Sporten. Vol houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:59

Winged schreef:
Daarnaast: wandelen is beter dan hardlopen voor vetverbranding.

Nee, dat is het niet.

Calorieën verbranden is goed voor je vetverbranding en met hardlopen verbrand je per minuut meer calorieën dan met wandelen.

Voor TS: moet je ook elke dag zoeken naar motivatie om kleren aan te doen, of je tanden te poetsen? Dat doe je gewoon, net zoals sporten standaard in je planning hoort te staan. Je kan wel kijken of je iets kan vinden om het leuker te maken en makkelijker vol te houden... ga desnoods podcasts luisteren tijdens het hardlopen of zoek online medestanders en groepen om motivatie uit te halen.

Zertab

Re: Sporten. Vol houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:28

Dat heb ik ook gehoord, dat je met wandelen in je lage vetverbranding komt en dat je daarom langer verbrandt.

Ik vind hardlopen vreselijk! Ik wandel veel liever. Maar zoals ook al genoemd is, misschien kan je kijken naar groepslessen? Voor corona deed ik 3-4 keer in de week bodypump, super leuk!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:52

TS, kun je wel tegen andere graansoorten? Anders misschien je volkoren boterhamen vervangen door mais- of speltbrood en kijken of dat helpt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:59

Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen zoeken naar een kleinere sportschool met meer begeleiding. Ik heb een tijdje gesport bij een sportschool die tussen een basic sportschool en personal training inzaten. Er was persoonlijke aandacht als je dat nodig had en alles werd echt goed uitgelegd. Er was regelmatig contact of je hulp nodig had en of het schema beviel. Daar was ik echt fanatiek. Uiteindelijk overgestapt naar basic fit omdat dat veel goedkoper was maar ik kan daar mijn draai niet vinden. Dus ergens wel spijt van de switch.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 18:03

capopjekop schreef:
Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen zoeken naar een kleinere sportschool met meer begeleiding. Ik heb een tijdje gesport bij een sportschool die tussen een basic sportschool en personal training inzaten. Er was persoonlijke aandacht als je dat nodig had en alles werd echt goed uitgelegd. Er was regelmatig contact of je hulp nodig had en of het schema beviel. Daar was ik echt fanatiek. Uiteindelijk overgestapt naar basic fit omdat dat veel goedkoper was maar ik kan daar mijn draai niet vinden. Dus ergens wel spijt van de switch.

Ik zit in omgeving Heerenveen
Dit is wel een goede tip. Veel persoonlijke aandacht is wel goed want denk dat ik anders weer te laks word :+

Foaly schreef:
TS, kun je wel tegen andere graansoorten? Anders misschien je volkoren boterhamen vervangen door mais- of speltbrood en kijken of dat helpt?

Ja andere soorten kan ik zo ver ik weet wel tegen. Goede tip!!

De rest ook allemaal bedankt. Ik neem nu geen melk meer. Vind mijzelf wel een beetje veranderen qua bol. Nog lang niet tevreden maar lijk niet meer zwanger van lucht :') Ik wandel nu ook en drink meer water

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:05

Negerzoen schreef:
Een opgeblazen buik zit inderdaad vaak in de voeding en niet in het trainen :j Ik kan crossfit of bootcamp ook aanbevelen!

Dit dus. +:)+ Ben zelf aan crossfit gaan doen en heb geen motivatie meer nodig, omdat het gewoon hartstikke leuk is, dus ik wel zelf graag weer gaan. Een crossfitbox is vaak ook een soort kleine sportschool met intensieve begeleiding (daardoor wel duur in vergelijking met een basic-fit). Heb soms wel een soort frisse tegenzin vanwege luiheid, maar ik ga wel en ben daar achteraf altijd blij om.

Terwijl ik dat bij de sportschool lang niet altijd had.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:15

Kabayo schreef:
Foaly schreef:

Ja andere soorten kan ik zo ver ik weet wel tegen. Goede tip!!

De rest ook allemaal bedankt. Ik neem nu geen melk meer. Vind mijzelf wel een beetje veranderen qua bol. Nog lang niet tevreden maar lijk niet meer zwanger van lucht :') Ik wandel nu ook en drink meer water

+:)+
"Wat je noemt: een strak plan!"

Gewoon alles waar je lichaam niet goed tegen kan een tijdje weglaten, lekker wandelen en bewegen - daar knapt een mens van op!
En over een tijd kun je waarschijnlijk in beperkte mate tegen gluten, tarwe of/ en zuivel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:07

Ik doe aan Les Mills. Die hebben allerlei soorten sporten. BodyCombat (vechtsporten), BodyAttack (conditie zoals jumping jacks enz), BodyPump (krachttraining), BodyStep (met een step aerobics oefeningen), BodyBalance (Yoga, Tai-chi, balans, rekken, enz), Grit (HIIT), Sh'Bam (dansen), RPM (spinning). Dus eigenlijk voor ieder wat wils! Ik doe het thuis (Les Mills on Demand). Werkt ideaal! Voor veel lessen heb je aan een paar m2 aan ruimte genoeg! Zodra ik wil sporten, kan ik binnen 5 minuten bezig zijn, hoef de deur er niet voor uit! Ik heb eerst een proefabonnement genomen, maar ik wil echt niet meer anders! Ook niet na de corona.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 07:59

Oké. Sinds dit topic is er niks veranderd. Behalve dat ik nu wel op een sportschool zit. Alleen is die nu dicht

Ik word steeds dikker merk ik en het maakt mij ongelukkig. Iedereen noemt mij strak maar ik heb echt buikvet en ben nu zwaarder dan mijn 2 jaar oudere vriend.

Heb besloten geen suiker koekjes meer te eten en ook klontjes ga afbouwen in de thee. Ik eet sochtends nu vla met thee. Dan in de ochtend een appel en koekje. Koekje laat ik nu weg. En middageten 4 broodjes. Dan pas Savonds weer eten.

Het is puur mijn buik wat vettig is. Dus ik ga nu beginnen met situps. Ik wil zo graag weer strak worden zoals vroeger -O-

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:16

Wat bij mij qua eten heeft geholpen is IF. Ik eet de hele ochtend niks tot ongeveer 11/12 uur. Na de lunch zit ik nog een tijd vol. 1 (gezond) tussendoortje en het is alweer tijd voor hey avondeten. Na 18/19 eet ik niks meer.

Mij heeft het erg geholpen. In de tijden dat ik vast ben ik niet met eten bezig en als ik mag eten dan hoef ik mezelf niks te ontzeggen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:52

In hoeverre heb je je dieet al veranderd? Ik lees nog vla en broodjes. Neem je lactosevrije vla of nog gewoon koemelk? Je hebt ook lactosevrije varianten (van koemelk dus) of plantaardige van bv Alpro. Zelf ben ik groot fan van Danilo Vegan bv.
Zelfde met melk, koop je lactosevrije melk of plantaardige melk (haver-, kokos-, soja- melk) ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet graag een glas zo drink van deze, daarom drink ik dan vaak chocomelk van Oatly, die vind ik wel super lekker.
Qua brood, nog altijd tarwe of koop je een ander graansoort? Speltbrood is eigenlijk overal wel te koop, evt maisbrood of glutenvrij brood bv.

En nu met de lockdown is sporten wat meer een schop onder je kont, en dan ook nog eens buiten in de kou... wandelen kan altijd en overal, maar sommige sportscholen geven nog wel 1 op 1 training, dat motiveert vast ook heel goed maar zal wel wat prijziger zijn vrees ik.
En verder zijn er veel online lessen, als je een beetje zoekt kun je ook gratis (proef) lessen wel vinden. Bv. Pilatus’ of zumba lessen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 09:17

Even een snelle reactie. Ik heb lactose vrije melk van arla. Echt heel lekker en niet van normaal melk te onderscheiden. Lactose vrije vla heb ik nog niet gevonden. Ik zal even goed kijken in de winkel

Waar staat de afkorting IF voor?

Ik reageer later even uitgebreider. Ben bezorger en bokt en telefoon gaat niet :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:49

Sit ups helpen niet tegen buikvet.

Vla en thee? Vla is een grote bak suiker, ik zou wat magere franse kwark nemen, met bijvoorbeeld wat druiven/appel erdoor of wat ongebrande, ongezouten noten.

En van de week was het weer op tv.. kleine aanpassingen in je voeding zijn het beste vol te houden. Extreme aanpassingen/diëten zijn gedoemd om te mislukken omdat het niet vol te houden is.

Die broodjes, zijn die volkoren? Wat doe je er op?
Wat eet je als avondeten? Kun je daar kleine aanpassingen in maken?
En kun je meer bewegen? Al is het een ommetje wandelen per dag van 20 minuten, ook dat kan al verschil maken, ook tussen je oren.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:05

Kabayo schreef:
Even een snelle reactie. Ik heb lactose vrije melk van arla. Echt heel lekker en niet van normaal melk te onderscheiden. Lactose vrije vla heb ik nog niet gevonden. Ik zal even goed kijken in de winkel

Ik reageer later even uitgebreider. Ben bezorger en bokt en telefoon gaat niet :+

Intermittent fasting.

Via google kom je op heel veel info

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:16

Vla is niet echt gezond. Je kan beter voor yoghurt of kwark kiezen! Het liefste kwark, maar ik zelf vind dat bv echt niet lekker en ga voor magere yoghurt. Hier kun je dan fruit doorheen doen! Bv bosvruchten, banaan, etc. Klein beetje kaneel erop desnoods!

Ook zijn broodjes verre van voedzaam! Het vult amper omdat het heel weinig vezels bevat. Je kan veel beter gaan voor een goede (volkoren) boterham!
Soms helpt het ook om 6x op een dag een kleine maaltijd te eten, dan 3x per dag een grote! Zo blijft je stofwisseling op gang.

En zwaarder dan je vriend die 2 jaar ouder is? Dit zegt toch helemaal niks? Ik bedoel, als hij 10 cm kleiner is bv.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:30

Supervixen schreef:
En kun je meer bewegen? Al is het een ommetje wandelen per dag van 20 minuten, ook dat kan al verschil maken, ook tussen je oren.

Mijn ouders hebben de app 'Ommetje lopen' gedownload. Die is van de hersenstichting en motiveert je inderdaad om elke dag 20 minuten te lopen. Je krijgt punten voor elk ommetje, extra punten als je iets sneller loopt dan normaal, en extra punten als je een 'streak' van meerdere dagen loopt. Er is ook een ranking van andere ommetjeslopers, dus mijn ouders zijn er supercompetitief van geworden en lopen ook in de stromende regen, "want anders komen ze onder Henk" :Y) Ik heb hem zelf niet, maar misschien het proberen waard voor je?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:33

Als je niet tegen melk en tarwe kan hoezo blijf je dat dan toch eten?

Kan je niet tegen koemelk of kan je niet tegen lactose?
Al kan je niet tegen lactose heb je echt wel veel vervangers, je moet er even handig mee worden.
Je heb lactose vrije yoghurt of als je niet tegen koemelk kan neem dan de alpro soya, als je hier wat fruit ofzo doordoet heb je een prima ontbijt.

Brood zou ik vervangen door iets van speltbrood.

En let ook op tussendoortjes en brood beleg enz, in heel veel dingen uit een pakje zit melk.
Je moet echt de etiketten lezen, na een tijdje gaat het makkelijker en weet je bij veel dingen of je het wel of niet kan eten.

Van alpro heb je ook veel verschillende smaken melk, zelf vind ik de naturel niet lekker om zo te drinken maar wel prima om bijv pannenkoeken mee te bakken.

Zolang jij je voeding niet gaat aanpassen zal je opgeblazen blijven hoeveel je ook gaat sporten.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:44

0091 schreef:
Kabayo schreef:

Intermittent fasting.

Via google kom je op heel veel info

Hier ook Intermittent fasting! :j Mijn vriend en ik doen 10/12 (10 uur eten, 12 vasten). Eten tussen 10 en 20 uur. Je kunt er op internet al veel over vinden inderdaad. Ik hoefde niet perse kilo's te verliezen maar wilde vet rond buik en billen kwijt. In combinatie met dagelijks bewegen (wandelen) ben ik toch 5 kwijtgeraakt. Vooral billen/dijbenen. Mijn vriend moest wel nodig wat verliezen en zit nu bijna op -10 kilo. Rond november zijn we gestart en het kost nu geen enkele moeite meer :) Basis is wel gezond eten, maar we laten er geen dingen om.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:54

Qua eten heb ik geen tips voor je.

Wat betreft je buikje: ga eens aan de slag met een fitnesshoelahoep. Dat is een verzwaarde hoelahoep. Zeer effectief voor het verkrijgen van een strakkere taille. Hoelahoepen is erg leuk om te doen, niet al te zwaar (je moet wel ff oefenen om de slag te pakken te krijgen) en je ziet redelijk snel resultaat. Het is ook echt super voor je core stability, ook als ruiter.
Zelf doe ik het om de dag 10 minuten, 5 minuten linksom, 5 minuten rechtsom, als onderdeel van een fitnessprogramma van 40 minuten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 11:04

Over if, kom ik op terug. Wil ik even rustig voor zitten.

Spelt en volkoren brood is nogsteeds even slecht als elk ander brood. Waarom ik het nog eet? Omdat ik echt niet weet wat ik anders moet eten. Vandaar de vla. Ja sla zou kunnen naar vind dat eigenlijk best wel duur! Melk drink ik dus niet meer

Oké situps helpen dus niet. Wandelen wel. Leek mij andersom omdat het enige dikke mijn buik is.

Ik eet brood met vlees boter jam of een eitje. Avondeten wisselt. Aardappels groente vlees, lasagne, pasta , kip tandoori, pannenkoeken, patat e.d

Leuke tip van de hoolahoep. Ga ik naar kijken

Ik ben super blij met alle tips. Het lijkt mij niet verstandig alle tips in x te gebruiken. Ben bang dat ik dan weer snel afhaak

Ik ga de app downloaden en wandelen

Met broodjes bedoel ik trouwens boterhammen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:27

Volkorenbrood is de meest gezonde keuze omdat het veel vezels en andere gunstige voedingsstoffen bevat (quote Voedingscentrum). Niks mis met brood eten. :) Sit ups gaan je inderdaad niet specifiek helpen omdat je geen plaatselijk vet kunt verbranden. Wandelen is hartstikke goed en ook laagdrempelig. Wat je zelf ook al zegt: Het lijkt mij niet verstandig alle tips in x te gebruiken. Ben bang dat ik dan weer snel afhaak. Kies dus voor langzame, duurzame veranderingen in je levensstijl die je kunt blijven volhouden. Anders dan val je af, maar zit het er vaak ook zo weer aan. :j Nooit meer koekjes eten is voor de meeste mensen bijvoorbeeld niet echt haalbaar (en ook niet leuk :Y) ). Ik weet niet of je op Instagram zit, maar daar zou je eens op het kanaal van Diede Joosten kunnen kijken. Zij post dagelijks dingen over voeding en sport op een grappige, realistische manier (vind ik dan).

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:28

Maar als je een intolerantie hebt voor tarwe en zuivel zijn dat producten die je moet skippen. Dus geen vla meer eten en geen tarwe brood. Juist speltbrood kan hier een uitkomst bieden... Vla vervangen door bijvoorbeeld smoothies te maken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:29

Oeps dat was ik even vergeten. Je moet inderdaad wel rekening houden met je lichaam en waar het wel/niet tegen kan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 11:44

Elk soort brood is slecht voor mij. Ook in spelt brood zitten sporen van tarwe en gluten. Ik moet eigenlijk gewoon van brood afblijven. Maar dan moet ik een vervanger vinden. Heb ook gehoord dat het verhaal rond speltbrood een beetje ontkracht is. Dat iedereen zegt dat het goed is maar in werkelijkheid niet. Het liefste schrap ik brood. Alleen. En dan?

Nogmaals ik waardeer jullie hulp. Ik heb alleen niet veel tijd om te reageren. Maar zo hebben jullie wel wat een beeld erbij

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:53

Kabayo schreef:
Elk soort brood is slecht voor mij. Ook in spelt brood zitten sporen van tarwe en gluten. Ik moet eigenlijk gewoon van brood afblijven. Maar dan moet ik een vervanger vinden. Heb ook gehoord dat het verhaal rond speltbrood een beetje ontkracht is. Dat iedereen zegt dat het goed is maar in werkelijkheid niet. Het liefste schrap ik brood. Alleen. En dan?

Nogmaals ik waardeer jullie hulp. Ik heb alleen niet veel tijd om te reageren. Maar zo hebben jullie wel wat een beeld erbij

Ik heb zelf ook heel veel last van brood en eet daarom crackers. Misschien is dat een optie?