Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:39

Ik slik sowieso al standaard vitamine B C D en levertraan.

Neem genoeg slaap en was mijn handen regelmatig houd afstand

Heb een auto-immuun ziekte dus ben altijd al voorzichtig want 1 virus cel en ik ben de Sjaak.

Heb het bezoek aan mijn ouders, 78 en 79 afgezegd.

Op het werk mogen chauffeurs niet meer binnen komen, ook niet om naar het toilet te gaan, we zetten een dixie neer.

Ik sluit mezelf niet op maar ben wel extra voorzichtig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:54

Astorga schreef:
Iris82 schreef:
En kennelijk geen ibuprofen gebruiken als je milde klachten hebt. Mocht het toch het corona virus zijn, dan help je het daarmee.

Heb je daar een bron van?
Waarom alleen geen ibuprofen en andere NSAID's wel?

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a7e25dc2/

Lijkt voor iedere NSAID te gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:00

- Ik ga niet met grote groepen mensen samen zitten als dat niet noodzakelijk is. Dus geen verjaardagsfeestjes etc.
- Geen bezoek aan mensen met een kwetsbare gezondheid
- Goede handhygiene.

Voor mijn eigen gezondheid zorg ik normaal al goed. Ik rook gelukkig niet (rokers zijn vatbaarder), ik eet gevarieerd, beweeg etc.

In allerlei potjes, poeders en aparte producten geloof ik niet. Als die al verschil maken, is dat minimaal.

Ik ben niet bang om ziek te worden. Maar ik wil geen schakel zijn in de verspreiding.

Niekj_Jente

Re: Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:06

Wij doen niks extra's buiten de standaard hygiëne. Niet hamsteren ofzo. Haal gewoon de boodschappen wanneer nodig is.

Wel kreeg ik mail van de verloskundige (ben nu 33 weken zwanger) om vit. C en D te gaan slikken.

Twijfel alleen heel erg over vanavond. Ik had een etentje voor vrienlief geregeld, ze zijn gewoon open, maar toch twijfel ik waar we verstandig aan doen..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:13

Ik heb astmatische bronchitis en blijkbaar deze winter een lage weerstand. Heb al 3 keer een virus te pakken gehad en het duurt bij mij lang voordat mijn longen weer schoon zijn. Slik al de hele winter vitamine C. Gebruikte sowieso D en B12.

Gezond eten, veel bewegen in de buitenlucht deed ik ook al wel. En ik heb ook al een handen was tik.

Sinds de uitbraak in Brabant vermijd ik onnodige contacten met mensen. Vanaf volgende week zal ik ook volledig thuis werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:15

Niekj_Jente schreef:
Wij doen niks extra's buiten de standaard hygiëne. Niet hamsteren ofzo. Haal gewoon de boodschappen wanneer nodig is.

Wel kreeg ik mail van de verloskundige (ben nu 33 weken zwanger) om vit. C en D te gaan slikken.

Twijfel alleen heel erg over vanavond. Ik had een etentje voor vrienlief geregeld, ze zijn gewoon open, maar toch twijfel ik waar we verstandig aan doen..

Slikte je nog geen extra vitamines dan? Zwangerschapsvitamines? Even een vraag uit interesse

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:16

Niekj_Jente schreef:

Als je zwanger bent zou ik niet gaan.In belgie,spanje enzo is kan dit allemaal niet meer.Als zwangere zou ik geen risico nemen.

Zelf doen ik maar 1 ding extra en dat is ook doekjes in de auto voor mijn handen.We wonen buiten af dus voor ik mijn handen thuis kan wassen moet ik een eindje rijden.Enige nadeel is dat mijn handen zo droog door al het wassen zijn dat ik een vorm van eczeem nu heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:17

Joman schreef:
Niekj_Jente schreef:

Slikte je nog geen extra vitamines dan? Zwangerschapsvitamines? Even een vraag uit interesse

Dit dacht ik inderdaad ook. Ik moest direct vanaf begin zwangerschap multivitamine en extra vitamine D slikken (eigenlijk ook nog visolie, maar dat krijg ik helaas écht niet weg) :) Hier nu bijna 32 weken zwanger

Wij zouden vanavond ook uit eten gaan, maar dat is afgezegd.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:21

Ik slik idd al de mama compleet tabletten waar het allemaal inzit.
Maar ze adviseren om dit er nog extra bij te pakken. Ik vond t ook al vreemd want die vit. slik ik al maar na een belletje willen ze toch dat je dit erbij gaat nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:24

Niekj_Jente schreef:
Maar ze adviseren om dit er nog extra bij te pakken. Ik vond t ook al vreemd want die vit. slik ik al maar na een belletje willen ze toch dat je dit erbij gaat nemen..

Wow serieus? Dat is wel interessant om te lezen. Hele bom aan vitamines dus.

Ik slik ook de mama compleet (met vis olie :D) en heb astma. Ik ga nergens meer naartoe; werk thuis.
Mijn vriend gaat ook nergens meer naartoe, maar werkt wel op locatie. Een kantoorpand met zo’n 30 medewerkers. Ik vind het een eng idee....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:25

Ik eet al jaren 2 of 3 kiwi's per dag. En een appel.
Ik mag hopen dat dit nu eens gaat lonen moest ik het nodig hebben :D

Verder niks speciaal behalve wat meer handen wassen en zo veel mogelijk uit de buurt van mensen blijven. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:25

Beide kun je veilig overdoseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:31

Iris82 schreef:

Maar niet onbeperkt neem ik aan?
Excuus dat we dit topic aan het vervuilen zijn dames.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:36

Ik ben zowiezo erg verbaasd dat er zoveel nepberichten voor zoete koek worden geslikt, geen officieel bericht van een gezondheidsinstantie...
Zoals ibuprofen, ergens anders staat weer juist paracetamol....
Overigens, extra vitamine C plas je gewoon weer uit....ik hoop dat het ook goed voor vissen is.

Ik hoef maar een dom bericht te verzinnen en iedereen gaat als een stel idioten het kopen.
Zou mij niet verwonderen als augurken werden genoemd bij mij in de buurt, hele schappen compleet uitverkocht.

Maar wat doe ik, wat ik altijd al doe, regelmatig mijn handen wassen.
Gezond eten.
En ik gebruik altijd al wat extra vitamines.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:41

Niekj_Jente schreef:

Ik zou niet gaan, in de UK was een pas geboren baby positief getest voor corona. Moeder en baby hebben het, ik zou persoonlijk het een te groot risico vinden

https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... -in-london

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:43

Joman schreef:
Iris82 schreef:

Ik moest even opzoeken wat er in de mamma compleet zat, maar de veilige dosis zit op 100 microgram per dag, als je een stootkuur doet kun je to 250 microgram per dag en in de Mamma Compleet zit 10 microgram.

Daar kan dus nog wel wat bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:44

KarmaChansy schreef:
Niekj_Jente schreef:

Ik zou niet gaan, in de UK was een pas geboren baby positief getest voor corona. Moeder en baby hebben het, ik zou persoonlijk het een te groot risico vinden

https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... -in-london

In China zijn ook een aantal gevallen bekend van babys met Corona. Ik zou het niet opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-20 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:46

Iris82 schreef:
Joman schreef:

Ik moest even opzoeken wat er in de mamma compleet zat, maar de veilige dosis zit op 100 microgram per dag, als je een stootkuur doet kun je to 250 microgram per dag en in de Mamma Compleet zit 10 microgram.

Daar kan dus nog wel wat bij.

Oh dank voor de info! Ik neem idd de mama compleet, slik er 1 70 mg vitamine c bij en eet dagelijks een sinaasappel + frambozen of blauwe bessen.

10 microgram, wel wat weinig eigenlijk.

Antheman

Re: Nemen jullie extra gezondheidsmaatregelen ivm Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:51

Ik let wel op. Voorheen begroette ik met een hand of een zoen mijn klanten, nu geen fysiek contact. Zo ook mijn vader, die raak ik nu ook niet meer aan. Verder let ik goed op handen wassen en ik eet goed. Waar ik voorheen soms makkelijk was, en bijv patat in de pan mikte, ga ik nu toch koken.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:55

Niekj_Jente schreef:

Wat een gek advies, is dat gewoon zo zonder bloedonderzoek vooraf gegeven? En met wat voor reden dan?
Het gaat voor je weerstand immers niets doen, en zo ongevaarlijk is het overdoseren van vitamines ook weer niet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:28

Alles wat ik deed is gisteren teniet gedaan op het werk door een stel brabantse oelewappers die even een uitje wilden en gewoon even naar oma kwamen.....!
Dus ja nu zijn wij ook de sjaak, gewoon omdat ik mijn werk doe ......Waar zit je dan met je verstand he.
En het worst case scenario oma had gisteravond om 23.00 uur al koorts dus zonder test zou zij met copd zomaar eens kunnen gaan hemelen.....
Dus ja ik en mijn gezin zijn dus ook 2 weken lang de sjaak....wij nemen wel voorzorgsmaatregelen, en ik mag dus wel gaan werken maar het zit me niet lekker. Bah bah waarom zijn er mensen die gewoon zo dom alles negeren!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:54

kwita schreef:
Alles wat ik deed is gisteren teniet gedaan op het werk door een stel brabantse oelewappers die even een uitje wilden en gewoon even naar oma kwamen.....!
Dus ja nu zijn wij ook de sjaak, gewoon omdat ik mijn werk doe ......Waar zit je dan met je verstand he.
En het worst case scenario oma had gisteravond om 23.00 uur al koorts dus zonder test zou zij met copd zomaar eens kunnen gaan hemelen.....
Dus ja ik en mijn gezin zijn dus ook 2 weken lang de sjaak....wij nemen wel voorzorgsmaatregelen, en ik mag dus wel gaan werken maar het zit me niet lekker. Bah bah waarom zijn er mensen die gewoon zo dom alles negeren!

Wat is precies het probleem als ze geen symptomen vertonen? Verstandig is anders dat ben ik met je eens, maar alleen maar uit je plaat gaan omdat mensen uit Brabant komen is naar.. ik woon er zelf en krijg hier geen leuk gevoel van.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:14

Ik heb besloten dat ik de komende tijd (weken?) mijn erf niet meer af ga en geen bezoek ontvang. Wij hebben de paarden aan huis dat scheelt, en sinds vorige week werkt mijn partner thuis en die doet vanaf heden de weekelijkse boodschappen.

Ik heb o.a reuma en gebruik verschillende (zware) medicatie die mijn weerstand sterk verlagen. Ik ben al enkele weken aan het kwakkelen met verhoging ect dus ik kan me even geen enkel risico permiteren.

Opzich veranderd er voor mij eigelijk niet heel veel gezien ik door mijn gezondheid al wat beperkt ben :Y)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:32

xPabloBokt schreef:
kwita schreef:

Wat is precies het probleem als ze geen symptomen vertonen? Verstandig is anders dat ben ik met je eens, maar alleen maar uit je plaat gaan omdat mensen uit Brabant komen is naar.. ik woon er zelf en krijg hier geen leuk gevoel van.

Heb jij als mede Brabander het bericht goed gelezen? oma was dus die zelfde avond al ziek....wat zou het probleem zijn denk je ( alle symptomen waren aanwezig, de test was afgenomen maar daarvoor al positief bevonden voor de diagnose door een ggd arts)

Wat is de link met Brabant denk jij? Dat is niet leuk ,dat snap ik maar tja het is wel zo daar zijn de meeste Corona besmettingen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:49

Heel vervelend voor je oma, veel sterkte en hopelijk komt ze er snel bovenop!

Nu kan het volgens mij niet zo zijn dat als je door iemand wordt aangestoken je binnen enkele uren meteen de ergste klachten hebt, dus ik vrees dat ze helaas daarvoor al is aangestoken.