Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eileen_ schreef:Het lastige met zoiets is, dat er vaak weinig gedaan kan worden zonder een (officiële) diagnose. Om in aanmerking te komen voor GGZ behandeling of opname heb je eigenlijk een diagnose uit de dsm5 nodig.. Willen/ kunnen ze je die niet geven, dan wordt het al erg lastig.
Ik dacht trouwens ook meteen aan delier. Lijkt veel op dementie alleen is een delier plotseling en kortdurig, terwijl dementie blijft en langzamerhand erger wordt (al kan ook dat snel gaan hoor).
smurffie schreef:Nee een delier zakt niet als de blaas leeg is. Een delier kan o.a. ontstaan door een blaasontsteking. Je kan urine laten strippen door de huisarts( assistent) wanneer het een blaasontsteking is knapt het beeld op zodra antibiotica aanslaat.
Zeker met een katheter klinkt dat ook aannemelijk.
Majabeestje schreef:Een delier kan heel goed de oorzaak zijn. Heel herkenbaar verhaal dit, eens meegemaakt met een klant.
Volledig 'psychotisch' door een blaasontsteking.
Bij het lezen van een katheter gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Tieme schreef:Ik zou ook denken aan een delier. Kan van een blaasontsteking komen maar ook misbalans/ontsteking ergens anders in z'n lichaam. Het kan door een longontsteking, drank, drugs, erge stress of medicatie komen. Is er al bloedonderzoek gedaan naar ontstekingen? Heeft hij misschien andere medicatie of medicatie die verhoogd is?
Wel apart dat het ziekenhuis hem naar huis gestuurd heeft.
Wij hebben nu een meneer in zorg die een delier heeft. Reden onbekend. Krijgt nu een breed spectrum AB om evt ontstekingen in z'n lichaam af te remmen. Zou binnen 2 dagen moeten werken.
smurffie schreef:Nee een delier zakt niet als de blaas leeg is. Een delier kan o.a. ontstaan door een blaasontsteking. Je kan urine laten strippen door de huisarts( assistent) wanneer het een blaasontsteking is knapt het beeld op zodra antibiotica aanslaat.
Zeker met een katheter klinkt dat ook aannemelijk.
Rizette schreef:Kan niemand anders dat dan even doen. Lijkt me toch wel urgent. Ik snap dat als je er heel ver voor moet rijden het geen doen is maar woont er niemand in de buurt die het wil doen?
Antheman schreef:Rizette schreef:Kan niemand anders dat dan even doen. Lijkt me toch wel urgent. Ik snap dat als je er heel ver voor moet rijden het geen doen is maar woont er niemand in de buurt die het wil doen?
Hij heeft geen netwerk. Alleen ik en zijn zus, die in Friesland woont.
Ik heb besloten toch maar te gaan, idd, dit is urgent.
Rizette schreef:Misschien toch goed om te kijken naar misschien wat vrijwillige hulp voor hem die eens wat hand en span diensten voor hem wil doen als jullie maar met 2 mensen iets kunnen doen. Er zijn wel vrijwilligers die een oogje in het zeil willen houden. Of misschien iemand in zijn buurtje. Ik zou wel proberen er meer mensen bij te betrekken.
Antheman schreef:Rizette schreef:Misschien toch goed om te kijken naar misschien wat vrijwillige hulp voor hem die eens wat hand en span diensten voor hem wil doen als jullie maar met 2 mensen iets kunnen doen. Er zijn wel vrijwilligers die een oogje in het zeil willen houden. Of misschien iemand in zijn buurtje. Ik zou wel proberen er meer mensen bij te betrekken.
Dit vind ik vast goedbedoeld, maar nogal rot overkomen. Het is de keus van mijn vader om een geisoleerd leven te leiden/ lijdenen zorg te mijden. En helaas komt de zorg nu op mijn schouders neer. Zijn zus woont te ver en heeft een hersenbeschadiging en is zeer beperkt inzetbaar. Uiteraard regel ik dingen in crisis, en de rest is ook een beetje aan hem.