Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:21

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:21

Er zit denk ik ook een ENORM verschil tussen krullen, slag en steil haar.
Voor krullen weet ik van vriendinnen dat een goede kapper met verstand van krullen écht verschil maakt.
Voor mijzelf: ik heb lang, steil haar. Ik ga slapen, sta op, borstel het niet eens en kan de deur uit. Moet wel zeggen dat ik het niet extreem lang laat worden, de onderkant van mijn schouderblad is echt mijn maximale lengte om het bewerkbaar te houden.
In mijn geval bestaat het 'onderhoud' uit wassen, conditioner (ik ben zo'n gek die begint met conditioner in de onderste helft smeren en alleen shampoo in de bovenste helft, dus bij de hoofdhuid, en andersom komt conditioner dus NIET bij mijn hoofdhuid en shampoo niet in de lengtes), ik verf het al jaren in natuurlijke kleuren (grijs vanaf mijn 15e) elke 3 a 4 weken (groeit belachelijk snel) en doe er dus verder echt zo min mogelijk aan. Niet te vaak kammen/ borstelen, want ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk alleen maar afbreekt. Ik borstel alleen met de wetbrush van keune, en alleen na het wassen (eens per 3 dagen zo'n beetje).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:24

Er zit ook een enorm verschil tussen steil haar en steil haar, krullen en krullen en noem maar op. Ik kan absoluut niet zonder borstelen, dat moet elke dag minimaal 2 keer. Met een goede borstel breekt het niet af. Zelfs toen ik het halverwege schouderblad had en nog wat korter kon ik niet zonder borstelen. :=

Maar los haar is echt een kwestie van wennen _O- Tenminste, het gedeelte dat het wel in je gezicht kan komen en rond wappert.

Weggebokt

Re: Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:30

Gewoon een kwestie van wennen, ik heb altijd los gaan, waait altijd in mn gezicht en met labello plakt het altijd aan mn lippen maar heb het de helft van de tijd niet door.

Gewoon wennen dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:15

Ik denk ook dat het wennen is.. Mijn haar zit eigenlijk altijd los, tegen de tijd dat ik weer naar de kapper moet knoop ik het weer vaker vast. Dan hangt het gewoon niet mooi meer, valt het plat ofzo.
Nu heb ik wel slag erin, ik laat het gewoon met een beetje olie erin opdrogen na het wassen en doe er eigenlijk nooit iets aan verder.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:23

Ik heb lang en dik haar, en als ik het los heb dan doe ik ook altijd mijnn haar in model fohnen.
Met een fohn borstel of een ronde borstel en een fohn. Daarna haarlak erover en klaar
en als t hard waait zit t ook alle kanten op.. daar helpt niks tegen.

Als jij krullen hebt moet je ze goed vet houden. Ik doe bij mijn bonus dochter met krullen voor het slapen olie erin, dan een vlecht en slapen op een satijnen kussensloop.
Smorgens ook nat maken en olie erin, aan de voorkant doe ik altijd gel in haar haar aanzet.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:25

Ik weet ook niet of de tip al gegeven is, maar ga over op de curly girl methode!
Dan is je haal al veel beter te temmen en komt de klit er ook veel minder snel in.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:29

Mijn oplossing is om het alleen binnen los te dragen, als ik naar buiten moet voor welke reden dan ook dan doe ik het in een staart of knot :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:34

Hier ook lang haar met ruim een meter lengte. Van origine met slag, maar door de lengte is dat er wel een beetje uit.

Ik gooi er na het wassen altijd wat olie in en dan kan ik het gewoon lekker los dragen. Het waait wel eens op, maar dat is vooral onderin bij de punten, langs mijn gezicht of slechts 1 plukje welke opvliegt. Om het écht in mijn gezicht te laten waaien is er flink wat wind nodig en moet ik met mijn rug schuin op de wind staan. Weet alleen niet of dit door mijn haartype, de lengte of de olie komt.

Ter illustratie (2 weken geleden op vakantie met harde wind en stof):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:36

Animal schreef:
Hier ook lang haar met ruim een meter lengte. Van origine met slag, maar door de lengte is dat er wel een beetje uit.

Ik gooi er na het wassen altijd wat olie in en dan kan ik het gewoon lekker los dragen. Het waait wel eens op, maar dat is vooral onderin bij de punten, langs mijn gezicht of slechts 1 plukje welke opvliegt. Om het écht in mijn gezicht te laten waaien is er flink wat wind nodig en moet ik met mijn rug schuin op de wind staan. Weet alleen niet of dit door mijn haartype, de lengte of de olie komt.

Ter illustratie (2 weken geleden op vakantie met harde wind en stof):
[ [url=m/TAIgpu.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo
Jaloers.
Heel erg.

<3

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:05

Het is gewoon een kwestie van doen.

Mijn haar komt tot mijn bilspleet en ik draag het ook altijd los.
Doe er geen spannende dingen mee behalve anti klit inspuiten.
Je went er vanzelf aan.
Ik kan me voorstellen dat als je van perfecte kapsels houdt het wel voor veel ergernis kan zorgen, maar ik maak me niet zo druk over of ieder haartje wel recht ligt, om wind of hooi in mijn haar :P

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:13

Er zit ontzettend veel verschil in type haar. Ik heb daar ook niet super veel verstand van, dus mijn tip is om op zoek te gaan naar iemand die wel dat verstand heeft.

Misschien is je shampoo fout, je conditioner niet geschikt, moet je inderdaad in een ander model knippen, het minder vaak wassen of het op een andere manier laten opdrogen. De verschillen zijn enorm, zo zit mijn haar op elke vakantie bestemming anders, puur door de hardheid van het water waarmee ik douche.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:23

Een goede kapper is inderdaad cruciaal. Ik heb vrij slap, zwaar en dik haar. Sinds enkele jaren heb ik een kapper die het luchtig weet te knippen, hij dunt het haar rondom m'n gezicht wat uit zodat het niet zo hangt langs m'n gezicht. Dat maakt echt het verschil. Hiervoor had ik het eigenlijk ook altijd in een staart omdat het zo 'hing'.
Wat ik ook nog wel eens doe als ik het droog föhn, op m'n bed liggen en m'n haar van de rand laten hangen en dan liggend droog föhnen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:03

Mijn protips (dik haar tot bh bandje): niet te lang laten worden, alles op één lengte en verder niks gebruiken alleen shampoo (niet elke dag, zonder sulfaten).
Hierdoor is mijn haar getemd :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:18

SindyKaya schreef:
Gewoon een kwestie van wennen, ik heb altijd los gaan, waait altijd in mn gezicht en met labello plakt het altijd aan mn lippen maar heb het de helft van de tijd niet door.

Gewoon wennen dus

Ja, dit!
Als ik het een tijd lang vast heb en dan los vind ik het ook heel vervelend, maar na een weekje los haar merk ik het niet meer.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:22

Ik heb altijd mijn haar los, vind vast haar ook echt super vervelend en heb het ook altijd al vervelend gevonden, dat gevoel van iets in mijn haar..

Het waait normaal gesproken ook niet in mijn gezicht maar blijft braaf achter mijn schouder/ oor hangen.
Heel soms, zoals met die stormen doe ik mijn haar onder mijn jas. De kortere plukken waaien dan wel rond mijn gezicht maarja, dat is dan maar zo.. Dat gebeurt met een staart in trouwens ook net zo hard :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:23

Wat herkenbaar, TS!
Ik heb vooral heel veel last van pluis, en dan vooral die korte, nieuwe haartjes boven op mijn hoofd.. maar ik heb ook erg dun en toch heel veel haar, waardoor het boven op mijn hoofd vrij plat zit maar op mijn schouders juist heel pluizig en ver uit staat..
Hier ook al veel geprobeerd, van mousse en gel en sprays tot stijltang en krulspelden.
Het enige dat soms redelijk werkt is op de kop gaan hangen en fohnen terwijl ik er met een borstel doorheen ga, maar dan niet kurkdroog fohnen.
Uiteindelijk loop ik 99% van de tijd met een knotje of staart rond idd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:28

Hier ook de eeuwige knot of staart. Elke keer ga ik naar de kapper voor een beter model zodat ik het los kan dragen. Heb mooi haar met slagen erin. Maar zoals zij het voor elkaar krijgen lukt me zelf niet. Zit of te plat of te pluizig. Daarbij ben ik het inderdaad ook niet gewend, dus gooi er al gauw weer een elastiek in als het me irriteert.

Vind het prachtig om te zien bij andere mensen, maar zelf... lastig!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:29

Hier ook lang haar, tot aan mijn onderrug/billen.
Vaak los, hoe... ehm :') Gewoon los laten hangen haha.

Ik heb wel altijd een elastiekje bij me, als het hard waait of iets dergelijks, doe ik het even in een staart. :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:03

Sizzle schreef:
Mijn advies: emigreren :D
Ik had dat probleem ook altijd totdat ik uit winderig NL weg ging. Sindsdien heb ik ook mijn haar zonder problemen vaker los _O-

TS woont in Australië :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:05

Ik heb ook aardig lang haar en eigenlijk altijd vast. Als het los is hangt het vaak in de weg, vooral met dikke winterjas en sjaal. En met vochtig weer ontploft het. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:10

__Sannne schreef:
Sizzle schreef:
Ik had dat probleem ook altijd totdat ik uit winderig NL weg ging. Sindsdien heb ik ook mijn haar zonder problemen vaker los _O-

TS woont in Australië :')

Oh, haha niet gezien :o

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:19

ik heb redelijk lang haar en draag nooit een staart! mijn haar komt tot mijn navel en met paardrijden ook altijd los. heb niet heel veel last van klitten, in de ochtend ff de borstel erdoorheen halen en ik vind het prima! als je heel veel last van die klitten hebt pak je even de borstel maar hoef het eigenlijk nooit te doen. ik gebruik eigenlijk gewoon normale shampoo en conditioner maar zonder conditioner is het een chaos :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 21:27

Sizzle schreef:

;( _O-

Ik ben al geëmigreerd. Australie maakt het er niet beter op haha.

Blij te lezen meer mensen met dit probleem. Ik denk dat gewenning zeker waar is! Maar ik raak er zo snel geïrriteerd aan, haha.

Grappige is: als ik niet borstel/geen conditioner gebruik is mijn haar krullig.
Als ik fohn dan is het recht en vrij dun.
Ik kan geen laagjes knippen want dan word het te pluizig volgens de kapper.

Iemand zei hier, vol haar onderaan plat boven op. Dat klinkt als mijn haar.

Ik zie wel op oudere fotos dat ik vroeger de scheiding aan de zijkant had zodat ik het kon “omgooien”. Nu zit het in het midden.

Ik ga eens op zoek naar Curlygirl method en zal eens kijken of ze hier schuim hebben.
Heb het nooit zien staan maar ook niet naar gezocht.

*even bijlezen nu. Ben net wakker lol*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 21:30

rozebadeend schreef:
Ik heb ook altijd moeite met mijn haar. Wen er wel steeds meer aan om het los te dragen, maar dan scheelt het ook dat ik een kantoorbaan heb, dus geen last van wind. Maar het went wel, ook buiten.
Ik weet ook altijd heel slecht in welk model ik het moet knippen. Voor mijn idee is er zo weinig mogelijk, ik heb het tijden in lagen gehad, maar het is aan de bovenkant heel plat, dan staat het ineens heel erg naar buiten en dan van onder hou je van die dunne plukken over.
Ik heb ook best dun haar, maar wel veel zegmaar, en dan ook nog een slag erin.

Op dit moment is het helemaal recht afgeknipt, op advies van de kapper. wel met wat korter aan de voorkant. Maar het word heel gauw pluizig. Ik kan het enigszins in bedwang houden met olie e.d. maar het zit nooit naar mijn zin.

Graag zou ik het wat korter hebben, rond schouderlengte of iets daar boven, maar dan krijg ik gauw van die gekke krullen, maar als ik het langer laat is het snel zo suf en modelloos..

En dan wil ik ook nog dat het normaal opdroogt zonder veel werk, borstel erdoor en klaar.....

Klinkt als mijn haar.
Mn haar was een paar jaar terug veel mooier. Maar toen heb ik het eens korter geknipt en het is nooit meer terug geworden wat het was.