afvallen met trage schildklier en migraine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:36

Ik heb niet alle reacties gelezen, wel de berichten van TS.

Wat ik niet uit de berichten haal is of je de slok gehad hebt ivm een te snel werkende schildklier, hoe lang dit geleden is en hoe groot je dosis was. Ik ben ook schildklierpatiënt (hyperthyreoïdie door Ziekte van Graves) en heb begin vorig jaar ook "de slok" gehad, de laagste dosis die beschikbaar was. Vóór de slok kreeg ik Strumazol en Levothyroxide. Na de slok hebben we dit ongeveer een half jaar doorgezet. Toen gestopt om te zien hoe mijn schildklier weer zou opstarten en toen bleek dat mijn schildklier te traag (niet) op gang kwam ben ik teruggegaan op Levothyroxide in verband met (nu) hypothyreoïdie, echter wel in een lagere dosis die ik kreeg in combinatie met Strumazol.

Onlangs is deze dosis nog eens verlaagd omdat het er op lijkt dat mijn schildklier heel langzaam wakker wordt. Ik heb dus nu ook een te traag werkende schildklier, maar... Ik heb geen problemen met mijn gewicht. Ik weet ook niet hoe dit kan. Ik ben begin 50 en dus vol op in de overgang, nog een reden om juist aan te komen, maar dat gebeurt dus niet.

Misschien kun je met jouw endocrinoloog eens overleggen of er verschil zit in Levothyroxide en Thyrax?

_Penotti

Re: afvallen met trage schildklier en migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:39

Het hoofdbestandeel van Thyrax is Levothyroxide.
Thyrax is de merknaam, net als Euthyrox, Eltroxin , Thyrofix , Tirosint

Koekie73

Re: afvallen met trage schildklier en migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 07:47

@agossie in mijn eerste bericht schreef ik dat ik radio actief jodium heb gehad? Dat is hetzelfde als ' de slok' ;-)
Dat is inmiddels ruim 6 jaar geleden.
En zoals @penotti schrijft is Thyrax Levothyroxine. Toen er leveringsproblemen waren met Thyrax heb ik een tijdje tirosint gehad maar dat overstappen heeft er alleen maar voor gezorgd dat alles van slag raakte dus dat doe ik nooit meer.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:22

Koekie73 schreef:
@agossie in mijn eerste bericht schreef ik dat ik radio actief jodium heb gehad? Dat is hetzelfde als ' de slok' ;-)

Dat weet ik, die heb ik ook gehad in februari 2019. ;-) Ik heb de kleinste dosis gehad die er was omdat de opname door mijn schildklier op 105% uitkwam, wat extreem hoog was. Achteraf had ik toen moeten zeggen dat ik de slok niet wilde en dat ik het zou aankijken.

Dat van Thyrax wist ik niet, dat dat ook Levothyroxide is. Wat vervelend dat je het een tijd niet kon krijgen en dat je zo reageerde op tirosint. Ik denk dat het sowieso niet handig is van een arts om ineens een ander medicijn voor te schrijven, maar ik begrijp dat het even niet anders kon.
Voor mij is het allemaal in 2017 begonnen en ik heb dus vorig jaar de slok gehad.

Ik hoop van harte dat jouw schildklier volledig herstelt. Ik hoor ook van mensen die hem helemaal hebben laten verwijderen en dan helemaal opknappen zodra de dosering goed is afgesteld. Daar wil ik voorlopig niet aan denken...