Al 2 cyclussen overgeslagen, testen negatief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Re: Al 2 cyclussen overgeslagen, testen negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:07

Ik ben ook wel eens een paar maanden niet ongesteld geweest toen ik nog niet aan de pil zat. Maar mijn menstruatie was sowieso onregelmatig. Ook met een regelmatige menstruatie kan het echter wel eens voorkomen dat je zomaar een paar keer overslaat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:10

Overigens is de test om de overgang aan te tonen of uit te sluiten die de huisartsen doorgaans gebruiken (meet het FSH) heel erg een momentopname.

Een positieve test geeft aan dat je in de overgang bent (maar niet hoe ver).

Maar een negatieve testuitslag betekent niets anders dan dat op het moment van testen de overgang niet kon worden aangetoond. Er kan niet de conclusie uit worden getrokken dat de overgang niet begonnen zou kunnen zijn. Bij een negatieve uitslag weet je dus niet meer dan daarvoor.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:17

Ik zou de echo even afwachten. Doet geen pijn!
Mijn zusje heeft soortgelijk iets, nooit iets geks gevonden maar al vijf maanden niet ongesteld. En nee, ook niet zwanger.
Die kans acht ik heel klein, gezien alle testen negatief zijn, inclusief die van de arts.
Heel veel sterkte met je echo! Ik ho op dat er niets geks uitkomt!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:00

Kuggur schreef:
Vala schreef:
Ik heb ook weleens 2 cycli overgeslagen (cyclussen is geen woord :+ ) maar was dus echt niet zwanger. Inwendige echo is niet pijnlijk of eng.

Als je de slimmerik wil uithangen, zorg er dan voor dat je betwetert met juiste informatie.
Zowel cycli als cyclussen is in het nederlands correct meervoud van cyclus.

Whoooaaaa, ruuuustig blijven! Smiley niet gezien ofzo?
Verder geef ik gewoon inhoudelijk antwoord op de vraag van TS dus ietsje aardiger mag wel hoor :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:02

Tsja, dat je zélf gecorrigeerd worden niet "aardig" vindt, dáár kan ik niets aan doen... :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:18

Het kan echt heel veel verschillende oorzaken hebben. Soms duurt het ook langere tijd voordat alles op gang komt nadat je bent gestopt met de pil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:20

Kom op jongens , ts maakt zich zorgen over iets wat bij haar een impact heeft en dan zeuren jullie over taalfouten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:29

Ik kan me voorstellen dat je daar wat bezorgd om bent. Het lijkt mij dat een bloedtest zeer betrouwbaar is als deze gedaan is toen je 2 weken overtijd was. De echo zal vast meer duidelijkheid geven. Die inwendige echo is zeer goed te doen en niet pijnlijk. Je kunt ook aangeven dat je het spannend of vervelend vindt. Dan nemen ze misschien nog wat meer de tijd om je gerust te stellen en wat te laten ontspannen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 10:42

Heel erg bedankt voor alle reacties.
Fijne om te weten dat het onderzoek niet pijnlijk is.Ook bedankt voor de verdere info.

@sv88 Is er een oorzaak gevonden bij je zusje?

@dianta Ik gebruik al meer dan een jaar geen anticonceptie en ben altijd normaal ongesteld geweest.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:52

PCOS kan later ontstaan helaas, en daarbij is het juist heel normaal dat je eitjes niet springen en je dus geen menstruatie krijgt. Of maar ééns in de zoveel tijd. Als je gestopt bent om zwanger te raken is het handig om dus alsnog die doorverwijzing op te vragen. Op die echo kunnen ze dat meteen zien

Echt, een uitstrijkje is vervelender

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 11:05

SillyB schreef:
PCOS kan later ontstaan helaas, en daarbij is het juist heel normaal dat je eitjes niet springen en je dus geen menstruatie krijgt. Of maar ééns in de zoveel tijd. Als je gestopt bent om zwanger te raken is het handig om dus alsnog die doorverwijzing op te vragen. Op die echo kunnen ze dat meteen zien

Echt, een uitstrijkje is vervelender

Zouden ze dat niet morgen op de echo al kunnen zien?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:20

huh ik heb helemaal over die afspraak heen gelezen 8)7 maar dat zien ze inderdaad op die echo heel duidelijk :j ze zullen je eierleiders willen zien en die zitten dan helemaal voor met 'blaasjes' : follikels die nog niet gerijpt en gesprongen zijn

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:30

Het kan trouwens ook zijn dat ze een afspraak willen inplannen om te kijken of er geen blokkade in je eileider hebt zitten.

Gezien je kinderwens is dat wellicht wel de moeite waard om naar te vragen hoewel dat onderzoek wel heel erg pijnlijk is.
Maar het sluit wel al wat uit.

PCOS is bij mij ook later ontstaan en omdat ik de diagnose al had mochten we meteen de medische molen in voor onze kinderwens.
Dat is wel heel fijn want dan laten ze je niet nog een jaar aanmodderen omdat ze weten dat de kans op slagen gewoon klein is.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:09

en de medische molen van PCOS valt echt reuze mee in de meeste gevallen!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:52

Klopt als je goed op de pillen reageert is het een kwestie van pillen slikken en elke 2 dagen voor een echo om de groei van een follikel te volgen en dan een andere pil en dan heb je binnen 3 dagen ofzo een eisprong.
En verder je huiswerk doen en geduld hebben tot het een keer gelukt is.

Ik reageerde niet goed op de pillen en moest me toen gaan injecteren.
Valt ook reuze mee en na 13 maanden was het raak.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 23:51

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik was eerst doorgestuurd naar de fertiliteit, maar doordat ze hun protocol moeten volgen duurt het even voordat ik daar terecht kan.
Daarop heeft mijn huisarts mij nu doorverwezen naar de gyn.

Hopelijk morgen niks ernstigs en wat meer duidelijkheid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:54

Jester_ schreef:
Ik heb ook al 2 cyclussen over geslagen, wel aan de pil overigens maar geen bloed bij de stopweek. Testen zijn ook negatief, blijf het een beetje gek vinden haha

Dit is niet te vergelijken. Jij slaat alle cyclussen over en hebt 2dervingsbloedingen gemist.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:24

Succes vandaag TS

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:34

Toen ik 2 cyclussen oversloeg en niet zwanger leek volgens de testen bleek ik op de echo uiteindelijk al bijna 7 weken zwanger... Zat al bij fertiliteit voor de intake.

Volgens mij lees ik dat je wel zwanger zou willen zijn, dus hoop voor jou dat dat nu het geval is!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:06

Voor de inwendige echo hoef je echt niet bang te zijn. Stelt niks voor. Ik wens je heel veel succes vandaag. Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:26

Je bent niet oud maar ook geen 20 meer, misschien ga je gewoon wat langere periodes krijgen tussen eisprongen nu. Toen wij voor een kindje besloten te gaan was ik ook 32 en zaten er plotseling ook af en toe hele lange periodes tussen mijn ongesteldheid terwijl ik voorheen zowat op de klok mijn bloedingen kreeg. Maar 2 jaar nadat ik stopte met de pil is onze kleine geboren, zonder medisch gedoe :)

Het zou tof zijn als je toch zwanger blijkt te zijn en zo niet dan hoeft er echt geen man overboord te zijn hoor :)
Hopelijk geeft de echo wat meer duidelijkheid!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:42

Hier ook wel eens enkele cyclussen overgeslagen, bleek ik cystes te hebben op beide eierstokken..die kunnen je hele cyclus tot zelf menstruatie zelf in de war brengen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:10

Ook hier goede ervaringen met inwendige echo. Heb er woensdag 3 gehad, ben ook nog getoucheerd en er zijn wat kweekjes mbv een eendenbek afgenomen. Hiervoor nog nooit onderzoek down under gehad en ik vond het allemaal best een eitje :)

Heel veel succes!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:13

Muga schreef:
Toen ik 2 cyclussen oversloeg en niet zwanger leek volgens de testen bleek ik op de echo uiteindelijk al bijna 7 weken zwanger... Zat al bij fertiliteit voor de intake.

Volgens mij lees ik dat je wel zwanger zou willen zijn, dus hoop voor jou dat dat nu het geval is!

Als ts zwanger zou zijn zou een bloedtest dit al moeten hebben laten zien :)

Ts succes vandaag, vervelend probleem!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:36

Cyclus kan ik je niet mee helpen, die van mij is echt op de dag precies. :o Maar de inwendige echo is een piece of cake. Heb er begin 2019 één gedaan na het zetten van mijn koperspiraaltje. Is ongeveer te vergelijken met bepaalde 'werktuigen' die wij vrouwen gebruiken daar onder. :+ En de huisarts/ gyneco gebruikt ook glijmiddel voor het inbrengen.