Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Dit zal het inderdaad wel zijnWordt het echt niet beter bij jou? Ik denk dat ik er ook al ongeveer 6 maanden - 1 jaar last van heb. Maar het is nog nooit zo erg geweest als nu.
troi schreef:Ik heb dat met velletjes bij mijn nagels. Het triggert me enorm en alle losse velletjes moeten er af![]()
Mijn oplossing is dat ik altijd een nagelknipper bij me heb om de losse velletjes eraf te knippen. Dan ga ik niet trekken en kan het genezen. Zou er voor jou een manier zijn om de trigger te vermijden?
S8903N schreef:Herkenbaar probleem, begon bij mij met een korstje op de basisschool en een klasgenootje dat dat zag en vies vond. Heb vervolgens zeker 10 jaar obsessief elk korstje van mijn hoofd gepulktWas een gewoonte geworden.
Ben er mee gestopt toen ik acryl nagels heb laten zetten, die zijn namelijk bot en daar kun je dus niet mee pulken.
Helaas is deze gewoonte vervangen door het kauwen op mijn wang, doe het ook zonder het in de gaten te hebben.
Beste is denk ik te proberen een vervangende bezigheid te vinden omdat anders een andere slechte gewoonte ontwikkelt.
Boterbloem90 schreef:Ik draai altijd knopen in mijn haarEn als ik die eruit haal breekt het haar af, gelukkig ook dik haar.
Voor mij werkt het om iets anders in mijn handen te doen. Meestal is het mijn armbandje omdat ik die altijd draag en voor handen heb. Verder als ik merk dat ik het veel doe op het moment vraag ik of iemand een seintje geeft als ik weer bezig ben.
Overigens heb je jeuk aan de hoofdhuid of dat die droog is?
Anne. schreef:Of heel bewust je haarfriemel omzetten in een andere friemel. Ik heb in periodes van stress ook dat ik ergens aan ga plukken.. gelukkig niet mijn haar, maar wel pluisjes op kleding, op de bank of andere dingen. Om dat te voorkomen heb ik een tijdje terug een 'Tangle' gekocht. Bij mij werkt het aardig om hiermee te klooien in plaats van dingen die anders stuk gaan
https://senso-care.nl/tangle-therapy-re ... apEALw_wcB