Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Animal schreef:Hier ook lang haar met ruim een meter lengte. Van origine met slag, maar door de lengte is dat er wel een beetje uit.
Ik gooi er na het wassen altijd wat olie in en dan kan ik het gewoon lekker los dragen. Het waait wel eens op, maar dat is vooral onderin bij de punten, langs mijn gezicht of slechts 1 plukje welke opvliegt. Om het écht in mijn gezicht te laten waaien is er flink wat wind nodig en moet ik met mijn rug schuin op de wind staan. Weet alleen niet of dit door mijn haartype, de lengte of de olie komt.
Ter illustratie (2 weken geleden op vakantie met harde wind en stof):
[ [url=m/TAIgpu.jpg]Afbeelding[/url] ]
SindyKaya schreef:Gewoon een kwestie van wennen, ik heb altijd los gaan, waait altijd in mn gezicht en met labello plakt het altijd aan mn lippen maar heb het de helft van de tijd niet door.
Gewoon wennen dus
Sizzle schreef:Mijn advies: emigreren![]()
Ik had dat probleem ook altijd totdat ik uit winderig NL weg ging. Sindsdien heb ik ook mijn haar zonder problemen vaker los
rozebadeend schreef:Ik heb ook altijd moeite met mijn haar. Wen er wel steeds meer aan om het los te dragen, maar dan scheelt het ook dat ik een kantoorbaan heb, dus geen last van wind. Maar het went wel, ook buiten.
Ik weet ook altijd heel slecht in welk model ik het moet knippen. Voor mijn idee is er zo weinig mogelijk, ik heb het tijden in lagen gehad, maar het is aan de bovenkant heel plat, dan staat het ineens heel erg naar buiten en dan van onder hou je van die dunne plukken over.
Ik heb ook best dun haar, maar wel veel zegmaar, en dan ook nog een slag erin.
Op dit moment is het helemaal recht afgeknipt, op advies van de kapper. wel met wat korter aan de voorkant. Maar het word heel gauw pluizig. Ik kan het enigszins in bedwang houden met olie e.d. maar het zit nooit naar mijn zin.
Graag zou ik het wat korter hebben, rond schouderlengte of iets daar boven, maar dan krijg ik gauw van die gekke krullen, maar als ik het langer laat is het snel zo suf en modelloos..
En dan wil ik ook nog dat het normaal opdroogt zonder veel werk, borstel erdoor en klaar.....