Tips gezocht voor jeukende hoofdhuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Re: Tips gezocht voor jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:41

In mijn ervaring is het enige wat helpt een shampoo voorgeschreven door de huisarts. Zou even bellen en de situatie uitleggen, eventueel een foto nemen van de plekjes op je hoofdhuid, en wellicht hoef je dan niet eens langs en kan de arts meteen een recept naar de apotheek sturen.

In mijn geval was de shampoo die ze normaal voorschrijven op, en heb ik shampoo van selsun. Ik gebruik het voor seborroïsch eczeem. Weet niet wat ze normaal voorschrijven, maar bij mij werkt dit goed.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:42

Loop je niet sowieso bij de dermatoloog voor je eczeem TS?

Anders kan je direct bij de dermatoloog een afspraak maken als t goed is!
Al gaan die niet door voorlopig.. mijne is ook alweer uitgesteld. Zucht.

Dan is uiteindelijk de huisarts toch beter :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:46

Joman schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Hier ook last van :j vooral van een soort Berg/eczeem.
het enigste wat bij mij helpt is head en shoulders daar krijg ik geen last van en inderdaad niet te vaak je haren was helpt hier ook max 2x per week en droog fohnen ipv zo laten drogen.

Dit is echt een hele agressieve shampoo die de huid uitdroogt. Dat zou ik persoonlijk niet aanraden bij eczeem.

Toch is het de enigste shampoo die werken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:27

Iedereen denkt maar dat huisartsen het zo druk hebben en daarom belt er bijna niemand :?
Gewoon lekker bellen hoor, geen probleem!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:29

Zit er ook een kaal plekje op je hoofdhuid? Kijkt het rood? Zitten er schilfers? Dan kan het ook duiden op een schimmel.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 20:21

Gek genoeg kan ik niet echte plekken ontdekken en de schilfers vallen ook nog mee.

Ik zal dinsdag eens bellen met de huisarts als t dan nog zo jeukt. Wellicht kan t idd telefonisch. Ik loop niet bij de dermatoloog overigens. Ik hou t normaal goed onder controle met af en toe wat hormoonzalf. Maar ja dat gaat nu zo lastig.

Bedankt voor alle adviezen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:30

Lekker naar de huisarts gaan. Ik heb het ook. Ik gebruik denorex rx shampoo. Op recept dus. Is vies spul, maar werkt fantastisch.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:37

Zarqa heeft verschillende shampo's. De voor elke dag is heel goed voor de hele droge hoofdhuid en zonder menthol.
Je zou ook eens kunnen kijken naar shampoo bars van bv ethique..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:02

Heb niet het hele topic gelezen maar je kan shampoobars proberen. Daar zit geen rotzooi in zoals bij normale shampoo dus is niet slecht voor je haar. Shampoocvoor geverfd haar is niet nodig en ook kunnen problemen als roos erdoor verdwijnen. En het is nog goed voor het milieu ook! :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:26

Drink je genoeg? Jeuk is ook een symptoom van vocht tekort. Daar kwam m’n moeder na vier jaar jeuk achter :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:03

Ik lees hier over verschillende shampoo's. Ik heb ook last van mijn hoofdhuid en bij de dokter geweest. Die had het niet over shampoo's. Ik gebruik nu vegan shampoo, maar daar zit geloof ik nu wel sulfaat (of zoiets) in. Wat raden jullie mij aan? Ik ben al teruggegaan naar twee keer per week haren wassen ipv om de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:13

Zertab schreef:
Ik lees hier over verschillende shampoo's. Ik heb ook last van mijn hoofdhuid en bij de dokter geweest. Die had het niet over shampoo's. Ik gebruik nu vegan shampoo, maar daar zit geloof ik nu wel sulfaat (of zoiets) in. Wat raden jullie mij aan? Ik ben al teruggegaan naar twee keer per week haren wassen ipv om de dag.

Grahams :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:32

Je gaat niet toevallig met nog vochtig haar slapen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:43

Tieneke schreef:

Nee

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:45

Zertab schreef:
Tieneke schreef:

Nee

Was eigenlijk een vraag aan ts :+
Alleszins kan dat dus ook jeuk geven.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:21

Ik lees dat je de shampoo van zarqa al geprobeerd had, welke variant was dat? Ik gebruik dat merk namelijk ook voor mijn eczeem huid en altijd al last gehad van eczeem op m'n hoofdhuid. Dit was de enige die niet prikt of irriteert en betaalbaar is. Ik gebruik de iedere dag variant en zover ik weet zit daar geen menthol in.

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:32

Ik heb eczeem op mijn hoofdhuid. Inderdaad alle soorten shampoos geprobeerd maar niets werkte. Ik heb nu Locoid scalp lotion via de huisarts. Werkt heel goed!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:34

@Tieneke: Oh sorry!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:40

Zertab schreef:
@Tieneke: Oh sorry!

Geen probleem hoor haha, jammer dat het dat bij jou niet is, dan kon je het makkelijk oplossen. Ik laat me zelf soms al eens vangen door te laat te douchen en dan heb ik 's morgens ook prijs.

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:44

Ik heb ook van alles geprobeerd, sinds ik Petal Fresh Shampoo Tea Tree gebuik op advies van mijn kapster (te koop bij Holland & Barret) gaat het een heel stuk beter.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 12:40

Ik ging altijd met nat haar slapen, maar de afgelopen weken nooit en juist nu heb ik last van mijn hoofdhuid. Dat zal t dus ook niet zijn.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:51

Onze zoon heeft ook eczeem en ook shampoo op doktersrecept, ik weet niet meer hoe het heet maar het werkt super. Komt overigens ook door de combi van (zo weinig mogelijk) wassen met een speciale eczeem-olie van la posay roche (hopen dat ik dat goed spel), want als we bijv zijn armen of nek wassen met iets anders ontstaat er al snel eczeem dat uitbreidt naar zijn hoofdhuid. Misschien heb je daar ook iets aan.

Hoop vooral voor je dat de jeuk snel weg is :(:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 16:23

Okee de eerste tips waren de beste. Ik plukte gisteren een beestje bij m’n zoon uit z’n haar en later ook bij mezelf. Vandaag bij een vriendin luizenshampoo opgehaald en net gewassen. In 35 jaar nooit eerder gehad, eens moet de 1e keer zijn blijkbaar. Hopelijk is de jeuk nu grotendeels weg.

Had t eerder wel gecheckt maar niks gevonden. Maar dus toch. Maar wel heel erg bedankt hoor alle tips, die ga ik zeker gebruiken mocht ik wel eczeem krijgen op mijn hoofd.

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:26

miccamaaike schreef:
Okee de eerste tips waren de beste. Ik plukte gisteren een beestje bij m’n zoon uit z’n haar en later ook bij mezelf. Vandaag bij een vriendin luizenshampoo opgehaald en net gewassen. In 35 jaar nooit eerder gehad, eens moet de 1e keer zijn blijkbaar. Hopelijk is de jeuk nu grotendeels weg.

Had t eerder wel gecheckt maar niks gevonden. Maar dus toch. Maar wel heel erg bedankt hoor alle tips, die ga ik zeker gebruiken mocht ik wel eczeem krijgen op mijn hoofd.

:D gelukkig zijn t maar beestjes, die roei je wel uit! Beter dan dat je eczeem oid heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:40

miccamaaike schreef:

Ook even goed de dekbedden etc wassen! Ik moest toen mijn knuffels zelfs in de vriezer doen.