Vreemde puist (?) op lip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:11

MoppieFilou schreef:
Haha jullie gaan allemaal liefst voor de grote middelen zo te zien _O-

Het is inmiddels nog erger geworden, je ziet van ver dat ik een puist of mijn lip heb denk ik... Hij licht nog net niet op :')

Heb je hem al een naam gegeven? :Y)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:11

Ik weet niet of je huisarts een mailadres hebben? Wij werken hier via de mail met foto's die patiënten mailen als ze huidklachten hebben!

Dioxide

Re: Vreemde puist (?) op lip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:12

Je kunt er trouwens altijd een pleister met trekzalf op doen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:13

Foto? *D *-:)
Ik zou hetzelfde kunnen hebben geplaatst als ruitje..

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:20

Het is nu gaan ontsteken/puistje geworden. Ik geloof graag dat het zeer heeft gedaan met uitknijpen. En nu misschien ook wel zeer doet. Het ziet er ook ontstoken uit. En je lichaam is nog druk bezig dit te genezen. Daarbij is nu vocht/etter vrijgekomen en is je bultje weer vol gaan zitten. Over een paar dagen nog een keer uit knijpen. Als je lichaam zelf het ergste al op heeft geruimd zal het bultje zich niet meer vullen. Of gewoon niet meer aan gaan zitten. Je kunt het eventueel schoonmaken maar geen idee hoeveel zin dat nu nu heeft. Ik denk dat deze ontsteking zichzelf wel oplost, alleen dat het wel één of twee weken zeker kan duren voor het een beetje weg is.

Als daaronder een gerstekorrel zat. Dan zit die er helaas denk ik nog steeds. Maar ik denk dat iemand die pas voor je weghaalt als deze ontsteking wat meer genezen is.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:27

Ik heb ook lange tijd zo'n soort 'wit'achtig bultje gehad wat leek op een puist maar het niet was, bij mij zat ie alleen bij m'n neus waardoor die iets minder 'afstak'/'opviel' tegen de achtergrond :') . En bij jou zie je indd ook nog zo'n onderliggend 'rood' plaatje. Lijkt me dat het wel een gerstekorrel kan zijn, en omdat ie op je lip (wellicht ook nog gevoeligere huid) zit zie je duidelijk ook nog zo'n roze ondergrond om 't maar even zo te zeggen.

Ik kreeg dat bultje toen lange tijd niet weg ook als ik 't met mn nagel deed. Totdat ik 'm op een gegeven moment toch met wat geweld open kreeg en ik 'm zo weg kon halen. Evt. met een gedesinfecteerde naald nog een keer proberen?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:43

Vooral niet vergeten beelden te plaatsen hoor *-:)

Sterkte <<)

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:46

Tandpasta erop doen voor de nacht. Droogt hij uit :Y)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:13

Neeeeee geen tandpasta maar knijpen :o .

Ik zou even tanden op elkaar bijten en flink knijpen. Of er flink met een naald in porren. Ik ben dol op dit soort dingen, al zou de huisarts gegarandeerd zeggen dat je niet mag knijpen. 8)7

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 22:14

KimD schreef:
MoppieFilou schreef:
Haha jullie gaan allemaal liefst voor de grote middelen zo te zien _O-

Het is inmiddels nog erger geworden, je ziet van ver dat ik een puist of mijn lip heb denk ik... Hij licht nog net niet op :')

Heb je hem al een naam gegeven? :Y)

Suggesties? :')

Bedankt voor de tips en uitgebreide uitleg iedereen! :)

Voor de liefhebbers, nog een fotootje :P :
Afbeelding

Edit: Veraaah: Knijpen heb ik vanmorgen al gedaan maar heeft vrij weinig uitgehaald jammer genoeg :\

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:16

knollentuin schreef:
Foto? *D *-:)
Ik zou hetzelfde kunnen hebben geplaatst als ruitje..

Nice, ben niet alleen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:16

Ik had een enorme gerstekorrel... en geen naald in huis dus heb nu een wondje in mijn gezicht omdat ik er met de achterkant van een (nieuwe) oorbel in heb geprikt. Dus vind het knap dat jij nog niet met grof geweld dit aangepakt hebt. _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 22:17

MarlindeRooz schreef:
Ik had een enorme gerstekorrel... en geen naald in huis dus heb nu een wondje in mijn gezicht omdat ik er met de achterkant van een (nieuwe) oorbel in heb geprikt. Dus vind het knap dat jij nog niet met grof geweld dit aangepakt hebt. _O-

Omg _O-

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:19

Zou de naald even ontsmetten met alcoho/sterilion wat je in huis hebt en dan midden erin prikken en dan ook echt aanprikken.
Onderliggende bult krijg je niet weg maar dan is hier de druk af

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:19

Hier kan je gewoon een dikke naald inzetten hoor, kan ie leeglopen, en de prut waar je inprikt is vies, dus je naald hoeft echt niet schoon te zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:20

MarlindeRooz schreef:

Ik zou een grote gezichtstepel er nog met een mestvork uit halen als het moest.

Gerstenkorrels zijn zo bevredigend, dat korreltje in je hand: ultiem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:22

snorkel1986 schreef:
Met een pincet het witte plekje vast pakken en er uittrekken :7

Dit is hoe ik inderdaad te werk zou gaan. _O- Ff diep opereren op jezelf? Alleen jammer dat het je gezicht is inderdaad. Maar het ziet er wel uit als iets wat je met wat doorzettingsvermogen zou kunnen verwijderen?

Niet eerst knijpen, maar een scherpe pincet/naald nemen en de boel "openplukken". En dan niet ertegenaan knijpen maar je vingers "eronder" zetten. En dan niet te hard, maar heel voorzichtig. Ziet er namelijk wel uit alsof er echt iets zit wat eruit kan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 22:24

Genja: Als ie morgen nog niet vanzelf ontploft is, ga ik mijn moeder er idd maar eens op loslaten met een naald :') . Zij vindt zo'n dingen ook wel fascinerend... _O-

Knollentuin: Met een niet steriele naald had ik geprobeerd die eventuele gerstekorrel eruit te krijgen, maar dat heeft me deze ontsteking opgeleverd..

Ruitje: Kom jij hem er even uithalen alsjeblieft? :')

Resistance: Doorzettingsvermogen en veel pijn gok ik zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:25

Veel pijn sowieso. Maar als 't allemaal lukt is de opluchting het dubbel zoveel waard. _O- Had weleens zoiets waar een heel hard bolletje uit kwam. Was toen ook meteen over. Heerlijk <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:25

Ahhhh mijn handen jeuken :') Ik heb dat ook wel eens gehad. Dat leek op 2 puistjes onder elkaar. Na een keer goed knijpen leek hij weg, maar zat hij de andere dag weer terug. Toen heel hard moeten knijpen en toen kwam er een rotzooi uit.

Ik zou een warme douche nemen en lekker lang met je hoofd onder het water staan. Dan wordt je huid zachter/week en kun je hem makkelijker uitknijpen.

Spoiler:
Oh en ik wil daar ook wel beeldmateriaal van zien :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:26

MoppieFilou schreef:
Genja: Als ie morgen nog niet vanzelf ontploft is, ga ik mijn moeder er idd maar eens op loslaten met een naald :') . Zij vindt zo'n dingen ook wel fascinerend... _O-

Knollentuin: Met een niet steriele naald had ik geprobeerd die eventuele gerstekorrel eruit te krijgen, maar dat heeft me deze ontsteking opgeleverd..

Ruitje: Kom jij hem er even uithalen alsjeblieft? :')

Resistance: Doorzettingsvermogen en veel pijn gok ik zo :+

Morgen pas? Liggen wij hier heel de nacht wakker, eraan te denken hoe dit nu gaat lopen :+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:28

Niet schrikken als je voor de spiegel deze eruit drukt... Ik vermoed dat je spiegel dan een paar vlekjes rijker is :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:29

Ik heb pas geleerd dat een masker van gebroken lijnzaad sowieso je huid zacht maakt. Vrij simpel; water koken, je lijnzaad tot een wat slijmerig papje roeren en zo warm als je aankan opbrengen. Ik denk dat ik dat in jouw geval zou doen en dan een minuut of twintig laten zitten. Dan is het daarna iig zacht en week. Dan kun je altijd beslissen wat je doet als het niet al open is gebarsten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:30

Pauline schreef:
Ik heb pas geleerd dat een masker van gebroken lijnzaad sowieso je huid zacht maakt. Vrij simpel; water koken, je lijnzaad tot een wat slijmerig papje roeren en zo warm als je aankan opbrengen. Ik denk dat ik dat in jouw geval zou doen en dan een minuut of twintig laten zitten. Dan is het daarna iig zacht en week. Dan kun je altijd beslissen wat je doet als het niet al open is gebarsten.

Dat is ook een goed idee. Als je huid warm en week is doet het vaak ook minder zeer.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:31

Filmen filmen !

Voor de liefhebbers heb ik nog een interessante foto }> van na de pimple pop sessie.