Meer mensen met trage schildklier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:32

nou..had ik dat geweten , had er graag aan mee willen doen :j
want het klopt wel.
hoor veel om me heen dat mensen goed ingesteld zouden zijn, maar veel klachten hebben

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:47

Ik zou ook mee willen doen, misschien kun je ergens opgeven.

CalipsoLover

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:49

Ik heb het ook een keer gehad. Moest daarvoor wel medicatie nemen, en dan een paar weken later terug bloedprikken en toen zat het weer goed.

Ook idd lusteloos gevoel, moe, en emotieloos. Je kan hier volgens mij wel gewoon pilletjes voor halen zonder voorschrift maar ik heb geen idee hoe deze heten.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:22

Bij dit onderzoek wil men kijken of een hogere dosering t3 helpt. Ik zou ook wel mee willen doen. Stel je voor dat het helpt! *\%/*

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:37

Herkenbaar; had het idee dat ik van de medicijnen ( ben nu zonder) beetje depri achtig werd ook overal minder zin in. Zelfs in paard terwijl met mijn chronische pijnklachten zelfs op slechte dagen paard moet en zal ruiken.

Toevallig leverde apotheek vervolg dosis niet dus was ik even onbedoeld zonder en knapte geestelijk op.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:47

Ik slik nu ook inmiddels 2 a 2,5 jaar medicijnen voor mijn trage schildklier. Heel gedoe over de dosering, want de huisarts wilde al snel omhoog, terwijl ik nog aan het verwerken was dat ik voor de rest van mijn leven aan medicijnen zat... Dus toen naar de internist en die zei dat het een prima dosering was, wat ik nu slik. Ik heb wel de milde versie van het medicijn > Tirosint. Want ik kreeg snel last van bijwerkingen zoals hartkloppingen, slecht slapen, dunne ontlasting...

Nu opzich nergens last van geloof ik, alleen afvallen wil nog niet lukken :+ Geen idee of dat ooit zal lukken.
Laatst bijgewerkt door vigo_is_lief op 04-06-20 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:48

Hier nog een die ernstig lusteloos is :j
Moet weer prikken voor mijn schildklier maar zelfs daar heb ik geen zin in, bah :wave:

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:48

Uhg ja snap ik, vond ook een gedoe om steeds om de 2 maanden te prikken kijken of het goed was etc

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:05

Ik zou wel met dat onderzoek mee willen doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:03

ja ik ook, ben al aan het zoeken of er ergens iets online is waar je je kunt opgeven.
ik heb vroeger Graves gehad, en echt jaren en jaren ernstige restklachten gehad.
net nu het allemaal een beetje beter ging krijg ik dus de trage versie er achter aan.
ik prik trouwens elke 3 weken

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:14

PB mij als jullie erachter zijn, ik heb ook al gekeken bij erasmus mc

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:35

Heb het even nagevraagd bij het Erasmus MC, onderstaande kreeg ik als reply (heb even overbodige info eruit gehaald):

Bedankt voor je bericht. Patiënten die bekend zijn bij het schildkliercentrum in het Erasmus MC zullen gevraagd worden om deel te nemen aan het onderzoek. Ben je hier nog niet bekend, dan kun je het beste contact opnemen met deze poli op telefoonnummer 010-7040570.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:38

Bedankt Rongyos! Ik heb van de week de onderzoeker gemaild maar nog geen reactie gekregen. Ik ga ook bellen, wie weet,

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 22:05

*\o/* schopje want het onderzoek gaat van start. Ik kreeg een mail en ik heb inmiddels een verwijzing gekregen van mijn huisarts.
Voor de geïnteresseerden dit is de website: https://t3-4-hypotrial.nl/

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:10

ik ben benieuwd of je zelf ook verschil gaat merken.
heb net even snel doorgelezen,maar je krijgt een heel ander medicijn begrijp ik?
ik ben trouwens goed ingesteld nu, weinig klachten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:29

Whizz schreef:
*\o/* schopje want het onderzoek gaat van start. Ik kreeg een mail en ik heb inmiddels een verwijzing gekregen van mijn huisarts.
Voor de geïnteresseerden dit is de website: https://t3-4-hypotrial.nl/

dat is interessant, ik ben benieuwd

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:44

@ellepel, ik heb me aangemeld maar ik weet nog niet of ik ook mee mag doen. Er wordt wel geselecteerd. Alle deelnemers worden eerst ingesteld op dezelfde medicatie en daarna wordt er iets aan toegevoegd om te kijken wat het doet. Alles bij elkaar duurt het geloof ik twee jaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:03

ja want hoe gaat het nu met je?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:37

Ik ben meestal goed ingesteld maar niet klachtenvrij. Zo nu en dan wordt de dosering aangepast dat vertaalt zich in betere bloedwaarden maar verder merk ik nooit verschil. Vandaar dat ik hieraan mee wil doen.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:30

Interessant! Gaat dit dan ook over Hashimoto of enkel een trage schildklier?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:36

Dit is wat er op de site over staat: Voor wie
Patiënten van 18 jaar of ouder met hypothyreoïdie, die de afgelopen 6 maanden behandeld zijn met T4 (levothyroxine) met ten minste de laatste 3 maanden normale TSH waarden in het bloed.
Daarbij moet er sprake zijn van ernstige vermoeidheidsklachten met een grote negatieve invloed op het dagelijks leven gedurende de laatste 6 maanden, eventueel in combinatie met andere klachten.
De hypothyreoïdie mag niet al vanaf de geboorte/eerste levensjaren bestaan, of veroorzaakt zijn door een hypofyse afwijking, schildklieroperatie, behandeling met radioactief jodium of medicijnen.
Er zijn meer regels voor deelname. Op deze website staat tevens informatie voor artsen. Aan de hand van die informatie kan uw arts inschatten of u voor dit onderzoek in aanmerking komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:59

Hier ook een trage schildklier en schildklier medicijnen maar de rest klachten blijven. Ik kwam Vera tegen en die weet alles over schildklierklachten.Haar boek happy hashimoto heeft mij erg geholpen, nu zuivelvrij, glutenvrij, geen soya, koffie en geensuiker. Het gaat steeds beter.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 10-09-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:03

Whizz ik zou in die doelgroep vallen. Ik ga me er even in verdiepen en het zeker volgen. Die piep vermoeidheid is gewoon prut

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:23

ik duim voor je dat je mee mag doen Whizz. Ik val ook in die doelgroep. al 12 jaar aan de medicatie, meestal goed ingesteld. nu bijna 2 jaar geleden bevallen van mijn tweede dochter met veel bloedverlies en sindsdien is het waardeloos. bloedarmoede die niet over wil, ernstig vitamine D tekort gehad (met booster pillen en prachtige zomer weer op peil, maar ik houd mijn hart vast voor de winter) en mijn waarden voor de schildklier zijn al zeker weer een jaar op peil maar echt.. moe, moe, moe. concentratieproblemen, pijnlijke gewrichten. Ben er soms wel behoorlijk klaar mee, onzichtbare etterbak is het, die Hashimoto.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:36

Ook ik heb een uitnodiging ontvangen maar na kort overleg met mijzelf heb ik besloten niet mee te doen.
Door de overzet op alle deelnemers op hetzelfde T4 medicijn kom ik weer in de situatie terecht dat je weer opnieuw ingesteld moet raken. Hiervoor worden 2 x controles gedaan, dus 2 mogelijkheden op goed ingesteld te raken. Vooropgesteld dat dit niet lukt dan ga ik weer terug naar mijn huidig merk waarvan ik weet dat ik het daar goed genoeg op doe (minste vulstoffen en daarmee een aantal bijwerkingen uitgesloten). Maar dat gaat weer ten koste van heel wat dagen, weken en misschien maanden. Gaat het wel goed, dan is het fifty-fifty dat je in de placebo groep terecht komt. En dat betekent nog geen vermindering van een aantal restklachten. Daarbij komt dat ik in het afgelopen jaar een behoorlijk aantal veranderingen in mijn voedingspatroon heb aangebracht waarmee het echt beter lijkt te gaan. Wel houdt ik flares die behoorlijk heftig zijn in de bijwerkingen. Ook het warme weer van de afgelopen tijd doet mij geen goed. Ik wil iedereen die wel mee gaat doen dan ook bedanken voor hun moed. Waarschijnlijk kan ik over een aantal jaar van jullie inzet profiteren.