Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Re: Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:31

@cissy.. met koorts en dus een te hoge lichaamstemperatuur in de zon gaan zitten.. En zeker nu met de hoge temperatuur buiten is niet gezond.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:34

Binnen is het anders ook warm en als je onder dekens ligt nog warmer, hoezo is buiten zijn dan ongezond?
Het is nog geen hoog zomer nu.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:38

cissy schreef:
Binnen is het anders ook warm en als je onder dekens ligt nog warmer, hoezo is buiten zijn dan ongezond?
Het is nog geen hoog zomer nu.

Ik wil hier niet de hele discussie aangaan maar ik heb het over in de zon zitten.. dan warmt je lichaam op... je lichaamstemperatuur is door de koorts al verhoogd en je wilt bij koorts je temperatuur naar beneden.

Ik schrijf ook nergens dat je met koorts onder de dekens moet gaan liggen trouwens..

Maar goed.. laat ieder doen waar hij/zij zich goed bij voelt.. Ik heb anders geleerd in mijn opleiding..

Nogmaals ts .. met alleen verkoudheid kan je prima in je eigen tuin en daar ging het om :Y)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:44

Ik probeer er van te leren, onze huisarts zei altijd gewoon naar buiten tenzij je het koud hebt en loopt te rillen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:45

Rakkie123 schreef:
Het mag wel maar ik kan me voorstellen dat de buren een beetje nerveus worden.
Hebben jullie geen buurtapp, waar je het even in uit kun leggen en ze ervan verzekeren dat je in je ellenboog niest en vaker dan anders je handen ed wast.

Erg kort door de bocht een aantal reacties hier, te triest voor woorden.

Waarom nerveus en waarom verzekeren dat ze haar handen wast :? Ze wrijft haar handen met niesdruppels erop toch niet in het gezicht van de buren?

Die druppels vliegen echt niet door de schutting heen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:51

cissy schreef:
Ik probeer er van te leren, onze huisarts zei altijd gewoon naar buiten tenzij je het koud hebt en loopt te rillen.

Naar buiten is wat anders dan in de zon gaan zitten. Denk dat als je lekker in de schaduw zit er niet zo’n probleem is.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:17

Nou zeg, kom nou!! Lekker in je tuin blijven zitten. Ik nies al 6 weken enorm veel ( denk echt wel 8x per uur) en in de supermarkt kan ik het ook niet altijd in te houden. Hoewel ik het daar wel probeer. Als me toch een nies ontglipt, zie ik mensen wel behoorlijk in de stress schieten en dat snap ik. Maar ik ga daar toch ook niet voor thuis blijven. Ze moeten er maar op vertrouwen dat ik mijn verantwoording neem.

Overigens is niezen geen hoofdsymptoom van Corona. Wel van verkoudheid of hooikoorts.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:59

Poekkie schreef:
Rakkie123 schreef:
Hebben jullie geen buurtapp, waar je het even in uit kun leggen en ze ervan verzekeren dat je in je ellenboog niest en vaker dan anders je handen ed wast.

Eh waarom zou je je moeten veranwoorden om nota bene in je eigen tuin te niezen? Ze hangt nu ook niet over de schutting of steekt haar hoofd niet door de haag he ;)

Gewoon in de tuin gaan zitten en laat ze maar zeveren.

Dit is dus een te triest voor woorden reactie die ik bedoel :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:15

Iedereen is een beetje extra zenuwachtig in deze dagen. Natuurlijk MAG je zoveel in je tuin niezen als je wilt, maar misschien is het in deze tijd wel aardig om even het gesprekje aan te gaan met de buren, in plaats van meteen te denken in wie er gelijk heeft.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:18

Rakkie123 schreef:
Poekkie schreef:

Eh waarom zou je je moeten veranwoorden om nota bene in je eigen tuin te niezen? Ze hangt nu ook niet over de schutting of steekt haar hoofd niet door de haag he ;)

ik denk dat dat gevoel in dit geval volledig wederzijds is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:27

Ik nies het heel jaar door en heb een tuin. Zou als ik jou was de buren de buren laten en je tuin in. Bah wat een zeikerds zeg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:30

Mensen zijn gewoon erg opgefokt op het moment, mijn man heeft last van hooikoorts en je moet de reacties zien als hij moet niesen, dat gaat op het moment de hele dag door.
Zolang je netjes afstand houdt zou ik zeggen lekker naar buiten in je eigen tuin.
Geef het aan bij je buren dat je niet ziek bent zoals zij wellicht nu denken en dan moet het ook wel klaar zijn hoor.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:42

Rakkie123 schreef:
Poekkie schreef:

Die van jezelf bedoel je toch?

Ze zit in haar EIGEN tuin zonder haar buren. Als ze niest vliegt het niet over de schutting. Dus nee de buren hoeven zich nergens druk over te maken.
Je zou maar naast iemand wonen die maar vind dat je je moet verantwoorden voor wat je in je eigen tuin doet. Zou ff lekker worden zeg :')

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:57

Kom op, verkoudheid is geen Corona. Wat simpel zielen. Zeg dan gewoon dat het hooikoorts is .

In de zon zitten is juist heel goed. Dit zorgt er voor dat je juist veel sneller beter wordt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:08

Als de buren zo bang zijn kunnen ze zich beter in huis opsluiten. Dat zal ze vast een fijner gevoel geven dan.

Fijn buiten zitten. En niets van aantrekken van die buren. Heel jammer dat ze zo bang zijn maar daar kun jij niets aan doen. Dat is een probleem wat ze zelf op moeten lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:10

Blussem schreef:
Kom op, verkoudheid is geen Corona. Wat simpel zielen. Zeg dan gewoon dat het hooikoorts is .

In de zon zitten is juist heel goed. Dit zorgt er voor dat je juist veel sneller beter wordt.

Vervelend alleen dat je dat verschil nu bijna niet kunt maken. Zeker niet als buitenstaander.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:12

Of ze Nou gelijk hebben of niet, je kan je afvragen of het een slechte verstandhouding met je buren waard is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:16

eilleen333 schreef:
Of ze Nou gelijk hebben of niet, je kan je afvragen of het een slechte verstandhouding met je buren waard is.

En wat zou ze dan moeten doen? Zich toch opsluiten in huis om geen ruzie te krijgen met de buren?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:24

Whale schreef:
eilleen333 schreef:

En wat zou ze dan moeten doen? Zich toch opsluiten in huis om geen ruzie te krijgen met de buren?

Of rekening mee houden dat je buiten niet niest. Als die mensen zich daar echt onprettig bij voelen.
Ik heb zelf dan helemaal geen zin in de discussie. Maar dat ben ik. Hup, sloot neusspray erin en lekker buiten zitten ;) of ergens anders een rustig plekje opzoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:30

Hier ook eentje die sinds een paar jaar hooikoorts heeft. Niet heel fel gelukkig maar ook ik loop dus wel te snotteren en nies zo nu en dan. Ik zou dus echt niet binnen gaan zitten omdat mijn buren nerveus zijn. :? Tuin is groot genoeg. Ik zou me daarover ook echt niet verantwoorden hoor. Je hebt nerveus zijn en je hebt overdrijven.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:30

Sommige mensen kunnen echt overdrijven... Ik kan begrijpen dat mensen opkijken als je niest in de supermarkt, maar je zit in je eigen tuin met een schutting ertussen. Lekker blijven zitten hoor. Ik zou hoogstens proberen wat stiller te niezen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:34

Joman schreef:
Blussem schreef:

Vervelend alleen dat je dat verschil nu bijna niet kunt maken. Zeker niet als buitenstaander.

Tussen griep en corona niet, nee. Verkoudheid en corona wel. Met verkoudheid snotter en nies je, met corona niet. Dan hoest je voornamelijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:38

eilleen333 schreef:
Whale schreef:

Of rekening mee houden dat je buiten niet niest. Als die mensen zich daar echt onprettig bij voelen.
Ik heb zelf dan helemaal geen zin in de discussie. Maar dat ben ik. Hup, sloot neusspray erin en lekker buiten zitten ;) of ergens anders een rustig plekje opzoeken.

Kan jij dan niezen 'ophouden'? Ik niet. En neusspray is ook helemaal niet zo gezond als het niet nodig is. Extra medicijnen nemen omdat de buren anders klagen lijkt me medisch erg twijfelachtig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:39

eilleen333 schreef:
Whale schreef:

En dan elke keer naar binnen rennen als je niest? :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:39

En dan net te laat zijn en nies je nog net bij de achterdeur :+