Welke handcreme?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Welke handcreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:27

Inecto heeft hele fijne! En thuis, voor het slapengaan is de bodycreme van Inecto ook heerlijk op de handen. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:32

Wij hebben de pot van o keefe's die wel goed werkt, maar bij barstjes kan je alles wel voelen.

Ik vind zelf de amandelcreme van body shop wel fijn ( als ze die nog hebben )

Maar ooit bij de tuinen advies gevraagd toen ze echt stuk waren en kreeg castor olie geadviseerd. Die heb ik nog steeds en werkt echt goed het blijft alleen erg vettig.

Wat ik ook gebruik bij echte plekken is cbd en of thc olie. Dara heb ik al een heel slecht plekje mee weggekregen en het werkt heel snel.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 03:52

Ik heb ook dat probleem, en als er teveel geurstoffen inzitten dan begint het te jeuken.
Ik gebruik sinds een paar jaar uitsluitend madara handcreme. Ik heb deze per toeval ontdekt in mijn labge zoektocht naar een handcreme die snel intrekt, niet jeukt en niet fel ruikt!
Je hebt niet veel nodig en het verschil is enorm.
Ook als ik blaren heb op mijn handen die nog dicht zijn smeer ik madara creme en ze genezen veel rapper!
Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:57

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:03

Forcalquier schreef:
O'Keeffe's (de pot! de tube vind ik juist weer niet prettig) en de Ambachts creme zijn mijn favoriet bij echt schrale handen met kloven/wondjes.
Voor dagelijks gebruik dan weer de Norwegian Formula fast absorbing.

O'Keefee's ja!

Ik heb een heel gevoelige huid en contacteczeem, maar sinds ik deze gebruik gaat het stukken beter.
Het prikt wel even, maar dat vind ik ergens wel fijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:04

Voor het slapen gaan je handen dik insmeren met vaseline cetamacrogorol en dan latex handschoentjes aan.

Als je wakker wordt zijn ze weer babyzacht!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:09

Heel oud goed middeltje..
Neem een klodder koffieprut en wrijf dat super in,,, afspoelen en je hebt lekkere geoliede zachte handen

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:13

Afbeelding

Ik had deze ff snel gehaald bij de da drogist.
Geen parfum enzo ik denk dat dat ook wel fijn is mijn handen zijn ook zo kapot van het handen wassen.. deze crème werkt wel fijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:29

https://noordkroon.nl/

Deze winkel heeft echt super fijne producten op basis van schapenvet/wolvet :+: ook zonder parfum, voor degene die daar gevoelig op reageren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:52

De nachtbalm van Rituals is héérlijk bij extreem droge handen en kloven.
Die is net wat dikker van structuur, maakt je handen superzacht, maar blijft niet vies plakkerig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:54

Ik smeer op de hele ruwe plekken nu honingzalf wat ik even in laat trekken. Verder amandel olie en nivea. Kan het nu net onder ontrole houden. Mijn handen zien er gewoon schurftig uit, zeg maar. -O-

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:56

Ik heb net zo'n blikje Nivea open getrokken. Is niet specifiek voor handen maar werkt bij mij altijd wel.
Wat het bij mij ook goed doet is m'n handen goed insmeren en dan een uurtje plastic handschoenen dragen, dan trekt het extra goed in.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:57

Heb een aantal handcremes en daar wissel ik mee af.

Favoriet zijn bij mij de echinaforce creme uit onze natuurwinkel en de handcreme bodylotion van herbalife.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:59

Voor mijn heel erg kapotte handen gebruik ik al een hele poos medihoney creme. Mijn vingers zijn altijd heel erg kapot en gevoelig en met dit spul merk ik heel snel verbetering. Sinds een weekje heb ik ook It's pure Paardenmelkzalf. Tot nu toe gaat dat ook heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:01

Ik heb al jaren last van winterhanden en sowieso heel snel droge handen. Met wat voor creme of zalf ik ze ook insmeerde, dit ging zo jeuken dat ik het op een gegeven moment niet meer wist.

Geloof het of niet maar ik zag handcrème bij de Aldi staan een paar maand terug, heb het mee genomen en het is de eerste handcrème waar ik geen irritatie van krijg en die ook nog eens heel goed werkt tegen uitgedroogde handen.

Dit is hem, kost maar 1,99 en staan 3 soorten crème.

Afbeelding

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:03

Ik lees even mee. Ik heb nu Weleda, maar die is bijna op. Ook tips voor fijne zeep zijn welkom

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:07

Ik werk in de scheepvaart, veel zout aka kapotte huid. In de winter vaak winterhanden.

Hét wondermiddel.... BORMO WONDER zalf/pommade. En idd de reguliere Bogena Uierzalf!! Als ik smeer, nergens géén last van!!

Bormo wonder is volledig natuurlijk en zelfs inwendig te gebruiken (aftjes, tandvlees, ..).
Ik ken zelfs mensen met ernstige kloven die alles al hadden geprobeerd, waar dit middel bleek te helpen!

Ik gebruik het ook als dagcreme op mijn gezicht, voor wondjes, als bodycreme, ...

Is online te bestellen, is een product uit BE.

Het is ietsje duurder maar je doet er heel lang mee doordat je maar weinig hoeft te gebruiken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:10

Ik zweer echt bij de handcreme van de Douglas Home Spa!
Plakt niet, trekt super snel in en je handen worden er heerlijk zacht van. Je hebt verschillende kleurtjes, de oranje en gele ruiken naar mijn mening geweldig! :D

Mensen vragen regelmatig of ze een beetje van mijn handcreme mogen, en altijd krijg ik positief verbaasde reacties.

Echt het proberen waard!

https://www.douglas.nl/productbrand_817 ... EwQAvD_BwE

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:27

Jester_ schreef:
Rituals is top!

Jaa idd. Ik ben sinds kort ook fan.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:31

Ik heb momenteel verschillende tubes in huis staan bij elke kraan, maar als je sterk reageert op geurstoffen, kan je bij de apotheek ook vragen om lanette crème of cetamacrogol crème. Daar zitten geen geurstoffen in.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:38

Annick75 schreef:
Ik heb momenteel verschillende tubes in huis staan bij elke kraan, maar als je sterk reageert op geurstoffen, kan je bij de apotheek ook vragen om lanette crème of cetamacrogol crème. Daar zitten geen geurstoffen in.

Die zijn ook te koop bij de Etos!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:36

xxxmh schreef:
Annick75 schreef:

Die zijn ook te koop bij de Etos!

Ah, da's handig om te weten. Ik gebruik zelf voor mijn gezicht de cetamacrogolzalf, het enige dat niet zo snel intrekt dat ik daarna alsnog het gevoel heb met een strak masker op te lopen, maar krijg dat gewoon via de huisarts, vandaar dat ik nooit bij de Etos oid heb gekeken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:49

Anne_GTI schreef:
Niveau krijg ik jeuk van. Heb ik wel met meer producten. Wasmiddellen enzo ook.

Komt waarschijnlijk door de parfum

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:33

Ik gebruik veel Rituals handcrème overdag en zodra ik ga slapen dan gebruik ik de Rituals handcrème voor de nacht,ik merk veel verbetering sinds ik dat gebruik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:37

Ik gebruik de AloeVera Propoliscreme.
Is heerlijk voor je handen en helpt bij mij tegen de plekjes zomer/warmte eczeem die ik ‘s zomers heb.