt ei, als ik die de dag ervoor gekookt heb dan haha.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:32

Ik heb er last van als ik zuivel op melkbasis eet in de ochtend. Vroeger had ik dat niet, maar de laatste 5 jaar is dat opgekomen.
Voor mij helpt het om van alpro-soya wat kokosyoghurt met muesli en wat xxl hagelslag (voor de smaak :9 ) te eten. Ook niet te veel, ik neem maar 7 theelepels van die yoghurt O:) Eet ik te veel, dan ben ik misselijk, krijg maagpijn..
Overigens moet ik wel vrij kort na het opstaan eten, anders word ik flauw en word ik misselijk van de honger :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:58

Rebel_Jits schreef:
Overigens moet ik wel vrij kort na het opstaan eten, anders word ik flauw en word ik misselijk van de honger :+

Haha ik kan alleen wachten als ik niks hoef te doen. Dus op bank zitten, als ik wel weg moet of wat moet doeb moet ik idd snel eten wat weer moeilijk is :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:17

Cottagecheese(Hüttenkase) met fruit en een handje noten een optie? Ik krijg ook geen yoghurt of kwark weg 's morgens maar dit gaat prima. Ook omdat je er maar erg weinig van nodig hebt. Ik neem nu 100 gram, dat is een goede eetlepel vol.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:24

Ik heb hetzelfde ja, en ik kon dat ook echt niet 'leren'. Maar ik merkte dat als ik om 6 uur of 7.30 uur moest beginnen met werken ik echt een dip kreeg en hoofdpijn.

Toen ben ik begonnen met het drinken van shakes en dat werkt goed en fijn! Ik drink ze graag en houd er wel een gevuld gevoel aan over zonder het 'zware' van het eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:23

Soep kan prima
Waarom niet?
Kun je ook zo gezond en gevuld maken als je zelf wil :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:50

Ik ben niet misselijk 's ochtends maar heb eigenlijk nooit echt zin om te ontbijten direct. Het liefst drink ik een kopje thee en neem dan een uur later een broodje, maar op werkdagen heb ik daar geen tijd voor. Ik drink nu bijna iedere ochtend een Jimmy Joy shake en ja ik ben daar erg tevreden over. Zit heel veel in qua voedingsstoffen en drinkt makkelijk weg. Misschien dat je in het begin even aan de structuur moet wennen en ook wel hoe je lichaam erop reageert (je maag vooral) maar een tip is om dan met weinig te beginnen en wat op te bouwen. Ik kan er zonder problemen tot half 1 mee doen en eerder vaak al om 11 uur honger. Je hebt ze in verschillende smaken, dus ik wissel wat af en meng het wel met melk ipv water omdat ik dat lekkerder vind. Is trouwens ook super snel klaar. Verder wissel ik het soms af met een smoothie (yoghurt, banaan, spinazie) maar merk wel dat ik minder lang verzadigd ben, of muesli maar ook daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Dus meestal shake :) Als ik vrij ben dan ontbijt ik vaak later.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:58

Heel herkenbaar, ik kan 's ochtends voor werk aan geen vast voedsel eten. Niet dat ik misselijk wordt maar de keel gaat gewoon op slot en dan kan ik het niet meer wegslikken. In het weekend gaat het beter want dan sta ik later op, zit er geen tijdsdruk achter en heb ik alle tijd om bijvoorbeeld een boterham te eten.

Ik heb me erbij neergelegd. Doordeweeks neem ik een smoothie mee naar m'n werk en die drink die als ontbijt zodra ik achter m'n bureau zit en het voelt heerlijk om 's ochtends niet perse te "moeten".

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:01

Ik eet gewoon niet smorgens, probleem opgelost :P
Het is bij mij puur een bloeddruk dingetje geloof ik. Smorgens is die echt mega laag namelijk.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:04

Ik heb het ook snel. Met brood, yoghurt, kwark, havermout, fruit, en alles wat daar op lijkt, ik krijg het eingelijk niet weg en als ik het toch naar binnen prop word ik er misselijk van. Als ik een drukke werkdag heb (ik werk in de paarden) dan eet ik 'sochtends vaak iets van voorverpakte crackers in de auto. Je hebt ze bij te jumbo met kruidenkaas of tomaten vulling, maar van die rijstwafels met chocolade gaan er ook wel in. Soms eet ik zo'n suikerwafel, maar vaak ben ik die na een paar hapjes ook beu.
Heb ik echt geen zin, eet ik gewoon niet en pak ik op het werk wel een broodje als ik honger heb.

Heb ik geen drukke dag eet ik niks. Maar als ik dan niet zo veel doe heb ik ook tot de lunch geen honger.

Drinken hoef ik ook niet trouwens, valt er ook niet lekker in. Dus pas om 10 uur drink ik een kopje thee.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:11

Maar wat is er zo mis met een boterham? Ik volg zelf een dieet met trainingsprogramma en krijg van hun ook recepten. Ik mag in de ochtend gewoon een tosti met kaas, kipfilet en als ik wil smeerkaas er tussen, op hun advies nog wel.
Ben er onderhand 12kg mee kwijt.
Je hebt fysiek zwaar werk en veel beweging, de calorieën en koolhydraten verbrand je wel.
Als jij het in de ochtend goed doet op een boterham gewoon die boterham eten.
Misschien eens overnight oat maken? Havermout, banaan en yoghurt mengen en in de koelkast. Dag erna is het stevig en ruik je de banaan en niet de yoghurt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:42

Aha, dat boterhammen wel gaan had ik even gemist. Ja, daar zie ik het probleem ook niet zo mee. Bij mij is brood juist het ergste, ga ik bijna gelijk van kokhalsen smorgens.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 23:32

Bedankt voor alle reacties weer. Gisteren het er nog even met de dokter nog over gehad. Ik moest toevallig daar zijn ivm wat nieuwe voorschriften. Zijzelf ontbijt dus niet vanwege de misselijkheid :+ ze raad dus ook aan om idd eventueel een stuk fruit of cracker te eten en dan eventueel een musli-reep als tussendoortje. Zoals idd meerdere hier aanraden. Vanmorgen heb ik een banaan met wat aardbeien gehad en een kop thee. Dit ging goed. Vanmiddag wat soep en crackers. Gelukkig gaan crackers met jam goed ook smorgens weet ik van vroeger. Ik heb nog wat soep over dus morgenvroeg eens soep proberen.

Meggiemeg: een staafmixer heb ik idd wel. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb haha. Vandaag wel van de winkel al een paar smoothies meegepakt op de vers afdeling. Gewoon een kwestie ook van ontdekken wat ik lekker vind. Verbaas mij erover hoe hard zo een smoothie vult eigenlijk :D

Amy223: jup dat herken ik dus. Soms kan ik zelfs smorgens mijn tanden niet poetsen door de misselijkheid of begin ik te kokhalzen als ik mijn vitamine ( magnesium enz) inneem. Erg vervelend.

Proudmama: het is echt wel maagpijn die ik heb als ik niks eet. Helaas maagzweren gehad en sindsdien een gevoelige maag. Crackers is idd een mooi licht alternatief, thanks

Zonnebloem18: smorgens eten is helaas iets wat ik moet doen. Ik moet smorgens soms pijnstilling pakken en dit gaat niet op een lege maag. Maar bedankt voor de tip. Mijn vriend is hard bezig om af te vallen ook, hij zal dit ook interessant vinden.

Aman2002: ik ga eens kwark proberen idd. Alhoewel ik er vandaag in de winkel geen vond ( carrefour).

Misty12: pannekoeken koud is sowieso een no-go. Warm vind ik de geur wel lekker maar weet ook niet of dit een gezondere variant is als een boterham :+

Raket: interessant. Daar ga ik eens op verder zoeken op die repen.

Mywishmax: klinkt bekend idd.. In het weekend wacht ik standaard even met eten en dan kan ik bijna alles eten. Maar dan ben ik vaker wel al een uur op. Zolang kan ik moeilijk wachten voor ik ga werken haha. Niet eten is idd later maagpijn hebben, dus ik moet ook eten.

Rebel-Jits: goede tip van de alpro-soya. Nog iets om te proberen

Eva1969: cottagecheese ook nog nooit van gehoord haha. Ook eens uitzoeken en proberen dus :D

KimD: welke shakes drink je zoal dan?

Sonja_vR: soep ga ik idd eens eten ter afwisseling.. Ik ben dol op soep dus gok dat dit wel goed gaat.

Saskiakefie: interessant van die shakes. Die ga ik zeker eens opzoeken.. Lekker handig voor als je ook sneller moet zijn. Eventueel zelfs smiddags als er ooit weinig tijd is.

Dieuwke_: wat vreemd wel dat je keel op slot schiet. Maar fijn dat een smoothie wel goed gaat.

Sizzle: niet eten is geen optie ivm medicatie. Moet iets eten anders krijg ik gegarandeerd maagproblemen.

Prugelpiet: ook zo snel misselijk dus. Erg vervelend he als je dat hebt. Gelukkig hoef je niet smorgens te eten of voel je je niet slecht als je niet eet.

Mexx_lady: het is niet perse alleen het brood maar ook vooral wat ik erop doe. Dit is veel ongezonde suikers die niet goed zijn voor mijn spieren. Op advies van kine, dokter en mensen die ook gevoelige darmen hebben en/of spierproblemen wil ik met eetpatroon sochtends veranderen om te zien of dit werkt. Pluspunt is, als het werkt, dat ik dan ook wat afval.