Waterpokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Waterpokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:16

Hier gaan alle kinderen met waterpokken gewoon naar de opvang mits ze verder niet ziek zijn.
Ik hield ze ook niet thuis als er een uitbraak was. Het stond wel altijd aangegeven op het prikbord.
Je kunt het maar beter gehad hebben als je klein bent.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:19

ik heb geen kinderen, maar wel een advies: vertel op je werk dat je kind waterpokken heeft!
Ik krijg namelijk al gordelroos als een kind van een collega de waterpokken heeft.
(ik heb vroeger zelf waterpokken gehad, dus dat je alleen gordelroos kan krijgen als je geen waterpokken gehad hebt, kan ook naar het rijk der fabelen)
Na de laatste gordelroos uitbraak vorig jaar heb ik er zenuwpijn aan overgehouden, levenslang.

Nu ik weet dat het heerst, ga ik mijn collega's met kleine kinderen even ondervragen en indien hun kinderen het hebben, ga ik thuiswerken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:25

Idd, je krijgt het beter als peuter dan later, dus als ze niet ziek zijn kunnen ze beter al hun vriendjes besmetten. Hier ook altijd content geweest dat ze het kregen.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 22:14

pmarena schreef:
Ik vind het wel zo netjes om een besmettelijk kind thuis te houden hoor, als dat mogelijk is :j

Ze zeggen wel: kind was al langer besmettelijk maar als er kindjes zijn die nog niet ermee in contact gekomen zijn (niet ieder kind komt misschien iedere dag of zelfs maar iedere week) dan bespaar je die wel een aansteekmogelijkheid. Je kan wel denken "dan hebben ze het maar gehad" maar niet iedereen zit er echt op te wachten om het per-sé nu te krijgen zeg maar.

Dus dat is iets om te overleggen hoe de andere ouders er tegenover staan wat mij betreft :)

Er waren meerdere kinderen met waterpokken, en van de opvang mag ze gewoon komen, of zij nou komt of andere met waterpokken...