Dochter heeft weer krentenbaard? Of iets anders? Foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:34

Jaren geleden had mijn jongste dochter een plekje die erg jeukte. Om een lang verhaal kort te houden, zij had ook last van krentenbaard/ stafylokok. Ook onze zoon kreeg hier last van. Wij zijn erg lang bezig geweest om dit onder controle te krijgen. Uiteindelijk kregen wij van de huisarts, naast de crèmes, ook een flesje Betadinezeep. Iedere dag hebben wij ze hiermee gewassen. Toen kregen wij het onder controle.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:35

Hier ook gehad en niet zo’n beetje ook.
Mn dochtertje van 2 had een schaafwond op haar knie en die werd heel groot.
Toen kreeg ze steeds mee rare plekjes op haar lichaam en was aan het smeren met honing zalf.
Gek genoeg trok het weg maar ik had de link toen nog niet gelegd.
Toen begon mijn man en die zat na 2 weken helemaal onder door het scheren.
Toen kreeg ik t maar niet zo erg en nu mn oudste zoon.
Mijn man heeft antibiotica gehad en fusidinezuur en dat smeerde ik en mn zoon ook.
Bij mij snel over maar bij mn zoon wordt het weer erger dus morgen ook maar weer even de ha bellen.

Wij hebben het nooit eerder gehad alleen mn middelste ooit 1x maar was zo over en die heeft het nu niet gehad.

Ik wist dat het besmettelijk was maar zo erg?!
En juist nu we zoveel onze handen wassen ect zou je het niet snel verwachten maar wel dus.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:36

Dochter heeft het hier 2 maand terug ook gehad. Huisarts had toen AB siroop voorgeschreven omdat zalf vaak te zwak is zei hij. Er was zelfs kans dat de siroop verlengd zou moeten worden.

Na de eerste lepel was de roodheid al een deeltje weg en na 3 dagen was alles rustig en kalm.

En idd, huisarts zei dat hij zelfs een kindje had die tem de grootouders van beide kanten besmet had. Is enorm besmettelijk.

Mand

Re: Dochter heeft weer krentenbaard? Of iets anders? Foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:40

Het is niet alleen besmettelijk. Je kan het ook van jezelf krijgen als je weerstand laag is. Krijgt je dochter genoeg vitaminen binnen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:42

Suzanne F. schreef:
Nou hydrocortison 10 kan niet zoveel kwaad hoor. Grote kans dat ze dat toch voorgeschreven gaat krijgen.

Dat krijgt ze niet voorgeschreven..
a: om de leeftijd en
b: het niet bij krentenbaard gebruikt mag worden:

bijsluiter
Citaat:
GEVALLEN WAARBIJ HET GENEESMIDDEL NIET MAG WORDEN GEBRUIKT
Overgevoeligheid voor het product of voor corticosteroïden.
Huidaandoeningen veroorzaakt door bacteriën, virussen, schimmels, gisten of
parasieten (zoals huidtuberculose, wratten, gordelroos, herpes-infecties, schurft).
Zwerende huidaandoeningen en wonden.

https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25186.pdf

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:06

Ik heb dit van de zomer ook gehad na een muggenbult, ook blaasjes en een vieze plek. Ik reageer altijd heftig op muggen dus heb altijd anti allergie pillen mee. Op dat moment zat ik ook al aan een flinke Ab kuur dus was gelukkig na een paar dagen weg door de combinatie van die twee. Vond t wel echt heel vervelend voelen. Dus hoop dat je dochter er snel vanaf is!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:59

Ik vind de eerste foto’s er meer uitzien als gordelroos. Het ziet er ook juist vettig uit en dan zal ik eerder kijken naar sudocreme om het terug te drogen. Maar dat is meer persoonlijke ervaring dan medische expertise.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:19

Brainless schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou hydrocortison 10 kan niet zoveel kwaad hoor. Grote kans dat ze dat toch voorgeschreven gaat krijgen.

bijsluiter
Citaat:
parasieten (zoals huidtuberculose, wratten, gordelroos, herpes-infecties, schurft).

En toch heeft mijn dochter het voorgeschreven gekregen door de huisarts toen ze een bacterie had en een schimmeltje. En het werkte perfect. Maar goed, het zal wel, ik probeer hier ook alleen maar mee te denken en mijn ervaringen te delen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:56

GuusMeeuwis schreef:
Het is niet alleen besmettelijk. Je kan het ook van jezelf krijgen als je weerstand laag is. Krijgt je dochter genoeg vitaminen binnen?

Geen extra vitamines met pilletjes, maar ik weet zeker dat ze genoeg fruit binnen krijgt, zeker 3 stuks per dag, daar is ze gek op. Groentes iets minder, ik denk 2-3 opscheplepels per dag en altijd vers. Ze eet goed, slaapt 11 uur per nacht en is bijna nooit ziek.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:12

LovingTweety schreef:
Ik vind de eerste foto’s er meer uitzien als gordelroos. Het ziet er ook juist vettig uit en dan zal ik eerder kijken naar sudocreme om het terug te drogen. Maar dat is meer persoonlijke ervaring dan medische expertise.

Ik vind dit ook op gordelroos lijken(!)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:21

Brainless schreef:
Suzanne F. schreef:

bijsluiter
Citaat:

Net even opgezocht en hydrocortison wordt wel degelijk voorgeschreven bij kinderen met krentenbaard.
Ik vroeg me al af ik nou gek aan het worden was, maar toch niet.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:19

Ik heb een koortslip gehad die overging in krentenbaard, meerdere keren. Ook gesmeerd met zalf maar de plek werd er juist groter van.
Toen ik stopte met smeren werd het niet meer verspreid en kon het mooi indrogen.
Ik denk niet dat ik dezelfde bacterie heb, maar als de zalf niet werkt zou ik daar niet verder mee smeren.
Kan de huisarts niet een kweek maken om te zien om welke bacterie het gaat? Dan kan je gericht behandelen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:24

Storm schreef:
GuusMeeuwis schreef:

Geen extra vitamines met pilletjes, maar ik weet zeker dat ze genoeg fruit binnen krijgt, zeker 3 stuks per dag, daar is ze gek op. Groentes iets minder, ik denk 2-3 opscheplepels per dag en altijd vers. Ze eet goed, slaapt 11 uur per nacht en is bijna nooit ziek.

Het kan zijn dat ze van zichzelf lastig vitaminen aanmaakt of ze lastig opneemt. Heb je wel eens bloed laten prikken op vitaminen? Ik heb weinig verstand van kinderen haha, maar ik weet dat dit bij mij het geval is. Al vanaf kleins af aan.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:42

Bij mij sloeg fusidinezuur ook niet aan, ik had echt die antibiotica nodig om ervan af te komen. Wellicht dat dit ook het geval van je dochter is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 11:52

Ik mocht niet langs met haar bij de HA, eerst een foto sturen. Wacht nu op antwoord.

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:00

Ik denk dat het inderdaad krentenbaard is, maar dat je dochter allergisch is voor de zalf die ze gekregen heeft. Als je aan de HA om een andere zalf vraagt wat ook bestemd is voor krentenbaard, zou het binnen een dag of 3/4 minder moeten worden.

Helaas is het ene kind er erg gevoelig voor en het andere kind een stuk minder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 14:30

Nou, de huisarts blijft erbij dat het krentenbaard is. Heb nu Betadine scrub gekregen en daarmee wassen. Verder een dikkere laag crème smeren.
Ik heb er weinig vetrouwen in eigenlijk...

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:03

Ik kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen hebt, het duurt soms echt lang en het is zo sneu. Daarnaast ook erg besmettelijk. Heb je niet opnieuw AB gekregen? Ik zou binnen een paar dagen terug bellen als het weinig tot niet verbeterd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 15:48

Nee, geen antibiotica, ik vind het een beetje dubbel, ik wil dat spul niet onnodig in het lijfje van mijn dochter hebben, maar aan de andere kant weet ik hoe snel het kan verergeren, en morgen gaat ze weer een paar dagen naar haar vader toe. En ik zie hem niet 3 keer daags smeren...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:50

Kan ze dan niet beter thuis bij jou blijven? Dat is even vervelend maar anders loopt ze nog langer met dit probleem.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 18:08

Ze gaat nu maar 1 nachtje. Dat is al korter.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:02

Storm schreef:
Nou, de huisarts blijft erbij dat het krentenbaard is. Heb nu Betadine scrub gekregen en daarmee wassen. Verder een dikkere laag crème smeren.
Ik heb er weinig vetrouwen in eigenlijk...

Betadine wordt wel vaker gegeven dus op zich geen rare keus.
Kan je er ‘s nachts niet losjes een gaasje over heen plakken ? Zit natuurlijk op onhandige plek met draaien in bed haal je snel de crème er vanaf. Normaal is afdekken niet goed ivm broeien naar alleen ‘s nachts misschien wel een optie.
En juist overdag als het kan na het smeren haar even zo laten lopen (weet niet of je dochter dat wilt ) dan krijgt de crème ook tijd om in trekken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:45

AB is op zich niet slecht (and it is me saying that), het schaadt vooral de nuttige darmbacteriën.
Nu, die zijn wel te herstellen.

Ook zou je de optie kunnen uitproberen om het meteen via probiotica op te lossen (bij voorkeur via een natuurarts).

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:59

Hele rare opmerking misschien, maar ik heb vroeger eens gehoord dat je krentebaard kunt krijgen als je in aanraking komt met kippen. Heb jij (of je ex) die wellicht?
Beterschap voor je dochtertje!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:02

Mijn dochter reageerde ook niet op de zalf. Na kweek bleek het ook immuun te zijn ervoor.

Ik hebben weggekregen met zinkzalf en zodra het dicht was meteen met een vette zalf. (Die had ik ook via de ha) De zinkzalf droogde het uit maar zorgde weer voor een soort eczeem wat weer voor jeuk zorgde en waardoor ze weer ging krabben (een vervelend cirkeltje waar we bijna niet uit kwamen, vooral omdat ze bij haar vader de kans kreeg om te krabben) maar uiteindelijk hebben we het overwonnen.