Nieuw matras, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 22:18

girlyggirl schreef:
Wij hebben de Emma matras, heerlijk!!

Voordeel hiervan en ook vban de matt, vind ik wel dat je ze thuis laat bezorgen en 100 dagen kan uitproberen. Dat maakt het voor mij makkelijker om te proberen, ookal zou het uiteraard fijn zijn om in 1x een goed matras te hebben

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:41

Je kan op verschillende sites een matras meter invullen naar aanleiding van je gewicht, slaapgewoonte ect krijg je een advies bij ons klopte dit bij zowel Ikea als beter bed. Uit eindelijk is deze het geworden van bb https://www.beterbed.nl/matrassen/pocke ... ode=637709

Niet te hard en niet te zacht precies goed :J wij hebben er wel een topper op liggen maar dat hoeft niet perse

Let heel goed op met dat 100 dagen proefslapen zitten een hoop adders onder het gras je betaald hoe dan ook een aardig bedrag ook als je het terug stuurt

Wiskey1

Re: Nieuw matras, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 22:50

Ik heb ergens gelezen dat pocketveer niet ideaal is op lattenbodem tenzij die meer dan een X aantal latten heeft. Dus dat zou ik dan moeten tellen, maar volgens mij heb ik daar te weinig voor. Dus dat valt dan voor mij af

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:00

L1nda_91 schreef:
Ik heb het Emma matras en ben er tevreden over.
Deze is inderdaad te proberen via Beter Bed.

Hij is voornamelijk geschikt voor zij of rugslapers. Maar ik lig er op mijn buik ook prima op. Al zakt die wel behoorlijk door aangezien hij zo zacht is.

Voordeel vind ik dat je de hoes van het matras kan uitwassen. Nadeel is dat het matras maar aan 1 kant te gebruiken is.

Bij mijn zoektocht veel positieve reacties gezien over de garantie van dit matras (de verpakking hoef je bijvoorbeeld niet te bewaren en ze komen hem ophalen).

Ik heb ook een emma matras, maar mijn ervaring is heel anders. Voor mij ligt hij super hard, zak er helemaal niet in weg. (moet ik wel toevoegen dat ik maar 55kg ben, dat heeft natuurlijk ook invloed op hoe zacht een matras voelt)
Was best jammer omdat ik overal idd las dat hij zo lekker zacht is. Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil, heb nog 60 dagen proefslapen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:07

Emma heeft nu 40%korting. Heb er maar gebruik van gemaakt om een kussen te kopen :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:22

Wij kochten een Ikea matras, we waren benieuwd.
En werden aangenaam verrast. We slapen er sinds een paar jaar heerlijk op.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:45

Ik heb een matras van de Jysk(traagschuim gold de duurste) ligt heerlijk! In de winkel vond ik hem direct al lekker liggen en na twee jaar nog steeds. Wel duur en je moet wel van traagschuim houden. Maar lang zo duur niet als de variant van de mline. Voor mijn andere bed(ja ik heb twee bedden en twee slaapkamers) heb ik een matras van de Lidl, het bestgeteste/beste koop volgens Consumentenbond. Is wel hard maar heb er een topdekgelmatras ook van Lidl bij besteld. De combinatie ligt fijn, en is ook nog eens goedkoop! In de online winkel te bestellen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:56

kiwi1990 schreef:
L1nda_91 schreef:
Ik heb het Emma matras en ben er tevreden over.
Deze is inderdaad te proberen via Beter Bed.

Hij is voornamelijk geschikt voor zij of rugslapers. Maar ik lig er op mijn buik ook prima op. Al zakt die wel behoorlijk door aangezien hij zo zacht is.

Voordeel vind ik dat je de hoes van het matras kan uitwassen. Nadeel is dat het matras maar aan 1 kant te gebruiken is.

Bij mijn zoektocht veel positieve reacties gezien over de garantie van dit matras (de verpakking hoef je bijvoorbeeld niet te bewaren en ze komen hem ophalen).

Ik heb ook een emma matras, maar mijn ervaring is heel anders. Voor mij ligt hij super hard, zak er helemaal niet in weg. (moet ik wel toevoegen dat ik maar 55kg ben, dat heeft natuurlijk ook invloed op hoe zacht een matras voelt)
Was best jammer omdat ik overal idd las dat hij zo lekker zacht is. Ben nog aan het twijfelen of ik hem inruil, heb nog 60 dagen proefslapen.

hier precies hetzelfde verhaal met het Emma matras..
weeg ook 55 kilo en zak er ook niet in weg.
het matras vind ik helemaal niet lekker zacht.
ik ga hem dus terug sturen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:37

Ik heb eerst een Ikea boxspring gehad. Heerlijk op geslapen tot dat die echt helemaal af was na 15 jaar. Op naar Ikea nieuw matras gekocht. En nog een en nog een. Op de een of andere manier hebben ze het bij Ikea niet meer. Je mag omruilen bij ze maar dat is maar een keer. Uiteindelijk heb ik een futon gekocht. Een Japans matras helemaal opgebouwd uit katoen. Keihard terwijl ik persoonlijk een voorkeur heb voor zacht en het is een paar nachten wennen. Maar het slaapt heerlijk. Die zijn in jou maat prima te krijgen en komen op een lattenbodem perfect tot zijn recht.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:08

Ik heb een m line matras en die is na een tijdje echt verschrikkelijk en lig er nooit meer op terwijl hij pas jaar oud is en heb een goedkoop matras van de aldi en dat ligt stukken beter dan de m line.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:27

Jennyj01 schreef:
Ik heb eerst een Ikea boxspring gehad. Heerlijk op geslapen tot dat die echt helemaal af was na 15 jaar. Op naar Ikea nieuw matras gekocht. En nog een en nog een. Op de een of andere manier hebben ze het bij Ikea niet meer. Je mag omruilen bij ze maar dat is maar een keer. Uiteindelijk heb ik een futon gekocht. Een Japans matras helemaal opgebouwd uit katoen. Keihard terwijl ik persoonlijk een voorkeur heb voor zacht en het is een paar nachten wennen. Maar het slaapt heerlijk. Die zijn in jou maat prima te krijgen en komen op een lattenbodem perfect tot zijn recht.

Ik heb zo'n 15 jaar op een futon geslapen, maar was daarna echt zo blij met een traagschuimmatras. Moet er niet aan denken om ooit nog op zo'n ding te liggen :') .

Ik kan nu achteraf niet meer zeggen of ik het destijds wel echt goed vond liggen, of dat ik gewoon niet beter wist en er aan gewend was. Keihard inderdaad.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 08:09

Ikea ben ik voor ik mn huidige bed kocht geweest, echter hebben die niet de maat die ik zoek (een jaar geleden niet in ieder geval) dus dat wordt m sowieso niet

Is er toevallig iemand die al een een matras heeft teruggestuurd? En hoe ging dat? Klopt de info?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:23

Toevallig hebben wij vorig weekend een Emma matras besteld en hebben er nu voor de 2e nacht op geslapen.
Wij vinden het heerlijk!! Het is zacht en stevig tegelijk. Hiervoor hadden we een verend matras op een lattenbodem (die hebben we nog) dus dat verschil is even wennen maar het logt fijn en slaapt goed!
Ik heb geen zeer lijf meer en wordt uitgerust wakker.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:39

Ik heb laatst een matras gekocht bij Totaalbed. Kostte wat, maar lig stuk beter dan op mijn oude matras. Het is met een gel laag, vormt naar je lichaam, heerlijk. :D
Emma matras vond ik te hard.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:29

Wij hebben een lattenbodem onder ons Emma-matras. Eerst een oudje, sinds kort een nieuwe met wat meer latjes en nu liggen we nog lekkerder.

Bijzonder dat de "lichtere" mensen onder ons het matras te hard vinden. Ik weeg zo'n 8 kg meer, zou dat dan toch het verschil maken?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 13:31

Jessica_K schreef:
Wij hebben een lattenbodem onder ons Emma-matras. Eerst een oudje, sinds kort een nieuwe met wat meer latjes en nu liggen we nog lekkerder.

Bijzonder dat de "lichtere" mensen onder ons het matras te hard vinden. Ik weeg zo'n 8 kg meer, zou dat dan toch het verschil maken?

Een beetje hard vind ik ook wel lekker eigenlijk, dus denk dat ik het gewoon ga proberen

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:39

Ik ben fan van de matrassen van Royal Health Foam. Hier heb je de mogelijkheid tot proefslapen en als het niet bevalt ruilen ze het om of komen ze het matras weer halen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:28

Jessica_K schreef:

Geen idee of dat zon mega verschil maakt. Voor mij is het verschil met mn vorige matras gewoon enorm wennen denk ik.
Dat was een pocketveer matras van ikea met een zachte hardheid, en daar kon ik echt lekker in nesten zeg maar. Dat heb ik met de Emma helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:15

Wij hebben een EMMA gehad en terug gestuurd na 3 maanden.

Was voor ons kind, die rolde er bijna elke nacht uit omdat hij langs de zijkant volledig inzakt.

Een volwassene zal hier wellicht geen last van hebben :)

Ander groot nadeel voor ons was de geur. Hoewel helemaal goedgekeurd en vrij van schadelijke chemische stoffen, had hij toch een chemisch luchtje wat na 3 maanden nog niet verdwenen was. Ondanks dagelijks verluchten van de kamer. Kind hoestte ook veel 's nachts, wat met een nieuw matras van de ene op de andere dag ophield.

Maar gezien de ontelbaar vele positieve ervaringen, zullen wij misschien net een minder goed exemplaar hebben gehad ofzo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:19

Terugsturen ging bij ons via de winkel waar we hem kochten, deden ze niet moeilijk over. Wel enkele weken moeten wachten op ons geld maar daar ken ik de reden niet van.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:25

Boras schreef:
Wij kochten een Ikea matras, we waren benieuwd.
En werden aangenaam verrast. We slapen er sinds een paar jaar heerlijk op.

Ik slaap al bijna 10 jaar naar tevredenheid op een Ikea matras!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:46

Heel raar dat het hier nog niet genoemd is! Wij hebben met heel het gezin matrassen van de lidl. Komen stuk voor stuk heel goed uit de test. Prachtig dik matras, goede drukverdeling, verschillende hardheden, en érg betaalbaar. Mijn man en ik kochten onze matrassen aan 100 per stuk. En laatst tijdens een aanbieding de matrassen van onze kinderen gekocht a 50 euro per stuk! En echt super kwaliteit. Mijn ouders hadden een erg duur mline boxspring en zijn ook over op lidl matrassen.haha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 23:51

Ik heb inmiddels een emma besteld. Ben heel benieuwd. Ze hebben 35 procent korting, wat toch best een hoop scheelt!

Mocht dit niks zijn uiteindelijk, dan zal ik bijvoorbeeld lidl of matt ook in ooverweging kunnen nemen. Dank voor alle tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:11

Slaapwel TS! :D

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:23

Slaap lekker TS :D Ben benieuwd hoe het Emma matras je bevalt.

Hier een Matt matras (heerlijk) met Emma kussens (fantastisch!!).