Pijnlijke enkel na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:41

Ik ben geen dokter, maar ik zou zeggen veel rust houden en koelen.
Je hebt er misschien voor je eigen gevoel niets geks mee gedaan, maar blijkbaar is het toch overbelast.
Ben zelf helaas ervaringsdeskundige met slechte enkels, dus zou je adviseren om kalmer aan te doen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:41

Bijzonder. Is hij wel rondom op de foto geweest? Bij mijn enkel zag je recht van voren niets op de foto maar moest hem daarna steeds meer draaien per foto en toen werd de breuk zichtbaar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:52

Hoeveel rust heb je gehouden?
Het is nu niet acuut en ik denk dat er geen huisarts of ziekenhuis nu een controlefoto gaan aanvragen, het is alle hens aan dek nu deze weken dus ik zou idd toch rust adviseren en misschien een fysio benaderen of er oefeningen zijn die je kan doen.

Storm

Re: Pijnlijke enkel na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:57

Ik heb dit een paar maanden geleden ook gehad, er bleef een dikke bult zitten. Ben terug naar de huisarts gegaan en die zei dat dit best lang aan kon houden. Ik kon het gaan masseren zei hij, en dat hielp bij mij. Ik deed dat met tijgerbalsem en na een paar dagen al ging de bult weg.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:24

Ik heb 3 jaar geleden een middenvoetsbeentje gebroken en wat kraakbeen gescheurd. Vreselijk veel pijn, amper gezwollen. Op de rontgen werkelijk nihil te zien. CT scan gaf het overduidelijk aan.

Pas na een week gips ging het eraf voor nieuwe en was het enorm opgezwollen.

Ik ben 3 jaar, totaal 5 schroeven (waarvan 4 nu nog zitten) artrose en ik denk wel 30 weken gips c.q. thuis zitten verder 8)7

Het is zo lastig om dit soort letsel te beoordelen, ik weet alleen dat vrijwel iedereen hetzelfde zegt. Bij twijfel naar dokter en neem je rust! Voor je het weet heb je er de rest van je leven last van..

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:17

Is er geen pees gescheurd. Dat kan je volgens mij niet echt zien op röntgenfoto's.
Wel via een echo.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:42

hummer14 schreef:
Is er geen pees gescheurd. Dat kan je volgens mij niet echt zien op röntgenfoto's.
Wel via een echo.

Dat zou zeker kunnen maar dan is de behandeling nu ook rust.
In ziekenhuizen doen ze nu alleen het strikt noodzakelijke omdat alles en iedereen al op z'n tenen loopt dus ik verwacht niet dat ze nu extra diagnostiek gaan doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:49

Is het niet je enkelband? Ik kon er ook gewoon op lopen (want je loopt niet op je enkel) maar er zat wel een dikke bult op en het was niet blauw. Wees er voorzichtig mee hoor want (uit ervaring) een enkelband blijft altijd een zwakke plek helaas. 12 jaar na dato voel ik nog steeds welke enkel het is.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 15:48

Ja ik ga nu inderdaad niet de huisarts of het ziekenhuis vervelen met m'n enkel, die zijn nu druk genoeg.
Aangezien de pijn eigenlijk na een paar dagen weer helemaal weg was deed ik er alles weer mee, merk alleen nu dus dat het heel wisselend zeer doet. Het is wel constant dikker, en met bepaalde bewegingen doet het zeer. En sommige dagen dan continu pijn.
Licht rijden doet bijvoorbeeld ook zeer en laatst verdween de kracht ook in m'n enkel tijdens het licht rijden, dan gaat hij een soort van 'flubberen'.
Ik zit nu inderdaad ook aan een pees te denken. Ik ben alleen hypermobiel en ga normaal echt wekelijks door m'n enkel zonder dat ik er ook maar enige last van heb, dus dan zou m'n voet nu wel echt helemaal dubbel moeten hebben gelegen en daar kan ik mij niks van herinneren.
Mijn fysio is helaas dicht, dus ik kan misschien inderdaad bellen, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Dan maar met het pootje omhoog gok ik. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:01

Enkel letsel kan maanden tot jaren duren helaas, goed rust houden kan goed werken.