Ik heb het sneller koud dan mijn man (maar dat is echt een kachel op zichzelf.) maar op zich kan ik wel goed tegen zowel hoge als lage temperaturen. Ik voel wel áltijd koud aan. Heel recent waren mijn handen zo koud dat mijn fysio automatisch zijn eigen handen (waar ik de mijne op moest leggen) geschrokken weg trok.
Hij weet thans dat ik altijd koude handen heb maar zo nu en dan zijn ze voor "normale" mensen haast pijnlijk koud. Eergisteren trok ik een snee open met hooi geven (ik voelde 'm open gaan.) en pas toen mijn handen op de verwarming weer op "kamertemperatuur" (voor mijn doen dan.) kwamen begon het te bloeden als gek.
Toen heb ik zelf ook wel even staan kijken van "dit kan niet gezond zijn..."Maar ik ben ook wel gewend om enig "ongemak" te negeren kwa temperatuur dus wellicht daarom dat ik er niet zo snel last van heb? De koude van mijn eigen handen voel ik veelal ook amper, als ik zeg "ze zijn toch vrij warm nu?" zijn ze kennelijk nog ijskoud.
Als ik ziek ben of heel moe dan krijg ik er trouwens wel last van.
Nu ook, hier binnen 21.5 graden warm, en ik zit in mijn pyjamabroek, van die dikke pluizige anti-slip sokken, een t-shirt met daarover heen een warme trui en twee dekens. Handen, voeten, armen alles voelt altijd ijskoud aan.