Corona: oma mag geen bezoek, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:54

Autumnn

Re: Corona: oma mag geen bezoek, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 08:21

Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik wil zo min mogelijk het zorgpersoneel erbij betrekken maar we hebben al hartstikke leuke ideeën zo, bedankt!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 08:23

Anoniem schreef:
Heeft oma een raam in de kamer? Kun je bijvoorbeeld buiten staan en naar haar zwaaien?

Geen idee.... oma is dus gisteren van een vierpersoonskamer naar een individuele kamer gebracht en sindsdien mochten we niet meer bij haar. We hebben wel het kamernummer maar welke kamer dat vanuit buiten is geen idee :(

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:29

Wij maken nu elke maand geloof ik met de hele familie een soort krantje voor oma. Via een online website, waar je zelf stukjes in kan sturen. Zij maken daar een krantje van en printen het uit. Zo krijgt oma allemaal updates van ons, gewoon op papier.
En omdat het voor ons vrij laagdrempelig is, doet iedereen mee :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:47

Autumnn schreef:
8nnemiek schreef:
Dat moet je iets anders spelen: zeg oma dat jij haar graag wil zien/spreken omdat je haar mist, en vraag of ze asjeblieft toch eens wil proberen om te leren hoe ze een videogesprek moet aannemen op een oude tablet. Dat kan toch geen enkel omaatje weigeren? :D Als ze het eenmaal een beetje gewend is dan wil ze misschien niet meer zonder :D

Dan ken je mijn oma nog niet haha :D
Ze zegt gewoon doodleuk “als je me mist moet je wat vaker langskomen” _O-

Daar heb je nu dan een goed tegenargument voor, want dat wil je wel, maar het mág niet.

Hopelijk wordt je oma snel beter :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:51

Niet alles gelezen, dus misschien is het idee al geopperd. Een kaartjesactie? Op FB zie ik die nu geregeld voorbij komen, en via Greetz is een kaartje met een leuke tekst en eventueel foto zo gestuurd!

Dan hebben die mensen nog wat te lezen en kijken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:53

LoveBodin schreef:
Wij maken nu elke maand geloof ik met de hele familie een soort krantje voor oma. Via een online website, waar je zelf stukjes in kan sturen. Zij maken daar een krantje van en printen het uit. Zo krijgt oma allemaal updates van ons, gewoon op papier.

wat een leuk idee, welke website is dat?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:42

Ik zou gewoon het verplegend personeel haar een (simpele) mobiel laten brengen en laten zien hoe ze hem op moet nemen, Geluid op hard zetten, dan neemt ze hem misschien toch op. Ze hoeft zelf niet te bellen als ze niet wilt.
Oh, haha, die mobiel die moet je natuurlijk wel kopen voor haar. Geen smartphone maar een simpel mobieltje (waarvan de batterij lang mee gaat)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 10:46

shan schreef:
Ik zou gewoon het verplegend personeel haar een (simpele) mobiel laten brengen en laten zien hoe ze hem op moet nemen, Geluid op hard zetten, dan neemt ze hem misschien toch op. Ze hoeft zelf niet te bellen als ze niet wilt.
Oh, haha, die mobiel die moet je natuurlijk wel kopen voor haar. Geen smartphone maar een simpel mobieltje (waarvan de batterij lang mee gaat)

Mijn tante gaat eerst vragen of ze een telefoon op haar kamer heeft/mag krijgen en anders gaan we er inderdaad even 1 kopen :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:10

secricible schreef:
LoveBodin schreef:

https://www.famileo.com/#/
We zijn er nog niet heel lang mee bezig, maar iedereen is ook wel heel enthousiast hierover.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:17

LoveBodin schreef:
secricible schreef:

https://www.famileo.com/#/
We zijn er nog niet heel lang mee bezig, maar iedereen is ook wel heel enthousiast hierover.

wauw! Die ga ik bij ons in de familie gooien, thanks!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:39

Bij ons in het verzorgingshuis zijn we via het personeel telefoons aan het verzamelen om te kunnen beeldbellen <3

Ook daar alles op slot. Ik ga vanmiddag weer werken en neem dan een oude iPhone mee. Werkgever zorgt voor simkaarten en de wat jongere garde gaat cliënten ondersteunen met bellen. De verdere uitvoering is me nog niet helemaal helder, maar ik geloof dat dat goed moet komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:03

Vriendin van mij is 85 en licht op sterven (niet van Corona) in een verpleeghuis maar mag geen bezoek ontvangen. Misschien wel van directe familie,dat weet ik niet. Maar geen vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:19

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:25

Autumnn schreef:
shan schreef:

Mijn tante gaat eerst vragen of ze een telefoon op haar kamer heeft/mag krijgen en anders gaan we er inderdaad even 1 kopen :)

Dat zou super zijn! koop niet zo'n ouderwets/nieuw nokia 3310 ding die je kan laten vallen en weer in elkaar kan zetten ( slecht gehoor, slechte batterij.
ik heb altijd simpele samsung tel. doe een week met een batterij en goed bereik en gehoor!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:09

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:11

Blijheid schreef:
F_Orumster schreef:

Leuk dit! Gelijk gebruik van gemaakt :j

Jaa idd erg leuk! Ik heb er ook meteen gebruik van gemaakt.
Mijn vriend zn oma kreeg dagelijks bezoek dus voor haar is het nogal onbegrijpelijk dat ze ineens geen bezoek meer krijgt, nu bellen we regelmatig en soms gaat er iemand van de familie even naar haar zwaaien.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:02

Ik vind dit wel heel erg lastig en in sommige gevallen zelfs onmenselijk, al snap ik natuurlijk de andere kant van het verhaal ook wel.

Vrienden en buren daar is gister de vader van overleden en moeder werd verdacht van corona (uitslag inmiddels bekend negatief) toen die vader gestorven is mochten ze er nog even blijven maar toen ze naar huis gingen was er eerst een afspraak gemaakt dat 1 zoon de moeder even zou bezoeken de volgende dag.
Maar uiteindelijk mocht niemand erbij en dat terwijl de uitslag geen corona is.
Die vrouw zit daar dus nu helemaal alleen, net haar man verloren, niemand waar ze troost bij kan krijgen en dan is het nog maar de vraag of ze bij de crematie mag zijn.
Ik vind dat echt wel heel erg en onmenselijk.

En dat terwijl zorgpersoneel dat ziek wordt zo snel mogelijk weer aan het werk moet, corona of niet zonder getest te worden, dus met besmettingsgevaar.

Ik bedoel ik snap dat niet jan en alleman mag komen zo vrijblijvend als het was maar er moet toch iets mogelijk zijn.

Ik zou niet weten hoe je het op moet lossen met je oma. Is er ook geen telefoon op de kamer waar je gewoon op kan bellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:08

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 22:11

We hebben vandaag gebeld en ze mag twee keer per dag op vaste tijden een telefoontje krijgen. Telefoon ligt al bij oma dus ze hoeft “alleen maar” op het groene hoorntje te drukken. Dat moet wel lukken :D verder is oma druk met fysiotherapie en ze krijgen regelmatig van de verpleegster lekkere dingen toegestopt dus ik maak me al wat minder zorgen :) bedankt allemaal voor de leuke tips, zijn met sommige al aan de slag. De bloemen en kaart worden morgen bezorgd *\o/*

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:04

o, super, goed nieuws!