Uitzoeken of ik op vrouwen val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:41

Storm schreef:
Stop jezelf niet in een hokje.
Je word verliefd op een persoon, of dat nou een man of een vrouw is maakt niks uit.

Ben het hier absoluut mee eens. Ik dacht vroeger ook 'gewoon' hetero te zijn. Tot ik ooit verliefd werd op een meisje waar ik altijd samen mee paard reed. Ik ging toen twijfelen, was dat gevoel er wel echt? Was ik dan bi?

Nu jaren later wil ik mezelf, en anderen niet in een hokje stoppen. Ik val op de persoon, en of het man/vrouw/anders is maakt me geen hol uit. En ik maak me er ook niet druk om. Liefde komt vanzelf wel. En ga er vooral niet naar 'op zoek'. Uit ervaring weet ik dat dat vaak alleen maar rotte situaties oplevert :')

knorrieporie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 22:43

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ben nog jong en weet natuurlijk ook nog niks zeker, maar ik ga er even vanuit dat ik bi ben. Hetero is bij mij niet de standaard omdat ik daar simpelweg geen enkele aanleiding voor zou hebben
Het is dus geen bevlieging ofzo.

Anoniem

Re: Uitzoeken of ik op vrouwen val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:04

Lijkt me een goede gedachte!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:42

kun je wel het een of het ander zijn? Is het niet gewoon een gevoel en gevoelens kunnen veranderen toch?

knorrieporie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 15:40

Mijn gevoelens kunnen veranderen maar ik vond meisjes gewoon altijd leuker dan jongens. Ik durf nu niet uit de kast te komen omdat ik bang ben voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:50

Ik vind het oprecht spijtig dat mensen daar nog altijd schrik voor hebben. Seksuele geaardheid moet in mijn ogen niet iets zijn waarvoor je uit ‘de kast moet komen’. Dat hoort bij jou als persoon en is normaal. Zou maar gek zijn moest iemand ‘uit de kast moeten komen’ omdat zij bv maar 1 kind zou willen ipv 2.

Veel succes in de zoektocht ts. Ik kan jou verder geen tips geven maar je bent wie je bent. Als mensen daarvoor boos zijn, jou veroordelen of laten vallen is dat hun verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:24

knorrieporie schreef:
Mijn gevoelens kunnen veranderen maar ik vond meisjes gewoon altijd leuker dan jongens. Ik durf nu niet uit de kast te komen omdat ik bang ben voor de reacties.

Wat denk je dat er dan gebeurd? Waar ben je precies bang voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:45

Isabel schreef:
Je weet waar je op valt als je verliefd wordt. Tot die tijd weet je niks.

...en dan weet je het nog niet. Want het is maar afwachten op wie je de keer daarna weer verliefd wordt. :+

Misschien is dit iets voor je, TS? https://www.jongenout.nl/

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:36

safina schreef:
Isabel schreef:
Je weet waar je op valt als je verliefd wordt. Tot die tijd weet je niks.

...en dan weet je het nog niet. Want het is maar afwachten op wie je de keer daarna weer verliefd wordt. :+

Dat altijd, maar je weet iig íets :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:36

Idd, waar ben je bang voor?

Ik ben eigenlijk nooit echt uit de kast gekomen. Maar het is meer wanneer mensen aan me vragen of ik ondertussen al een vriend heb dat ik ze verbeter met *of vriendin. Oid.

Heb er echt nog nooit negatieve reacties op gehad :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:11

Mijn beste vriendin had altijd vriendjes gehad. En toen werd ze verliefd op een vrouw. :) In het begin zei ze nog (in al haar twijfel. Ze heeft het altijd heel open kunnen bespreken met mij.) "misschien ben ik wel bi" maar inmiddels, een paar jaar later, zegt ze "ik kan me echt niet meer voorstellen om met een man te moeten.."

Die kwam er dus zoals velen al zeggen, achter toen ze echt verliefd werd. :j

Als jij meisjes leuker vindt dan is dat toch helemaal prima? :) Jij moet jouw leven leiden, niemand anders. En de mensen die jou waard zijn, die willen jou gewoon gelukkig zien.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:25

Leg vooral niet jezelf de druk op om uit de kast te moeten komen. Is nergens voor nodig, zo maak je het voor jezelf alleen maar spannender. Probeer gewoon om te daten zoals je ook met mannen zou daten (of dat dan nou in een bar is of via een datingsite/app) en doe vooral wat goed voelt.
Voor mij voelde het vooral goed om via tinder in contact te komen met vrouwen. Hierdoor kwam ik er ook achter dat ik wel echt op vrouwen viel. Het was even een 'shock' voor mezelf, maar doordat ik zeker wist dat ik gevoelens voor vrouwen kan hebben kon ik het ook weer makkelijker accepteren. Ik kwam er vooral achter toen ik 2 dates vlak achter elkaar had via tinder. Een met een jongen en een met een meisje. Die jongen was echt zo leuk, maar ik voelde er weinig voor. Mijn gedachten bleven vooral bij die meid.. Dat was voor mij eigenlijk de bevestiging dat ik op vrouwen val (ook op mannen hoor, maar toch op een andere manier ofzo).

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:31

Inderdaad geen druk leggen op uit de kast komen. Ik ben 8 jaar geleden uit de kast gekomen, maar in principe moet ik nog elke keer als ik op een nieuwe plek kom of als ik nieuwe mensen ontmoet opnieuw uit de kast komen. Simpelweg omdat mensen het niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:38

Je moet en hoeft helemaal niets. Jij bent jij. En wat je in de verre of zeer nabije toekomst ook met wie gaat doen, jij blijft jij. Je hebt geen labels of hokjes nodig om meer jij te zijn of worden. Ga lekker op ontdekking! *Niet omdat het moet, maar omdat het kan* ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:43

Waarom moet je uit de kast komen? Je zit er toch niet in? Ga gewoon lekker tinder ed aanzetten en koffie drinken met leuke mensen. Gewoon voor de pret en de eventuele rest is bonus :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:48

Ik herinner me nog altijd een artikel met Edward Gal en zijn toen prille relatie met Hans Peter. Hij zei zoiets van ik weet niet of ik nu homo ben of al was, ik ben gewoon verliefd geworden op Hans Peter.

Stop jezelf niet in een hokje, geniet gewoon van de liefde die komt. Of dat nou van een man is of van een vrouw.

knorrieporie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 14:53

Ik wil het zo graag niet zijn kom uit een milieu waar het niet normaal is en er op wordt neergekeken. Op school ben ik er op aangeproken door mijn mentor of ik bi was en toen had ik het glashard ontkend. En ik wil niet dat de hele school te weten komt dat ik op vrouwen val.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:01

Wat zegt je vriend ervan, TS?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:05

Als je er door je mentor op aangesproken wordt is het wel tijd voor een klacht hoor....... daar heeft het schoolbestuur niets mee te maken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:31

:(:)

Iets 'willen' zijn, en het dan ook zijn, zou het leven soms (vaak) toch een stuk makkelijker maken. TS, ik kom zelf ook uit zo'n omgeving waar 'anders' zijn zacht gezegd niet echt gewaardeerd werd, en ik weet hoe rot dat is. En uitzoeken wat/wie je bent kan een heel proces zijn (sprak oma van 30 die nog steeds niet zeker weet of ze wel helemaal cisgender is).

Gelukkig leven we in een online wereld, waar ontzettend veel informatie, chatgroepen, fora, weetikveel beschikbaar zijn voor mensen die in hetzelfde bootje zitten. De website die safina aanhaalde is bv een hele goede :j Mijn advies? Ga lekker googlen, lees dit topic vol mensen die je een hart onder de riem willen steken en allemaal goede wijze dingen zeggen, en leg vooral geen druk op jezelf. Jij bent jij, en je komt er vanzelf, op een gegeven moment achter wie jij precies bent. En of je op vrouwen, mannen of pinguins valt, maakt allemaal niet zo heel veel uit (OK, behalve de pinguins dan. Doe dat maar niet. Veel te koud :brr: ).

En: wie je bent, ben je nu eenmaal. Niet altijd leuk, maar je kunt toch maar beter proberen er trots op te zijn :D

En je mentor... die mag zulke vragen echt niet stellen! Ik zou daar ook zeker een klacht over indienen, want die gaat zijn/haar boekje ver te buiten zo :oo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:46

knorrieporie schreef:
Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik überhaupt wel op mannen val. Ik merk gewoon heel erg het verschil tussen leeftijdgenoten en mij. En wat als het blijkt dat ik niet op mannen en vrouwen val?

Dat kan. Je kunt in het spectrum van aseksueel vallen en gelukkig weet men daar tegenwoordig meer over, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het vrij k l o t e is om te moeten blijven uitleggen wat het inhoudt en dat het niet geneest door een goede beurt met de juiste persoon.
En voor de duidelijkheid , een aseksueel persoon kan gewoon zich romantisch aangetrokken voelen door mannen of vrouwen of allebei en alles wat er tussen zit/buiten valt. Maar het hoeft niet. In elk geval is er niet echt behoefte aan seks met een ander. Of soms alleen onder bepaalde omstandigheden. Niet elke aseksueel is hetzelfde.
Ik was een jaar of dertien toen ik merkte dat iedereen om me heen wel erg bezig was met seks en vriendjes en ik begreep totaal de aantrekkingskracht ervan niet. Het heeft lang geduurd voordat ik wist dat er een naam voor was, ik groeide op in de jaren zestig en zeventig. Maar toen ik eenmaal wist dat het bestond was het wel een opluchting en bevrijding. Ik hoefde niet mee te doen aan de verplichte jacht en verwachtingen van huisje boompje beestje (hoewel ik dat letterlijk wel heb, maar gewoon zonder partner). Ik kan wel verliefd worden, maar seks doet me gewoon niks en ik probeer het ook te vermijden en dat werkt natuurlijk niet in een relatie met iemand die er wel behoefte aan heeft.

Vanuit deze ervaring zou ik me aan willen sluiten bij wat er door velen al is gezegd, je weet het in elk geval wel al je verliefd wordt. Een andere tip om te weten waar je op valt is opletten waar je over fantaseert bij het masturberen.
Dat sluit overigens aseksualiteit nog steeds niet uit.

Verder hoef je niet uit de kast te komen als zodanig. Als je een vriendin krijgt , of je gaat meiden daten, en je hebt het daarover, trekken mensen hun conclusies wel.
Het kan ook nog veranderen door de jaren heen. We weten nu eenmaal niet altijd op wie we nog verliefd kunnen worden. Of op wie echt niet meer.
Wees in elk geval niet bang om gewoon te zeggen dat je op dit moment een vriendin wel ziet zitten. Houd het in het hier en nu als je met anderen praat over geaardheid. Dan kun je namelijk ook gewoon op elk moment zeggen dat het niet iets is waar je verder mee wilt. Het houdt het vrijblijvend en dat is in een expirimenteer periode wel prettig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:57

Foaly schreef:
:(:)

En je mentor... die mag zulke vragen echt niet stellen! Ik zou daar ook zeker een klacht over indienen, want die gaat zijn/haar boekje ver te buiten zo :oo

Nou, dat vind ik dus niet. Het valt binnen de taken van een mentor om een leerling te begeleiden in levensvragen en geaardheid hoort daarbij. Juist de schoolleeftijd is de tijd dat leerlingen daar ontzettend mee kunnen worstelen. Dit kan voor slechte prestaties zorgen en in het ergste geval een reden zijn voor zelfmoord! Het is dus best attent als een mentor een gesprek daar over wil openen en ik zou juist terug gaan en beginnen met " weet u nog dat u dacht dat ik bi was" en dan verder gaan met zo ongeveer wat er in de openingspost staat en wie weet wat er uit zo'n gesprek kan komen.
En als je een mentor iets verteld, wil dat helemaal niet zeggen dat meteen de hele school het weet.
Overigens wordt er evengoed wel gespeculeerd, zo werkt dat nu eenmaal en wat is er eigenlijk mis met er voor uit komen dat je op dit moment (ook) wel meiden wilt daten?

Als het een school is die homoseksualiteit en biseksualiteit afwijst, is het een ander verhaal. Dan zou ik gewoon van school afgaan. Ik zou niet geassocieerd willen worden met zulke mensen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:30

Avalanche81 schreef:
Als je er door je mentor op aangesproken wordt is het wel tijd voor een klacht hoor....... daar heeft het schoolbestuur niets mee te maken.

Ja, inderdaad zeg! Waarom zou die mentor je daar op aanspreken? Of bedoel je dat het gewoon ter sprake kwam vanwege iets anders? Heel vreemd, zeker in 2020 in Nederland.
En wat iemand al eerder zei: het kan natuurlijk heel goed dat je nare verleden(misbruik) meespeelt in je kijk op mannen, hè.. onderschat dat niet.
Nou, verder heb ik alleen de tip om niks te overhaasten of jezelf een ultimatum op te leggen. Laat het lekker. Je bent nog jong, en hebt nog veel rottigheid te verwerken, dat lijkt mij even het belangrijkst, toch?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:14

Is het aanspreken of over spreken? Als het dat laatste is, dan wil die mentor je misschien een "open deur" bieden om er over te praten. Hij ziet dus al dat je het moeilijk hebt. Als het direct afkeurend is dan is het inderdaad schandalig, maar is het dat of denk je dat?

Vaak juist fijn als dit soort dingen op school opgemerkt worden, helemaal als kinderen er niet mee thuis kunnen komen. School kan ook zorgen voor de juiste hulp, als je die nodig hebt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:48

Nadat mijn huwelijk stukliep en ik in scheiding kwam ben ik verliefd geweest opneem vrouw. Heel verwarrend als je al jaren in een relatie heb gezeten met een man en over het algemeen ook gemakkelijk voelt bij mannen als bij vrouwen. Of de verliefdheid echt was of een kwestie van mezelf ontdekken na het huwelijk weet ik niet. Wel weet ik dat ik een kant ontdekte die ik niet kon: ik was heel jaloers en kan haar niet loslaten. Dat was geen fijne kant.
Het is doodgebloed en ik heb mijn huidige vriend ontmoet. Ik denk niet dat een persoon 100 procent voor een vrouw of man moet gaan. Stel je open en zie waar het schip strand en wie de juiste voor je is. Laat je verrassen.