Wratten behandelen met formaline?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Wratten behandelen met formaline?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:40

Hier in mijn jonge jaren heeeel veeel voetwratten gehad. Eentje bleef ook groeien,8 keer laten uitvriezen,2 keer branden, 2 keer snijden, product laten onderspuiten,... en het kreng bleef groeien en had al baby’s(lees, rond de grote wrat kwamen allemaal kleintjes uit).
En toen via via bij een homeopaat langgewenst, die sneed een klein stukje wratweefsel af, werd opgestuurd naar een labo in Duitsland, op basis daarvan werden druppels en pilletjes gemaakt, dagelijks innemen voor een maand en het hele boeltje verdween.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:01

Zeker niet doen :\
Mijn moeder heeft vroeger zo'n behandeling moeten doen, voor wratten op haar voeten, een voetbadje met formaldehyde nemen.

Dit heeft ervoor gezorgd dat ze een allergie voor formaldehyde heeft, ze kan geen enkel product meer gebruiken waar dit inzit, en dat zijn er veel.
Make-up, shampoo, handcrème, haarkleuring en ga maar door.

Ik zou een andere behandeling zoeken

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:13

Sizzle schreef:
Jan, prima dan hebben blijkbaar steeds meer praktijken een PD laser, als het werkt is dat mooi.
Vele zullen ook nog met Co2 laser ablation werken.
Wat je ook voor methode kiest uiteindelijk:
Ik zou niet met formaline aan de gang gaan. Als je het toch doet doe het dan met handschoenen en alleen op de wrat en zeker niet je hele voet.

:j gehele wrat verdampen i.p.v. de vaatjes coaguleren. Bij hardnekkige wratten het best in te zetten (en zelfs dan nog lastig soms!). Maar wel pijnlijk, zeker als je bij het herstel erop moet staan. Minder hardnekkige wratten reageren evt wel goed op stikstof of vaatlasers.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 01:19

Die formule W wrattentinctuur kan ik je echt afraden. Die heb ik gebruikt, mijn hele huid liet los. Ik ging googelen en ik was schijnbaar niet de enige; de pijn omschreven ze als erger dan tatoeëren. De wrattenpen kan je dan beter gebruiken. Verder geen tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:08

xSCWx schreef:
Die formule W wrattentinctuur kan ik je echt afraden. Die heb ik gebruikt, mijn hele huid liet los. Ik ging googelen en ik was schijnbaar niet de enige; de pijn omschreven ze als erger dan tatoeëren. De wrattenpen kan je dan beter gebruiken. Verder geen tips :)

Als het de huid om de wrat raakt is het heel pijnlijk, als je je hand of voet niet van te voren goed weekt in water zoals in de bijsluiter staat ook. Als het de huid raakt laat deze los inderdaad. Goed vaseline om de wrat heen smeren om de huid te beschermen en heel voorzichtig aanstippen zodat je niet knoeit. Dan zou je er niets van moeten voelen.

Duofilm gebruikte ik altijd trouwens schoot me net te binnen, geen formule W. Maar dat is ook salicylzuur.
https://www.pharmamarket.nl/duofilm-15-ml.html

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:25

Formule w was het enige wat 35 jaar terug werkte.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:06

Ik volg ook even. Ik zit met een hardnekkige doornwrat onder de bal van de voet. Vorig jaar is het door de huisarts een paar keer bevroren met stikstof. Hielp niets. Daarna is het elke 2 weken behandeld met een heel sterk zuur. Toen raakte ik 'm eindelijk kwijt. Het hielp helaas maar een klein jaar want nu zit ie er weer. Eergisteren heb ik er een pleister met salicylzuur opgeplakt en daar over heen een stukje ducktape. Las de tip op internet.
Momenteel voel ik 'm niet meer. Ik hoop dat ie nu de geest geeft.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:51

Geen idee of het bij mensen is beschreven, maar zovirax op de wratten smeren? Zovirax is een virus remmer wat bij paarden met sarcoiden (=bovine papilloma virus) wel eens wil werken. Wratten bij de mens worden voor zover ik weet veroorzaakt door humaan papilloma virus. Het zal allicht minder schadelijk zijn dan allerlei etsende stoffen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:23

henny_w schreef:
Ik volg ook even. Ik zit met een hardnekkige doornwrat onder de bal van de voet. Vorig jaar is het door de huisarts een paar keer bevroren met stikstof. Hielp niets. Daarna is het elke 2 weken behandeld met een heel sterk zuur. Toen raakte ik 'm eindelijk kwijt. Het hielp helaas maar een klein jaar want nu zit ie er weer. Eergisteren heb ik er een pleister met salicylzuur opgeplakt en daar over heen een stukje ducktape. Las de tip op internet.
Momenteel voel ik 'm niet meer. Ik hoop dat ie nu de geest geeft.

Mijn man had hardnekkige likdoorn onder de voet.
Vroeger had ie daar op aanraden van een pedicure weleens een likdoornpleister op gedaan.
Dat hielp wel wat.
Maar likdoorn kwam in de loop der jaren steeds sneller en hardnekkiger terug.
Uiteindelijk is hij bij een andere pedicure terecht gekomen, die raadde met klem likdoornpleisters af, juist vanwege het salicylzuur.
Hij kon het jaren volhouden door iedere 6 weken naar de pedicure te gaan.
Maar de pit zat zo diep, zo goed als tegen het bot aan dat chirurgische verwijdering enige optie was.

Dat is half jaar geleden gedaan.
De verdoving was afschuwelijk pijnlijk, omdat de likdoorn onder de bal van de voet zat, heeft hij de eerste vijf dagen na de verwijdering zijn voet alleen maar omhoog gehouden.
Maar wat is hij blij dat ding weg is.
Kan weer normaal lopen, sporten, kan weer schoenen aan.

Appelstroop had bij hem geen zin omdat het een likdoorn betrof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:03

Wrattenkruid kan je ook altijd proberen.. het kost niets (pluk je gewoon op straat), en baat het niet dan schaadt het niet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:41

Djali schreef:
Wrattenkruid kan je ook altijd proberen.. het kost niets (pluk je gewoon op straat), en baat het niet dan schaadt het niet

Is dat hetzelfde als hondsdraf?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:25

Wrattenkruid is volgens mij Stinkende Gouwe. Het oranje sap wat in de stengels zit zou tegen watten helpen.

@tienus63, je schrijft over een likdoorn. Ik heb geen likdoorn maar echt een doornwrat. Dat is een wrat die doornvormig in de voet zit. Opereren is afgeraden omdat eventuele vorming van littekenweefsel ook weer voor extra problemen kan zorgen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:40

Ik had de ductape behandeling gedaan op een wrat op m'n arm. 6 dagen tape erop, 1 dag eraf en dat 6 weken. Na 4 weken was ik er vanaf. Ook op m'n voet werd het minder, maar het is daarmee niet helemaal weggegaan en inmiddels zijn die op m'n voet ook weer als vanouds.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:47

@ Henny, dan heb ik twee dingen door elkaar gehaald.
Mijn man zat ook met dat probleem, bang voor litteken vorming, tot nu geen enkel probleem.

In 2000 is bij mezelf een gevoelszenuw die signaal naar een van mijn tenen doorgeeft, los gehaald door een plastisch chirurg.
De wond liep vanaf mijn middel tenen over de bal van mijn voet. 6 cm lang ongeveer.

Enige hinder die ik van die wond/litteken heb, is dat er een minieme likdoorn ontstaat, maar die is keurig in toom te houden door de pedicure.
Bij nacontrole destijds bij plastisch chirurg kon hij het litteken eerst niet eens vinden.
Hij had er op gehamerd voet pas weer laag te doen nadat hechtingen verwijderd waren ivm littekenvorming.
Tip dus doorgespeeld aan mijn man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:39

henny_w schreef:
Wrattenkruid is volgens mij Stinkende Gouwe. Het oranje sap wat in de stengels zit zou tegen watten helpen.

@tienus63, je schrijft over een likdoorn. Ik heb geen likdoorn maar echt een doornwrat. Dat is een wrat die doornvormig in de voet zit. Opereren is afgeraden omdat eventuele vorming van littekenweefsel ook weer voor extra problemen kan zorgen.

Inderdaad, Stinkende Gouwe

Afbeelding

Je knakt de stengel, en het sap wat eruit komt breng je aan op je wrat(ten).

Je kan het ook als verzorgingsproduct kopen, maar het groeit echt overal als onkruid, dus zou het gewoon zo proberen :)