Hele kleine eczeemblaasjes (denken we) - vanwaar zo plots?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Hele kleine eczeemblaasjes (denken we) - vanwaar zo plots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:44

Ik heb in de winter altijd 1 plek op mn voet... Op m'n handen uit het anders helaas.
Vanalles geprobeerd en niks helpt echt. Alleen lichttherapie, alleen om daar 2x per week voor naar het ziekenhuis te gaan heb ik geen zin in :o

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:51

Ik zou je even regulier of alternatief laten testen op voedingstekorten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:10

Vandaag voor het eerst terug gaan werken!
Klantje dacht mij een plezier te doen door me het terras te laten schuren, en dat zou het normaal ook echt zijn, maar de tegelreiniger prikte als een gek aan de blaasjes die open lagen :+

Ook last van de blaasjes in mijn handpalm, door de bezem en trekker die daar in belanden. Gelukkig ben ik zo iemand die altijd pleisters bij heeft, dat scheelde meteen al een hele hoop pijn!

De zalf die ik nu gebruik doet echt wel al wonderen qua jeuk, dus ik hoop dat ik hier mee verder kan.
Uiteraard ga ik hiermee binnenkort ook naar de dokter :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:15

Medestander, blaasjes eczeem/contact eczeem
Ik heb het ook en is een maand geleden weer begonnen.
Zodra het warmer wordt komen ze weer aanwapperen.
Nu vooral rechter grote teen en vingertoppen.

Ik maak ze altijd kapot :o
Vooral die aan mijn vingertoppen en handpalmen.
Die blaasje knappen zo lekker _O-
Maar kapot maken is niet de oplossing natuurlijk en maakt het vaak erger.
Bij mij drogen ze dan meestal in en zijn ze weer weg voor een tijdje.
Op mijn voeten smeer ik wel eens een beetje eczeem creme van mijn zoontje of de simpele voetschimmel creme van kruitvat eigen merk.
Werkt hier altijd perfect en kost geen drol.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:19

ClaudiaHS schreef:
Medestander, blaasjes eczeem/contact eczeem
Ik heb het ook en is een maand geleden weer begonnen.
Zodra het warmer wordt komen ze weer aanwapperen.
Nu vooral rechter grote teen en vingertoppen.

Ik maak ze altijd kapot :o
Vooral die aan mijn vingertoppen en handpalmen.
Die blaasje knappen zo lekker _O-
Maar kapot maken is niet de oplossing natuurlijk en maakt het vaak erger.
Bij mij drogen ze dan meestal in en zijn ze weer weg voor een tijdje.
Op mijn voeten smeer ik wel eens een beetje eczeem creme van mijn zoontje of de simpele voetschimmel creme van kruitvat eigen merk.
Werkt hier altijd perfect en kost geen drol.

Oooh ik snap exact wat je bedoelt, ik voel me zo een stuk bubbeltjesplastic, en die bubbeltjes maak ik ook zo graag kapot, het werkt zo verslavend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:23

Ik heb het ook iedere zomer. Alleen onder mijn voeten. Volgens mij heb ik er eens een zinkzalf voor gekregen. Maar dat is al jaren geleden. Ik smeer eigenlijk niets.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:27

LWDaisy schreef:
Oooh ik snap exact wat je bedoelt, ik voel me zo een stuk bubbeltjesplastic, en die bubbeltjes maak ik ook zo graag kapot, het werkt zo verslavend :+

Ja dat dus _O-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:33

Hier helaas nog iemand. Reageert vooral op warmte. Ik gebruik ook de hormoonzalf die de HA voorschrijft (mooi scrabblewoord: triamcinolonacetonidezalf), zo min mogelijk maar dit jaar een weekje na het afbouwen begint het weer... Dus nu weer begonnen met smeren, zucht. En een ceto-macrogolzalf erbij tegen het uitdrogen van de huid, die hormoonzalf is nou niet iets om blij van te worden maar momenteel het enige wat helpt tegen de jeuk. Vooral s'nachts, op m'n voeten. Dus ik slaap al braaf twee maanden met m'n voeten buiten de deken, beetje koud maar geen jeuk; heb ik 't graag voor over! :=
Tip: koop 100% katoenen sokken. Die zitten misschien niet zo denderend (rekken voor geen meter) maar geeft voor mij veel verschil! En zodra het kan, schoenen uit thuis. :)
Ook las ik ergens dat havermout jeukstillend is, dus als het s'nachts niet meer uit te houden is van de jeuk zit ik met een washandje gevuld met havermout in de badkamer.. :+

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:40

Dit is een schimmel,zogeheten zwemmersexceem...je kunt naar de huisarts voor een zalfje of bij de plaatselijke drogist terecht

Het komt dus meestal op je voeten voor,maar als dat niet of niet voldoende behandeld wordt krijg je het dus op je handen en daardoor die blaasjes,jeuk en ellende

Edit x 3,stomme spelvautuh
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 27-05-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:42

tyleysmiley schreef:
Dit is een schimmel,zogeheten zwemmersexceem...je kunt naar de huisarts voor een zalfje of bij de plaatselijke drogist terecht

Het komt dus meestal op je voeten voor,maar als dat niet of niet voldoende behandeld wordt krijg je het dus op je handen en daardoor die blaadjes,jeuk en ellende

Nee, hoor dat is geen zwemmerseczeem.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:43

Nou,zo ziet het er vanaf de foto echt wel uit hoor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:44

ik heb het ook al jaren al moet ik zeggen dat ik nu eigenlijk al een tijd geen blaasjes meer heb gehad .
op de voeten zijn het warmte blaasjes en op de handen had ik het door allergie van parfum in schoonmaakmiddelen.
ik draag nitril handschoenen,zonder poeder.
sindsdien heb ik het op de handen niet meer
die moet je echt gaan gebruiken, zijn nog het beste om mee schoon te maken als je met dit soort klachten zit.
op de voeten had ik het zomers erg, goede ademende schoenen aan doen en thuis uit doen zodat je voeten kunnen luchten.

verder proberen om parfumvrije producten te gebruiken(ook in shampo en bodylotion)
antischimmelzalf als miconazol kan soms ook helpen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:47

Wat je onder je voeten hebt heb ik ook ieder jaar weer. Bij mij zitten beide voeten altijd helemaal vol met rode vlekjes en blaasjes. Dit droogt uiteindelijk bij mij altijd uit. Ook mijn tenen zijn altijd pijnlijk en volledig kapot, jeuken dan ook enorm. Bij mij is het ook nog steeds de vraag wanneer het komt en wanneer het weg gaat, dit jaar was het ook al weg en is het nu weer terug gekomen :(

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 19:49

veertje99 schreef:
Wat je onder je voeten hebt heb ik ook ieder jaar weer. Bij mij zitten beide voeten altijd helemaal vol met rode vlekjes en blaasjes. Dit droogt uiteindelijk bij mij altijd uit. Ook mijn tenen zijn altijd pijnlijk en volledig kapot, jeuken dan ook enorm. Bij mij is het ook nog steeds de vraag wanneer het komt en wanneer het weg gaat, dit jaar was het ook al weg en is het nu weer terug gekomen :(

Uh, ik kreeg vandaag telefoon van mijn klantje ivm morgen, of ik aan gepaste kledij en schoeisel kan denken omdat ze wil dat ik haar terras met bleekmiddel schuur. Mijn voeten doen al pijn als ik er nog maar aan denk :+ Normaal zou ik mijn teenslippers dragen, maar ik ben aan het overwegen om laarzen aan te doen :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 08:26

Update: het wordt alleen maar erger.. Er zijn dagen bij dat het goed gaat, en dan zijn er ook dagen zoals vandaag bij.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn linkervoet is echt een slagveld. Kan ik nu niet laten zien want die zit in een verbandje zodat het minder gevoelig is om op te lopen.

De moeilijkheid is dat ik de komende 4 uur met mijn handen in water met schoonmaakmiddelen zit, waardoor het vel gegarandeerd kapot gaat. Toch maar afspraak maken met de dokter vrees ik :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:28

ja dat is precies wat ik ook had hoor.
goede handschoenen aan doen met schoonmaken.
geen latex of goedkoop spul.
maar nitril en poedervrij.
als je klaar bent handschoenen weg, handen afspoelen met koud water.
eventueel even langs je huisarts voor een tube met lanette zalf

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 08:58

ellepel schreef:
ja dat is precies wat ik ook had hoor.
goede handschoenen aan doen met schoonmaken.
geen latex of goedkoop spul.
maar nitril en poedervrij.
als je klaar bent handschoenen weg, handen afspoelen met koud water.
eventueel even langs je huisarts voor een tube met lanette zalf

Ik haaaaaat handschoenen ;( mijn handen zweten daar ook altijd enorm van. Afspoelen met koud water doe ik inderdaad, en ik gebruik Fucidin zalf. Heb ook anti-jeuk pillen, Bellozal 20mg, maar die probeer ik te vermijden, ze zijn vrij heavy en wil ze niet elke dag moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:00

Vervelend! Het weer werkt ook niet echt mee voor dit soort klachten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:01

TS probeer die crème die ik eerder noemde, zit geen rommel in en werkt echt!
Kost wel 20/25 euro maar is best een aardige tube en nee, ik heb er geen aandelen in :')
Ik had eerst ook zulke plekken maar nu nog zelden last.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:05

ik vond handschoenen ook niks, heb je nitril al eens geprobeerd?
en kijk eens of het verbeterd als je niet meer in bleek zit met je handen.
bij mij was dat ook een trigger...
ik gebruik het niet meer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:07

Alleen op voeten zou ik zeggen voetschimmel/zwemmerseczeem . Misschien juist omdat je ze kapot maakt en het vocht verspreid dat het daardoor overal verspreid word. Dat vocht zorgt voor besmetting. Aangezien het in het hele gezin voorkomt, zorgen dat jullie allemaal een middel tegen voetschimmel gebruiken en de douche/bad heel goed schoonmaken met schimmeldodende middelen. En alle drie badslippers dragen bij het douchen. Ook je schoenen behandelen van binnen met poeder voor voetschimmel en zorgen dat je alles heel goed afdroogt. Elke dag schone handdoeken en sokken .
Middel heet daktarin , werkt prima dus het proberen waard .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:17

Freya6 schreef:
Als meerdere mensen in een huishouden het hebben zou ik denken aan een contact allergie. Een plant, dier of materiaal waar jullie allemaal op reageren.

Of schurft. Want zoals ts het beschrijft ging het bij ons ook in het pleeg gezin. Maar bij ons was het schurft, de huisarts heeft dit bevestigd. Die typische blaasjes doen mij daar aan denken. Als de eczeem dus met zalf niet over gaat laat de huisarts dan kijken en een schraapsel afnemen! Schurft is zeer besmettelijk, het vocht uit de blaasjes al helemaal!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:27

Mijn huisarts noemt het huisvrouwen eczeem. Door veel gebruik van zeep krijg ik t erger. Dus was zo min mogelijk met zeep. Erg handig in deze corona tijd. Ook vooral fijn dat je overal gevraagd wordt met alcohol te ontsmetten als je open blaadjes hebt..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 09:53

Bedankt voor de vele reacties! Ik antwoord even snel algemeen, ben aan het werken momenteel.

Bleekmiddel gebruik ik niet, maar allerhande soorten zeepjes wel. De ene wil dreft, de ander wil dat ik ecologische producten gebruik, daar dan weer azijn voor de ramen, Carolin voor vloeren, verschillende merken allesreiniger, ...
Mijn broer en stiefpapa hebben er inderdaad ook last van - maar we wonen allemaal apart. We zien elkaar natuurlijk wel maar gebruiken dus niet dezelfde badkamer oid.
Het openkrabben zal er idd niet aan helpen. Ik probeer het niet te doen maar het jeukt zooo erg dat dat vaak niet lukt.
Daktarin spray heb ik een tijdje geprobeerd maar dat had weinig tot geen effect.