Vanalles geprobeerd en niks helpt echt. Alleen lichttherapie, alleen om daar 2x per week voor naar het ziekenhuis te gaan heb ik geen zin in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ClaudiaHS schreef:Medestander, blaasjes eczeem/contact eczeem
Ik heb het ook en is een maand geleden weer begonnen.
Zodra het warmer wordt komen ze weer aanwapperen.
Nu vooral rechter grote teen en vingertoppen.
Ik maak ze altijd kapot
Vooral die aan mijn vingertoppen en handpalmen.
Die blaasje knappen zo lekker
Maar kapot maken is niet de oplossing natuurlijk en maakt het vaak erger.
Bij mij drogen ze dan meestal in en zijn ze weer weg voor een tijdje.
Op mijn voeten smeer ik wel eens een beetje eczeem creme van mijn zoontje of de simpele voetschimmel creme van kruitvat eigen merk.
Werkt hier altijd perfect en kost geen drol.
tyleysmiley schreef:Dit is een schimmel,zogeheten zwemmersexceem...je kunt naar de huisarts voor een zalfje of bij de plaatselijke drogist terecht
Het komt dus meestal op je voeten voor,maar als dat niet of niet voldoende behandeld wordt krijg je het dus op je handen en daardoor die blaadjes,jeuk en ellende
veertje99 schreef:Wat je onder je voeten hebt heb ik ook ieder jaar weer. Bij mij zitten beide voeten altijd helemaal vol met rode vlekjes en blaasjes. Dit droogt uiteindelijk bij mij altijd uit. Ook mijn tenen zijn altijd pijnlijk en volledig kapot, jeuken dan ook enorm. Bij mij is het ook nog steeds de vraag wanneer het komt en wanneer het weg gaat, dit jaar was het ook al weg en is het nu weer terug gekomen
ellepel schreef:ja dat is precies wat ik ook had hoor.
goede handschoenen aan doen met schoonmaken.
geen latex of goedkoop spul.
maar nitril en poedervrij.
als je klaar bent handschoenen weg, handen afspoelen met koud water.
eventueel even langs je huisarts voor een tube met lanette zalf
Freya6 schreef:Als meerdere mensen in een huishouden het hebben zou ik denken aan een contact allergie. Een plant, dier of materiaal waar jullie allemaal op reageren.