Interessant topic, aangezien ik hier ook nog niet veel over weet/begrijp, lijkt het mij goed om er meer inzicht in te krijgen

En TS, heel knap dat je dit hier al durft te zeggen, ondanks dat het (min of meer) anoniem is! Dat moet toch wel een opluchting zijn

Ik vraag mij nog iets af. Mocht je dit willen beantwoorden TS

Ik begrijp dat het woord 'genderneutraal' zoiets betekent als, dat je je dus met geen enkel geslacht identificeert (toch?). Maar is het dan dus niet zo dat je je bijvoorbeeld (ongeveer) 50% man voelt en 50% vrouw? Dat die verdeling dus anders is dan bij cisgenders oid?
Of staat hoe jij je voelt helemaal los van het man of vrouw zijn.
Ik vroeg mij dit af omdat je aangeeft dat 'vrouw' niet bij je past, maar 'man' helemaal niet. Voel je je dan toch (verhoudingsgewijs) iets meer vrouw?
Voor mij (cisgender) is het lastig te begrijpen als je je van beide geslachten helemaal niets 'voelt', want als je bijvoorbeeld aangeeft dat sportbh's al veel doen, geeft dit aan dat je op dat vlak meer richting de mannelijke kant wilt. En je winkelt zowel in mannen- als vrouwenwinkels, dus dan interpreteer ik het zo dat je je met beide geslachten identificeert. Althans, dat beide kledingstijlen jou aanspreken.
Want genderneutraal lijkt me toch ook weer niet dat alles in letterlijke zin neutraal moet zijn, toch? (alleen maar 'neutrale' kleding oid...) Het lijkt me dan meer logisch dat deels mannelijke dingen je aanspreken, en deels vrouwelijke.
Maar misschien denk ik wel helemaal verkeerd
Ik ben gewoon wel benieuwd