Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Ik denk wel dat iedereen zijn\haar eigen psychische klachten heeft. En dat anderen die vaak ridiculiseren en dat het daardoor juist erger wordt,door het gebrek aan begrip.wat voor de een niet te verdragen is ,geeft de ander helemaal niets om.
anjali schreef:@Happy: ook voor mij is de kerk en de gemeenschap daaromheen de belangrijkste bron van sociale contacten. Ja de meeste diensten zijn nu uitgevallen en de groepsbezigheden eromheen helemaal.Ik vind dat heel vervelend en zeker niet goed voor mijn psychische gesteldheid.Maar ja we zitten nu allemaal in hetzelfde schuitje. Fijn dat je je verzorgpaard hebt om mee te ontspannen!
germie schreef:Waarom een huiskamertopic? Voor veel mensen hoort het geloof bij het leven, en kerkdiensten gaan nu ook niet door.
Ik ga zelf niet naar de kerk, maar van mij mag je noemen dat je je sociale contacten uit de kerkgemeenschap haalt. Dat is niet anders dan dat je vooral voetbal of paardencontacten hebt toch?
germie schreef:Waarom een huiskamertopic? Voor veel mensen hoort het geloof bij het leven, en kerkdiensten gaan nu ook niet door.
Ik ga zelf niet naar de kerk, maar van mij mag je noemen dat je je sociale contacten uit de kerkgemeenschap haalt. Dat is niet anders dan dat je vooral voetbal of paardencontacten hebt toch?
belle_boef schreef:Rakkie123 schreef:Heb je hulp van een psycholoog, psychiater of maatschappelijk werker, of anders worden jullie ambulant begeleid?
Vraag hulp hierbij, de meesten doen wel telefonische of skypeconsulten.
Overweeg of en kijk eens of het kan, dat je tijdelijk opgenomen wordt.
In sommige situaties is het misschien beter op een plek te zijn waar je gelijk wordt opgevangen.
Bij sommige van onze clienten gaan we 3x per dag ademhalingsoefeningen op de kamer doen.
En we doen lekker zelf gelijk mee, dan blijven wij ook zen.
Dat is erg fijn om in te bouwen.
Opname ga je in deze tijd echt niet zomaar gedaan krijgen. Vind het ook een bijzonder advies. Meteen de heftige maatregel adviseren. Klein beginnen, er is in de thuissituatie vaak heel veel mogelijk. En het is beter om in je eigen omgeving te zitten.
anjali schreef:Ik begin nu ook wel last te krijgen van het min of meer opgesloten zitten. En de meeste van mijn vrienden zijn net als ik al op leeftijd, iedereen moet voorzichtig zijn.Wie moet mijn zaken behartigen als ik zou uitvallen? Dus ik zit me wel zorgen te maken en bij alles wat ik voel denk ik dat het het begin van Corona is!