Het is wel een beetje afhankelijk van de uren die je toegekend hebt gekregen of alles op het standaard lijstje iets is wat bij jou moet of kan gebeuren. Zo kan ik de was nog zelf (of doe ik die liever zelf) waardoor ik minder minuten krijg. Ook heeft het te maken met de grootte van de woning. Heel simpel, ik woon alleen, dus op mijn bovenverdieping wordt door de organisatie alleen rekening gehouden met mijn slaapkamer en niet met de 2 andere kamers. Het is dus niet zo dat dat hele lijstje elke keer moet en kan. Maar goed, als ze nu na 1,5 uur weggaat én niet de taken doet die je vraagt?

Die bladeren voor de deur mag ze officieel niet weghalen, maar goed als je een fijne hulp hebt doen ze dat inderdaad wel als ze er de tijd voor hebben.
Maar echt, elke keer dat ze te vroeg weg gaat meteen bellen en als er niet opgenomen wordt op de mail zetten. Dat vind ik wel een nadeel, als ik mijn organisatie nodig heb hang ik al 10 minuten in de wacht minstens. Als ik dan 'mijn' manager wil spreken dan is die er 9 van de 10 keer niet en moet ik wachten tot ik terug gebeld wordt. De planning krijg ik makkelijker te pakken, maar die zijn alleen voor de planning. Bij mijn organisatie heb ik als klant dus ook een manager waar ik onder val, vraag dat maandag ook even na of jij dat ook hebt. Wel zo fijn als je een vast persoon hebt om contact mee op te nemen, dan hoef je niet telkens het hele verhaal toe doen.
Over het voor jezelf opkomen... Als je niet fit/gezond bent is het gewoon soms veel te veel om ook nog de strijd aan te moeten gaan met iemand. Ik heb geen probleem om voor mezelf op te komen, maar als ik een slechte dag/week/maand heb kan ik dat gewoon niet, geen energie meer voor.