Ineens enorme pijn in mijn gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 13:28

Sizzle schreef:
In de ergste aanvallen heb ik de hele nacht met een koelelement uit de vriezer op de bank gezeten. Als je slijmvliezen afzwellen door de kou kan het slijm weer uit de holte.
Het is inderdaad ontzettend pijnlijk.

Maar het vreemde is dat ik niet verkouden ben of was... Maar de klachten lijken enorm op die van jou.

Mungbean

Re: Ineens enorme pijn in mijn gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:28

Koelen kan ook als het het een andere onsteking is in iedergeval nooit kwaad.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:33

Heb je ook een verdikking bij net voor je oor bij je kaak zitten? Want dan kan het heel goed een speekselklier ontsteking zijn.

Speeksel klier ontstekingen beginnen bij mij met spierpijn in mn kaak. Vervolgens koorts en een hele verdikking. Je kan dit hey beste even googlen daar staan enkel foto’s hoe de verdikking eruit kan zien.

Wat je nu het beste kan doen als je nog geen verdikking heb / koorts veel zuurtjes eten en zuren dingen. Je moet je speeksel klieren op gang zetten en houden. Zo kan je wellicht een flinke ontsteking voorkomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 14:05

Nwktje schreef:
Heb je ook een verdikking bij net voor je oor bij je kaak zitten? Want dan kan het heel goed een speekselklier ontsteking zijn.

Speeksel klier ontstekingen beginnen bij mij met spierpijn in mn kaak. Vervolgens koorts en een hele verdikking. Je kan dit hey beste even googlen daar staan enkel foto’s hoe de verdikking eruit kan zien.

Wat je nu het beste kan doen als je nog geen verdikking heb / koorts veel zuurtjes eten en zuren dingen. Je moet je speeksel klieren op gang zetten en houden. Zo kan je wellicht een flinke ontsteking voorkomen.

Bedankt voor de tip.
Ik heb het opgezocht en gekeken bij mij, maar dit lijkt er niet op. Ook geen troebel speeksel of droge mond. En geen verdikking of koorts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:10

Doet het in je oor ook pijn wanneer je aan je oorlel trekt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:11

Bij mij triggert kou juist dergelijke klachten en gaan ze weg door warmte.Het kan echt wel in de holtes in je hoofd zitten. Pijnstillers zouden moeten werken maar niet alles door elkaar! Want dan krijg je daar weer klachten van.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:19

Ik heb precies dit gehad. Het straalde bij mij uit naar mijn tong zelfs en oor etc. Ook bij huisarts geweest want van mn tanden had ik geen last! Maar de ha wist het ook niet en na een paar dagen begon ineens 1 hoektand bovenin heel erg zeer te doen. Was een zenuwontsteking in die tand blijkbaar. Kon hem niet eens aanraken zo’n pijn.. wortelkanaalbehandeling gehad en toen was het weg. Wat een helse pijn!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:24

Ik heb het laatst ook gehad, net voor het weekend. Alles deed zeer aan mijn linkerkant maar er kwam geen duidelijke boosdoener naar voren. Gestart met antibiotica en maandags weer naar de tandarts, toen werd heeeel snel duidelijk welke het was. Het was de achterste kies en heb besloten hem te laten trekken, kan ie geen zeer meer doen.

Sterkte, frustrerend die pijn!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 14:25

bigone schreef:
Doet het in je oor ook pijn wanneer je aan je oorlel trekt?

Ja, dat doet ook zeer.
Maar alles in die omgeving doet zeer.
Het lijken ook een soort aanvallen, soms gaat het even goed, en dan ineens begint het weer in alle hevigheid.

Anjali, thnx, ik had het ook gehoord vsn de huisartsenpost dat dit niet goed was.

Toulouse, dan zou bij mij ook zeker kunnen. Ik heb geen idee gewoon...

Roosch, hoe kwam je erachter welke kies het was? Op de foto zag je bij mij niks.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:26

Als het een ontsteking aan je bijholte is zou neusspray kunnen helpen. Niet meer dan een week gebruiken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:29

Toen ik die vrijdags zo een pijn had had ie overal op getikt maar er was geen duidelijke boosdoener want alles deed zo een zeer.

Na een weekend antibiotica (dat ik voor nood meegekregen had) ben ik weer gegaan en heeft hij weer met de tikmethode gewerkt. Zal maar niet herhalen wat ik zei toen ie op dé kies tikte want het was allesbehalve netjes maar we waren allebei opgelucht dat we wisten welke het was. :') Op de foto was bij mij ook niks te zien trouwens.

Mocht kiezen tussen wortelkanaalbehandeling of trekken, maar ik had geen vertrouwen meer in dit exemplaar dus die mocht er mooi uit.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:33

Ook gehad. Tandarts kon niks aan mijn kiezen vinden. Stomen boven een pan hete water, doek erover en door zijde waar pijn zit dat neusgat inademen. Daarnaast blijven bellen en zeggen dat je sterke pijnstillers wilt! Uiteindelijk kreeg paracetamol + naproxen + tramadol de pijn onderdrukt. Tramadol zorgde dat ik het eindelijk weer kon volhouden. Geweldig, want de pijn was niet uit te houden! Uiteindelijk na weken werd het minder en de medicijnen weer afgebouwd. Men dacht aan soort holteontsteking.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 21-03-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:36

Als je holtes ontstoken zijn dan wordt de pijn erger als je voorover bukt. Dan voel je de druk in je hoofd. Meestal lopen de holtes bij de premolaren( eerste 2 kleine kiezen) soms ook nog bij je eerste grote kies.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 17:06

De spoedtandarts doet niks dit weekend ivm corona. Ik bel nu de spoedhuisarts weer, ik hou het niet langer uit, de pijn is te erg.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:11

Oh ik leef met je mee. Heel veel sterkte en beterschap. Hopelijk word je snel geholpen.

Het kan zo veel pijn doen :(:)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:24

Ik heb een ontsteking in mijn kaakbot gehad (na extractie van kiezen). Het klinkt een beetje als dezelfde pijn, niet te verdragen. Ik heb toen een combi van paracetamol, codeine en oxycodon geslikt wat enkel de scherpe randjes er af haalde. Ik hoop dat ze ergens iets kunnen betekenen voor je!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:24

Sterkte, pijn in je gezicht is heel akelig

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 17:57

Ik kan om half 6 naar de huisartsenpost in Tilburg. Bedankt iedereen voor het meedenken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 19:44

Ik hou het even kort omdat ik zo'n pijn heb dat alles me teveel is, maar ik heb tramadol gekregen. Net ingenomen en nu wachten tot het werkt. En maandag meteen terug naar de tandarts. Antibiotica moet ik blijven slikken.

Mijn ex komt de kinderen zo halen gelukkig. Ze blijven een nachtje bij hem en morgen kijk ik hoe ik me voel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:05

Ahhh tramadol ook eens gehad. Ik zag er roze olifantjes van. Sterkte!!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:08

Sterkte, hopelijk helpt het

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:14

Wat ontzettend naar, heel erg veel sterkte.
Antibioticum werkt inderdaad pas na 2/3 dagen. Apart dat je tandarts zegt na 24 uur, want kan me voorstellen dat je dan gaat twijfelen.

Wat hiervoor in het topic ook al gezegd werd. Als je je hoofd voorover bukt, en het wordt erger, dan lijkt het een sinusitis. Als dat niet zo is, zou ik ook eerder denken aan iets van je tanden ergens. Dan heb je inderdaad grote kans dat je maandag precies kan zeggen welke tand het wel is.

Voor nu heel veel sterkte :(:)

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:22

voor als het kies/zenuwpijn is, de beste tip die ik heb gehad is een slok koud water in je mond houden, tot het opwarmt en dus de pijn terugkomt, uitspugen en weer een nieuw slok koud water in je mond, werkte bij mij beter dan pijnstillers. later een wortelkanaalbehandeling gehad, toen was de pijn weg.
koud = geen pijn, warm = pijn bij mij met kies/zenuwpijn

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:26

Dat hangt af van de aard van je ontsteking :j dat kan inderdaad helpen als je acute pulpitis hebt. Maar hoef niet altijd zaligmakend te zijn. Aan de andere kant, baadt het niet dan schaadt het niet!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:47

Het kan ook aangezichtspijn zijn (is ook zeer superpijnlijk en doet eerst vermoeden dat het uit je kiezen komt), maar eerst kijken of het niet bij de tanden vandaan komt. Zo vervelend! Goed dat je aan de bel hebt getrokken.