Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:46

Toch heb ik eerder gelezen (zou moeten zoeken naar de bron ervan) dat er mensen met corona soms ook diarree hadden

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:47

mag schreef:
Buikklachten als in buikgriep achtige klachten? Mijn kinderen hadden 3 weken geleden buikgriep. Ben er van uitgegaan dat dat iets heel anders was, maar dat zou dus ook best Corona geweest kunnen zijn?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet precies. Volgens mij heeft mijn schoonzus erge buikpijn. Ik kan het later wel aan haar vragen maar nu is ze erg beroerd dus wil haar er niet mee lastig vallen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:50

Misschien de topic titel aanpassen naar : wie kent er een, of is zelf Corona patiënt? Zelf ken ik geen gevallen in mijn omgeving. Alleen veel mensen met een al dan niet serieus kuchje wat alweer over is, of mensen met een serieuze blaf en koorts voor een paar dagen, die er alweer overheen zijn, wat dus van alles geweest kan zijn.. “ gewone griep”, of corona, of een gewoon winter verkoudheidje zoals ik zelf heb gehad, en elk jaar wel heb.
Ben ook wel benieuwd naar meer verhalen en ervaringen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:51

Zelf ook ‘afgescheept’ door de huisartsenpost omdat de klachten na een week alleen maar erger werden, zoveel pijn met ademhalen en zoveel moeite om genoeg lucht binnen te krijgen erg akelig.

Lig nu vanaf dinsdag in bed en vandaag is de eerste dag dat ik me weer een beetje mens voel (nog wel steeds snel buiten adem van niks doen).

Ook ik ben niet getest en mocht pas terugbellen als ik echt daadwerkelijk zuurstof nodig had. Gelukkig zijn dit nog ‘milde’ klachten en hoef ik niet beademd te worden.

kiki1976

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:38

Hoorde vandaag (uit eerste hand) een positief verhaal.
Degene had vorig jaar voor iets in het ziekenhuis gelegen en had daar een bacteriële longontsteking opgelopen. Kantje boord weer.
Helaas wel longschade aan opgelopen en is bekend met hart problemen.
Helaas op wintersport corona opgelopen en slecht in het ziekenhuis terecht gekomen. Prognose was alles behalve gunstig.
Maar degene is weer thuis en gaat naar omstandigheden weer redelijk goed mee.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:01

Toen corona net in china bekend was was ik extreem verkouden. Nog nooit zo verkouden geweest, 3 weken lang ontzettend lopen hoesten, 's nachts erg benauwd en ik zit nu (nogsteeds) met een gescheurde tussenribspier. Ik miste alleen de koorts. Toen was het nog niet bekend in Nederland maar had ik het 2 weken later gehad had het zo maar gekund dat het corona was geweest.
Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 22-03-20 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:24

FleurSandro schreef:
Toen corona net in china bekend was was ik extreem verkouden. Nog nooit zo verkouden geweest, 3 weken lang ontzettend lopen hoesten, 's nachts erg benauwd en ik zit nu (nogsteeds) met een bescheurde tussenribspier. Ik miste alleen de koorts. Toen was het nog niet bekend in Nederland maar had ik het 2 weken later gehad had het zo maar gekund dat het corona was geweest.

Hier hetzelfde. Ben nooit ziek, maar nu de hele maand januari onder de pannen geweest.
Tijdens t hoesten je hoofd vasthouden omdat ie anders uit elkaar knalde, en t lieft met rug tegen de muur om mn longen te ondersteunen.
Het hele gezin heeft het gehad, gelukkig wel in mindere mate.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:20

Meeste luchtwegklachten maar ook inderdaad diaree en de eerste man die in Uden was overleden aan corona die kwam binnen met urinewegontsteking.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:44

idd buikklachten horen ook bij corona... ik heb meerdere positieve patiënten verpleegd die last hadden van buikklachten en diarree. Zelf ben ik van wintersport afgekomen met hoge koorts en enorm hoesten en benaudwsheidsklachten. Ook mee naar de huisarts geweest maar toen gelde de regel dat je getest werd als je uit risico gebied kwam en daar was ik niet geweest. Ik weet dus niet of ik het gehad heb.. ik vermoed van wel... had alle typerende klachten... zelf zou ik het wel willen weten of ik het gehad heb werk nl in de zorg op de zgn corona afdeling... Als je weet dat je het gehad heb is het werken met positieve patiënten toch net even anders denk ik.....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:56

Ik ben positief getest.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:02

Hier ook buikklachten, loop al weken te snotteren :x
Als het hierbij blijft, is natuurlijk niet gezegd dat het Corona is, dan trek ik het wel.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:09

raket schreef:
Ik ben positief getest.

Ben je onlangs getest? Wat zijn je klachten en weet je hoe je besmet bent geraakt? Veel beterschap!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:18

Buikklachten...? Dan weet ik het nu bijna zeker...

Hier ook last van mijn darmen. Geen diarree, das het gekke.

Heb sowieso gevoelige darmen en ook lactoseintolerantie, maar zeker als ik ziek ben let ik heel strikt op wat ik eet. Heb wel een aantal dagen echt last gehad van bubbelende en pijnlijke darmen waarvan ik niet wist waar het door kwam...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:24

Nadat mijn vader in contact gekomen is met een positief getest familielid zitten wij hier ook in quarantaine.
Ik moet goed mijn temperatuur opvolgen en mijn algemene gezondheid in het oog houden.
Maar door de schrikkepiet dat ik ben heb ik natuurlijk over last van, ik moet plots constant hoesten, voel me draaierig, zeer angstig, geen honger meer.
Hoe houden jullie jezelf rustig als je eigenlijk moet afwachten of je al dan niet klachten gaat ontwikkelen?

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:29

Hier een negatieve test.
Man afgevoerd met ambu, maar omdat ze hem uiteindelijk niet hebben opgenomen is hij niet getest.
Omdat ik ook griepklachten en koorts heb en met ernstige gezondheidsklachten de nodige onderzoeken moet laten doen ben ik wel getest.
Ondanks dat word ik tijdens de onderzoeken toch benaderd in witte pakken en mondkapjes

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:31

Beretto schreef:
Hier een negatieve test.
Man afgevoerd met ambu, maar omdat ze hem uiteindelijk niet hebben opgenomen is hij niet getest.
Omdat ik ook griepklachten en koorts heb en met ernstige gezondheidsklachten de nodige onderzoeken moet laten doen ben ik wel getest.
Ondanks dat word ik tijdens de onderzoeken toch benaderd in witte pakken en mondkapjes

Sterkte! :(:)

Lijkt me vreselijk!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:37

Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.

Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.

Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..

(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:40

Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.
Contact gehad met huisarts, advies;
binnenblijven tot 24 uur klachtenvrij.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:41

Morrow_Less schreef:
Nadat mijn vader in contact gekomen is met een positief getest familielid zitten wij hier ook in quarantaine.
Ik moet goed mijn temperatuur opvolgen en mijn algemene gezondheid in het oog houden.
Maar door de schrikkepiet dat ik ben heb ik natuurlijk over last van, ik moet plots constant hoesten, voel me draaierig, zeer angstig, geen honger meer.
Hoe houden jullie jezelf rustig als je eigenlijk moet afwachten of je al dan niet klachten gaat ontwikkelen?

Aan het werk gaan, poetsen, opruimen, schilderen, alles wat nuttig is en wat je gedachten afleid en waar je blij van wordt als het klaar is.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:42

Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Lig veel op de bank of in bed, slaap is vrijwel nergens te bekennen. De hoofdpijn laat dit helaas niet toe.

Boodschappen, huishouden en paard welke in eigen beheer staat gaat helaas gewoon door. Sommige dagen gaat het wat beter, andere dagen al bekaf als ik naar de keuken toe loop voor een glaasje water. Tot nu toe nog geen verbetering na 1,5 week. Enkele symptomen verslechterd en enkele symptomen hetzelfde gebleven.

Geen idee of het nou dus daadwerkelijk corona is of een flinke griep. Al moet ik zeggen dat ik de griep altijd anders heb ervaren en me niet zo lamlendig heb gevoeld als nu. Maar wachten tot het over is denk ik dan maar. Milde klachten testen ze toch niet en zolang de symptomen niet opname waardig zijn zien we wel hoe het er volgende week voor staat :Z.

Hopelijk voel je je snel weer beter :(:)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:44

_Tarzan schreef:
Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.

Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.

Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..

(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)

Als je echt slecht lucht krijgt loop je niet meer rond maar lig je heel stil hopende dat er nog wat lucht binnen komt. Recht op gaan zitten lukt dan al niet zonder hulp

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:44

Ik ben al een week binnen, wil ook niet dat de kinderen komen.
Boodschappen heb ik voldoende in huis gelukkig!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:48

Kristy1998x schreef:
Hier al 1,5 week thuis.

Hoesten
Keelpijn
Kortademig
Lichte verhoging
Gigantische hoofdpijn

Maar doe je zelf boodschappen dan?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:51

Hoe wordt het eigenlijk getest? Via bloedonderzoek?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:55

Ik las met een swab, achter in de keel met kokhalseffect.