Tips voor kapsel man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:02

Scum schreef:
Hoe worden de kapsels van de mannen op dit moment onderhouden?

Niet.

Einde topic.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:02

Scum schreef:
Knap hoor, dat jullie dat allemaal gedurfd hebben!

Het gaat mij om ongeveer zo'n kapsel.
[ [url=m/QMgGjy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik dan de onderkant moet opscheren en bovenop moet knippen. Iemand een tip voor een goed filmpje?

Dir zou je bijna helemaal met de tondeuse kunnen. Bovenop op de langste stand van de tondeuse (meestal 22 -25 mm). Is dus gewoon 2, 5 cm

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:09

Rawr schreef:
Scum schreef:
Hoe worden de kapsels van de mannen op dit moment onderhouden?

Niet.

Einde topic.

Eensch.

Geryon

Re: Tips voor kapsel man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:18

Hier tondeuze kaal :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:21

Ik doe al een paar jaar de haren van mijn vriend. Het begon als een grapje met de tondeuse van m’n vader, maar sindsdien is hij niet meer bij de kapper geweest. Gewoon uitproberen, je word er vanzelf handig mee! Het haar groeit zo snel dat hij vast niet voor schut staat :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:11

Ik heb van de week dit filmpje (maar dan met een tondeuse met 15 standen en maar 1 los opzetstukje) gebruikt om m'n vent weer een soort van toonbaar te maken: https://www.youtube.com/watch?v=yenDB9NxL5U
Het eindresultaat was niet zo strak als op het filmpje maar hij kan er weer even tegenaan, hopelijk is tegen die tijd kappersbezoek weer toegestaan.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:25

Gewoon lekker lang laten groeien <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:27

TS inderdaad wat opscheren langs de zijkanten en dan het bovenste gedeelte knippen, door telkens wat haren tussen je wijs- en middelvinger te nemen. Zorg voor een geleidelijke overgang (dmv knippen) van kort naar langer bovenaan.

Vergeet niet de achterkant, de haren in de nek, bij te scheren.

Als het mislukt scheer je alles gewoon op dezelfde lengte :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:30

Haren van mijn man doe ik al jaren zelf. Van onze kinderen ook. Ben nu alleen nog moed aan het verzamelen om aan mijn eigen haar te beginnen. Iemand daar nog tips voor?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:44

Mijn vriend was net toe aan een knipbeurt toen alles dicht ging, dus hier zelf de tondeuse maar gebruikt. Zijn haar groeit echt zo snel, het zag er niet meer uit. Nu is het in elk geval weer een stuk verzorgder.
Ik heb alleen dit keer (Ik had het al vaker geknipt bij hem) bovenop niet geschoren en dat vind ik zelf toch minder geslaagd... we hebben de tondeuse toch in huis en genoeg keukenscharen, dus ik kan er altijd nog iets anders van maken :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:12

Ja hier! Ik knip mijn broertje sinds anderhalf jaar. Even een filmpje gekeken en gewoon geprobeerd :+

Wat ik doe: zijkant lekker kort. Vervolgens zonder opzetstuk netjes rond achter en bij de oren en bakkebaarden. En de rest bovenop doe ik met de schaar. Gewoon vingers er langs en knippen. Als je overal het zelfde doet krijg je gewoon zelfde lengte. En kruin doe ik wat korter. Soms nog even bij lange stukjes boven/zij met de kam er door heen en dan met de tondeuse langs de kam om de lange stukken er af te halen. Heb nog nooit iemand gehad die zei dat zn haar anders of gek zat. :D Gelukkig maar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:19

Lekker makkelijk hier, mijn vent heeft een kroontje en dat vind ie zo vreselijk dat we sowieso elke 2 weken de tondeuse boven halen :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:34

Mijn vriend heeft een paar dagen terug de tondeuse erover heen gegooid |( :')
Ik raad dat in elk geval af TS :') we kunnen er om lachen maar ik zal blij zijn als hij z'n haar weer terug heeft. Liever wat te lang en dan straks extra afknippen haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:19

Hier gaat er gewoon tondeuze standje 3 overheen
As always :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:22

Doen mijn m :') zijn kapsel al jaren met de tondeuse met de tondeuse, net als popstra dus dat scheelt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:17

Betekent standje 3 dat het 3 mm is?

Ik heb inmiddels een tondeuse besteld. En een filmpje gevonden dat het redelijk gemakkelijk uitlegt:
https://www.youtube.com/watch?v=aJAKMhg1Ow0

Dit op goed geluk maar eens gaan uitproberen, hopelijk in het weekend.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:30

Bij ons niet, maar volgens mij staat bij ons in de kammen naast een nummer ook de mm. En anders gewoon eerst op de langste stand proberen, korter kan altijd nog.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:47

Beseffen julie vrouwen wel dat dit voor mannen echt een enorm groot probleem is :')

Nah kidding, met een tondeuse zou niet veel mis kunnen gaan, lijkt me. Iets anders zou ik niet zo snel doen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:51

cinniz123 schreef:
Ja hier ook man en 2 knullen geschoren.
Lekker kort allemaal met een hanenkam haha.
Ik speel wel een heel klein beetje vals want ben hondentrimster dus ik kan wel knippen.
Al kan je er weinig aan verzieken en is het totaal niet te vergelijken met honden haar :')

Ik ben ook hondentrimmer, hierdoor weet mijn vriend zeker dat ik zijn haar ook wel kan knippen..
Maar ik heb hier mijn twijfels over, hahaha! Maar het wordt nu zo lang, dat ik dit toch maar ga proberen dit weekend. Heb gelukkig mn goeie hondenscharen, zodat ik niet met de keukenschaar aan de gang moet :')

Ik moet zelf ook écht! Heb zwangerschap verlof, had gepland om te gaan voordat de baby geboren was, maar hij besloot 3 en een halve week te vroeg te komen, 3 dagen na mn laatste werkdag, dus geen tijd gehad..
En op het moment dat ie ook wel een flesje kon hebben en ik hem dus makkelijk met papa alleen kon laten, waren de kapsalons gesloten...
Nu moet ik dus dealen met een baby die constant aan mn haren trekt, omdat het nu echt te lang is, hahaha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:54

Haha, ik zie nu een vent met poedel-kapsel voor me :')

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:59

8nnemiek schreef:
Haha, ik zie nu een vent met poedel-kapsel voor me :')

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:13

Mijn man scheer ik al jaren met de tondeuse.
Zoon laat zijn haar nu groeien.

Kan voor zoon misschien schoonmoeder (was kapster) lief vragen of zij haar kappersscharen uit de kast wil trekken om hem te knippen. Is dan geen hip kapsel. Maar ook niet tondeuse kort.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:22

Een bloempot uit de tuin halen en scheren maar! :)

Mijn man is van buitenlandse komaf en heeft haren met een heel andere structuur dat ontzettend snel groeit. Ik noem het altijd een kruising tussen mensenharen
en de wol van een (angora)schaap. Ik zie hem het liefst iedere 3 weken naar zijn vaste kapster gaan, een schoonzusje. Die weet precies hoe ze zijn haar moet scheren en knippen.

Als hij niet op tijd naar de kapster gaat en geen flinke dot gel gebruikt, dan ziet hij er 20 jaar ouder uit, zeg ik altijd. Helemaal als hij zich met zijn zware baardgroei niet op tijd scheert. Dan krijg je zo'n onverzorgd Ruud Lubbers effect :D

Dus op tijd scheren graag. En ach, ik ben ook wel heel benieuwd wat er gebeurt als zijn haren blijven groeien. Hij werkt nu toch thuis Een leuk experimentje.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:25

Mijn moeder mag zich eraan wagen bij mijn vader en broer. Dan pak ik een stoel en een bak popcorn erbij _O- Gelukkig heeft ze in een heel ver verleden de kappersopleiding gedaan (niet afgemaakt), dus hopelijk is iets blijven hangen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:30

Ik doe al jaren het haar van mijn man.
Eerst was het kammetje 2 (6mm)
Tegenwoordig gebruik ik kammetje 1 (3mm)

Maar zodra hij langer haar krijgt, dan gaat het kroezen.
Dus doe zijn haar om de 4/5 weken.