Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Veel sterkte voor je vriendin, TS. Hele nare situatie dit.
Ik schrik er echt van dat ze dit met haar ouders moet delen....
Ik ben bekend met hoe heftig de ingreep is, maar juist met zulke onderwerpen kan niet iedereen thuis aankomen.
Maureen95 schreef:Lieve bokkers, ik heb momenteel contact met TS en haar vriendin. Mocht het nodig zijn help ik haar vriendin door het proces heen en help ik met het vertellen tegen die ouders. Ik zou willen vragen om niet allemaal aannames in het topic te gooien.
Palmera schreef:Veel sterkte voor je vriendin, TS. Hele nare situatie dit.
Ik schrik er echt van dat ze dit met haar ouders moet delen....
Ik ben bekend met hoe heftig de ingreep is, maar juist met zulke onderwerpen kan niet iedereen thuis aankomen.
Suzanne F. schreef:Ik vind het juist heel normaal dat ze dit met haar ouders moet delen. Het is een kind, nog niet eens verantwoordelijk voor haar eigen daden. Natuurlijk moeten haar ouders dit weten, dit kan een kind ook niet alleen dragen. Deze last en deze beslissing zijn zwaar en dit moet ze delen. En niet met puberende tienermeisjes die alleen maar Oh my god en what the fiets hoe dan wat erg, kunnen roepen.
Alleen het feit al dat ze het niet meteen durft te delen met haar ouders en vooral moeder vind ik erg. Ik hoop toch dat mijn dochter me dit meteen komt vertellen en komt vragen wat te doen.
Sterkte en ik denk dat er meer te fiksen is dan alleen een abortus. De band met je ouders is zo belangrijk.
Suzanne F. schreef:Ik vind het juist heel normaal dat ze dit met haar ouders moet delen. Het is een kind, nog niet eens verantwoordelijk voor haar eigen daden. Natuurlijk moeten haar ouders dit weten, dit kan een kind ook niet alleen dragen. Deze last en deze beslissing zijn zwaar en dit moet ze delen. En niet met puberende tienermeisjes die alleen maar Oh my god en what the fiets hoe dan wat erg, kunnen roepen.
Alleen het feit al dat ze het niet meteen durft te delen met haar ouders en vooral moeder vind ik erg. Ik hoop toch dat mijn dochter me dit meteen komt vertellen en komt vragen wat te doen.
Sterkte en ik denk dat er meer te fiksen is dan alleen een abortus. De band met je ouders is zo belangrijk.
Polly schreef:Citaat:Voor een behandeling van kinderen van 12, 13, 14 en 15 jaar is zowel toestemming nodig van de gezagdragende ouder(s) als van het kind. Is de behandeling nodig om ernstig nadeel voor het kind te voorkomen, maar weigert of weigeren de gezagdragende ouder(s) om toestemming te geven? Dan geeft de mening van het kind de doorslag.
Dit staat er, de ouders moeten er vanaf weten maar als zij niet willen en de 15-jarige wel telt die mening zwaarder.
Neem contact op met de huisarts.
Blacky94 schreef:Polly schreef:
Dit staat er, de ouders moeten er vanaf weten maar als zij niet willen en de 15-jarige wel telt die mening zwaarder.
Neem contact op met de huisarts.
Tegelijkertijd staat er ook dit:
''In sommige situaties is het voor het meisje onwenselijk of schadelijk om haar abortuswens met haar ouders te bespreken. Bijvoorbeeld als zij hierdoor nadeel ondervindt voor haar verdere ontwikkeling of veiligheid, of als eerwraak dreigt. Verwachten het meisje en de arts dergelijke gevolgen van een gesprek met de ouder(s)? Dan kan de arts op grond van goed hulpverlenerschap besluiten om de abortus uit te (laten) voeren zonder medeweten van de ouder(s).''
Het zal dus afhangen van de situatie van het meisje en dat is imo iets wat het meisje met haar arts moet bespreken.
Photograph schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind het juist heel normaal dat ze dit met haar ouders moet delen. Het is een kind, nog niet eens verantwoordelijk voor haar eigen daden. Natuurlijk moeten haar ouders dit weten, dit kan een kind ook niet alleen dragen. Deze last en deze beslissing zijn zwaar en dit moet ze delen. En niet met puberende tienermeisjes die alleen maar Oh my god en what the fiets hoe dan wat erg, kunnen roepen.
Je weet niks van de relatie met haar ouders, en in hun situatie is niet zo makkelijk als hoe jij het zegt.
Suzanne F. schreef:Nee ik weet er niks van, maar ik kan hieruit wel al een aantal dingen halen. En dat is dat er niet op de juiste manier is gepraat over seks en over voorlichting in het algemeen. En dat er geen goede vertrouwensband is.
Anders heb je geen seks op je 15e, al helemaal geen onbeschermde seks op je 15e en zou je hiermee altijd naar je moeder durven komen. Dus ik heb medelijden met het meisje, sneu dat ze dit heeft moeten missen. Om wat voor reden dan ook.
MirandaFuego schreef:Zou gewoon fftjes naar de huisarts gaan, dan kunnen de ouders er eventueel buiten blijven als ze dat wil en die kan ook gelijk de morning after pil geven. (kan langer dan 1 dag)
En die hoeft niet heel heftig te zijn hoor, kan ook zijn dat ze er zelfs niks van merkt.
Suzanne F. schreef:Photograph schreef:Je weet niks van de relatie met haar ouders, en in hun situatie is niet zo makkelijk als hoe jij het zegt.
Nee ik weet er niks van, maar ik kan hieruit wel al een aantal dingen halen. En dat is dat er niet op de juiste manier is gepraat over seks en over voorlichting in het algemeen. En dat er geen goede vertrouwensband is.
Anders heb je geen seks op je 15e, al helemaal geen onbeschermde seks op je 15e en zou je hiermee altijd naar je moeder durven komen. Dus ik heb medelijden met het meisje, sneu dat ze dit heeft moeten missen. Om wat voor reden dan ook.