Wat is jouw gemiddelde lichaamstemperatuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:08

Ik zit rond de 35.6 a 35,8 (mij is verteld dat de ochtend temperatuur je basis temperatuur is door het personeel.) en ook standaard een lage bloeddruk. :) Ik heb het sneller koud dan mijn man (maar dat is echt een kachel op zichzelf.) maar op zich kan ik wel goed tegen zowel hoge als lage temperaturen. Ik voel wel áltijd koud aan. Heel recent waren mijn handen zo koud dat mijn fysio automatisch zijn eigen handen (waar ik de mijne op moest leggen) geschrokken weg trok. _O- Hij weet thans dat ik altijd koude handen heb maar zo nu en dan zijn ze voor "normale" mensen haast pijnlijk koud.
Eergisteren trok ik een snee open met hooi geven (ik voelde 'm open gaan.) en pas toen mijn handen op de verwarming weer op "kamertemperatuur" (voor mijn doen dan.) kwamen begon het te bloeden als gek. := Toen heb ik zelf ook wel even staan kijken van "dit kan niet gezond zijn..."
Maar ik ben ook wel gewend om enig "ongemak" te negeren kwa temperatuur dus wellicht daarom dat ik er niet zo snel last van heb? De koude van mijn eigen handen voel ik veelal ook amper, als ik zeg "ze zijn toch vrij warm nu?" zijn ze kennelijk nog ijskoud.

Als ik ziek ben of heel moe dan krijg ik er trouwens wel last van. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-02-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:21

Ik heb gemiddeld 35.6. Altijd koud. :brr: Nu ook, hier binnen 21.5 graden warm, en ik zit in mijn pyjamabroek, van die dikke pluizige anti-slip sokken, een t-shirt met daarover heen een warme trui en twee dekens. Handen, voeten, armen alles voelt altijd ijskoud aan.
Vader heeft nergens last van, loopt het liefst in korte broek en t-shirt, en klaagt dat het te warm is. x)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:58

Dit is echt precies zoals het hier thuis ook is. 24 graden en ik heb het nog steeds ijskoud, dekens truien, broeken, 2 paar sokken, enz. Vriend alleen in een shirt. Zelfs als het buiten -20 is heeft ie alleen een shirt aan en zegt: het is wel frisjes he? Ik als Michelin poppetje in 5 truien. _O-

Tot 20 graden buiten heb ik altijd een winter jas, trui en muts op. Zelfs met 30 graden vaak nog een trui aan en lange broek. Boven de 30 graden denk ik misschien een keer aan het shirt. :+

Maak ook vrijwel geen koorts, met hersenvliesontsteking had ik rond de 37,5. Normaal zit ik rond de 36,0. Dus wel duidelijk hoger, maar officieel geen koorts. Dus het duurde even voor ze overtuigd waren dat het echt niet goed zat. :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 10:19

Quir schreef:
Dit is echt precies zoals het hier thuis ook is. 24 graden en ik heb het nog steeds ijskoud, dekens truien, broeken, 2 paar sokken, enz. Vriend alleen in een shirt. Zelfs als het buiten -20 is heeft ie alleen een shirt aan en zegt: het is wel frisjes he? Ik als Michelin poppetje in 5 truien. _O-

Tot 20 graden buiten heb ik altijd een winter jas, trui en muts op. Zelfs met 30 graden vaak nog een trui aan en lange broek. Boven de 30 graden denk ik misschien een keer aan het shirt. :+

Maak ook vrijwel geen koorts, met hersenvliesontsteking had ik rond de 37,5. Normaal zit ik rond de 36,0. Dus wel duidelijk hoger, maar :+ officieel geen koorts. Dus het duurde even voor ze overtuigd waren dat het echt niet goed zat. :=

Dat had ik met mijn longontsteking dus ook. Het duurde 2 weken vooraleer ze me geloofden dat het erger was dan een keelontsteking :+

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:42

Ik heb het ook altijd erg koud. Vooral mijn handen en voeten. Heb ook nooit koorts eigenlijk. Ik heb geen idee waardoor het komt. Heb af en toe wel last van een vitamine d tekort, maar ik merk daarmee geen verschil met het koud hebben of niet. Ook geen lage hartslag oid, heb namelijk een erg hoge hartslag.

Mensen verklaren mij altijd voor gek als ik in de zomer in Spanje 's avonds met een vest/trui en een lange broek rondloop.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:11

Probeer eens een poosje magnesium extra in te nemen. Dat werkte voor mij gek genoeg tegen het koud zijn?