Ik had nooit verwacht dat mij dit zou overkomen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Ik had nooit verwacht dat mij dit zou overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:20

Melding maken/aangifte doen bij de politie is zeker zinvol.
Grote kans dat deze man dit niet eenmalig doet. Hoe meer meldingen van slachtoffers, hoe groter de kans dat hij in het vizier blijft bij de politie.

Paarseballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:19

Ik neem mijn woorden even terug... vandaag precies een week geleden, en ik en dus vandaag weer op datzelfde tijdstip met de metro gegaan.
Ik merkte thuis dat ik enorm aan het uit stellen was... omdat ik dat besef weer even kreeg van ‘vorige week was het ook rond 10’en, was er ook bijna geen mens te bekennen want het was na de spits... de omstandigheden zijn dan toch anders dan op een dag dat ik het eerste uur begin.
Misschien dat het daarom wel zo goed leek te gaan. omdat ik besefte dat het niet hetzelfde tijdstip was zegmaar...

Het is gelukkig vanochtend wel allemaal goed gegaan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:18

Fijn dat het goed ging!

Maar dit soort dingen hakt er in.
En zaken als 'precies een week geleden' halen de herinnering ook weer naar voren.

En aangifte doen kan helpen om dingen af te sluiten, maar de politie is geen therapeut.

Open deur : aangifte is het opstellen van een proces verbaal, zodat de ellendeling straf krijgt. "Maar", op zich terecht : bij een eerlijk proces heeft de ellendeling een advocaat die toe moet zien op zijn belang.
En dus moet het proces verbaal 'dichtgetimmerd' zijn. Dwz: jij liep daar, omdat je naar school ging. (... niet om enge kerels te lokken)
je droeg je favoriete jas plus sjaal omdat je die dag goede zin had (... en niet om griezels op idiote ideeën te brengen).
Etc etc.
Als je weet dat Tante Agent al jouw handelingen etc 'wil dichttimmeren', zodat duidelijk is dat de ellendeling zich buiten de perken gedroeg, is het goed te doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:04

Janneke2 schreef:
Fijn dat het goed ging!

Maar dit soort dingen hakt er in.
En zaken als 'precies een week geleden' halen de herinnering ook weer naar voren.

En aangifte doen kan helpen om dingen af te sluiten, maar de politie is geen therapeut.

Open deur : aangifte is het opstellen van een proces verbaal, zodat de ellendeling straf krijgt. "Maar", op zich terecht : bij een eerlijk proces heeft de ellendeling een advocaat die toe moet zien op zijn belang.
En dus moet het proces verbaal 'dichtgetimmerd' zijn. Dwz: jij liep daar, omdat je naar school ging. (... niet om enge kerels te lokken)
je droeg je favoriete jas plus sjaal omdat je die dag goede zin had (... en niet om griezels op idiote ideeën te brengen).
Etc etc.
Als je weet dat Tante Agent al jouw handelingen etc 'wil dichttimmeren', zodat duidelijk is dat de ellendeling zich buiten de perken gedroeg, is het goed te doen.

Bizar ook dat dit zo dichtgetimmerd moet worden, omdat je als vrouw anders ongewenst gedrag uitlokt...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:11

NEE.

Het 'dichttimmeren' heeft een totaal andere functie.

Helaas kan de advocaat van de ellendeling proberen om het slachtoffer de schuld te geven.
En de meeste ellendelingen vinden dat sowieso al. (En zoeken hun advocaten daar op uit...)

DAAR moet je dus tegen beschermd worden.
Dus hoort Tante Agent bij iedere keuze die jij gemaakt hebt te zorgen dat het 'waarom' erbij staat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:03

Paarseballon schreef:
Ik neem mijn woorden even terug... vandaag precies een week geleden, en ik en dus vandaag weer op datzelfde tijdstip met de metro gegaan.
Ik merkte thuis dat ik enorm aan het uit stellen was... omdat ik dat besef weer even kreeg van ‘vorige week was het ook rond 10’en, was er ook bijna geen mens te bekennen want het was na de spits... de omstandigheden zijn dan toch anders dan op een dag dat ik het eerste uur begin.
Misschien dat het daarom wel zo goed leek te gaan. omdat ik besefte dat het niet hetzelfde tijdstip was zegmaar...

Het is begrijpelijk dat je er zo bij stil komt te staan. Kan niet anders stellen dan dat het menselijk is. Fijn dat het wel goed gegaan is!

Reis je intussen nog steeds alleen? Of heb je reisgezelschap kunnen regelen?

@Janneke, het is eigenlijk te bizar voor woorden dat je als vrouw moet gaan verantwoorden en dat nog steeds uiterlijk gebruikt kan worden als de noemer 'ze vroeg erom'.

Paarseballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 09:38

Ik reis nog steeds alleen. Soms is er een klasgenootje die mee reist op de terug weg. maar grootste deel van de tijd reis ik nog altijd alleen. scheelt dat het ook slecht weer is nu. niemand gaat nu voor z’n lol meisjes opwachten bij de metro +:)+

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:30

Nayomie, ik word er zelfs misselijk van :r -O-

Paarseballon, dapper van je. Dikke knuffel :(:)

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:29

heb eens een soort gelijk iets meegemaakt. sterker nog 2 keer. ik had mn rijkleding aan en zat op de fiets naar stal, klaarlichte avond. een jongen van een jaar of 15 ging voor me fietsen en weer remmen (zo opsluiten) ik was met mn vriend aant bellen, meestal schrikt dat bij die jonge gasten toch af volgens mij. maargoed niet dus en hij fietste langs en kneep hem in mn kont. heb volgende dag aangifte gedaan. half jaar later op de zelfde plek en zelfde tijdstip maar dan int donker (winter) weer (volgens mij de zelfde). inhalen en op de rem. heb hem voor me gehouden tot ik af kon slaan waar hij rechtdoor ging. heb toen savonds wel de politie gebeld datk me in zulke situaties niet veilig voel maar datk niet zo goed weet watk mag doen. landelijk nummer bellen was hun antwoord. zolang hij je niet aanraakt niet 112 bellen, toen ik een aantal weken later met de zelfde gast in de bus zat. en hij weer die nerveuze gejaagde blik in zn ogen had hebk een auto gekocht. :')
weet niet of hij het speciaal op mij gemunt had verder. heb na die eerste aanvaring een week lang met mn zweep op de fiets gezeten ~~}> en heb toen ook moord en brand geschreeuwd. waarna ik nog de middelvinger kreeg toen hij een halve kilometer weg was.

t schokkende nog is dat ik dat op stal half in paniek, en vooral veel woede (een 'hoe durf je' gevoel) en dat zij vertelde dat ze zeker toen ze nog jong waren veel heftigere oliebol hebben meegemaakt. mensen die gewoon in de bus hun zaakie tevoorschijn toverde bijv. :r

tot deze dag zou ik dat jochie wel een keer over het asvalt sleuren, maar doe nu vannacht wel weer mooi luiken dicht, ook al weet hij volgens mij niet waar ik woon.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:35

Nayomie schreef:
Paarseballon schreef:

@Janneke, het is eigenlijk te bizar voor woorden dat je als vrouw moet gaan verantwoorden en dat nog steeds uiterlijk gebruikt kan worden als de noemer 'ze vroeg erom'.

Ja daar doelde ik dus op. Ik vind dat ook erg bizar en vind het echt heel erg om te lezen dat het nog steeds zo werkt in de maatschappij.