Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Hoe komt je huisarts nou weer aan dystrofie?Dat is echt zeer onwaarschijnlijk na verstappen en zo kort op een trauma kan je echt niet spreken van dystrofie.
Ik zou dus echt nog even teruggaan, maar ook niet heel veel zorgen maken, want na verstappen is het op zich niet gek dat je been blauw en dik wordt![]()
Trombose ontwikkel je ook niet door verstappen, maar je kan het natuurlijk laten controleren. Misschien is het een samenloop van omstandigheden en toeval.
Ziet je been er ook echt uit als een trombosebeen? Dus helemaal paars en overal even paars en dik en niet alleen aan de verstapte kant? En een glimmende huid?
Vealosz schreef:verootjoo schreef:Hoe komt je huisarts nou weer aan dystrofie?Dat is echt zeer onwaarschijnlijk na verstappen en zo kort op een trauma kan je echt niet spreken van dystrofie.
Ik zou dus echt nog even teruggaan, maar ook niet heel veel zorgen maken, want na verstappen is het op zich niet gek dat je been blauw en dik wordt![]()
Trombose ontwikkel je ook niet door verstappen, maar je kan het natuurlijk laten controleren. Misschien is het een samenloop van omstandigheden en toeval.
Ziet je been er ook echt uit als een trombosebeen? Dus helemaal paars en overal even paars en dik en niet alleen aan de verstapte kant? En een glimmende huid?
Hmmm, mijn moeder heeft dystrofie gekregen door een gebroken enkel......
Emj_23 schreef:Been goed hoog houden en mij hielp het om ook in bed het been op kussens hoog te leggen. Blijf je been wel bewegen, helemaal stil werkt trombose in de hand. Maar dat was het advies wat ik kreeg met bloedverdunners. Volg dus vooral het advies van jouw arts, die kent jouw situatie het beste. Onderschat een potentiële trombose niet, maar geniet ook van je zwangerschap!
Talietjuh schreef:EvaLuna schreef:In week 38 van mijn zwangerschap resulteerde een trombosebeen bij mij in een longembolie, het afgeknelde gevoel wat je aangeeft had ik ook, het been voelde dik en pijnlijk aan, alleen met een kussen omhoog op de bank gaf verlichting. Het been was niet dik paars of glanzend.
Het is vast iets onschuldigs maar liever een keer te veel naar laten kijken dan te weinig hoor.
In het ziekenhuis kunnen ze een echo maken van je been en je bloed onderzoeken op trombose waarden.
Mijn huisarts stuurde mij naar huis met rek en strek oefeningen, het was de gynaecoloog die het niet vertrouwde en doorstuurde naar de eerste hulp.
Jeetje...hoe ben je daar uit gekomen? Dat is toch heel gevaarlijk? Wat hebben ze toen voor je gedaan en hoe gaat het nu?
Ben vanuit dokter, naar ziekenhuis naar spoedhulp gegaan..veel wachten en onderzoeken gehad. Op de echo zien ze dat het bloed niet goed terug stroomt. Ze zien nog geen trombose dus willen ze maandag weer kijken of er dan wel trombose te zien is. Ik ben nu thuis en moet direct met spoedeisende hulp bellen als t been erger wordt of ik benauwd wordt. Geen fijn gevoel.
Enige lichtpuntje is dat ze niet zeker weten of t trombose is of dat de baby knelt.
Ze geven nu geen medicatie of doen geen bloedprikken daar de uitslag v t prikken niets op zou leveren en medicatie bloedverdunners nu niet gewenst is i.v.m zwangerschap
Nu advies is zo min mogelijk belasting, been hoog houden en niet in de toilethouding gaan zitten.
Gaan nu kijken of er boven een toiletmogelijkheid gemaakt kan worden zodat ik de komende dagen niet meer de trap op hoef.
Talietjuh schreef:Ze zei dat de bloeduitslag niks zou zeggen daar de uitslag t zelfde zou zijn omdat ik zwanger ben en dat ze er daarom zoiezo niks uit op konden maken? Ja weet t ook niet.
EvaLuna schreef:EvaLuna schreef:In week 38 van mijn zwangerschap resulteerde een trombosebeen bij mij in een longembolie, het afgeknelde gevoel wat je aangeeft had ik ook, het been voelde dik en pijnlijk aan, alleen met een kussen omhoog op de bank gaf verlichting. Het been was niet dik paars of glanzend.
Het is vast iets onschuldigs maar liever een keer te veel naar laten kijken dan te weinig hoor.
In het ziekenhuis kunnen ze een echo maken van je been en je bloed onderzoeken op trombose waarden.
Mijn huisarts stuurde mij naar huis met rek en strek oefeningen, het was de gynaecoloog die het niet vertrouwde en doorstuurde naar de eerste hulp.
.
Citaat:Wat goed dat er verder naar gekeken is, het liep bij mij goed af gelukkig, er loopt een kerngezonde inmiddels 7 jarige rond : )
Ik werd ivm hevige benauwdheid opgenomen, ik kon mijn ademhaling niet meer afmaken, niet goed inademen.
In het ziekenhuis werd er een scan van de longen gemaakt (met een loodschort om, om de baby te beschermen tegen straling van de scan). Het propje was in een vertakking van een van de longen geschoten. Ik werd opgenomen, kreeg zuurstof en bloedverdunners.
Na de zwangerschap moest ik deze nog een half jaar gebruiken en liep ik bij de trombosedienst. Gelukkig al weer lang, lang geleden en nooit meer last van gehad : )
Het klopt trouwens dat ze bij zwangerschap de bloedwaarden niet goed kunnen meten.
Veel sterkte en succes maandag, gelukkig nu onder toezicht en in goede handen.
Bij twijfel niet twijfelen maar meteen bellen hoor. Hoop dat je een beetje afleiding hebt, continu pijn aan het been is zeer vermoeiend en ik kan mij de stress goed voorstellen.