Welk product voor mijn haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 13:44

@Lara_Silver: Wat voor soort kappers bieden een deep treatment aan? Ik had er hier en daar wel van gehoord, maar ik denk niet dat de lokale dorpskapper zoiets aanbiedt. :P

@Mindim: Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn haar helemaal in laagjes laten knippen, dit vond ik wel niet mooi. Ongeveer enkele maanden geleden zijn er wat laagjes in geknipt. De kapper gaf aan dat ik dun haar had en dat het niet slim was om er veel laagjes in te doen, want dan zou het alleen dunner worden.

@Resistance: Wauww wat een verschil!! Mag ik vragen welke shampoo je gebruikt naast het fohnen?

Kammen jullie je haar? Mijn haar wordt heel pluizig van kammen en ik had ergens gelezen dat je bij pluizig haar soms beter niet kunt kammen. Ik heb ongeveer 2 weken geprobeerd van mijn kam af te blijven, maar het werd er echt niet mooier op.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:53

Ik heb ook van dit pluizige 'half golvende half niet' haar.

Ik was het 1 keer in de drie dagen met de Aussie repair shampoo en ik gebruik daarna het Loreal Total Repair 5 haarmasker (! nu essentieel voor mijn haar). Maakt mijn haar super silky en ook niet vet! Ik doe het vooral in de onderkant van mijn haar, en met de restjes daarvan wrijf ik het wat op mijn hoofdhaar (maar niet te veel want wil voorkomen dat het vet wordt). Ik hou dit er 1 keer in de zo veel tijd voor 30 minuten in, en anders gewoon 2 minuten.

Werkt fantastisch! Is nu nauwelijks pluizig meer en ziet er gezond en glanzend uit.

Edit: en is ook echt heel betaalbaar, zou dit zeker een keer proberen. Is een grote pot en doe je lang mee.

alice0cullen

Re: Welk product voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:02

Ik kam mijn haar alleen onder de douche als ik er conditioner in heb. Als ik het droog kam zie ik er uit als een poedel.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:12

Ik lees even mee.

Ik ben ook begonnen met de curly girl methode. Vind het uitzoeken van wat je nodig hebt ook echt een ramp... In principe kan het met eigen huis merken heb ik gevonden, dat scheelt al een hoop geld.

Ik heb zelf besloten toch te investeren in de wat duurdere spullen omdat de Kruidvat etc. dicht zijn (België :') ).

Ik ben zelf nooit echt fan geweest van kokosproducten voor je haar. Het word al heel snel heel erg zwaar. Ik heb nu Shea Moisture Manuka Honey & Yogurt.

Heb in eerste instantie enkel cg approved shampoo en conditioner gekocht die past bij mijn haartype, maar nadat ik uit de douche stapte (wat een krul!) ben ik direct terug online gegaan en verwacht straks ook 2 verschillende gels die cg approved zijn want het pluist op het moment. :+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:14

alice0cullen schreef:
Ik kam mijn haar alleen onder de douche als ik er conditioner in heb. Als ik het droog kam zie ik er uit als een poedel.

Dit inderdaad!

Heb je ook vaak een strakke staart in? Dan kan verklarenm de bovenkant meer stijl is.
Ik weet niet of je het al doet, maar slapen met een losse staart op mijn hoofd en een satijnen kussen (even kijken waar ze in de aanbieding zijn) helpt ook enorm tegen het pluizen.

Verder zou ik mijn routine makkelijk houden, shampoo, conditioner en een leave-in(de naturebox leavin avocado bij de etos is CG) en eventueel gel en geduld hebben, je krullen komen vanzelf.

Verder is de facebook group “curls cult” echt fijn! Goede tips, lijst met CG producten en een fijne community.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:20

_Femkeeex schreef:
@Lara_Silver: Wat voor soort kappers bieden een deep treatment aan? Ik had er hier en daar wel van gehoord, maar ik denk niet dat de lokale dorpskapper zoiets aanbiedt. :P

@Mindim: Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn haar helemaal in laagjes laten knippen, dit vond ik wel niet mooi. Ongeveer enkele maanden geleden zijn er wat laagjes in geknipt. De kapper gaf aan dat ik dun haar had en dat het niet slim was om er veel laagjes in te doen, want dan zou het alleen dunner worden.

@Resistance: Wauww wat een verschil!! Mag ik vragen welke shampoo je gebruikt naast het fohnen?

Kammen jullie je haar? Mijn haar wordt heel pluizig van kammen en ik had ergens gelezen dat je bij pluizig haar soms beter niet kunt kammen. Ik heb ongeveer 2 weken geprobeerd van mijn kam af te blijven, maar het werd er echt niet mooier op.

Ik gebruikte toen een heel simpel shampooblokje van de Lush. Maar honest opinion: het maakt echt vrij weinig uit wat je gebruikt. Heb alles geprobeerd van aussie tot label M tot nog duurder.... je hebt die fohn echt nodig haha. Er is geen enkele shampoo die je haar er opeens zo uit laat zien.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:27

Bij mij is dat precies net zo. Goed geföhnd is het halve werk. En een wereld van verschil met zo laten drogen. Ik gebruik de shampoo en conditioner van aveda. Alleen merk ik soms dat het er zwaar van wordt. Dan was ik het weer een of twee keer met Elvive 2in 1 shampoo. Daar was ik normaal mijn hond mee. En in het verleden de staarten van mijn paarden.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:43

Moet je persé een duurdere föhn aanschaffen? Of zou ik ook voor mijn simpele föhn een diffuser kunnen kopen?

Ik kam mijn haren nu ook als ze nat zijn, maar dan zit het toch in de war zodra het droog is.

Edit: ik heb mijn haar meer lost dan vast. Bedankt voor de tip! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:09

Hij hoeft niet duur te zijn, maar het is gewoon belangrijk dat 't er eentje is met ionische technologie en wellicht een keramische kern. Dan treedt er minder schade aan de haren op, dan wanneer je een hele goedkope van de action ofzo gebruikt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:10

Goeie spullen kan je kopen, talent niet. Maar een goeie föhn hoeft niet altijd duur te zijn. Heb er een die destijds best duur was. Nog steeds mijn nr 1 keuze. Heb nog niet zo lang geleden een bij action gekocht uit nood en die is verrassend goed. Maakt alleen heel veel lawaai

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:39

Kerastase super producten

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:39

Wat ik doe is mijn haar eens in de 2 weken een olijfoliebadje geven.
Ik heb een flinke krullenbol met pluizig haar maar zo blijft het handelbaar.

Soms wordt het een beetje te vettig, dan wacht ik wat langer, soms wordt het te pluizig dan doe ik het wat eerder.

Ik verwarm een dl olijfolie, tot het handwarm is, dan smeer ik het door mijn haren heen, folietje er overheen en laat het dan minimaal een uur, maar soms slaap ik er ook mee.
Dan uitwassen met aloe shampoo van Herbalife, conditioner van herbalife.

Klaar is kees.

Verder was ik het iedere 5 dagen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 20:16

Resistance schreef:
Hij hoeft niet duur te zijn, maar het is gewoon belangrijk dat 't er eentje is met ionische technologie en wellicht een keramische kern. Dan treedt er minder schade aan de haren op, dan wanneer je een hele goedkope van de action ofzo gebruikt.

Ik denk dat ik dan sowieso een fohn ga bestellen. Ik heb er een op het oog, maar misschien een domme vraag: als er in de beschrijving staat dat de fohn een keramisch-ionisch rooster bevat, is dat dan hetzelfde als dat de fohn ionische en keramische technologie bevat? Ik vind de Remington D3015 qua prijs goed te doen en hij bevat een ionische en keramische functie als het goed is.