Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Jij kan sneller googlen dan ik, ik zag het ook. Waar hebben we het dan over, de Zembla uitzending is dan nauwelijks van toepassing.
Pocca_Locca schreef:@Imandra, jij zegt dat Merck er financieel aan onderdoor zou gaan wanneer het HPV vaccin niet goed zou werken. Dat lijkt me echt best lastig aangezien het bedrijf een omzet van tientallen miljarden en een winst van 3,6 miljard per jaar heeft bron:
https://www.telegraaf.nl/financieel/614 ... er-vooruit
nynke55 schreef:Ben ik wel gedeeltelijk met je eens, maar het is wel goed dat de marketingpraktijken onder de loep worden gehouden, dat is toch wel bedenkelijk.
Pocca_Locca schreef:Pocca_Locca schreef:@Imandra, jij zegt dat Merck er financieel aan onderdoor zou gaan wanneer het HPV vaccin niet goed zou werken. Dat lijkt me echt best lastig aangezien het bedrijf een omzet van tientallen miljarden en een winst van 3,6 miljard per jaar heeft bron:
https://www.telegraaf.nl/financieel/614 ... er-vooruit
@Imandra voor het geval deze feedback aan je aandacht ontsnapt is.
Kinke schreef:Ik snap ook die opmerkingen niet over geld verdienen. Ze mogen niet verdienen ofzo? Moet ieder bedrijf maar voor nop z'n uitvindingen weggeven?
Pocca_Locca schreef:Oke, dankjewel voor je antwoord Imandra. De situatie die je schetst zou inderdaad van toepassing zijn wanneer er veel media aandacht (via gangbare kanalen) zou komen, omdat het ( bewezen gezondheidsschade door vaccins) officieel erkend zou worden dmv bijvoorbeeld een persconferentie van Merck. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk zo niet een utopie. Ook zou dit alleen kunnen ( toegeven dat het vaccin niet deugt) wanneer mensen bij wijze van spreke direct “aan de naald blijven hangen”..
wat ik heb begrepen is dat vaccinatieschade zich negen van de tien keer veel later openbaart. En dan heb je nog het geval van dat het tóch niet zo goed zou beschermen tegen de ziekte waarvoor het vaccin is.. Dat is helemaal een grijs gebied, en amper te controleren. Zeker bij een zeldzame ziekte als baarmoederhalskanker. Ik geloof dan ook niet dat Merck zich voorlopig zorgen hoeft te maken.
Pocca_Locca schreef:Baarmoederhalskanker is een ziekte die toch tientallen jaren nodig heeft om zich te ontwikkelen en openbaren? Alleen daarom al vind ik dat er te vroeg victorie wordt gekraaid.
Hoeveel decennia wordt het nu gegeven? Ik krijg toch sterk de associatie met de anekdote over de Olifant en het Muisje op de brug. ( muis tegen olifant : “ wat stampen we lekker he) oftewel: Het kan best dat baarmoederhalskanker door andere factoren al jarenlang aan het afnemen is qua vóórkomen, en dat de vaccinfabrikanten meeliften en ten onrechte met de eer strijken.
Pocca_Locca schreef:Baarmoederhalskanker is een ziekte die toch tientallen jaren nodig heeft om zich te ontwikkelen en openbaren? Alleen daarom al vind ik dat er te vroeg victorie wordt gekraaid.
Hoeveel decennia wordt het nu gegeven? Ik krijg toch sterk de associatie met de anekdote over de Olifant en het Muisje op de brug. ( muis tegen olifant : “ wat stampen we lekker he) oftewel: Het kan best dat baarmoederhalskanker door andere factoren al jarenlang aan het afnemen is qua vóórkomen, en dat de vaccinfabrikanten meeliften en ten onrechte met de eer strijken.
Pocca_Locca schreef:Oke, interessant.. ik had dat inderdaad wel eens gelezen of gehoord dat de hoeveelheid besmettingen met dat hpv virus sinds de inenting ertegen, afgenomen was ja. Ik ga even opzoeken waar dat ergens was, want er zat dacht ik nog een addertje onder het gras wat betreft de interpretatie of de conclusies.
Ik blijf er wel bij dat ik het van de gekken vind dat farma bedrijven “ immuun” zijn voor schadeclaims.