Ik vind het knap van je man. In zo’n situatie kun je niet helder nadenken en handel je uit adrenaline. Hij is er gelukkig goed vanaf gekomen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...als hij een telefoon bij zich had, had hij ook zelf een filmpje kunnen maken ipv geweld te gebruiken.
Dat was minstens veiliger geweest.
(Geweld heeft de neiging geweld op te roepen en dan was hij beslist in het nadeel.)
Janneke2 schreef:Citaat:Nou daar was hij op dat moment echt niet mee bezig. Daar maak je bij zulk gajes geen indruk mee.
Maar ben het verder wel met je eens.
Ik had het ook zo niet gedaan.
Ja, dat lijkt mij dus een enorme valkuil: "Daar maak ik geen indruk mee."
So what...?
Je maakt opnames, sommeert ze het koekblik te verlaten en als ze weigeren staat hun smoelwerk er loupezuiver op.
Kan zeer indrukwekkend zijn, zelfs als je geen aangifte wil doen. (Wat ik persoonlijk erg onverstandig vind.)
Nadeel is natuurlijk wel, dat als je bij herhaalde weigering je telefoon opbergt, het verrassingseffect van de aanval verloren is.
Bubblewrap schreef:Als je niet door en door getraind bent op deze situaties, kun je handelingen ook niet rationeel uitvoeren. Daar ben je mens voor. Iedereen heeft een fight, flight of freeze reactie. Dus 'hij had beter dit kunnen doen' is leuk bedacht. Werkt niet
Stoer dat je vriend zo heeft gehandeld! Persoonlijk zou ik wel kijken welke mogelijkheden er zijn om anoniem aangefte te doen.
Maar voor nu, geef je stoere vent maar een extra knuffel!
Jillz1 schreef:Cayenne schreef:Of doe op z'n minst melding. Dan hoef je nog geen aangifte te doen maar staat het al wel in het systeem en weet de politie er dus van.
Politie is op de hoogte, is blijkbaar al meer overlast op die plek geweest.
Weet je, als wij zeker wisten dat ze jaren straf kregen, is aangifte doen een overweging. Nu krijgen ze een taakstraf en lopen vrolijk weer rond.
Zonnebloem92 schreef:Wat heftig zeg, gelukkig goed afgelopen.
Ik denk dat je jouw zin beter kunt aanpassen naar 4 mannen/gasten ipv 4 buitenlanders.
Jillz1 schreef:Cayenne schreef:Of doe op z'n minst melding. Dan hoef je nog geen aangifte te doen maar staat het al wel in het systeem en weet de politie er dus van.
Politie is op de hoogte, is blijkbaar al meer overlast op die plek geweest.
Weet je, als wij zeker wisten dat ze jaren straf kregen, is aangifte doen een overweging. Nu krijgen ze een taakstraf en lopen vrolijk weer rond.
Mars schreef:Geen idee of je bekend bent met de term ‘fight or flight’? Zoek eens op, als dat mechanisme in werking treed heb je echt geen tijd voor dergelijke overwegingen. Dan knok je of vlucht je, bij TS haar man gebeurde het eerste en dat is gezien de situatie begrijpelijk.
Ik zou ook nog wel aangifte doen, als dit tuig het vaker doet houwt zich iig een dossier op waardoor ze mogelijk langer achter de tralies komen.