Overdrijf ik?(corona gerelateerd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:45

Ik zou het zelf erg vervelend vinden maar jullie wonen niet samen dus daarin hoeft hij geen rekening te houden met jouw werk, dat is aan jou. Dus als jij verstandig bent blijf je de komende twee weken op minimaal 1,5m afstand van hem.

twinducklin schreef:
Als ze nog neusverkouden is, is ze niet klachtenvrij. Dus contact is dan niet handig.

Risico voor jou naar je collega's en klanten is er (nog) niet. Hij kan jou pas besmetten als hij klachten heeft. Je vriend zou nu zelf wel officieel 14 dagen in quarantaine moeten.

Van wie?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 14:47

Evi84 schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat je overdrijft... Niet in het feit dat hij best niet naar zijn moeder zou zijn geweest, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind persoonlijk wel dat je overdrijft in dat gedramatiseer van je hoge functie en het besmetten van 80 collega's. Indien jij hen zou besmetten betekent dat dat jij je dan niet aan de regels van social distancing houdt en dat staat los van het feit of je vriend in contact is geweest met zijn moeder of niet. Overigens is denk ik de kans hoger dat jij je vriend besmet dan omgekeerd, gezien je in de supermarkt blijkbaar met veel mensen zo dicht in contact komt die jou kunnen besmetten.

Als ik zou besluiten hem nu nog te zien en dan aan het werk zou gaan wel ja. Maar dat is dus wat ik niet zou doen. In die zin bedoel ik dus dat hij nu voor mij bepaald dat ik niet aan het werk zou kunnen als wij elkaar wel zouden zien.

Mijn hogere functie staat er ook los van, dat heeft er niet veel mee te maken, maar wel met de voorbeeldfunctie die je dan hebt,snap je.
Ik doe er alles aan om op afstand van collega's en klanten te blijven, en met zon domme actie van hem beslist hij daarin voor mij dat ik niet naar mijn werk zou kunnen,dat deze actie gevolgen heeft.
In dit geval kies ik er voor om hem niet meer te zien voor de komende 2weken,zoals mij logisch lijkt.

Schoonmoeder is ook besmet geraakt, ondanks gebruik van mondkapjes en handschoenen.
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 14-04-20 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 14:48

GDG schreef:
Ik zou het zelf erg vervelend vinden maar jullie wonen niet samen dus daarin hoeft hij geen rekening te houden met jouw werk, dat is aan jou. Dus als jij verstandig bent blijf je de komende twee weken op minimaal 1,5m afstand van hem.

twinducklin schreef:
Als ze nog neusverkouden is, is ze niet klachtenvrij. Dus contact is dan niet handig.

Risico voor jou naar je collega's en klanten is er (nog) niet. Hij kan jou pas besmetten als hij klachten heeft. Je vriend zou nu zelf wel officieel 14 dagen in quarantaine moeten.

Van wie?

Wij wonen wel samen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:51

Martje80 schreef:
Wij wonen wel samen

Echt?! En zijn moeder is in jullie huis op bezoek geweest? En dan heb je niet gewoon gezegd dat ze er gewoon niet inkomt? Het effect van hij bij zijn moeder op bezoek zou ongeveer hetzelfde geweest zijn maar ik had er toch écht een punt van gemaakt dat ze niet in mijn huis kwam.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 14:52

GDG schreef:
Martje80 schreef:
Wij wonen wel samen

Echt?! En zijn moeder is in jullie huis op bezoek geweest? En dan heb je niet gewoon gezegd dat ze er gewoon niet inkomt? Het effect van hij bij zijn moeder op bezoek zou ongeveer hetzelfde geweest zijn maar ik had er toch écht een punt van gemaakt dat ze niet in mijn huis kwam.

Nee ze is hier niet geweest. Hij is daar geweest. Ik heb het zaterdag, toen hij haar ook al had uitgenodigd ,af laten zeggen. Dat ik het er niet mee eens was.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:55

Ja ik zag het net, die twee dingen liepen voor mij door elkaar. Hij had haar voor zaterdag uitgenodigd maar dat is niet doorgegaan. En nu is hij dan maar daar op bezoek gegaan dus (zonder dat van tevoren te bespreken?).

Dat jullie samenwonen maakt het voor mij wel over de grens. Hij beslist niet dat jij je werk besmet maar hij beslist op deze manier wel dat jullie elkaar een tijd niet zien nu. Waarom heb je hem niet naar zijn moeder gestuurd ipv zelf uit je huis te gaan?

Martje80

Re: Overdrijf ik?(corona gerelateerd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 14:57

Ik ben niet uit mijn huis gegaan.
Ik heb hem gezegd dat als hij het zaterdag door liet gaan,ik naar mijn ouders ging. Reactie op dat moment.

Ik blijf nu gewoon thuis.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:01

Laat hem maar daar blijven. Hij kiest ervoor, dan mag hij ook de consequenties ervaren :=

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:04

Martje80 schreef:
Ik ben niet uit mijn huis gegaan.
Ik heb hem gezegd dat als hij het zaterdag door liet gaan,ik naar mijn ouders ging. Reactie op dat moment.

Ik blijf nu gewoon thuis.

Oh :') . Ik stop maar even want ik maar er een potje van :P . Maar hij verblijft nu elders, omdat je in een eerder bericht zegt dat je hem nu twee weken niet wil zien? Of heb ik dat ook verkeerd begrepen?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 15:05

Bedankt voor jullie meningen.
Ik ging al aan mezelf twijfelen of ik nou zo voorzichtig ben.

Klopt gdg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:08

Martje80 schreef:
Bedankt voor jullie meningen.
Ik ging al aan mezelf twijfelen of ik nou zo voorzichtig ben.

Klopt gdg.

Niet nodig, je doet het super en het is meer dan terecht dat je het zo serieus neemt allemaal. Ik vind het ook wat anders dat je je gewoon onder de mensen begeeft op je werk (daar was hierboven commentaar op gegeven volgensmij). Dat is je werk en je functie en dat kun je gewoon nu even niet anders. Je vriend kiest er vrijwillig voor om zichzelf bloot te stellen, het is niet noodzakelijk (ik ga er vanuit dat als je schoonmoeder mobiel genoeg is om naar jullie te komen, ze dat ook genoeg is om voor zichzelf te zorgen aangezien je vriend haar uitgenodigd had) en dus ook gewoon op zijn zachtst gezegd niet verstandig.

Je handelt prima en het is je goed recht. Hoe vervelend ook. Je vriend is hierin gewoon even heel egoïstisch bezig en dat mag je hem best laten merken.

:(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:17

Onverstandig van hem maar je kan er nu niets meer aan veranderen.
Als het mijn vriend geweest was had hij mooi 2 weken naar zijn mama gemogen.

Je bent terecht boos

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:20

En wat wil je precies met die topic bereiken? Dat iedereen nu foei zegt? Dat iemand de actie ongedaan maakt?

Als je schoonmoeder weer aan het werk is mag ze je vriend ook wel weer zien. Heeft je vriend 1,5 meter afstand gehouden?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 15:21

Jester_ schreef:
En wat wil je precies met die topic bereiken? Dat iedereen nu foei zegt? Dat iemand de actie ongedaan maakt?

Als je schoonmoeder weer aan het werk is mag ze je vriend ook wel weer zien. Heeft je vriend 1,5 meter afstand gehouden?

Ze is nog niet aan het werk.
Ik wilde alleen weten of ik nou zo raar dacht,is dat vreemd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:26

Jester_ schreef:

Het antwoord op jouw vragen staat letterlijk in de topictitel.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:42

Jessix schreef:
raket schreef:

Nee voor zorgpersoneel geldt: 24 uur klachtenvrij, dan mag je weer werken. En dus naar buiten en dergelijke.

Gekke regeling vind ik dat, helemaal voor zorgpersoneel. Als je dus in een verpleeghuis werkt dan mag je 24 uur klachten vrij gewoon weer aan het werk tussen kwetsbare ouderen? Voelt een beetje als dweilen met de kraan open.

In de zorg is het niet 24 uurklachtenvrij maar 24 uur koortsvrij
Zonder de verzorging van kwetsbare mensen gaan ze dood en niet door corona maar doordat ze niet de benodigde zorg krijgen.
je hebt verschillende protocollen die we nu moeten volgen, lage verdenking, hoge verdenking, bevestigd.
daar zitten verschillende persoonlijke beschermingsmiddelen bij.
Ben ik verkouden maar heb ik geen koorts dan draag ik een mondkapje en handschoenen ter bescherming van de ander.
heeft de ander syptomen afhankelijk van welke dan.
Is iemand verkouden> lage verdenking, dan bv handschoenen en mondkapje
hoest iemand en heeft diegene koorts > hoge verdenking, dan handschoenen, mondkapje, schort, veiligheidsbril.
totdat deze getest is en de uitslag bekend is wordt dan zo gewerkt. als de uitslag negatief is kan er weer bv terug gegaan worden naar verdenking laag.
Bij verdenking gaan de clienten ook direct in quarantaine op hun eigen kamer bij ons.
maar je kunt niet zeggen deur dicht en doei.

Dus als het zorgpersoneel thuis moet blijven bij lichte klachten, heb je geen zorg meer, daarom is er voor de zorg de stelregel gemaakt, verkouden of hoesten blijf je werken met waar nodig beschermende materialen, bij koorts ga je eruit.
Vitale beroepen zijn niet voor niks vitale beroepen, men kan niet zonder ons ;)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:44

Ik denk dat, ondanks dat ik je mening deel, het heel menselijk is wat hier gebeurt.

Waarschijnlijk zal er een proces plaatsvinden dat moeders er graag vanuit gaat dat ze klachtenvrij is, omdat dat betekent dat ze veilig is en je vriend dat ook hoopt omdat het zijn moeder is.

Heb je zelf gezegd tegen moeders dat je haar nog verkouden vindt klinken en dat ze misschien wat rustig aan moet doen? En zo niet, wat lag daar aan ten grondslag? (= oprechte interesse!)

Ik wil je veel sterkte nu wensen. Gebeurt is gebeurt. Let goed op elkaar en op jezelf. Bedenk vooral even aan wat belangrijk is: jullie gezondheid, elkaar en anderen hun gezondheid. Als dat betekent 2 weekjes thuis : het is overkomelijk. Je zal niet de eerste zijn in het bedrijf.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:53

Evelyne79 schreef:
raket schreef:

Nee voor zorgpersoneel geldt: 24 uur klachtenvrij, dan mag je weer werken. En dus naar buiten en dergelijke.

Zonder de verzorging van kwetsbare mensen gaan ze dood en niet door corona maar doordat ze niet de benodigde zorg krijgen.
je hebt verschillende protocollen die we nu moeten volgen, lage verdenking, hoge verdenking, bevestigd.
Ben ik verkouden maar heb ik geen koorts dan draag ik een mondkapje en handschoenen ter bescherming van de ander.
hoest iemand en heeft diegene koorts > hoge verdenking, dan handschoenen, mondkapje, schort, veiligheidsbril.
totdat deze getest is en de uitslag bekend is wordt dan zo gewerkt. als de uitslag negatief is kan er weer bv terug gegaan worden naar verdenking laag.
Bij verdenking gaan de clienten ook direct in quarantaine op hun eigen kamer bij ons.

Dus als het zorgpersoneel thuis moet blijven bij lichte klachten, heb je geen zorg meer, daarom is er voor de zorg de stelregel gemaakt, verkouden of hoesten blijf je werken met waar nodig beschermende materialen, bij koorts ga je eruit.

Bij mij in het ziekenhuis is het na positief testen 24 uur klachten vrij en je mag weer werken, niet alleen koortsvrij.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:33

Evelyne79 schreef:
Jessix schreef:

Gekke regeling vind ik dat, helemaal voor zorgpersoneel. Als je dus in een verpleeghuis werkt dan mag je 24 uur klachten vrij gewoon weer aan het werk tussen kwetsbare ouderen? Voelt een beetje als dweilen met de kraan open.

Snap ik maar ik reageer op het topic en daar hebben we het over een persoon die positief is getest op Corona. Jouw verhaal is me uiteraard bekend. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:38

Ik vind het een ernstige ontwikkeling dat mensen die zelf in de zorg werken er zo lakoniek mee omspringen. Er worden door dat gedrag kwetsbare mensen besmet.

Van je vriend zou ik verlangen dat hij dan maar een poosje bij z'n moeder gaat logeren. Snap best dat hij haar wilde zien, maar op visite gaan terwijl ze nog symptomen heeft is natuurlijk geen goed plan. Of heeft hij met voldoende afstand bij haar in de tuin gezeten?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:05

Op deze manier komen we nooit van die besmettingen af. Geen wonder dat ze in sommige landen een complete lockdown doen. Dat is vanwege die onverantwoordelijken die niet schijnen te snappen dat ze een wandelende besmetting zijn. En degenen die wel uitkijken wat ze doen zitten dan ook vast door de strenge maatregelen om die egoisten af te blokken.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:28

Citaat:

Dit is echt niet overal zo.
Mijn ervaring is dat medewerkers gelijk worden getest en pas weer terug mogen komen als deze negatief is of ruim klachten vrij als er toch positief getest is.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:56

Hij heeft wel afstand gehouden. Dat dan wel...maar dan nog.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:02

furious schreef:
Citaat:

Dit is echt niet overal zo.
Mijn ervaring is dat medewerkers gelijk worden getest en pas weer terug mogen komen als deze negatief is of ruim klachten vrij als er toch positief getest is.

Dat is ook niet overal zo hoor, bij ons is ook het 24 uur klachtenvrij en dan weer werken

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:03

prugelpiet schreef:
Jeetje. Eens met SweetVanille: Wat ongelofelijk stom van je vriend om naar zijn moeder te gaan. Ik zou dus voor nu maar uit te buurt blijven van je vriend als dat kan.

Sluit ik me bij aan. Ik vind zeker niet dat je overdrijft!