Mijn man, mijn held,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn man, mijn held,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:10

Jeetje, ga een beetje de acties van de man van ts bekritiseren en vertellen wat haar man beter had kunnen doen :+
Ik vind het knap van je man. In zo’n situatie kun je niet helder nadenken en handel je uit adrenaline. Hij is er gelukkig goed vanaf gekomen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:10

Janneke2 schreef:
...als hij een telefoon bij zich had, had hij ook zelf een filmpje kunnen maken ipv geweld te gebruiken.
Dat was minstens veiliger geweest.
(Geweld heeft de neiging geweld op te roepen en dan was hij beslist in het nadeel.)

Ja hoor daar ga je eerst eens even je telefoon pakken, je camera openen en zeggen he joh dat mag niet ik ga jullie filmen voor in opsporing verzocht......

Nee echt, daar ga je het mee winnen!

Ik vind je man echt heel goed en radicaal handelen. Knap gedaan en op die manier ze overbluft!

Ik snap je overweging om geen aangifte te doen ook, het is nu met een sisser afgelopen en er komen iets teveel berichten naar buiten dat per ongeluk de privegegevens van de aangever ook richting de andere partij gaan. Daar zou ik ook niet op zitten te wachten maar ja je wil eigenlijk ook wel dat zulk tuig gepakt wordt. Zeker als er camerabeelden zijn, is die kans wat groter dat dat lukt dus ik zou overwegen om toch wel aangifte te doen. De volgende is misschien minder heldhaftig en zijn auto kwijt of erger......

Sterkte voor je man!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:12

Of doe op z'n minst melding. Dan hoef je nog geen aangifte te doen maar staat het al wel in het systeem en weet de politie er dus van.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:12

Joman schreef:
Jeetje, ga een beetje de acties van de man van ts bekritiseren en vertellen wat haar man beter had kunnen doen :+
Ik vind het knap van je man. In zo’n situatie kun je niet helder nadenken en handel je uit adrenaline. Hij is er gelukkig goed vanaf gekomen!

Nah echt he...

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 22:16

[quote="Cayenne"]Of doe op z'n minst melding. Dan hoef je nog geen aangifte te doen maar staat het al wel in het systeem en weet de politie er dus van.[/quot

Politie is op de hoogte, is blijkbaar al meer overlast op die plek geweest.
Weet je, als wij zeker wisten dat ze jaren straf kregen, is aangifte doen een overweging. Nu krijgen ze een taakstraf en lopen vrolijk weer rond.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:17

Wat een verhaal, heel stoer van je man!
Ik zou ook geen aangifte doen. Straks is je man nog de sigaar.

Over de afkomst, bij opsporing verzocht zeggen ze dat toch ook.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:17

Ik vind het ook zoiets raars dat er tegen woordig alles gelijk gefilmd moet worden. Waarom?
Lijkt me toch belangrijker eerst de politie te bellen of hulp te zoeken ipv gelijk alles filmen.

Hoe ik zou hebben gehandeld in zijn situatie? Geen idee.
Mijn eerste gedachte was, waarom niet 112 bellen?
Maar zoveel lef om een tik uit te delen heb ik niet en snap eigenlijk wel ergens dat dat zijn eerste reactie is.
Moet je ook maar durfen in je 1tje tegen 4 man.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:18

Wat een held is jou man! Eigen schuld dikke bult ;) hadden ze maar niet met hun poten aan ander mans spullen moeten gaan zitten. Vriend heeft iets soortgelijks mee gemaakt met niet Nederlanders. Fietste savonds van een eetgelegenheid naar mijn huis. 2 buitenlandse personen zaten lavenloos op een stoeprandje dus mijn vriend stopte om te vragen of alles wel goed ging, vervolgens zegt 1 van de twee: jou moet ik hebben. Waarna mijn vriend al snel een klap op zijn gezicht kreeg met een vuist. Helaas troffen ze aan mijn vriend de verkeerde ;) eindstand lag 1 van de twee buitenlandse personen KO op straat een bebloed gezicht, kromme neus en zijn vingers krom aan zijn hand. De andere stond ergens anders op straat. Hij heeft mijn en zijn vader tijdens het gevecht gelukkig kunnen bellen waarop wij beide meteen ter plaatse zijn gekomen. Mijn schoonvader moest uit een andere woonplaats komen dus ik kwam als eerste ter plaatse toen het gevecht nog gaande was, toen ik het in de verte zag gebeuren ben ik als een gek gaan schreeuwen waardoor de persoon die nog stond schrok en stopte want die hing aan de nek van mijn vriend. Ik heb gelijk mijn vriend weggetrokken en omstanders hadden de politie gebeld met het bericht dat mijn vriend de aanstichter zou zijn geweest. Gelukkig zag de politie al vrij snel dat de twee buitenlandse mannen ver heen waren door de alcohol. Degene die KO lag is afgevoerd met de ambulance, mijn vriend mocht met mij mee naar huis en heeft nooit iets meer gehoord van de politie. Wellicht was dit ook een manier van beroven, ik heb geen idee.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:21

Jeetje wat heftig voor jullie TS, ik snap dat jullie een beetje overdonderd zijn nu.

Gelukkig is het met een sisser afgelopen nu.
Ik hoop dat het voor jullie beiden snel een plaatsje krijgt en jullie zonder schrik weer de draad op kunnen pakken. Dat lijkt me voor nu even het belangrijkste.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:27

Heftig zeg! Vind je man stoer en zorg dat jullie er goed over praten. Hoop dat ze die rotzakken pakken, zou echt wel kijken voor aangifte en de mogelijkheden daaromheen.

Ik zat voor mijn werk ook veel op de weg en had altijd m’n deuren op slot, soms niet nodig maar op sommige plekken is het best onoverzichtelijk.

En wat betreft t filmen, denk dat ie dan helemaal een knal voor z’n kop had gehad en ook z’n telefoon nog kwijt was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:29

Janneke2 schreef:
Citaat:
Nou daar was hij op dat moment echt niet mee bezig. Daar maak je bij zulk gajes geen indruk mee.
Maar ben het verder wel met je eens.
Ik had het ook zo niet gedaan.

Ja, dat lijkt mij dus een enorme valkuil: "Daar maak ik geen indruk mee."
So what...?

Je maakt opnames, sommeert ze het koekblik te verlaten en als ze weigeren staat hun smoelwerk er loupezuiver op.
Kan zeer indrukwekkend zijn, zelfs als je geen aangifte wil doen. (Wat ik persoonlijk erg onverstandig vind.)

Nadeel is natuurlijk wel, dat als je bij herhaalde weigering je telefoon opbergt, het verrassingseffect van de aanval verloren is.

Geen idee of je bekend bent met de term ‘fight or flight’? Zoek eens op, als dat mechanisme in werking treed heb je echt geen tijd voor dergelijke overwegingen. Dan knok je of vlucht je, bij TS haar man gebeurde het eerste en dat is gezien de situatie begrijpelijk.
Ik zou ook nog wel aangifte doen, als dit tuig het vaker doet houwt zich iig een dossier op waardoor ze mogelijk langer achter de tralies komen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:35

Eng!

Een jonge vrouw zoals ik had echt geen kans gemaakt.

Mijn enigste hoop is dat mijn grommende en blaffende hond de mannen wat had afgeschrikt. Die moeten sowieso geen vingers door het rek gaan steken want dan zijn ze die echt wel kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:40

Als je niet door en door getraind bent op deze situaties, kun je je handelingen ook niet rationeel uitvoeren. Daar ben je een mens voor. Iedereen heeft een fight, flight of freeze reactie. Dus 'hij had beter dit kunnen doen' is leuk bedacht. Werkt niet ;)

Stoer dat je vriend zo heeft gehandeld! Persoonlijk zou ik wel kijken welke mogelijkheden er zijn om anoniem aangefte te doen.

Maar voor nu, geef je stoere vent maar een extra knuffel!

Edit: leesbaarheid
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:55

Bubblewrap schreef:
Als je niet door en door getraind bent op deze situaties, kun je handelingen ook niet rationeel uitvoeren. Daar ben je mens voor. Iedereen heeft een fight, flight of freeze reactie. Dus 'hij had beter dit kunnen doen' is leuk bedacht. Werkt niet ;)

Stoer dat je vriend zo heeft gehandeld! Persoonlijk zou ik wel kijken welke mogelijkheden er zijn om anoniem aangefte te doen.

Maar voor nu, geef je stoere vent maar een extra knuffel!

Precies! In zo'n situatie reageert je instinct en kun je niet eerst rationeel nadenken.

Superstoer van je man TS. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit jullie even goed heeft geshockeerd zeg.

Ik lees dat je bang bent dat ze thuis verhaal komen halen.
Dat lijkt me niet heel erg waarschijnlijk. Ze zullen dit vast vaker doen/proberen en gaan nu gewoon, doch met een iets gekrenkt ego (you go, man van TS! :D ), door naar de volgende.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:14

Ach er zijn altijd mensen die het beter weten te vertellen.
Tot men zelf in de situatie zit
Alsof je heel kalm een filmpje kan maken in zo'n geval :')
Ik denk niet dat iemand hier dan ook echt op kan oordelen of de man van ts kan bekritiseren.

Omgeving Breda zeg je? Ik heb op 3 stations gewerkt in die omgeving en ook nachtdiensten. Ik was soms blij met een scherm tussen mij en de klanten.
Ik had geen moeite met de tijden.
Wel met het volk.
Nee ik scheer niet alles over 1 kam maar er waren bijvoorbeel heel veel dealers en dergelijke die tussen Breda en Rotterdam pendelden.
Geen leuke mensen.
Nee ik vond het werk leuk maar niet dat soort mensen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:15

Zo, dat is geen kattenpis. Ik vind het stoer van hem.
Jongens, kom op "hij had beter dit, of beter dat". Wel eens van Gut Reaction gehoord?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:16

Dat moet een flinke elleboogstoot geweest zijn! Heeft hij nergens last van?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:24

Tieneke schreef:
Dat moet een flinke elleboogstoot geweest zijn! Heeft hij nergens last van?

Net ff gevraagd. Hij heeft hem aan zijn jas naar buiten getrokken met achter hoofd op de deurstijl en meteen volle elleboog erop. Hij heeft pas zijn hand gebroken gehad dus dat ging ff niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:26

Zo heftig hoor!

Jillz1 schreef:
Cayenne schreef:
Of doe op z'n minst melding. Dan hoef je nog geen aangifte te doen maar staat het al wel in het systeem en weet de politie er dus van.

Weet je, als wij zeker wisten dat ze jaren straf kregen, is aangifte doen een overweging. Nu krijgen ze een taakstraf en lopen vrolijk weer rond.

Nu, krijgen ze helemaal geen straf!
Beter een taakstraf als niets, lijkt mij? Bovendien als er meer in hun dossier staat kan de straf zwaarder uitpakken.
Misschien nog eens rustig over nadenk, het hoeft niet meteen.

Overigens zet de politie je naam en adres niet in de aangifte. Althans bij mij niet.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:27

Hij heeft vroeger ook nog wel eens de kroeg leeg geveegd in zijn eentje maar nu op zijn 52 ste ga ik er naar vanuit dat hij mazzel heeft gehad dat het zo afgelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:28

Zonnebloem92 schreef:
Wat heftig zeg, gelukkig goed afgelopen.
Ik denk dat je jouw zin beter kunt aanpassen naar 4 mannen/gasten ipv 4 buitenlanders.

Waarom, opsporing verzocht staat er bol van. Criminelen mag je om mij met foto benoemen, als buitenlander, licht getint of iets ze helpt vangen dan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:30

Boras schreef:
Afkomst zeer bekend in Nederland..... Toen was je me kwijt.

Sneu als dat enkel is blijven hangen, dat de daders meer je sympathie verdienen dan het slachtoffer. Ik snap dat werkelijk niet.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:33

Jillz1 schreef:
Cayenne schreef:

Nu, krijgen ze helemaal geen straf!
Beter een taakstraf als niets, lijkt mij? Bovendien als er meer in hun dossier staat kan de straf zwaarder uitpakken.
Misschien nog eens rustig over nadenk, het hoeft niet meteen.

Overigens zet de politie je naam en adres niet in de aangifte. Althans bij mij niet.[/quote]

Hoe vaak hoor je van uitlekken van gegevens?

Ik weet nog niet, ik ben ervan overtuigd dat de politie al weet wie of wat, want ze gaven duidelijk aan, op de hoogte te zijn van problemen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:34

Mars schreef:
Geen idee of je bekend bent met de term ‘fight or flight’? Zoek eens op, als dat mechanisme in werking treed heb je echt geen tijd voor dergelijke overwegingen. Dan knok je of vlucht je, bij TS haar man gebeurde het eerste en dat is gezien de situatie begrijpelijk.
Ik zou ook nog wel aangifte doen, als dit tuig het vaker doet houwt zich iig een dossier op waardoor ze mogelijk langer achter de tralies komen.

Ik dacht ook dat meeste paardenliefhebbers dat wel zouden weten :D Fight or flight !

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:36

Ze gaan deze week nog contact opnemen, is gezegd. Ze belde om te vragen of we verder hulp nodig hebben. En of we aangifte willen doen. Maar ze zeiden er ook nog bij " u heeft wel geweld gebruikt dus we moeten nog afwachten of er nog reactie komt van de andere partij