Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
turtlelito schreef:Sizzle schreef:Zelfs al heeft het ‚de intresse’. Concreet kun je er dan nog steeds niet mee behalve alert zijn op hoesten en koorts.
Ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen vind ik het wel interessant dat mensen die het nu soort van een 'goede oplossing voor de overbevolking' vinden er dan waarschijnlijk anders in staan.
Djali schreef:Het doet mij denken aan Tsjernobyl. Toen werd er ook meer verzwegen dan eerlijk was.
Aan een gewone griep sterven jaarlijks ook veel oudere of zwakke mensen. Daar wordt nooit zo dramatisch over gedaan. Aan de maatregelen nu te zien, weten de Chinezen volgens mij meer.
Ik denk dat hier het laatste nog niet van gezien is, jammer genoeg.
Sizzle schreef:Wat heb je er dan precies anders in te staan?
Ik denk dat niemand die pleit voor uitsterven van de mens zelf spontaan vooraan gaat staan, moraalridders zijn zelden dapper. Vind ik ook volledig irrelevant.
SARS heeft als pandemie uiteindelijk niet eens zoveel geregistreerde doden veroorzaakt (iets van 800).
We merken vanzelf of deze erger is of vergelijkbaar.
Sizzle schreef:Er zijn echt wel vaker epidemieen en pandemieen geweest na 1918.
SARS was ook een pandemie (2003) en ook een coronavirus dat van dier naar mens gegaan was. Daarnaast kun je de gezondheidszorg van 2 eeuwen geleden niet vergelijken.
Schemerdier schreef:8nnemiek schreef:Ik volg het ook.
Het is natuurlijk niks nieuws dat er zo nu en dan nieuwe virussen opduiken waar mensen aan overlijden, maar deze lijkt tot nu toe wel iets gevaarlijker dan wat er de afgelopen decennia voorbij is gekomen. Ik ben erg benieuwd hoe het verloopt. Vooral ook met alle containerladingen vol die vanuit China over de hele wereld worden verscheept, en in de komende weken overal zullen aankomen.
Zelf ben ik nog niet heel bezorgd. Er komt vast snel een medicijn, en er zijn wel meer ziektes waar mensen aan overlijden, zelfs aan de griep. Direct in paniek schieten lijkt me wat overdreven.
Het is een virus, dus een medicijn is er niet. Wel zou er een vaccin kunnen worden ontwikkeld, maar dat neemt waarschijnlijk te veel tijd in beslag.
Het wordt voorgesteld als een zware griep waar zo goed als enkel ouderen aan sterven, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat China het bewust zo wil voorstellen... Hopelijk ben ik verkeerd!
Het zit inderdaad al in Europa (Frankrijk). Meer dan vaak de handen wassen en misschien drukke plaatsen mijden, kan je niet doen.
Berdien schreef:Sizzle schreef:Er zijn echt wel vaker epidemieen en pandemieen geweest na 1918.
SARS was ook een pandemie (2003) en ook een coronavirus dat van dier naar mens gegaan was. Daarnaast kun je de gezondheidszorg van 2 eeuwen geleden niet vergelijken.
Maar aan SARS zijn niet zoveel mensen overleden toch? Daarnaast wordt de vergelijking met 1918 gemaakt omdat er juist voor die tijd enorm veel mensen zijn overleden. En dat zonder het vliegverkeer zoals nu.
Jes schreef:Vorige week was er iemand in Frankrijk ziek waardoor de alarmbellen af gingen, een dag later was al bekend dat het loos alarm was.
Op dit moment is het virus niet in Frankrijk.
Jes schreef:Vorige week was er iemand in Frankrijk ziek waardoor de alarmbellen af gingen, een dag later was al bekend dat het loos alarm was.
Jes schreef:Schemerdier schreef:
Het is een virus, dus een medicijn is er niet. Wel zou er een vaccin kunnen worden ontwikkeld, maar dat neemt waarschijnlijk te veel tijd in beslag.
Het wordt voorgesteld als een zware griep waar zo goed als enkel ouderen aan sterven, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat China het bewust zo wil voorstellen... Hopelijk ben ik verkeerd!
Het zit inderdaad al in Europa (Frankrijk). Meer dan vaak de handen wassen en misschien drukke plaatsen mijden, kan je niet doen.
Vorige week was er iemand in Frankrijk ziek waardoor de alarmbellen af gingen, een dag later was al bekend dat het loos alarm was.
Of ik mij er druk om maak? Nee....
Mijn zoon was afgelopen week ziek en hoest nu nog, maar hij is elk jaar eind januari ziek.