Make-up zonder plamuur en nepwimpers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:47

Kijk eens op creativecosmatics.nl Daar staan heel veel filmpjes op over alles van make up. Ze hebben alles op youtube staan. Ik heb daar ook mijn make up vandaan.Heb een erg moeilijke huid, oa couperose in erge mate en met deze make up is dat niet meer te zien. Krijg veel complimentjes hoe mooi mijn gezicht eruit ziet..

XxLiEsJuHhxX

Re: Make-up zonder plamuur en nepwimpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:51

Geen foto bij de hand nu maar hier ook een heel gevoelige huid.

Ik gebruik sinds een paar maanden de make-up van young living. Deze is helemaal troep vrij en verzorgd je huid ook echt. Ik was eerst erg sceptisch, tot ik bij een bestelling als promo make-up kreeg. Toen heb ik het uit geprobeert en ondertussen alle troep wat ik had weg gegeven (vond het toch ook wel zonde mijn dure make-up maar gewoon weg te gooien) en gebruik nu alleen nog de make-up van young living. Mijn huid is nog nooit zo fijn geweest ondanks het gebruik van make-up :D :D

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:53

Voor huidverzorging zweer ik nu bij het merk van One Two Free, niet te duur, maar wel vrij van alles onzin en parfum etc

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:59

Leuk topic, ik volg. Mijn meest luie make-up hack is wel deze oog schaduw van Chanel. Het is een soort nagellak idee, er zit een kwastje in de vloeistof die je over je ooglid haalt dus echt 2 tellen werk. Zelf heb ik de Rose Quarts.

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Oog ... 04168.html

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:11

Ik heb ook een gevoelige huid.

Ik draag een getinte dagcreme (Paula's Choice, maakt mijn huid net wat egaler; maar nog wel natuurlijk), beetje mascara en wat bronzer van Lily Lolo op mijn wangen. Soms kleur ik mijn wenkbrauwen ook iets bij met een product van Lily Lolo, maar van nature heb ik al vrij volle en donkere wenkbrauwen.

Dit geeft een verzorgde uitstraling zonder "plamuur" hoofd.

Even zoeken om een foto van mij....

Afbeelding

En met bril:

Afbeelding

Dagelijks besteed ik vrij veel tijd aan "skincare".
s'avonds was ik mijn gezicht met een cream cleanser van Antipodes, gevolgd door een cleanser op waterbasis. Daarna toner, vervolgens een exfoliant (Paula's Choice) en nachtcreme van Antipodes.

s'ochtends een cleanser op waterbasis vervolgd door een toner en dan dagcreme (getinte dagcreme met SPF, paula's choice)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:22

Ik ben zelf niet zo goed met make-up en ik houd ook van naturel. Wat ik sinds kort wel eens gebruik om een wat meer verzorgde look te hebben is een CC-creme. De oneffenheden zijn dan weg en het geeft een frisse look, zonder dat het erop geplamuurd ligt. Ik ben ook nog eens heel bleek, dus ik ga er met make-up al snel oranje uitzien, maar met deze creme ziet het er heel naturel uit. Daarnaast gebruik ik enkel wat concealer onder mijn ogen, mascara en een lijntje boven mijn ogen met donkerbruin potlood. Ik durf wel eens wat meer uit te pakken met lippenstift en dan een opvallende kleur te kiezen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:40

Voor mensen zoals ik die lichte wimpers hebben maar een absoluut hekel hebben aan mascara:

Verf je wimpers! 16 euro van de Kruidvat, kan je meerdere keren gebruiken. 1 gebruik blijft zes weken zitten.

Je wimpers zijn dan een stuk donkerder zonder dat ze er onnatuurlijk uitzien. Het maakt echt een best groot verschil, je ogen stralen veel meer en vallen op zonder dat je elke dag een mascara borstel in je oog hoeft te steken _O-

En voor de mensen die wel highlighter op willen, dat raad ik heel erg aan. Vaak doe ik alleen maar highlighter op en dan zie je er gelijk een stuk wakkerder uit

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:57

@lestrange er is zelfs ook wenkbrauwverf en dan ben je helemaal snel klaar. In mijn geval niet voor 6 weken overigens. Mijn haar groeit snel, en het 'verharen' van wimpers en wenkbrauwen ook, dus ik moet zoiets iedere 2/3 weken doen. (Maar met die frequentie moet ik ook mijn haar verven, helaas.)

Als je dat beide doet, heb je eigenlijk aan een kleurcorrigerende primer en eventueel wat blusher of bronzer genoeg voor een dagelijkse naturel 'look'.

Wat hier al meermaals genoemd is: een goede 'natural look' kost minstens net zo veel makeup als een 'party look'. Ik heb dus oogschaduw in wel 5 tinten op voor een natural look, lip makeup in een tint die past bij je eigen lipkleur, maar nét iets donkerder, gekleurde wenkbrauwgel, flink wat mascara en een basis van primer, bb of cc cream, matterende poeder, blusher, bronzer, highlighter...
Maar ja, dát ga ik ook niet elke dag uitgebreid lopen doen, zeker nu ik thuis werk :')

Dus vaak is het alleen corrigerende primer over mijn dagcreme, mascara, wenkbrauwgel en een beetje blusherstick.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:04

Skippy01 schreef:
@lestrange er is zelfs ook wenkbrauwverf en dan ben je helemaal snel klaar. In mijn geval niet voor 6 weken overigens. Mijn haar groeit snel, en het 'verharen' van wimpers en wenkbrauwen ook, dus ik moet zoiets iedere 2/3 weken doen. (Maar met die frequentie moet ik ook mijn haar verven, helaas.)

Als je dat beide doet, heb je eigenlijk aan een kleurcorrigerende primer en eventueel wat blusher of bronzer genoeg voor een dagelijkse naturel 'look'.

Wat hier al meermaals genoemd is: een goede 'natural look' kost minstens net zo veel makeup als een 'party look'. Ik heb dus oogschaduw in wel 5 tinten op voor een natural look, lip makeup in een tint die past bij je eigen lipkleur, maar nét iets donkerder, gekleurde wenkbrauwgel, flink wat mascara en een basis van primer, bb of cc cream, matterende poeder, blusher, bronzer, highlighter...
Maar ja, dát ga ik ook niet elke dag uitgebreid lopen doen, zeker nu ik thuis werk :')

Dus vaak is het alleen corrigerende primer over mijn dagcreme, mascara, wenkbrauwgel en een beetje blusherstick.

Ik vind het fijn om zelf mijn wenkbrauwen te doen, een beetje routine geworden na zoveel jaren. Heb er wel over na zitten denken maar ben bang dat het niet goed uitpakt.

Gelukkig zijn mijn wenkbrauwen wel licht bruin! Vol en ook een mooie vorm van zichzelf, dus ik hoef ze enkel lichtjes in te vullen.

Ik doe wat poeder foundation onder mijn ogen en highlighter en dan zie ik er tip top uit :')

Ik vind alleen mascara zo'n vervelend product, zeker als je hooikoorts hebt en je ogen jeuken. Dan zit ik echt op mijn vingers te bijten. Dan is een keer in de paar weken 10 minuten de tijd nemen om je wimpers te verven echt ideaal

Edit: alhoewel, ik heb nog wenkbrauw verf liggen en iedereen blijft nu toch binnen.. dus als ik ze eens wil verven is nu mijn kans 8-)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:23

Haha, proberen kan altijd he. Ik liet juist mijn wenkbrauwen vroeger wel verven, maar mijn wimpers dan weer nooit. Vind ik een eng idee. Zelfs met hooikoorts en kriebelogen prefereer ik mentaal toch het idee van mascara ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:31

Highlighter is juist best een prettig product. Als je denkt dat je er als een lijk uitziet, gewoon vochtinbrengende crème en dan een highlighter op je jukbenen, puntje van je neus en midden op je voorhoofd en boem, je straalt :D. Hoef je ook niet bang te zijn dat het vlekt of niet blijft zitten, je kan ermee sporten.. Ideaal.
Ik ben zo bleek als wat en m'n huid is egaal genoeg dus ik doe er nooit primer, foundation of dat soort dingen op. Hooguit een keer voor de leuk of bij een zeldzaam lelijke puist ofzo _O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 14:53

Al dat geblend, de zoektocht naar het juiste product, de juiste kleur en dat het niet irriteerd. Dan moet het er ook weer op en af.
Daarom dat ik gewoon simpel verder geen smeersels meer op mijn gezicht wil.
Ik ben nu 10-15 min bezig met mijn make-up. En dan is het er s’avonds ook zo weer af.
Ik heb een goed egale huid, dus ik zie de meerwaarde van al die smeersels gewoon niet in :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:55

Zammie schreef:
Kijk eens op creativecosmatics.nl Daar staan heel veel filmpjes op over alles van make up. Ze hebben alles op youtube staan. Ik heb daar ook mijn make up vandaan.Heb een erg moeilijke huid, oa couperose in erge mate en met deze make up is dat niet meer te zien. Krijg veel complimentjes hoe mooi mijn gezicht eruit ziet..

Die wilde ik ook adviseren. Heel fijne make-up en oogt natuurlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:24

Ben ik de enige die denkt als je er natuurlijk uit wil zien, waarom zou je dan wat op doen :o ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:25

moonsparkle schreef:
Ben ik de enige die denkt als je er natuurlijk uit wil zien, waarom zou je dan wat op doen :o ?

Omdat je vaak dan wat wakkerder, scherper, verzorgder oogt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:32

Lous schreef:
Ik heb een goed egale huid, dus ik zie de meerwaarde van al die smeersels gewoon niet in :=

Dit heb ik dus ook heel erg.. Ik was een winkel binnen gelopen en er moest en zou volgens mevrouw iets op m'n gezicht moeten van foundation. Dan ben ik er al gelijk klaar mee, er is namelijk niks mis met m'n eigen huid.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:33

Saintelette schreef:
Lous schreef:

Dit heb ik dus ook heel erg.. Ik was een winkel binnen gelopen en er moest en zou volgens mevrouw iets op m'n gezicht moeten van foundation. Dan ben ik er al gelijk klaar mee, er is namelijk niks mis met m'n eigen huid.

Ook vooral niet doen dan!
Ik gebruik ook bijna nooit foundation, wordt mijn huid niet blij van.
Meestal doe ik gewoon een beetje bronzer op mijn jukbeenderen en gáán!