Shampoo bij psoriasis/eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:37

purny schreef:
Ik kan eigenlijk niet tegen shampoo met geurtjes. Ik heb hiervoor de Sebamed gehad maar die werkt bij mij dus ook niet.
Na hoeveel tijd zou je verbetering moeten hebben met de Grahams?

Meteen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:43

Joman schreef:
purny schreef:
Ik kan eigenlijk niet tegen shampoo met geurtjes. Ik heb hiervoor de Sebamed gehad maar die werkt bij mij dus ook niet.
Na hoeveel tijd zou je verbetering moeten hebben met de Grahams?

Meteen.

Ik ga hem morgen halen. Ben heel benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:31

purny schreef:
Als het dus niet over gaat moet ik naar de dermatoloog. Het is bij mij dus ook op gaan spelen toen ik thuis kwam te zitten met de corona crisis.
Ik wil dus eerst gaan kijken of ik het met de shampoo kan wegkrijgen.
Mijn moeder heeft ook psoriasis gehad. Mijn opa had eczeem

Als het een van beide is, kun je er wel vanuit gaan dat het niet meer overgaat. Je kunt het hooguit onder controle krijgen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:09

Alsjeblieft geen head en schoulders, dat brand letterlijk opjehoofd als he een beschadiging hebt door het krabben.
Verergerd de psoriasis alleen maar..

Alleen natuurlijke producten gebruiken, voor huid en haar. Hoeft niet eens duur te zijn.

Ik heb zelf psoriasis en een vriendin van mij zit er 90% onder.
Voor ons alleen natuurlijke producten.

Nog een tip, denk om het eten. Eet zo gezond als mogelijk, helpt ook een heel stuk.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:31

purny schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Ik gebruik zelf tot 2x p week de teershampoo. Dat is het enige wat echt helpt tegen de jeuk, ik heb Psoriasis. Daarnaast gebruik ik een shampoobar van happysoaps, de Aloë You Vera Much, die verlicht ook nog eens de jeuk. Bestaat uit natuurlijke ingredienten zonder toevoegingen, ik verdraag verder niks meer dus voor mij echt een uitkomst. Ik heb nu zo goed als geen jeuk

Mijn huisarts denkt dus ook aan psoriasis. Zelf heb ik al eczeem dus waarschijnlijk is het dit.

Zou een verwijzing vragen naar een dermatoloog, dat weet je het zeker, en ook hoe het te behandelen...

Sorry niet gelezen dat dat al in de planning zit

Marie111

Re: Shampoo bij psoriasis/eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:06

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:54

Dercos, van vichy. Mijn zoon heeft last van huidschilfers, mogelijk psoriasis. Helpt bij hem heel goed.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:52

La roche posay heeft een lijn met een ‘kuur’ shampoo en een onderhoudshampoo. Voor mijzelf is die kuur en de onderhoudsshampoo voldoende om alles weg te krijgen. Mijn kinderen blijven wel wat plekken houden maar geen jeuk, dus dat is acceptabel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 15:45

Vandaag bij de huisarts geweest met d'r.
Deze twijfelt nog steeds tussen eczeem en psoriasis.
Nu eerst de Ketaconazol shampoo proberen voor 4 weken. Werkt deze niet (afdoende) dan krijgt ze een andere.
Ze heeft voor deze gekozen omdat dit enkel bij eczeem werkt, en de andere voor beide, maar was sterker. Ze hoopte het zo gelijk uit te kunnen sluiten.

Iedereen bedankt voor jullie tips

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:47

As I Am Dry & Itch-lijn.
Je hebt shampoo en een co-wash (wassen met een conditioner). Veel mensen heel blij mee gezien, geen persoonlijke ervaring mee.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:26

Ik lees even mee. Zelf last van eczeem op mijn hoofd en naast mijn neus. Ik gebruik nu ketoconazol voor mijn hoofd en miconazol voor mijn neus. Is niet de eerste keer, heb nu neutral en dermolin shampoo en conditioner besteld om uit te proberen.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:19

Ik kom dit topic net tegen. Heb zelf eczeem en ook op m'n hoofdhuid. Gebruik al een aantal jaar de elke dag shampoo van Zarqa. Wat een top spul.
Deze shampoo (bijna het hele merk eigenlijk) is op basis van dode zee zout. Ik wil zelf nooit meer wat anders. Na de jaren gebruik nog hetzelfde effect als de eerste paar keer.
Hiervoor ook de shampoo van Eucerin gebruikt, maar die werd qua effect ook op den duur minder helaas.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:10

Ik heb ook last gehad van eczeem, o.a. op m’n hoofdhuid.
Sinds enkele jaren gebruik ik Dandruff control van Schwarzkopf en is m’n hoofdhuid rustig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 08:32

Je hoort er eigenlijk haast nooit iemand over, maar als ik hier lees zijn er toch best wel mensen die ermee kampen.

Ze heeft nu een paar keer met de shampoo gewassen, maar de jeuk is minder evenals de schilfer achtige dingetjes. Ze wordt nu in ieder geval niet meer wakker en dat haar hele hoofdhuid zeer doet en gek wordt van de jeuk (in d'r slaap gaat ze dan toch krabben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:35

kiki1976 schreef:
Je hoort er eigenlijk haast nooit iemand over, maar als ik hier lees zijn er toch best wel mensen die ermee kampen.

Ze heeft nu een paar keer met de shampoo gewassen, maar de jeuk is minder evenals de schilfer achtige dingetjes. Ze wordt nu in ieder geval niet meer wakker en dat haar hele hoofdhuid zeer doet en gek wordt van de jeuk (in d'r slaap gaat ze dan toch krabben).

Dat krabben is heel herkenbaar.
Zachte(katoenen) handschoenen aan s'nachts is een oplossing.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:42

Ik heb seboroisch eczeem en word er gek van. Ben nu bezig aan de 3r shampoo van de huisarts, maar niks werkt.. Misschien Grahams proberen dan maar

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:19

Toulouze schreef:
Ik heb seboroisch eczeem en word er gek van. Ben nu bezig aan de 3r shampoo van de huisarts, maar niks werkt.. Misschien Grahams proberen dan maar

Hier nog een. Ik ga een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:35

Er zijn ook andere middelen die van binnenuit werken. Denk daar eens aan als je bij de dermatoloog zit..
Als er niet tegenop te smeren valt en je bent echt wanhopig is dat misschien nog wat.
Denk aan Mtx, Neoral en Dupilumab.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:39

Amalarab schreef:
Er zijn ook andere middelen die van binnenuit werken. Denk daar eens aan als je bij de dermatoloog zit..
Als er niet tegenop te smeren valt en je bent echt wanhopig is dat misschien nog wat.

Dat is wel heel heftig meteen, en dat is pas eindstadium dermatoloog denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:42

purny schreef:
Toulouze schreef:

Hier nog een. Ik ga een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen

Ik heb van de dermatoloog scalp lotion locoid gekregen. Dit gebruik ik bij heftige jeuk. Daarnaast Grahams. Samen zorgt voor een goed resultaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:47

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:53

@joman: die lotion had ik ook van de huisarts gekregen maar die heeft niet geholpen.
En met dit warme weer is het ook niet echt bevorderlijk qua jeuk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 13:17

Morganlefay schreef:
kiki1976 schreef:

Dat krabben is heel herkenbaar.
Zachte(katoenen) handschoenen aan s'nachts is een oplossing.

Nee vrees van niet bij d'r, is het type dat dit in dr slaap gewoon uittrekt. En bij zo'n jeuk aanval (om het maar zo te noemen) is een aai over dr bol geven al drama.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:07

Toulouze schreef:

Ik zou echt de dermasence selensiv shampoo proberen als ik jou was!
Het werkt als een trein en heb er in mijn omgeving met deze tip al meerdere mensen voorgoed van schilfertjes en jeuk afgeholpen!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:12

Amalarab schreef:

Ik zou toch eerst verder kijken dan dit. Ik zelf heb een tijdje MTX gebruikt voor psoriasis, en hoe naar ik mijn psoriasis ook vind, waren de bijwerkingen erger. Dit soort medicatie kan de balans van je immuunsysteem ernstig verstoren.

Ik was nu vooral met natuurlijke shampoo's en prober mijn suikerinname wat te beperken. Daarnaast ook nooit met nat haar gaan slapen, en altijd fohnen naar het douchen. Bij mij lijken de schilfers en jeuk erger te worden wanneer het broeierig is op mijn hoofd.
Daarnaast heeft la roche possay ook een fijne verzorgende lijn. De Iso-urea crème is ontzettend fijn in gebruik en helpt mij door de ergere periodes heen, soms samen met hormoonshampoo.