Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Echter werd ik opeens s'avonds heel erg ziek, ik dacht dat ik dood ging. De ambulance is 2 keer geweest en bij de 2e keer hebben ze mij meegenomen. Na wat onderzoeken bleek dat mijn hele gal vol zat met galstenen in zo'n mate had de arts het nog nooit gezien. Er werd gelijk gevraagd of ik veel eiwitten at want dat kon een mogelijke oorzaak zijn. Dus komt het aapje uit de mouw want ik leefde grotendeels op eiwitten.
Citaat:Ik heb de knop weer omgezet en ben weer begonnen met lijnen. Gewoon de tussendoortjes verbannen en smorgens vaak een smoothie. Helaas ging het dieeten gigantisch traag en was een halve kilo in de week afvallen gewoon al heel veel.
Citaat:O: brood met kaas en een ei
T: fruit
M: brood met kaas en 2 beschuiten met slankie.
T: alleen als ik honger heb iets van volkoren ontbijtkoek, granenreep etc.
A: vlees aardappels en groente.
Petrichor schreef:Mijn galblaas is verwijderd.
Vandaag meer calorieën gegeten op naar 1600, maar minder koolhydraten. Zo heb ik een brood maaltijd vervangen door banaan pannenkoeken. Klinkt heel ongezond maar dat is het zeker niet, het recept was 1 banaan 2 eieren en kaneel.
Op dit moment lig ik echt met heel veel honger in bed terwijl ik vandaag toch echt meer heb gegeten, apart.Ondanks mijn honger ben ik wel echt gigantisch opgeblazen. Ik snap niet zo goed waar dit nu weg komt..
Petrichor schreef:Op dit moment lig ik echt met heel veel honger in bed terwijl ik vandaag toch echt meer heb gegeten, apart.Ondanks mijn honger ben ik wel echt gigantisch opgeblazen. Ik snap niet zo goed waar dit nu weg komt..
Petrichor schreef:Mijn galblaas is verwijderd.
Citaat:Vandaag meer calorieën gegeten op naar 1600, maar minder koolhydraten. Zo heb ik een brood maaltijd vervangen door banaan pannenkoeken. Klinkt heel ongezond maar dat is het zeker niet, het recept was 1 banaan 2 eieren en kaneel.
Op dit moment lig ik echt met heel veel honger in bed terwijl ik vandaag toch echt meer heb gegeten, apart.Ondanks mijn honger ben ik wel echt gigantisch opgeblazen. Ik snap niet zo goed waar dit nu weg komt..
Citaat:Mij is altijd geleerd dat koolhydraten zorgen voor een 'vol' gevoel, dit schrappen kan dus honger opleveren als je het niet vervangt door iets anders.
Als je koolhydraatarm wilt eten kun je misschien meerdere kleine eetmomenten op een dag hebben.
Nerootje schreef:Vergeet niet in je lijstje met eten de boter waar je je mee bak, je vlees, je kruiden op de kip en wellicht op je groente nog een sausje? In olijfolie of boter zitten ook nog veel calorieën, PAM spray zou een goede vervanger kunnen zijn. Drink je koffie met melk, of cappuccino, ook daarin zitten veel calorieën. Eigenlijk zou je alles echt alles wat je eet moeten wegen en noteren in een app dan weet je echt wat je binnen krijgt.
Petrichor schreef:capopjekop schreef:Heb je de mogelijkheid om krachttraining erbij te gaan doen? Dan blijf je ook in ruststand beter verbranden is mij ooit eens gezegd
Ik heb de mogelijkheid wel, maar de reumatoloog heeft mij dit afgeraden.
Gisteren heb ik wel voor het eerst fitness oefeningen gedaan ipv wandelen.
Petrichor schreef:capopjekop schreef:Heb je de mogelijkheid om krachttraining erbij te gaan doen? Dan blijf je ook in ruststand beter verbranden is mij ooit eens gezegd
Ik heb de mogelijkheid wel, maar de reumatoloog heeft mij dit afgeraden.
Gisteren heb ik wel voor het eerst fitness oefeningen gedaan ipv wandelen.